Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie jeździ na benzynie - bardzo dziwny przypadek
Autor Wiadomość
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-06-2008, 15:31   Nie jeździ na benzynie - bardzo dziwny przypadek

Witam. Mój Tipek od jakiegoś czasu nie jeździ na benzynie. Wreszccie namówiłem ojca elektryka, żeby mi to porządnie sprawdził. Uszkodzenie polega na tym że nie włącza się pompka wtryskowa (ta pod osłoną filtra powietrza we wtryskiwaczu SPI Bosch). Pompka paliwa i pompka wtryskowa sprawna, wszystkie bezpieczniki i przekaźniki też sprawne, tylko problem jest we włączaniu pompki. Mierzyliśmy sprawność układu na przewodzie od digiplexa który uruchamia wtryski - po włączeniu na benzyne i włączeniu stacyjki obwód jest zamknięty - może popłynąć przez niego prąd, ale w chwili włączenia rozrusznika obwód się otwiera... Ojciec powiedział, że może to być wina digiplexa, ale może też odbierać zły sygnał od jakiegoś z czujników i bez podłączenia pod komputer się raczej nie obejdzie, tylko że w moim mieście w jedynym zakładzie w którym sie tego podjęli za diagnozę zaśpiewali 50zł (a jestem studentem i taki grosz to dla mnie blisko 250km jazdy :D ). Może ktoś kiedyś spotkał się z takim przypadkiem i może mi podpowiedzieć co mam zrobić?? Ewentualnie pożyczyłbym jakiegoś digiplexa w celu sprawdzenia
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-06-2008, 21:39   

Kolego o ile dobrze pamiętam to digiplex nie steruje wtryskiem tylko zapłonem. Mam w swoim tipku ten sam silnik co Ty i miałem podobny problem tyle że wtrysk lał mi paliwo na maksa,zalewał silnik...I po długich poszukiwaniach okazało sie że mam komputer sterujący wtryskiem do wymiany.Znajdziesz go w kabinie po stronie pasażera na prawym nadkolu za schowkiem.Najlepiej to podmień go na jakiś sprawny i zobacz co będzie sie działo,jeżeli nic sie nie zmieni to musisz szukać dalej...pozdrawiam
  
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-06-2008, 08:44   

Sprawdzaliśmy to na kablu który wychodzi z aluminiowego żeberkowanego kwadracika z napisem digiplex i dochodzi on do tej pompki wtryskowej. Dzięki za info, musze to też koniecznie sprawdzić, bo tego nie robiliśmy. Chociaż mój tata coś tam na chwile zmostkował żeby sprawdzić i wtedy wtrysk lał jak oszalały... Jeśli ktoś jeszcze może orientować się w tym temacie, to piszcie, bo chciałbym mieć ten problem z głowy
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-06-2008, 11:16   

Wczoraj czyli 23.06.08r był dokładnie rok od zakupu mojego Tipo i już wtedy paliwo nie chodziło, a w zimę nim nie jeździłem więc mi to nie przeszkadzało. Teraz myślę czy nie zmienić wozu i chciałbym żeby wszystko było sprawne. Poza tym nie znam przeszłości tego samochodu i nie wiem jak był wcześniej użytkowany. Gdybym miał sprawne paliwo to napewno od czasu do czasu przełączałbym na benzynke :?
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-06-2008, 17:18   

Przypomniało mi sie jeszcze że kiedy miałem padnięty komputer to silniczek krokowy nie regulował mi obrotów silnika tzn.nie podwyższał ich do 1100-1200 kiedy silnik był jeszcze zimny.Trzeba było chwile podtrzymać je pedałem gazu dopóki silnik sie trochę nie zagrzał i już sam chodził na gazie...Może to coś pomoże....
  
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-06-2008, 20:10   

A gdzie jest ten silniczek krokowy, bo na pierwszy rzut oka nic tam nie widze?? Ale nie mam tego problemu, bo kiedy już odpali na gazie to na zimnym podwyższa obroty...
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load