Ogromne spalanie albo kontrolka paliwa wariuje. |
Autor |
Wiadomość |
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 09-03-2009, 20:45
|
|
|
dziura793@o2.pl, fakt
może wróćmy do tematu ::D
odnośnie wskaźnika paliwa - a nie zauważyłeś, że w czasie jazdy ekonomizer pokazuję wyższe niż przedtem spalanie ?
A i najważniejsze ... On tyle pali odkąd go kupiłeś czy było dobrze i teraz się coś porąbało ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Borzo
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-03-2009, 20:49
|
|
|
Ten ekonomizer pokazuje jak pokazywał, kupiłem go tydzień temu i zrobiłem nie całe 150km, staram się oszczędnie jeździć,do 2-3 tys. obrotów, tak żeby ekonomizer nie pokazywał często wskazówki na czerwonym polu. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 09-03-2009, 20:51
|
|
|
weź się spytaj tego wujka co masz od niego to auto ile pali i co to jest z tym wskaźnikiem paliwa ... Niech Ci wszystko opowie jak na spowiedzi bez ściemy. Będzie wszystko wiadomo |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Borzo
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-03-2009, 20:58
|
|
|
Gadałem z nim, mówi, że spali do 9l/100km, ale jak jechałem i on prowadził to on ciśnie max do 2 tyś. obrotów i często jeździ na dłuższe odcinki, ja zaś jeżdżę na krótkie odcinki i włącza się ssanie także może być większe spalanie przez to;p
Raz na jakiś czas lubię sobie depnąć, ale bez przesady żeby było większe spalanie niż 10l/100km |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 09-03-2009, 21:02
|
|
|
nie no w zimne dni na krótkich odcinkach ... ogólnie może być powyżej 10 ... dojść do 12 ale to w skrajnych przypadkach ... warto też mieć założone świeże kable, świecie, kopułkę, aparat zapłonowy ... odpowiednie ciśnienie w oponach, zobaczyć czy hamulec gdzieś nie przytrzymuje ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Borzo
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 09:32
|
|
|
Myślę, że wszystko jest w porządku, jak na razie nie stać mnie na żadne naprawy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 10-03-2009, 12:41
|
|
|
Borzo, no to z naszej strony narazie tyle Jak będzie coś więcej wiadomo to pisz. A jeszcze tak na marginesie - jaką masz temp silnika podczas jazdy ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 10-03-2009, 12:45
|
|
|
Borzo napisał/a: | prowadził to on ciśnie max do 2 tyś. obrotów |
Pozdrów wujka.... zarzynanie silnika to jest a nie jazda... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Borzo
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 12:49
|
|
|
ja pier........
miałem jeszcze trochę paliwa, zalałem zaś 8l, przejechałem 25km i znowu rezerwa!
co jest grane?! |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 10-03-2009, 12:51
|
|
|
Borzo, niemasz gdzies dziuru, moze ci gdzies ucieka to paliwo |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Borzo
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 12:52
|
|
|
nie możliwe, oglądałem się za samochód, nie ma mowy żeby gdzieś uciekało. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 10-03-2009, 12:52
|
|
|
a może po prostu to całe urządzenie od poziomu paliwa wariuje ? Przecież to normalka u nas. ( link do naprawy podałem w 1 poście ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 10-03-2009, 12:53
|
|
|
Borzo, ne licz ze ktoś przez internet zdiagnozuje Ci problem - chłopaki już napisali co trzeba sprawdzić.
W downloadzie jest dokładny opis jak dostać się do pompki paliwa i sprawdzić czy dobrze pokazuje stan paliwa.... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 10-03-2009, 12:57
|
|
|
Borzo, zatankuj go teraz do pełna i bedziesz wiedział po tym, ile ci paliwa wejdzie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Borzo
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 13:09
|
|
|
wyjeżdżę do końca paliwa będę miał w baniaku 10l paliwa, zaleje, wyjeżdżę zaś do końca i wtedy zobaczę, już nie mam nerwów do tego samochodu
no dobra ale prawie nic nie jeździłem, tak jakbym 2 razy zatankował czyli jakieś 15l |
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2009, 13:22
|
|
|
O zgrozo.,
Czy zapalenie się rezerwy oznacza koniec paliwa w zbiorniku?
zalałeś 8l paliwa i przejechałeś 25km, a więc jeżeli auto pali 10l/100 to spali 2.5l na 25km. A więc nie dziwie się, że morde pruje że jest głodny, jak w baku zostało mu ~5l paliwa.
