|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pisk, "wyczerpanie" i padł... |
Autor |
Wiadomość |
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-12-2014, 12:22 Pisk, "wyczerpanie" i padł...
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich!
Przepraszam, że zawracam głowę w natłoku świątecznych obowiązków. Nie liczę również, że ktokolwiek się odezwie...
Od miesiąca przy odpalaniu samochodu zdarzało się, że pasek (suchy, nie mokry) piszczał jakieś 20-30 sekund. Po jakimś czasie pisk zaczął się powtarzać przy zatrzymywaniu autka. Tipo zaczęło być słabsze, szarpało na zimnym silniku, a obroty zaczęły falować. Na postoju spadały poniżej 1 tyś. i znowu szły w górę, czasami nawet wskakiwały na 1,5 tyś. bez nogi na gazie. Wczoraj odpaliłem samochód, by pojechać do kościoła. Oczywiście pisk przez jakiś kilometr jazdy. W drodze powrotnej już wszystko o.k. i obeszło się bez niepotrzebnych dźwięków. Po przyjeździe do domu samochód zaczął chodzić tak, jakby zostało mu jakieś 10% prądu. Wszystko ledwo co się "utrzymywało"...
Pasek alternatora jest dobrze naciągnięty. Rozrząd w porządku. Akumulator naładowany. Początkowo myślałem, że altek przestał ładować i jechałem na samym aku, ale podpiąłem rano inny i nadal to samo. Świece mają rok (wykreciłem, przeczyściłem i nic), ale kable ok. 3-4 lat. Samochód na gazie (wiem, powinienem wymienić wcześniej). Kręci, ale nie chwyta. Raz, gdy wcisnąłem gaz do oporu, trzymając dodatkowo kluczyk przekręcony, chwycił, zaczął piszczeć jak zwykle, ale po zabraniu nogi i zwolnieniu kluczyka, padł...:-(
Cewka, moduł, czujnik położenia wału, kable...?
Czy ktoś może się podzielić spostrzeżeniami? Jestem 80 km od domu (wyjazd) i nie mam żadnej koncepcji. Jeszcze dzisiaj i jutro mogę coś kupić, ale później zostaje tylko zostawić samochód i wracać busem...
Tipek nigdy mnie nie zawiódł, mam do niego wielki sentyment!
Wina leży tylko po mojej stronie, bo zbagatelizowałem wcześniejsze objawy...
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź! |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-12-2014, 12:28
|
|
|
tasiorM, mnie to wygląda na koniec rolki napinającej albo łożysk alternatora zrzuć pasek i ręką zakręć rolka i altkiem.... powinno się wszystko kręcić łagodnie bez dziwnych dźwięków. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-12-2014, 12:40
|
|
|
Rolkę słychać na łożyskach, ale to normalne, biorąc pod uwagę jakość zamienników. Samochód nadal nie odpala...:-(
** Dodano: 22-12-2014, 14:24 **
Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale od ponad roku przestała mi się świecić przy przekręceniu kluczyka kontrolka od pompy paliwa. Słychać ją, Tipo jeździ na benzynie, ale nie świeci...
** Dodano: 22-12-2014, 15:41 **
Zamówię: cewkę, moduł, kable zapłonowe, krokowiec, czujnik położenia wału, pompę paliwa, filtr paliwa, pasek altka, rolkę. Czy cewki a allegro (roczna gwarancja) za 60-70 zł są coś warte? Można brać "w ciemno"?
** Dodano: 22-12-2014, 15:44 **
Kajlon napisał/a: | tasiorM, mnie to wygląda na koniec rolki napinającej |
Ten pisk jest jak przy mokrym pasku, łożyska rolki "brzmią" inaczej...:-(
** Dodano: 22-12-2014, 16:45 **
Po przytrzymaniu Tipka na gazie przez 30 sekund zaczął "mówić", ale tak, jakby przestał chodzić na wszystkie cylindry. Obstawiam pasek rozrządu, który musiał przeskoczyć. Na moje oko jest zbyt luźny. Jutro kupię grzechotkę na klucz "36" i założę go od nowa. Mam nadzieję, że pomoże...
