Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie mam juz sily - ciagle nie tak na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-02-2005, 19:29   

Lesio napisał/a:
Sorry, nie czytałem wszystkiego dokładnie, ale jest coś takiego jak potencjometr przepustnicy - przynajmniej przy monowtrysku- jak padnięty lub nie ma styku na złączu to potrafią się dziać cuda z obrotami.



Tu mowimy o silniku z gaznikiem,..tam nie ma czegos takiego.
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-02-2005, 11:29   

Ja ci proponuje zrobić ustawienie kompletne gaźnika na komputerze łącznie z analizą spalin . Po takim badaniu i regulacji może będzie bdb.
Lub dowiesz się dokładnie co masz zepsute.może to bzdura jakiś drobiazg nie tak ustawiony?? a tak cie niepokoji znam to hehe .Najgorsze jest jak się nie wie co jest zepsute,takie badanie prześwietli ci całość i zobaczysz sam.

POZDRÓWKa
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-02-2005, 12:25   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Ja ci proponuje zrobić ustawienie kompletne gaźnika na komputerze łącznie z analizą spalin . Po takim badaniu i regulacji może będzie bdb.
Lub dowiesz się dokładnie co masz zepsute.może to bzdura jakiś drobiazg nie tak ustawiony?? a tak cie niepokoji znam to hehe .Najgorsze jest jak się nie wie co jest zepsute,takie badanie prześwietli ci całość i zobaczysz sam.

POZDRÓWKa


Takie badanie i regulacje mialem juz robiona 4 razy, w 3 niezaleznych renomowanych,dobrych warsztatach,..na komputerze itd. Gaznik jak pisalem mam praktycznie nowy, bo jest po calkowitym remoncie i czyszczeniu i regulacjach (czterech :) ). Przed robieniem gaznika juz te problemy mialem robione,a praca przy gazniku nie dala zadnego efektu,...tylko pochlonela dosyc duzo kasy.

Mysle,ze to Digi,skoro po zejeciu podcicnienia nie ma znadje roznicy,..on po prostu nie czyta wartosci podcisnienia i dlatego sie rypie.

Najgorsze jest to,ze po wymianie Digiplexa i tak chyba bede musial jechac na regulacje gaznika, bo teraz wynika z tego,ze jest wyregulowany jakos inaczej,skoro chodzi silnik bez podcisnienia,..a powinien sie zaczaqc dusic. Podmienie Digi i zobacze efekt.

ps.
Wiem ktos co to za nieszczesna beczulka na wezyku podcisnienia,??? czy sie nie dowiem ?? :)

pozdrawiam
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-02-2005, 15:30   

Ta beczka to chyba od obrotów powina podnosić jak ma dużo odbiorników włączonych swiatła itp ale dokładnie nie wiem co to ?? bo jak zdejmuje zniej wężyk to zero efektu
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2005, 16:47   

Ta beczułka to jest rodzaj jakiegoś filtru.
A tak wygląda digiplex po otwarciu, to poprawej to jest właśnie czujnik podciśnienia, wygląda na to, że można go jeszcze jakoś rozebrać.

_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-02-2005, 16:55   

Ja nie mam na mysli tej na węzu co idzie do digi plasikowej,tylko tą jasnego koloru ze srubką z przodu,
przy gaźniku jest taka beczułka ma taką blaszke co wchodzi w gaźnik .Ma takie cięgno to nie wiem czemu służy. Bo nic niemam efektu jak zdejme zniej wężyk i jak kręce srubką na niej.
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2005, 17:00   

Ja wczoraj poruszałem wężykami od podciśnienia.Okazło się że jeden był na końcu bardzo tawdry i zarazem lużny.Inny znowu jak nim poruszałem to sie ułamał taki był zgremiały.Będe musiał kupić nowe wężykli i je powymieniać.Auto ma juz 11 latek i nie ma co się dziwić.Po tej wymianie wężyków, będe dalej szukał przyczyny szarpania na benzynie. Czekam tylko jeszcze na poprawe pogody .
pozdrówka
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-02-2005, 18:36   

Jarek, a w kótrym miejscu w Szczecinie są te hale ze szrotem?
Chetnie bym się kiedyś wybrał.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2005, 20:40   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Ja nie mam na mysli tej na węzu co idzie do digi plasikowej,tylko tą jasnego koloru ze srubką z przodu,
przy gaźniku jest taka beczułka ma taką blaszke co wchodzi w gaźnik .Ma takie cięgno to nie wiem czemu służy. Bo nic niemam efektu jak zdejme zniej wężyk i jak kręce srubką na niej.


