Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
moduł zapłonowy
Autor Wiadomość
schwanz24 



Dołączył: 27 Lis 2006
Posty: 23
Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-04-2007, 14:02   moduł zapłonowy

witam, mam pytanko, czy po odłączeniu węzyka podcisnienia od digiplexu obroty silnika powinny się zmniejszyć czy pozostać bez zmian?

dzieki
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-04-2007, 17:03   

powinny podskoczyć, bo czujnik w module powinien zareagować na spadek podciśnienia, 'że niby' spadły obroty silnika i niby spadło podciśnienie które mu właśnie odłączyłeś, więc trzeba 'podkręcić' :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
schwanz24 



Dołączył: 27 Lis 2006
Posty: 23
Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-04-2007, 17:25   

dzieki za odpowiedź, no a u mnie obroty sa bez zmian czy z podcisnieniem czy bez, wężyk srawny podcisnienie jest, to chyba moduł jest cos nie tak.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-04-2007, 18:27   

Obroty powinny reagować na wypięcie/wpięcie podciśnienia. Czy to na ciepłym czy zimnym. A tłumik (taka puszka biało-czarna) na kablu od podciśnienia przepuszcza powietrze?

Sprawdz wężyki jeszcze.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
schwanz24 



Dołączył: 27 Lis 2006
Posty: 23
Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2007, 18:18   

miszko napisał/a:
Obroty powinny reagować na wypięcie/wpięcie podciśnienia. Czy to na ciepłym czy zimnym. A tłumik (taka puszka biało-czarna) na kablu od podciśnienia przepuszcza powietrze?

Sprawdz wężyki jeszcze.


witaj! węzyk sprawdzony, po odłączeniu wężyka tuż z modułu obroty nie spadaja nie rosną, co by tu poczynic dalej?
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2007, 19:56   

jeśli z samego modułu już odłączasz i nie ma różnicy to albo masz w module uszkodzony czujnik ciśnienia, ale tego raczej nie naprawisz, bo moduł w środku jest tak 'zalany', że trudno bez uszkadzania go rozbebeszyć, poza tym wziąść części do niego może być problemem... ale masz pewność, że _przed_ modułem wężyki są OK? jak na włączonym wypniesz wężyk za beczułką-filterkiem (to jakaś komora rezonansowa czy coś zmieniającego podciśnienie...), czyli już zaraz od modułu (masz tą beczułkę też) i przytykasz palcem wężyk to czujesz podciśnienie jak 'wsysa' lekko palec do wężyka? jak byś wtedy poruszał przepustnicą to podciśienie się zmienia? bo jeśli jest OK i podciśńienie dochodzi do modułu, jest w ogóle jakieś na wężyku idącego w moduł, to moduł powinien reagować; a jak podciśnienia nie ma to szukaj gdzie wężyki zapchane...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
schwanz24 



Dołączył: 27 Lis 2006
Posty: 23
Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2007, 20:23   

unknown napisał/a:
jeśli z samego modułu już odłączasz i nie ma różnicy to albo masz w module uszkodzony czujnik ciśnienia, ale tego raczej nie naprawisz, bo moduł w środku jest tak 'zalany', że trudno bez uszkadzania go rozbebeszyć, poza tym wziąść części do niego może być problemem... ale masz pewność, że _przed_ modułem wężyki są OK? jak na włączonym wypniesz wężyk za beczułką-filterkiem (to jakaś komora rezonansowa czy coś zmieniającego podciśnienie...), czyli już zaraz od modułu (masz tą beczułkę też) i przytykasz palcem wężyk to czujesz podciśnienie jak 'wsysa' lekko palec do wężyka? jak byś wtedy poruszał przepustnicą to podciśienie się zmienia? bo jeśli jest OK i podciśńienie dochodzi do modułu, jest w ogóle jakieś na wężyku idącego w moduł, to moduł powinien reagować; a jak podciśnienia nie ma to szukaj gdzie wężyki zapchane...


jest jest, tak jak pisałem podcisnienie jest, dodajac gazu jeszcze bardziej przysysa wężyk np. palec! a obroty na tym samym poziomie.
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2007, 20:47   

no to moduł na to wygląda i raczej niestety nic z nim nie zrobisz... chyba , że jakimś cudem jest pęknięty, np jego krociec na który nasadzasz wężyk i tam gdzieś nieszczelny i to znajdziesz, ale być może jednak padł ci czujnik w nim ciśnienia... raczej nie znajdziesz takiego, nie rozbierzesz a nowy moduł nieco kosztuje, trza szukać trochę sprawnego a taniego... z drugiej strony bez sprawnego badania podciśnienia przez moduł nie będzie ta jazda taka najekonomiczniejsza bo kąt zapłonu będzie momentami nieprawidłowy, obroty podwyższone cały czas mogą być, zeżre więcej może.... najwygodniej byś miał znaleźć taki moduł na szrocie i na próbę przy sprzedawcy podłączyć, bo to w końcu tylko wtyczka i wężyk, to tyle Ci powinien pozwolić, no może przykręcić bo chyba do masy karoserii musi mieć styk, nie pamiętam... ale na próbę na przekładkę warto zdobyć i wtedy zbadać reakcję na odczepienie wężyka i już wiesz więcej...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
1dawidb 