Jakieś sugestie...? |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-12-2014, 18:35
|
|
|
pasek będzie się ślizgał , jak masz zatarte łożysko w altku , też kupiłem regenerowany na alledrogo i po pół roku miałem problem z aku , kontrolka się nie świeciła , a lekko żarzyła i nie było widać - te altki to tylko myją , a nie regenerują są ładne piękne , ale nie rozbierane . jak już to sprawdź rozrząd , ale myślę że nie przeskoczył raczej altek ma zwarcie i zjada prąd zamiast dawać |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-12-2014, 18:53
|
|
|
Miałęm 2 przypadki w tym jeszcze roku u tescia w punciaku zajechało łożyska w altku... objaw ten sam co u ciebie odpalił z gazem w podłodze ale dymy z pod maski bo jarał się pasek. 2 w mojej temprze skończyło się nagle łożysko rolki napinającej pasek altka, pompy.,,, objaw ten sam, zaczęło dziwnie piszczeć, rzęźić. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
yugo
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 41 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-12-2014, 22:59
|
|
|
łożyska w altku ciesz sie że ni stanoł ci na drodze mi tak seicento powiedziało dalej nie jade zmiana łożysk pomogła u siebie jedno kosztowało bagatela 3.5 drugie chyba 11 nie warto oszczędzać pasek wiecej kosztuje jedyny problem trzeba rozebrać altka |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-12-2014, 02:26
|
|
|
yugo, jesli zalozyles do alternatora lozysko za 3.5 zlotego to szkoda bylo Twojej roboty.Juz szykuj sie na powtorna wymiane lozysk i oby nie spotkalo Cie to gdzies po drodze w trasie.Trzeba zakladac cos markowego np.SKF,KOYO itp.Poza tym nalezy pamietac ze do alternatorow wkladamy lozyska z powiekszonym luzem osiowym a nie zwykle (oznaczenie C3 po numerze lozyska)Np.6203 C3.
** Dodano: 23-12-2014, 02:35 **
tasiorM napisał/a: | Zamówię: cewkę, moduł, kable zapłonowe, krokowiec, czujnik położenia wału, pompę paliwa, filtr paliwa, pasek altka, rolkę. |
Jesli o rolke chodzi bierz tylka metalowa bo plastykowe zamienniki bardzo krotko chodza.Jesli masz metalowy oryginal i tylko lekko szumi da jej sie przywrocic drugie zycie.Oslonki lozyskada sie wyjac bez uszkodzenia.Wymyj lozysko rozpuszczalnikiem i pedzelkiem dokladnie,posmaruj dobrym smarem i wcisnij oslonki.Pewnie bedzie chodzic jak nowe.
z czujnikiem polozenia walu w 1.6 i.e mozesz miec problem.Zastsowali tu zupelnie inny czujnik niz w pozostalych silnikach w tipo.Mi nie udalo sie znalezc orginalnego Boscha w akceptowalnej cenie. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
yugo
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 41 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-12-2014, 12:05
|
|
|
za 3.5 chinskie łożysko z osłoną seicento sprzedane (ponoć na części) za 750zł po 2 dniach zauważyłęm że gościu wystawił za 1300 i poszło (nie wiem jakim cudem) progi zgnite kielich zgnity zderzak tył połamany lampa tył strzaskana ogólnie po dzwonie w tył wracając do tematu kupiłem te małe łożyska po 3.5 i po 11 (polski producent) chyba z skf ale nie pamietam miałem 2 altek a una wiec po prostu wsadziłem z tymi tanimi łożyskami (bo miał za pół roku iść na złom).
