|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pisk, "wyczerpanie" i padł... |
Autor |
Wiadomość |
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-01-2015, 21:45
|
|
|
Panowie!
Nie jestem doświadczony w tego typu sprawach, więc proszę nie krzyczeć:-)
Wystający z bloku silnika gwint ma 0,5 cm (wkręca się tylko połowa nakrętki). Nie ma jak tego w ogóle złapać, bo miejsca jest bardzo mało. O spawaniu też można zapomnieć:-( Zostaje tylko laweta. Trudno...
Kupiłem uszczelkę klawiatury, uszczelniacze kół (zaczyna być mokro), olej, filtr, świece, kable, itd. Wymienię od razu wszystko, może uda się też zmierzyć ciśnienie na każdym cylindrze.
Dziękuję za pomoc! Odezwę się... |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-01-2015, 00:01
|
|
|
ok tasiorM, teraz pytanie ? czy sam kombinujesz , czy samochód jest w warsztacie- garażu , jeśli sam ogarniasz i masz jakieś zaplecze to : opuść silnik łapy silnika i środkowa , zdejmij nadkole , otwórz pokrywę rozrządu - zdiaksuj na równo co pozostało , zapunktuj środek , wywierć otwór pod M5 walnij prawym gwintownikiem i ..... albo będziesz gwintował , albo lewą resztkę wykręcisz . Pozdrawiam |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-01-2015, 09:40
|
|
|
Tak sobie pomyslalem, czy kupujac mocny klej (jaki?), moglbym obtoczyc w nim nakretke i na tyle, na ile sie uda sprobowac po wyschnieciu nalozyc mala grzechotke i odkrecac? Glupi pomysl...? |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-01-2015, 11:29
|
|
|
tasiorM, mógłbyś spróbować podpiłować śrubę tak co by jakiś klucz złożyć. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
yugo
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 41 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2015, 18:18
|
|
|
np podpiłować na płaski i gedorkiem z płaską nasadką spróbować |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-01-2015, 14:00
|
|
|
Panowie,
jakie macie oznaczenie na kablach SENTECH LPG? W hurtowniach moto nie wiedzą jakie dobrać, jedynie zmierzyć długość starych, a niestety nie mam ich przy sobie:-(
Proszę o info tych, którzy używają:-)
Pozdro! |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-01-2015, 23:18
|
|
|
pit14 napisał/a: | zdiaksuj na równo co pozostało , zapunktuj środek , wywierć otwór pod M5 walnij prawym gwintownikiem i ..... albo będziesz gwintował , albo lewą resztkę wykręcisz |
Panowie!Czytajcie uwazniej co sie dzieje w temacie.Nie wiem czemu sie tak upaliscie na LEWY gwint.W silniku 1.6 i.e a nawet w calym samochodzie nie ma ani jednej sruby,szpilki czy nakretki z takim gwintem.Wiec tym samym i szpilka napinacza ma takowy gwint.Dokladnie jest to M8x1.5.
Jedyne sruby z lewym gwintem spotkamy na srubie mocujacej kolo pasowe walu korbowego ale tylko w T/T z silnikami 1.8 i 2.0.Podkreslam-pozostale modele nie maja ani jednej takiej sruby wiec Kolega ta urwana szpilke moze odkrecic tylko w lewo czyli standardowo (odwrotnie do ruchu wskazowek zegara) Jasniej juz nie potrafie upominac |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2015, 10:45
|
|
|
Zgadza sie, Kolego shagger78:-)! W sobote nareszcie bede dzialal!
KrzychuB - od zawsze jezdze na kablach Sentecha. Te juz maja trzy lata i gdyby nie chec zakupu nowych, jezdzilbym na nich nadal. Kazdy samochod ma swoja 'tolerancje':-)
Pozdr! |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
milky
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 32 Skąd: Gorzów
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 22-01-2015, 13:48
|
|
|
Ja śmigam na NGK (przewody) świece też mam zamiar kupić tej marki, tanie nie są ale polecam, nie do zajechania są (żeby nie było nieporozumień mowa o tych kablach http://www.iparts.pl/auto...790-100153.html ) |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-01-2015, 00:13
|
|
|
Mam problem, ponieważ nie mogę znaleźć odpowiednich, a jeśli już, to jakieś Sentech za 35 zł (ostatnio płaciłem 80 zł) lub Janmor za 95 zł.
