Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kichnął, strzelił i nie mozna zapalić
Autor Wiadomość
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2005, 17:50   Kichnął, strzelił i nie mozna zapalić

Po wymianie akumulatora, samochód odpalił normalnie ale po chwili zgasł (tak ma jak jest zimny) Zonka odpaliła go kolejny raz i chciała dodac troszke gazu (odpalany na benzynie) i zaczął sie dławić i strzelił.
Potem kichnął i koniec. Kręci i nawet nie zagada.
Moze ktos miał podobne zjawisko.

Mam wtrysk wielopunktowy , 2,0 ie 8V.

Kable i swiece nówki NGK.
Może świece się zalały ?
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-01-2005, 18:39   

A swiecie wykrecales sa ok? Sprawdz wpierw swicie, mozliwe tak jak mowisz ze sa zalane. Ale taki strzal mogl tez cos innego narozrabiac. Przyjdzyj sie tez glownie filtrowi powietrza i ukladowi wtyrskowemu.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 31-01-2005, 19:12   

Kolejny post potwierdzający potrzebę stworzenia listy typowych usterek silnika.
Ja również typuję świece choć dziwny jest ten strzał. Może na gaźniku, ale wtrysk nie poda paliwa jeśli nie ma zapłonu.
Może jest przestawiony zapłon?
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-01-2005, 20:32   

W tych silnikach nie ma czegoś takiego jak ustawienie zapłonu. Kąt wyprzedzania jest zapisany w module sterującym. Kiedy zmieniałeś kable? Może zamieniłeś kolejność i dlatego nie pali. Przy czymś takim możliwy jest strzał. Sam akumlator raczej nie powinien mieć z tym nic wspólnego. Poże podczas wymiany wypieło się coś? Nie znam rozmieszczenia przy tym silniku poszczególnych elementów silnika. Stawiał bym na złą kolejność kabli.
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 31-01-2005, 20:48   

Chodzi mi o przesunięty czujnik położenia wału (jeśli można go przesunąc).
Ustawienia owszem sa zapisane w module, ale czujnik zawsze można ruszyć... I wtedy będzie taka reakcja.
O zamianie kabli nie pomyślałem, ale rzeczywiście to też może być powód.
     assistance   Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-01-2005, 23:37   

mkaminski100 napisał/a:
Kolejny post potwierdzający potrzebę stworzenia listy typowych usterek silnika.
Ja również typuję świece choć dziwny jest ten strzał. Może na gaźniku, ale wtrysk nie poda paliwa jeśli nie ma zapłonu.
Może jest przestawiony zapłon?


Ja sie nie spotkalem,zeby na gazniku komus szczelil gaz,...a na wtrysku jak najbardziej,..to bolaczka wtryskowych silnikow,ze czesto szczelaja na gazie.
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-01-2005, 23:39   

dziura.arek napisał/a:
W tych silnikach nie ma czegoś takiego jak ustawienie zapłonu. Kąt wyprzedzania jest zapisany w module sterującym. Kiedy zmieniałeś kable? Może zamieniłeś kolejność i dlatego nie pali. Przy czymś takim możliwy jest strzał. Sam akumlator raczej nie powinien mieć z tym nic wspólnego. Poże podczas wymiany wypieło się coś? Nie znam rozmieszczenia przy tym silniku poszczególnych elementów silnika. Stawiał bym na złą kolejność kabli.


A moze cos z komputerem sie porobilo przy wymianie akumulatora??
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 01-02-2005, 08:07   

Zaraz, zaraz, bo się nie rozumiemy... Strzelił na gazie czy benzynie? TO jest bardzo ważne bo przyczyna może być zupełnie inna.
Jeśli strzelił na gazie to błędu szukaj w instalacji gazowej lub w świecach, przewodach WN (to w szczególności) itp.
Jesli benzyna to albo przestawione przewody, albo zapłon
     assistance   Moneta
 
 
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2005, 12:08   Problem rozwiązany

Wczoraj scholowałem do garażu. Wykręciłem świece, przeczysciłem, wkręciełm i .. nic, dalej nie pali. Kręce i kręce aż tu łup, kolejny raz, na benzynie. Przełączyłem na gaz i po kilkunastu próbach , strzelił gaz.
Zdejmuje kopułkę i patrze. Palec OK, kopułka tez. Na wszelki wypadek zdejmuję palec, żeby go przeczyścici okazuje się , że nie moge go zdjąć.
Drodzy Panowie, palec rozdzielacza obrucił się na wałku aparatu zapłonowego. Stad podobne efekty jak do zamiany przewodów. Trzepień, który go pozycjonyje na wałku, został wycięty. Obejrzałem kopułeke i widzę bardzo deilkatne peknięcie.
Zakupiłem palec i kopułkę i jest super. Zonka spokojnie pojechała do pracy.

Pozdrawiam
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 01-02-2005, 15:02   

Jarek (SQ1EUO) napisał/a:


Ja sie nie spotkalem,zeby na gazniku komus szczelil gaz,...a na wtrysku jak najbardziej,..to bolaczka wtryskowych silnikow,ze czesto szczelaja na gazie.


A ja się spotkałem !
Znajomy właśnie przez taki srzał w Tipo 1.4 gaźnikowym musiał zakupic nowy czyli używany gaźnik bo gaz strzelając wypalił mu dyszę (taka aluminiowa w głównej gardzieli) w gaźniku. Widziełm tę dyszkę - niesamowita sprawa.
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load