To jest siłownik podciśnieniowy zubożenia mieszanki układu rozruchowego, więc działa przy włączonym ssaniu. Całkiem możliwe, że jak odpinałeś wężyk i kręciłeś śrubką na ciepłym silniku(bez ssania) to nie było żadnych efektów.
Na starej stronie www są podane wartości regulacyjne, pamiętaj żeby wyregulować siłownik przy wyciągniętym do oporu ssaniu.
link:http://www.tempra.republika.pl/ramki-tosam.html rysunek 2.27
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-02-2005, 21:40   

mkaminski100 napisał/a:
Jarek, a w kótrym miejscu w Szczecinie są te hale ze szrotem?
Chetnie bym się kiedyś wybrał.


To jest dokladnie w Mierzynie kolo Szczecina,..tzn. konczy sie Szczecin i zaczyna Mierzyn:) Jadac od strony Szczecina to jest po lewej stronie tuz przed Kosciolem,..skrecasz w wlewo i za chwile (50 metrow) znow w lewo, przejezdzasz przez brame i tam jest kilka hal z czesciami,..zreszta na zewnatrz stoi pelno aut rozbitych. Napewno znajdziesz.
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2005, 22:54   Do jarek

Jarek czy w Twoim gaźniku jest nastawnik przepustnicy i tłumik powrotu zderzaka przepustnicy. Obydwa urzadzenia są w pobliżu dźwigni sterowania przepustnicą. Nastawnik musi mieć przerwę 0,4 mm między końcówką swego siłownika a dźwigną przepustnicy. Jeżeli ta przerwa jest to na wtryskiwacz nie będzie podawana zwiększona dawka paliwa przez centralkę wtrysku.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-02-2005, 23:00   Re: Do jarek

Jadodada napisał/a:
Jarek czy w Twoim gaźniku jest nastawnik przepustnicy i tłumik powrotu zderzaka przepustnicy. Obydwa urzadzenia są w pobliżu dźwigni sterowania przepustnicą. Nastawnik musi mieć przerwę 0,4 mm między końcówką swego siłownika a dźwigną przepustnicy. Jeżeli ta przerwa jest to na wtryskiwacz nie będzie podawana zwiększona dawka paliwa przez centralkę wtrysku.


:) :) :)

Jak w silniku z gaznikiem mozesz mowic o centralce wtrysku i o wtryskiwaczu? Wiem,ze w Pontiacach byly takie hybrydy - gaznik+wtrysk,......ale tu jest zwykly gaznik,..najzwyklejszy Weber, a nie wtrysk!
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2005, 23:20   Nastawnik

W Twoim Weberze jest również nastawnik opisany w książce Tipo Tempra.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-02-2005, 18:13   

Ja nie wiem takiej ciekawostki
czy umnie w gaźnik 1.6 jest tzw jeż?? podgrzewacz?? jak go sprawdzić czy jest i jeśli tak to czy on działa??
To tak z czystej ciekawości bo i tak jade na komputer ustawić całość łacznie z analizą spalin nie robiłem tego w tym aucie , a koszt takiego badania w aso i pełnej regulacji gaźnika i posprawdzania węzy od podciśnienia czy wszystko ok kosztuje ok. 80-100zł.Słyszałem opinie gdzieś że tego gaźnika z digiplex nie idzie ustawić w pełni dobrze bez komputera!!
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-02-2005, 19:53   

Komputer tylko reaguje na wartości elektryczne odczytywane z czujników. W przypadku nastawnika przeczytaj jego ustawianie w książce Tempra. Nastawnik przepustnicy i czujnik temperatury wtryskiwaczy współpracują w okresie gdy silnik nie osiągnął temperatury pracy. Jest to układ realizujący automatyczne ssanie.
Zanim przystąpisz do regulacji to sprawdź czy w Twoim gaźniku są wszystkie elementy uszczelniające i czy spełniają swoje zadanie.
Jak sprawdzić czy nastawnik się nie zacina tego nie wiem.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-02-2005, 22:21   

Jadodada napisał/a:
Komputer tylko reaguje na wartości elektryczne odczytywane z czujników. W przypadku nastawnika przeczytaj jego ustawianie w książce Tempra. Nastawnik przepustnicy i czujnik temperatury wtryskiwaczy współpracują w okresie gdy silnik nie osiągnął temperatury pracy. Jest to układ realizujący automatyczne ssanie.
Zanim przystąpisz do regulacji to sprawdź czy w Twoim gaźniku są wszystkie elementy uszczelniające i czy spełniają swoje zadanie.
Jak sprawdzić czy nastawnik się nie zacina tego nie wiem.


Wszystko się zgadza, ale uwagi dotyczące wtryskiwaczy, nastawników przepustnicy i czujników dotyczą układów wtryskowych zarówno jednopunktowych i wielopunktowych, ale nic nie mają wspólnego z gaźnikiem.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load