U mnie są cztery kable: 56,5 cm, 42,5 cm, 30 cm, 21,5 cm (mierzony sam kabel, bez fajek).
Czy w doborze przewodów chodzi tylko o ich długość? Czy ważny jest opór kabla, itd.? Końcówki są wszędzie takie same?
Proszę o wyrozumiałość, ale chcę się dowiedzieć czegoś nowego i dokonać wreszcie zakupu:-)
Te, które mam pasują idealnie. Boję się, że kupując zbyt długie, będą za bardzo wisiały no i oczywiście obecne przewody mają fajki zagięte na dwóch końcach, co znacznie lepiej wygląda i nie "załamuje" kabla...
** Dodano: 12-03-2015, 12:29 **
Witam serdecznie!
Sruba juz wykrecona, rozrzad zalozony. Przy okazji wymiana na nowe: rolka, pasek, uszczelniacze walu, kable, swiece, oleje, filtry, wahacze, klocki, szczeki... Nazbieralo sie:-) Pojawil sie jednak problem, ktory zmusza do powrotu na poczatek watku, tzn. problem z odpalaniem i z obrotami. Generalnie chodzi o to, ze odpalic samochod moge tylko z wcisnietym gazem (chociaz i tak nie zawsze), a jak juz sie uda, to trzesie samochodem jakbym siedzial na traktorze, a nie wewnatrz samochodu, obroty zanikaja i samochod gasnie. Po rozgrzaniu udaje sie odpalic, ale trzepie nim niemilosiernie! W czasie jazdy wszystko jest o.k.; jest moc, wkreca sie na kazdym biegu. Jednak gdy zaczynam hamowac i zatrzymywac sie, co jakis czas gasnie. Po odpaleniu swieci sie akumulator, po dodaniu gazu gasnie. Wszystko jest dobrze zalozone. Gdzie szukac przyczyny? Ustawianie zaplonu, moze wczesniej rozrzad przeskoczyl i cos uszkodzil... Wtedy jednak nie mozna by nim sie poruszac... Kable i swiece nowe... Krokowiec...?
Pomozecie...
Bede bardzo wdzieczny!
** Dodano: 12-03-2015, 19:27 **
Jakies podpowiedzi... |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-03-2015, 20:43
|
|
|
nakręc kolego filmika jakiegoś z pod maski i posłuchamy co go boli. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2015, 20:58
|
|
|
Po uważnym przeglądnięciu wszystkiego zauważyłem, że przy kolektorze urwana była jedna masa... Nie wiem jak i dlaczego; chyba ze starości... To wyjaśnia kłopoty z obrotami i z całą resztą. Samochód wrócił nareszcie z "dalekiej podróży"...
Niepokoi mnie jednak ten odgłos...
Wrzuciłem dźwięk pod maską, na zewnątrz i wewnątrz.
W wolnej chwili wyczyszczę wszystkie złącza masy, dlatego proszę o podanie miejsc ich występowania. Oprócz tych pod akumulatorem i na kolektorze są jeszcze jakieś...?
Pozdrawiam serdecznie!
** Dodano: 13-03-2015, 21:12 **
Możliwe, że jest to łożysko wałka sprzęgłowego?
Na wciśniętym sprzęgle jest ciszej...
Swoją drogą słychać też jedną z pomp lub alternator... Zdejmę paski i się dowiem:-)
Przy wymianie sprzęgła, którą firmę polecacie? LUK...?
Zastanawiam się nad taką ewentualnością, chociaż sprzęgło jest o.k., tylko te odgłosy, jakby łożysko się rozleciało... |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|