Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pisk, "wyczerpanie" i padł...
Autor Wiadomość
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-01-2015, 21:45   

Panowie!
Nie jestem doświadczony w tego typu sprawach, więc proszę nie krzyczeć:-)
Wystający z bloku silnika gwint ma 0,5 cm (wkręca się tylko połowa nakrętki). Nie ma jak tego w ogóle złapać, bo miejsca jest bardzo mało. O spawaniu też można zapomnieć:-( Zostaje tylko laweta. Trudno...
Kupiłem uszczelkę klawiatury, uszczelniacze kół (zaczyna być mokro), olej, filtr, świece, kable, itd. Wymienię od razu wszystko, może uda się też zmierzyć ciśnienie na każdym cylindrze.
Dziękuję za pomoc! Odezwę się...
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-01-2015, 00:01   

ok tasiorM, teraz pytanie ? czy sam kombinujesz , czy samochód jest w warsztacie- garażu , jeśli sam ogarniasz i masz jakieś zaplecze to : opuść silnik łapy silnika i środkowa , zdejmij nadkole , otwórz pokrywę rozrządu - zdiaksuj na równo co pozostało , zapunktuj środek , wywierć otwór pod M5 walnij prawym gwintownikiem i ..... albo będziesz gwintował , albo lewą resztkę wykręcisz . Pozdrawiam
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-01-2015, 09:40   

Tak sobie pomyslalem, czy kupujac mocny klej (jaki?), moglbym obtoczyc w nim nakretke i na tyle, na ile sie uda sprobowac po wyschnieciu nalozyc mala grzechotke i odkrecac? Glupi pomysl...?
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-01-2015, 11:29   

tasiorM, mógłbyś spróbować podpiłować śrubę tak co by jakiś klucz złożyć.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yugo 


Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 41
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2015, 18:18   

np podpiłować na płaski i gedorkiem z płaską nasadką spróbować :?
  
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-01-2015, 14:00   

Panowie,

jakie macie oznaczenie na kablach SENTECH LPG? W hurtowniach moto nie wiedzą jakie dobrać, jedynie zmierzyć długość starych, a niestety nie mam ich przy sobie:-(
Proszę o info tych, którzy używają:-)
Pozdro!
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 21-01-2015, 23:09   

tasiorM, bez urazy, ale sentech to szmelc dla mnie i przebijał mi po miesiącu używania na lpg
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-01-2015, 23:18   

pit14 napisał/a:
zdiaksuj na równo co pozostało , zapunktuj środek , wywierć otwór pod M5 walnij prawym gwintownikiem i ..... albo będziesz gwintował , albo lewą resztkę wykręcisz


Panowie!Czytajcie uwazniej co sie dzieje w temacie.Nie wiem czemu sie tak upaliscie na LEWY gwint.W silniku 1.6 i.e a nawet w calym samochodzie nie ma ani jednej sruby,szpilki czy nakretki z takim gwintem.Wiec tym samym i szpilka napinacza ma takowy gwint.Dokladnie jest to M8x1.5.

Jedyne sruby z lewym gwintem spotkamy na srubie mocujacej kolo pasowe walu korbowego ale tylko w T/T z silnikami 1.8 i 2.0.Podkreslam-pozostale modele nie maja ani jednej takiej sruby wiec Kolega ta urwana szpilke moze odkrecic tylko w lewo czyli standardowo (odwrotnie do ruchu wskazowek zegara) Jasniej juz nie potrafie upominac :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-01-2015, 10:45   

Zgadza sie, Kolego shagger78:-)! W sobote nareszcie bede dzialal!
KrzychuB - od zawsze jezdze na kablach Sentecha. Te juz maja trzy lata i gdyby nie chec zakupu nowych, jezdzilbym na nich nadal. Kazdy samochod ma swoja 'tolerancje':-)
Pozdr!
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
milky 


Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 32
Skąd: Gorzów
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-01-2015, 13:48   