Wiek: 44
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-05-2007, 07:39   

Z mojego doświadczenia wiem że jeśli miałbyś padnięty moduł byłyby problemy z odpaleniem autka. No chyba że u Ciebie takie objawy występują?
_________________
http://croma.marecik.pl/news.php
Nic co włoskie nie jest mi obce :)
     assistance
 
 
pokwis 


Wiek: 42
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 30
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-05-2007, 12:37   

Ja mam problemy z odpalaniem jak sie nagrzeje na słońcu
Odczepiałem wężyki zero reakcji wężyk nawet nae zasysa powietrza
Czym to morze być spowodowane
_________________
Tipo 1.4 LPG 160.A1.048
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2007, 17:16   

@1dawidb , moduł może być padnięty w tym sensie, że jest padnięty w nim tensometryczny czujnik podciśnienia, ten do którego podczepia się wężyk; auto odpali, będzie chodzić, ale nie 'czuje' zmian podciśnienia, więc gorzej będzie sterować z zapłonem; mogą ale nie muszą być problemy z odpalaniem ,za to spalanie może być gorsze/większe i obroty niewłaściwe, za wysokie na przykład...

@pokwis, jeśli wężyk który zdejmiesz z digiplexu nie zasysa powietrza to najczęstszą przyczyną jest nieszczelność wcześniej, a dalej idąc pęknięty trójnik którym podciśnienie się rozdziela idąc od silnika do serva i odnogą wężykiem do digiplexu; jeśli nie trójnik to wcześńiej gdzieś na bloku silnika; mogą przez to być przy nagrzaniu od biedy problemy z odpalaniem, ale niekoniecznie; po usunięciu problemu z nieszczelnym podciśnienim (!) możesz sprawdzić jak jest a jeśli nadal po nagrzaniu jest niedobrze to resztę zapłonu musisz sprawdzić, jeśli to problem z zapłonem, iskrą na świecach, czy np CPW nie świruje, coś z rozdzielaczem, kablami, świecami... chyba , że iskra jest ok a paliwko nie dochodzi jakimś cudem... ale pewnie coś z zapłonem, kto wie czy nie cpw...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
schwanz24 



Dołączył: 27 Lis 2006
Posty: 23
Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-06-2007, 21:37   

unknown napisał/a:
jeśli z samego modułu już odłączasz i nie ma różnicy to albo masz w module uszkodzony czujnik ciśnienia, ale tego raczej nie naprawisz, bo moduł w środku jest tak 'zalany', że trudno bez uszkadzania go rozbebeszyć, poza tym wziąść części do niego może być problemem... ale masz pewność, że _przed_ modułem wężyki są OK? jak na włączonym wypniesz wężyk za beczułką-filterkiem (to jakaś komora rezonansowa czy coś zmieniającego podciśnienie...), czyli już zaraz od modułu (masz tą beczułkę też) i przytykasz palcem wężyk to czujesz podciśnienie jak 'wsysa' lekko palec do wężyka? jak byś wtedy poruszał przepustnicą to podciśienie się zmienia? bo jeśli jest OK i podciśńienie dochodzi do modułu, jest w ogóle jakieś na wężyku idącego w moduł, to moduł powinien reagować; a jak podciśnienia nie ma to szukaj gdzie wężyki zapchane...


witam, odświeże troche topic, mianowicie kupiłem sobie używany moduł i w nim jest to samo po podłączeniu i odłączeniu wezyka podcisnienia na pracujacym silniku zero reakcji, obroty nic sie nie zwiekszyły nie zmalały nic. mozna by powiedziec ze to jak loteria z tymi uzywanymi modułami, który dobry!

cześć!
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-06-2007, 23:54   

Nie wiem dokładnie jak to jest przy tym module,ale zazwyczaj podciśnienie zaczyna działać przy troszkę większych obrotach niż tzw bieg jałowy.
Zapłon nie musi być wyprzedzany a przy 850 rpm wszystko w silniku dzieje się "powoli"
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load