Jeździj tak dalej a do naprawy będziesz miał sporo rzeczy, zaczynając od pompy paliwa, przez wtryski itd,
Po wtóre, tipo i tempra ma bak w kształcie (w dużym uproszczeniu) trapezu z mniejszą podstawą w dole, i paliwo na wskaźniku szybko spierdala. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Borzo
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 17:09
|
|
|
Po przejechaniu 15km temperatura silnika była około 50 stopni, chyba mam do wymiany termostat |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 10-03-2009, 17:15
|
|
|
Borzo, no widzisz ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 10-03-2009, 17:15
|
|
|
Borzo napisał/a: | Po przejechaniu 15km temperatura silnika była około 50 stopni, chyba mam do wymiany termostat |
Powiedziałbym ze napewno masz go do wymiany
Co do reszty to Raku, ma racje |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Borzo
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 17:25
|
|
|
sorki, że trochę płakałem o to spalanie
ale jakby tak spalał cały czas to bym nie wyrobił z paliwem.
Jutro pójdę się zapytać ile kosztuje ten termostat, wymienię go jak najszybciej
Spytam się o wkładkę i cały termostat, a ojciec u znajomego mechanika mi go wymieni jak będzie możliwość.
Jeszcze jedno pytanie, gdy wyłączę wszystkie odbiorniki prądu to mam 14.20 V napięcia, a gdy włączę wszystko do oporu tj. wzmacniacz skrzyni basowej, radio, nawiew, światła to mam jakieś 12V, czyli alternator ma dosyć duże obciążenie co nie?:P |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 10-03-2009, 17:27
|
|
|
Borzo, nie koniecznie musisz wymienić cały termostat ... czasami wystarczy zestaw naprawczy tzn. wkładka - ja do swojego 1.4 nabyłem ją za 30 zł wraz z kosztami przesyłki. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 22:13
|
|
|
Termostat wymienisz sam,nie potrzebujesz do tego jakiś specjalnych narzędzi,ani warsztatu |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2009, 15:49
|
|
|
U mnie ten manual nie działa:
Kod: | 404 - Strony nie odnaleziono!
Jeżeli widzisz ten komunikat to najprawdopodbniej wpisałeś adres który odnosi się nieistniejącego elementu.
|
W download jest do pobrania manual "Naprawa wskaźnika paliwa"
http://forum.tempra.org/d...detail&df_id=19
Pozdrawiam |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
Borzo
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2009, 17:19
|
|
|
yagi2 napisał/a: | Termostat wymienisz sam,nie potrzebujesz do tego jakiś specjalnych narzędzi,ani warsztatu |
o tym to ja wiem, tylko, że od razu sobie wjadę na kanał i posprawdzam inne rzeczy.
** Dodano: 14-03-2009, 20:50 **
Wskaźnik naprawiony według instrukcji gulczasa, także termostat zrobiony, chyba mam źle ustawioną rezerwę bo skończyło mi się paliwko, a wskazówka pokazywała 1 kreskę, nawet rezerwa się nie paliła
Skończyło mi się paliwo(zaś), ledwo co dojechałem, zatankowałem 10l paliwa i przejechałem 80km, na szczęście miałem ze sobą kanister z 10l paliwa (tak w razie czego ), lecz powinienem zrobić minimum 90km bo przy naprawie termostatu grzałem silnik przez jakieś 10min aż do włączenia wentylatora, jednak się nie włączył. Okazało się, że siadł czujnik temperatury. Spalanie to jakieś 11l/100km
oczywiście przy spokojnej jeździe, nawet nie myślę ile spali przy ostrej jeździe
Termostat dobry, a gdy jeżdżę to temperaturę silnika mam około 55-60 stopni, gdy stanę i silnik będzie pracował to od razu temperatura się podnosi, co on tak bardzo dobre ma chłodzenie przy stałej jeździe, czy jak? |
|
|
|
|
|