Ja śmigam na NGK (przewody) świece też mam zamiar kupić tej marki, tanie nie są ale polecam, nie do zajechania są (żeby nie było nieporozumień mowa o tych kablach http://www.iparts.pl/auto...790-100153.html )
  
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-01-2015, 00:13   

Mam problem, ponieważ nie mogę znaleźć odpowiednich, a jeśli już, to jakieś Sentech za 35 zł (ostatnio płaciłem 80 zł) lub Janmor za 95 zł.
U mnie są cztery kable: 56,5 cm, 42,5 cm, 30 cm, 21,5 cm (mierzony sam kabel, bez fajek).
Czy w doborze przewodów chodzi tylko o ich długość? Czy ważny jest opór kabla, itd.? Końcówki są wszędzie takie same?
Proszę o wyrozumiałość, ale chcę się dowiedzieć czegoś nowego i dokonać wreszcie zakupu:-)
Te, które mam pasują idealnie. Boję się, że kupując zbyt długie, będą za bardzo wisiały no i oczywiście obecne przewody mają fajki zagięte na dwóch końcach, co znacznie lepiej wygląda i nie "załamuje" kabla...

** Dodano: 12-03-2015, 12:29 **
Witam serdecznie!
Sruba juz wykrecona, rozrzad zalozony. Przy okazji wymiana na nowe: rolka, pasek, uszczelniacze walu, kable, swiece, oleje, filtry, wahacze, klocki, szczeki... Nazbieralo sie:-) Pojawil sie jednak problem, ktory zmusza do powrotu na poczatek watku, tzn. problem z odpalaniem i z obrotami. Generalnie chodzi o to, ze odpalic samochod moge tylko z wcisnietym gazem (chociaz i tak nie zawsze), a jak juz sie uda, to trzesie samochodem jakbym siedzial na traktorze, a nie wewnatrz samochodu, obroty zanikaja i samochod gasnie. Po rozgrzaniu udaje sie odpalic, ale trzepie nim niemilosiernie! W czasie jazdy wszystko jest o.k.; jest moc, wkreca sie na kazdym biegu. Jednak gdy zaczynam hamowac i zatrzymywac sie, co jakis czas gasnie. Po odpaleniu swieci sie akumulator, po dodaniu gazu gasnie. Wszystko jest dobrze zalozone. Gdzie szukac przyczyny? Ustawianie zaplonu, moze wczesniej rozrzad przeskoczyl i cos uszkodzil... Wtedy jednak nie mozna by nim sie poruszac... Kable i swiece nowe... Krokowiec...?

Pomozecie...
Bede bardzo wdzieczny!

** Dodano: 12-03-2015, 19:27 **
Jakies podpowiedzi...
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-03-2015, 20:43   

nakręc kolego filmika jakiegoś z pod maski i posłuchamy co go boli.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2015, 20:58   

Po uważnym przeglądnięciu wszystkiego zauważyłem, że przy kolektorze urwana była jedna masa... Nie wiem jak i dlaczego; chyba ze starości... To wyjaśnia kłopoty z obrotami i z całą resztą. Samochód wrócił nareszcie z "dalekiej podróży"...

Niepokoi mnie jednak ten odgłos...

Wrzuciłem dźwięk pod maską, na zewnątrz i wewnątrz.

W wolnej chwili wyczyszczę wszystkie złącza masy, dlatego proszę o podanie miejsc ich występowania. Oprócz tych pod akumulatorem i na kolektorze są jeszcze jakieś...?

Pozdrawiam serdecznie!

** Dodano: 13-03-2015, 21:12 **
Możliwe, że jest to łożysko wałka sprzęgłowego?
Na wciśniętym sprzęgle jest ciszej...
Swoją drogą słychać też jedną z pomp lub alternator... Zdejmę paski i się dowiem:-)

Przy wymianie sprzęgła, którą firmę polecacie? LUK...?
Zastanawiam się nad taką ewentualnością, chociaż sprzęgło jest o.k., tylko te odgłosy, jakby łożysko się rozleciało...
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load