Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogromne spalanie albo kontrolka paliwa wariuje.
Autor Wiadomość
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-03-2009, 20:36   

Sorki za OT Luczu, ten jest fajniejszy http://www.allegro.pl/ite...elta_thema.html
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-03-2009, 20:45   

dziura793@o2.pl, fakt :)

może wróćmy do tematu ::D

odnośnie wskaźnika paliwa - a nie zauważyłeś, że w czasie jazdy ekonomizer pokazuję wyższe niż przedtem spalanie ?
A i najważniejsze ... On tyle pali odkąd go kupiłeś czy było dobrze i teraz się coś porąbało ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Borzo 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-03-2009, 20:49   

Ten ekonomizer pokazuje jak pokazywał, kupiłem go tydzień temu i zrobiłem nie całe 150km, staram się oszczędnie jeździć,do 2-3 tys. obrotów, tak żeby ekonomizer nie pokazywał często wskazówki na czerwonym polu.
  
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-03-2009, 20:51   

weź się spytaj tego wujka co masz od niego to auto ile pali i co to jest z tym wskaźnikiem paliwa ... Niech Ci wszystko opowie jak na spowiedzi bez ściemy. Będzie wszystko wiadomo
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Borzo 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-03-2009, 20:58   

Gadałem z nim, mówi, że spali do 9l/100km, ale jak jechałem i on prowadził to on ciśnie max do 2 tyś. obrotów i często jeździ na dłuższe odcinki, ja zaś jeżdżę na krótkie odcinki i włącza się ssanie także może być większe spalanie przez to;p
Raz na jakiś czas lubię sobie depnąć, ale bez przesady żeby było większe spalanie niż 10l/100km
  
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-03-2009, 21:02   

nie no w zimne dni na krótkich odcinkach ... ogólnie może być powyżej 10 ... dojść do 12 ale to w skrajnych przypadkach ... warto też mieć założone świeże kable, świecie, kopułkę, aparat zapłonowy ... odpowiednie ciśnienie w oponach, zobaczyć czy hamulec gdzieś nie przytrzymuje ...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Borzo 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-03-2009, 09:32   

Myślę, że wszystko jest w porządku, jak na razie nie stać mnie na żadne naprawy ;D
  
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-03-2009, 12:41   

Borzo, no to z naszej strony narazie tyle :) Jak będzie coś więcej wiadomo to pisz. A jeszcze tak na marginesie - jaką masz temp silnika podczas jazdy ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 10-03-2009, 12:45   

Borzo napisał/a:
prowadził to on ciśnie max do 2 tyś. obrotów


Pozdrów wujka.... zarzynanie silnika to jest a nie jazda...
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Borzo 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-03-2009, 12:49   

ja pier........
miałem jeszcze trochę paliwa, zalałem zaś 8l, przejechałem 25km i znowu rezerwa! :sciana:
co jest grane?!
  
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 10-03-2009, 12:51   

Borzo, niemasz gdzies dziuru, moze ci gdzies ucieka to paliwo ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Borzo 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-03-2009, 12:52   

nie możliwe, oglądałem się za samochód, nie ma mowy żeby gdzieś uciekało.
  
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-03-2009, 12:52   

a może po prostu to całe urządzenie od poziomu paliwa wariuje ? Przecież to normalka u nas. ( link do naprawy podałem w 1 poście )
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 10-03-2009, 12:53   

Borzo, ne licz ze ktoś przez internet zdiagnozuje Ci problem - chłopaki już napisali co trzeba sprawdzić.

W downloadzie jest dokładny opis jak dostać się do pompki paliwa i sprawdzić czy dobrze pokazuje stan paliwa....
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 10-03-2009, 12:57   

Borzo, zatankuj go teraz do pełna i bedziesz wiedział po tym, ile ci paliwa wejdzie ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Borzo 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-03-2009, 13:09   

wyjeżdżę do końca paliwa będę miał w baniaku 10l paliwa, zaleje, wyjeżdżę zaś do końca i wtedy zobaczę, już nie mam nerwów do tego samochodu :!:

no dobra ale prawie nic nie jeździłem, tak jakbym 2 razy zatankował czyli jakieś 15l
  
  
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2009, 13:22   

O zgrozo.,

Czy zapalenie się rezerwy oznacza koniec paliwa w zbiorniku?

zalałeś 8l paliwa i przejechałeś 25km, a więc jeżeli auto pali 10l/100 to spali 2.5l na 25km. A więc nie dziwie się, że morde pruje że jest głodny, jak w baku zostało mu ~5l paliwa.

