|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Kichnął, strzelił i nie mozna zapalić |
Autor |
Wiadomość |
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-01-2005, 17:50 Kichnął, strzelił i nie mozna zapalić
|
|
|
Po wymianie akumulatora, samochód odpalił normalnie ale po chwili zgasł (tak ma jak jest zimny) Zonka odpaliła go kolejny raz i chciała dodac troszke gazu (odpalany na benzynie) i zaczął sie dławić i strzelił.
Potem kichnął i koniec. Kręci i nawet nie zagada.
Moze ktos miał podobne zjawisko.
Mam wtrysk wielopunktowy , 2,0 ie 8V.
Kable i swiece nówki NGK.
Może świece się zalały ? |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-01-2005, 18:39
|
|
|
A swiecie wykrecales sa ok? Sprawdz wpierw swicie, mozliwe tak jak mowisz ze sa zalane. Ale taki strzal mogl tez cos innego narozrabiac. Przyjdzyj sie tez glownie filtrowi powietrza i ukladowi wtyrskowemu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 31-01-2005, 19:12
|
|
|
Kolejny post potwierdzający potrzebę stworzenia listy typowych usterek silnika.
Ja również typuję świece choć dziwny jest ten strzał. Może na gaźniku, ale wtrysk nie poda paliwa jeśli nie ma zapłonu.
Może jest przestawiony zapłon? |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2005, 20:32
|
|
|
W tych silnikach nie ma czegoś takiego jak ustawienie zapłonu. Kąt wyprzedzania jest zapisany w module sterującym. Kiedy zmieniałeś kable? Może zamieniłeś kolejność i dlatego nie pali. Przy czymś takim możliwy jest strzał. Sam akumlator raczej nie powinien mieć z tym nic wspólnego. Poże podczas wymiany wypieło się coś? Nie znam rozmieszczenia przy tym silniku poszczególnych elementów silnika. Stawiał bym na złą kolejność kabli. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 31-01-2005, 20:48
|
|
|
Chodzi mi o przesunięty czujnik położenia wału (jeśli można go przesunąc).
Ustawienia owszem sa zapisane w module, ale czujnik zawsze można ruszyć... I wtedy będzie taka reakcja.
O zamianie kabli nie pomyślałem, ale rzeczywiście to też może być powód. |
|
|
|
|
Jarek (SQ1EUO)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-01-2005, 23:37
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Kolejny post potwierdzający potrzebę stworzenia listy typowych usterek silnika.
Ja również typuję świece choć dziwny jest ten strzał. Może na gaźniku, ale wtrysk nie poda paliwa jeśli nie ma zapłonu.
Może jest przestawiony zapłon? |
Ja sie nie spotkalem,zeby na gazniku komus szczelil gaz,...a na wtrysku jak najbardziej,..to bolaczka wtryskowych silnikow,ze czesto szczelaja na gazie. |
_________________ (.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)
(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......) |
|
|
|
|
Jarek (SQ1EUO)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-01-2005, 23:39
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | W tych silnikach nie ma czegoś takiego jak ustawienie zapłonu. Kąt wyprzedzania jest zapisany w module sterującym. Kiedy zmieniałeś kable? Może zamieniłeś kolejność i dlatego nie pali. Przy czymś takim możliwy jest strzał. Sam akumlator raczej nie powinien mieć z tym nic wspólnego. Poże podczas wymiany wypieło się coś? Nie znam rozmieszczenia przy tym silniku poszczególnych elementów silnika. Stawiał bym na złą kolejność kabli. |
A moze cos z komputerem sie porobilo przy wymianie akumulatora?? |
_________________ (.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)
(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......) |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 01-02-2005, 08:07
|
|
|
Zaraz, zaraz, bo się nie rozumiemy... Strzelił na gazie czy benzynie? TO jest bardzo ważne bo przyczyna może być zupełnie inna.
Jeśli strzelił na gazie to błędu szukaj w instalacji gazowej lub w świecach, przewodach WN (to w szczególności) itp.
Jesli benzyna to albo przestawione przewody, albo zapłon |
|
|
|
|
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2005, 12:08 Problem rozwiązany
|
|
|
Wczoraj scholowałem do garażu. Wykręciłem świece, przeczysciłem, wkręciełm i .. nic, dalej nie pali. Kręce i kręce aż tu łup, kolejny raz, na benzynie. Przełączyłem na gaz i po kilkunastu próbach , strzelił gaz.
Zdejmuje kopułkę i patrze. Palec OK, kopułka tez. Na wszelki wypadek zdejmuję palec, żeby go przeczyścici okazuje się , że nie moge go zdjąć.
Drodzy Panowie, palec rozdzielacza obrucił się na wałku aparatu zapłonowego. Stad podobne efekty jak do zamiany przewodów. Trzepień, który go pozycjonyje na wałku, został wycięty. Obejrzałem kopułeke i widzę bardzo deilkatne peknięcie.
Zakupiłem palec i kopułkę i jest super. Zonka spokojnie pojechała do pracy.
Pozdrawiam |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
memo
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 74 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 01-02-2005, 15:02
|
|
|
Jarek (SQ1EUO) napisał/a: |
Ja sie nie spotkalem,zeby na gazniku komus szczelil gaz,...a na wtrysku jak najbardziej,..to bolaczka wtryskowych silnikow,ze czesto szczelaja na gazie. |
A ja się spotkałem !
Znajomy właśnie przez taki srzał w Tipo 1.4 gaźnikowym musiał zakupic nowy czyli używany gaźnik bo gaz strzelając wypalił mu dyszę (taka aluminiowa w głównej gardzieli) w gaźniku. Widziełm tę dyszkę - niesamowita sprawa. |
_________________ Tipo 1.4 (gażnik) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|