sorki za OT kolega shagger78 ma racje kup te markowe jak chcesz sie nacieszyć ciszą i spokojem i zrób to koniecznie pamietaj mniejsze opory na osprzęcie silnika to mniejsze spalanie wieksza moc |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-12-2014, 10:53
|
|
|
Dziekuje za wszystkie podpowiedzi! Czy jednak Tipek nie powinien odpalic bez paska i alternatora, na samym aku? Wydaje sie wiec, ze to rozrzad (pasek w porownaniu z tym, jak byl naciagniety przy zakladaniu pozostawia wiele do zyczenia), bo luz jest widoczny golym okiem. Musial przeskoczyc... Rzecz jednak najgorsza, ze przy zalozeniu wszystkiego od nowa i dokrecaniu rolki napinacza rozrzadu poszla sruba (zerwany gwint) i nie chce nawet pisac, co sobie pomyslalem... Zostal tylko maly czubek w bloku silnika. Jesli nie znajde sposobu na wyciagniecie, to tylko laweta i 'spec'...:-(
Wesolych Swiat, Panowie! |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 25-12-2014, 11:01
|
|
|
tasiorM, u mnie ta śruba była przez kogoś klejona jakimś dziadostwem bo też sie ułamała bo ten ktoś zapomniał że to na lewoskręt jest. wiem że mój mechanik to jakoś delikatnie nawiercił i wyciągnął resztke ale też był strach w oczach |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
yugo
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 41 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-12-2014, 11:12
|
|
|
jeśli nie ma paska z altka powinien odpalić wymajzluj ją jedyne rozwiązanie albo podniesienie na tyle silnika żeby wykrętakiem sobie poradzić |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-12-2014, 20:17
|
|
|
yugo napisał/a: | jeśli nie ma paska z altka powinien odpalić |
No wlasnie...
Bede sie staral, ale widac tylko 0,5 cm:-( Czy mozna gdzies kupic taka nowa srube? Nie jestem mechanikiem i niestety ucze sie dopiero wtedy, gdy musze uporac sie z jakas awaria. Do tej pory bylo ich wyjatkowo malo, wiec...:-) Akurat na swieta postanowil odpoczac:-)
Mowicie, ze trzeba nawiercic...? |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-12-2014, 22:29
|
|
|
W hurtowni moto nie znajde takiej?
KrzychuB, moze podeslesz nr tego 'sprawdzonego' aso:-)? |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
yugo
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 41 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-12-2014, 18:14
|
|
|
przypomniałem sobie jeszcze jeden pomysł jak Ci wystaje śruba przyspawać do tej reszty śruby inną śrube i odkręcić tym bardziej jak przy dokrecaniu sie urwała wiec nie powinna mocno trzymać dla pocieszenia powiem że nie mam łatwiej na pewno uszczelka pod głowicą do roboty lub zmiana silnika damy rade |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-12-2014, 01:07
|
|
|
Chyba sie tu nie dogadacie.Jeden pisze wyraznie ze urwala mu sie sruba napinacza a drugiw to miejsce proponuje srube od kola pasowego walu korbowego.
Od siebie dodam ( o ile dobrze pamietam)napinacz w 1.6 nie jest mocowany na srubie.W blok wkrecona jest szpilka z gwintem dwustroonym M8x1.5.Zakladamy na nia napinacz i mocujemy go nakretka botam sruby poprostu nie ma!Panowie,otrzezwiejcie choc troche po swietach
Szpilke pewnie ciezko bedzie dokupic oryginalna ale mozna cos dopasowac.Mysle ze np.w zaprzyjaznionym warsztacie cos by znalezli podobnego.Nie polecam szpilki zastepowac sruba bo nastepnym razem w bloku wyrwie sie gwint.W tej chwili przed Kolega powazne zadanie-wykrecic pozostala czesc szpilki tak by nie uszlodzic gwintu.Jusli to sie nie powiedzie trzeba bedzie ja wywiercic ale bez wyjecia silnika raczej nikt tego sie nie podejmie.Badzmy wiec dobrej mysli ze Kolega zlapie kombinerkami i wykreci urwana czesc |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2014, 09:45
|
|
|
Drogi Kolego shagger78! Byc moze masz racje z ta sruba, ale u mnie urwala sie dokladnie ta, o ktorej napisal KrzychuB. Taka tez zaloze z powrotem, o ile uporam sie z wyciagnieciem urwanej. Pomysl z 'dospawaniem' wydaje sie dobry, o ile ma sie dostep do takiego sprzetu i samochod stoi przed domem:-) Na kombinerki tez malo miejsca, a od gory ciezko lapac... Nie poddamy sie jednak bez walki! Dzieki za zainteresowanie! Bede informowal na biezaco... |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-12-2014, 23:01
|
|
|
tasiorM, Kolego sam sobie przeczysz.
