|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Podłączenie kabli zapł. do kopułki |
Autor |
Wiadomość |
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-05-2011, 00:08 Podłączenie kabli zapł. do kopułki
|
|
|
Witam, temat pewnie większość uzna za głupi.
Podeśle mi ktoś schemat podłączenia kabli zapłonowych do kopułki. :p
Dawno dawno temu podłączyłem je, i nie mam pewności czy dobrze. A Tempra nie pali, i wydaję mi się, że może dla tego.
PS. Znajomy napisał mi coś takiego:
"Na kopułce zwykle są numery cylindrów a cylindry numeruje się od strony pasków osprzętu w stronę skrzyni biegów.
Jeśli kable będą pomylone, to silnik nie odpali a mogą być niezłe wybuchy, gdy iskra przeskoczy w cylindrze napełnionym mieszanką przy otwartym zaworze ssącym. "
2 kwestie. Czy w T/T też się to sprawdza? Bo ze zdjęć które ściągnąłem z sieci, w różnej kolejności (zależy od zdjęcia) te kable są po podłączane.
Druga sprawa, tu dla pewności już. Zalecono mi bym przed odpaleniem teraz silnika, odłączył przekaźnik pompy paliwa. By w ten sposób "wypaliła" się zalegająca w cylindrach benzyna, i dopiero po tym próbował odpalić silnik normalnie. |
_________________ Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r
Jest:
ZTM |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 11-05-2011, 07:59
|
|
|
Rajek, zgadza sie było wielokrotnie na silniku numery od lewej 1342 a na kopułce tak jak kolega napisał sa opisane - srodkowy to cewka a pierwszy lewy u góry to napewno 1 reszty nie pamietam. Ale cos mi sie kojarzy że numerki ida tak samo jak na silniku z tym ze pod 1 jest 3 a 4 jest koło 1 po prawej tak jak na zdjeciu z tym ze nie mam 100% pewnosci.
|
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-05-2011, 11:11
|
|
|
tipacz, Dzięki! Nie wiem czy było, przeszukałem forum kilka razy. Ale nie kłóćmy się o to dzięki, będę próbował. Chciałbym ją już odpalić swoją drogą. |
_________________ Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r
Jest:
ZTM |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2011, 20:42
|
|
|
Rajek, daj znać czy Ci się udało, jak coś mogę Ci pstryknąć fotki jak to ma być zrobione |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-05-2011, 23:21
|
|
|
No więc napotkałem na inny problem. Tzn. padł mi aku i jest do wymiany ale to swoją drogą
Problem mam taki iż obecnie mam kopułkę taką jak pokazał tipacz, na zdjęciu. Wcześniej w temperce była kopułka tego typu
Nie tylko kształt jest inny ale ponumerowanie jak i kolejność podłączenia przewodów.
Mosior, Jakbyś mógł to byłbym Ci wdzięczny. |
_________________ Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r
Jest:
ZTM |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-05-2011, 09:13
|
|
|
jak obiecałem masz na foto jak to ma być podłączone.
Tłok cylindra I ustawiasz w GMP I (ale pamiętaj że to ma być suw sprężania (oba zawory zamknięte) ! Paelc rozdzielacza wówczas ustawiasz naprzeciwko styku kabla cylindra I - z boku na kole zamachowym mniej więcej ustawiasz 10 stopni wyprzedzenia. Jak odpali to lekko poruszając aparatem szukasz najwyższych obrotów na biegu jałowym i to jest w praktyce 10 - 12 stopni.
|
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-05-2011, 11:28
|
|
|
Dzięki. Ja mam kopułkę w innym miejscu umieszczoną. Ale zawsze to już coś będę kombinował. Puki co czeka mnie zakup aku... |
_________________ Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r
Jest:
ZTM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|