Jeździj tak dalej a do naprawy będziesz miał sporo rzeczy, zaczynając od pompy paliwa, przez wtryski itd,

Po wtóre, tipo i tempra ma bak w kształcie (w dużym uproszczeniu) trapezu z mniejszą podstawą w dole, i paliwo na wskaźniku szybko spierdala.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Borzo 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-03-2009, 17:09   

Po przejechaniu 15km temperatura silnika była około 50 stopni, chyba mam do wymiany termostat :(
  
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-03-2009, 17:15   

Borzo, no widzisz ...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 10-03-2009, 17:15   

Borzo napisał/a:
Po przejechaniu 15km temperatura silnika była około 50 stopni, chyba mam do wymiany termostat

Powiedziałbym ze napewno masz go do wymiany ;)
Co do reszty to Raku, ma racje :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Borzo 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-03-2009, 17:25   

sorki, że trochę płakałem o to spalanie ;D
ale jakby tak spalał cały czas to bym nie wyrobił z paliwem.
Jutro pójdę się zapytać ile kosztuje ten termostat, wymienię go jak najszybciej :)
Spytam się o wkładkę i cały termostat, a ojciec u znajomego mechanika mi go wymieni jak będzie możliwość.


Jeszcze jedno pytanie, gdy wyłączę wszystkie odbiorniki prądu to mam 14.20 V napięcia, a gdy włączę wszystko do oporu tj. wzmacniacz skrzyni basowej, radio, nawiew, światła to mam jakieś 12V, czyli alternator ma dosyć duże obciążenie co nie?:P
  
  
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-03-2009, 17:27   

Borzo, nie koniecznie musisz wymienić cały termostat ... czasami wystarczy zestaw naprawczy tzn. wkładka - ja do swojego 1.4 nabyłem ją za 30 zł wraz z kosztami przesyłki.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 10-03-2009, 22:13   

Termostat wymienisz sam,nie potrzebujesz do tego jakiś specjalnych narzędzi,ani warsztatu :lol:
_________________
TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior
  
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2009, 15:49   

Luczu napisał/a:
jeżeli to wskaźnik paliwa - można spróbować go naprawić http://forum.tempra.org/t...+naprawa+paliwa


U mnie ten manual nie działa:
Kod:
404 - Strony nie odnaleziono!

Jeżeli widzisz ten komunikat to najprawdopodbniej wpisałeś adres który odnosi się nieistniejącego elementu.


W download jest do pobrania manual "Naprawa wskaźnika paliwa"
http://forum.tempra.org/d...detail&df_id=19

Pozdrawiam
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
Borzo 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2009, 17:19   

yagi2 napisał/a:
Termostat wymienisz sam,nie potrzebujesz do tego jakiś specjalnych narzędzi,ani warsztatu :lol:


o tym to ja wiem, tylko, że od razu sobie wjadę na kanał i posprawdzam inne rzeczy.

** Dodano: 14-03-2009, 20:50 **
Wskaźnik naprawiony według instrukcji gulczasa, także termostat zrobiony, chyba mam źle ustawioną rezerwę bo skończyło mi się paliwko, a wskazówka pokazywała 1 kreskę, nawet rezerwa się nie paliła :)
Skończyło mi się paliwo(zaś), ledwo co dojechałem, zatankowałem 10l paliwa i przejechałem 80km, na szczęście miałem ze sobą kanister z 10l paliwa (tak w razie czego :D ), lecz powinienem zrobić minimum 90km bo przy naprawie termostatu grzałem silnik przez jakieś 10min aż do włączenia wentylatora, jednak się nie włączył. Okazało się, że siadł czujnik temperatury. Spalanie to jakieś 11l/100km :(
oczywiście przy spokojnej jeździe, nawet nie myślę ile spali przy ostrej jeździe :|

Termostat dobry, a gdy jeżdżę to temperaturę silnika mam około 55-60 stopni, gdy stanę i silnik będzie pracował to od razu temperatura się podnosi, co on tak bardzo dobre ma chłodzenie przy stałej jeździe, czy jak?
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load