Ja z tego co napisales rozumiem ze urwala Ci sie sruba/szpilka mocujaca napinacz paska rozrzadu.Kolega KrzychuB podeslal Ci fotki sruby mocujacej polo pasowe na wale korbowym ktora zreszta w Twoim 1.6 i.e nie wystepuje,bo kolo pasowe w tym silniku docisniete jest nakretka.
** Dodano: 29-12-2014, 23:03 **
tasiorM napisał/a: | dokrecaniu rolki napinacza rozrzadu poszla sruba (zerwany gwint) i nie chce nawet pisac, co sobie pomyslalem... Zostal tylko maly czubek w bloku silnika |
Najlepiej daj fotke co Ci sie urwalo to bedzie wiadomo na 100 proc.
** Dodano: 29-12-2014, 23:07 **
tasiorM napisał/a: | Na kombinerki tez malo miejsca |
Jesli na kombinerki za malo miejsca to jak zamierzasz podejsc wiertarka? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2014, 11:42
|
|
|
Drogi Kolego!
shagger78 napisał/a: | tasiorM, Kolego sam sobie przeczysz.
Ja z tego co napisales rozumiem ze urwala Ci sie sruba/szpilka mocujaca napinacz paska rozrzadu.Kolega KrzychuB podeslal Ci fotki sruby mocujacej polo pasowe na wale korbowym ktora zreszta w Twoim 1.6 i.e nie wystepuje,bo kolo pasowe w tym silniku docisniete jest nakretka.
** Dodano: 29-12-2014, 23:07 **
tasiorM napisał/a: | Na kombinerki tez malo miejsca |
Jesli na kombinerki za malo miejsca to jak zamierzasz podejsc wiertarka? |
Na pierwszy rzut oka zerwana śruba przypomina wysłaną przez KrzychuB. Zaznaczyłem Ci na zdjęciu: urwała się NIEBIESKA, nie ZIELONA. Może tylko mniejszy rozmiar? Nie wiem. Kupię i sprawdzę. Nie irytuj się:-) Dopiero się uczę:-)
Nie napisałem, że zamierzam podejść wiertarką. To tylko sugestia KrzychuB! Jest ciasno i to jest największy problem.
Póki co, samochód stoi daleko ode mnie. Będę o wszystkim pisał. Dzięki za podpowiedzi! Wszystkim SZCZĘŚLIWEGO, NOWEGO ROKU!!! |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-12-2014, 22:34
|
|
|
tasiorM, nie irytuje sie.Czyli dobrze rozumialem ze urwala Ci sie szpilka napinacza.O tyle lepiej dla Ciebie ze ta bedzie latwiej dostac czy wrecz podpasowac od innego auta bo to zwykla M8x1.5.W ostatecznosci mozna wkrecic nawet srube zamiast szpilki.Mam nadzieje tylko ze wykrecisz ja dosc latwo.Najpierw dobrze byloby ta wystajaca czesc ostukac malym mlotkiem co by sie zluzowala a pozniej jakims przecinaczkiem tak jak ktorys kolega tu pisal sprobowac ja ruszyc.Jesli drgnie to juz jestes w domu
Szczesliwego Nowego Roku zycze wszystkim aktywnym tipomaniakom |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
yugo
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 41 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-01-2015, 16:16
|
|
|
słuchaj nakręć ile sie da nakrętke i od środka lekki spaw powinieneś odkręcię ja tak robiłem jak imbus w głowicy zjechałem... najpierwśrube przyspawałem jak ją ukręciłem do tego co zostało nakretke i młotkiem po kluczu i na szczeście poszło ty powinieneś mieć łatwiej powodzenia |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-01-2015, 20:49
|
|
|
yugo napisał/a: | słuchaj nakręć ile sie da nakrętke i od środka lekki spaw powinieneś odkręcię ja tak robiłem jak imbus w głowicy zjechałem... najpierwśrube przyspawałem jak ją ukręciłem do tego co zostało nakretke i młotkiem po kluczu i na szczeście poszło ty powinieneś mieć łatwiej powodzenia | Jak będziesz w pobliżu to podrzuć koledze nakrętkę M 8 lewy gwint to sobie przyspawa ! Tak patrzę na foty i kolega shagger ma rację , jeśli urwała się w napinaczu to jest szpilka a jeśli w mocowanie kół to śruba |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|