Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie kabli zapł. do kopułki
Autor Wiadomość
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2011, 00:08   Podłączenie kabli zapł. do kopułki

Witam, temat pewnie większość uzna za głupi.
Podeśle mi ktoś schemat podłączenia kabli zapłonowych do kopułki. :p
Dawno dawno temu podłączyłem je, i nie mam pewności czy dobrze. A Tempra nie pali, i wydaję mi się, że może dla tego.
PS. Znajomy napisał mi coś takiego:
"Na kopułce zwykle są numery cylindrów a cylindry numeruje się od strony pasków osprzętu w stronę skrzyni biegów.
Jeśli kable będą pomylone, to silnik nie odpali a mogą być niezłe wybuchy, gdy iskra przeskoczy w cylindrze napełnionym mieszanką przy otwartym zaworze ssącym. "
2 kwestie. Czy w T/T też się to sprawdza? Bo ze zdjęć które ściągnąłem z sieci, w różnej kolejności (zależy od zdjęcia) te kable są po podłączane.
Druga sprawa, tu dla pewności już. Zalecono mi bym przed odpaleniem teraz silnika, odłączył przekaźnik pompy paliwa. By w ten sposób "wypaliła" się zalegająca w cylindrach benzyna, i dopiero po tym próbował odpalić silnik normalnie.
_________________
Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r

Jest:
ZTM :P
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 11-05-2011, 07:59   

Rajek, zgadza sie było wielokrotnie ;) na silniku numery od lewej 1342 a na kopułce tak jak kolega napisał sa opisane - srodkowy to cewka a pierwszy lewy u góry to napewno 1 reszty nie pamietam. Ale cos mi sie kojarzy że numerki ida tak samo jak na silniku z tym ze pod 1 jest 3 a 4 jest koło 1 po prawej tak jak na zdjeciu z tym ze nie mam 100% pewnosci.

_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2011, 11:11   

tipacz, Dzięki! Nie wiem czy było, przeszukałem forum kilka razy. Ale nie kłóćmy się o to :) dzięki, będę próbował. Chciałbym ją już odpalić swoją drogą.
_________________
Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r

Jest:
ZTM :P
     Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2011, 20:42   

Rajek, daj znać czy Ci się udało, jak coś mogę Ci pstryknąć fotki jak to ma być zrobione 8)
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2011, 23:21   

No więc napotkałem na inny problem. Tzn. padł mi aku i jest do wymiany ale to swoją drogą :P
Problem mam taki iż obecnie mam kopułkę taką jak pokazał tipacz, na zdjęciu. Wcześniej w temperce była kopułka tego typu

Nie tylko kształt jest inny ale ponumerowanie jak i kolejność podłączenia przewodów.
Mosior, Jakbyś mógł to byłbym Ci wdzięczny.
_________________
Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r

Jest:
ZTM :P
     Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-05-2011, 09:13   

jak obiecałem masz na foto jak to ma być podłączone.
Tłok cylindra I ustawiasz w GMP I (ale pamiętaj że to ma być suw sprężania (oba zawory zamknięte) ! Paelc rozdzielacza wówczas ustawiasz naprzeciwko styku kabla cylindra I - z boku na kole zamachowym mniej więcej ustawiasz 10 stopni wyprzedzenia. Jak odpali to lekko poruszając aparatem szukasz najwyższych obrotów na biegu jałowym i to jest w praktyce 10 - 12 stopni.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-05-2011, 11:28   

Dzięki. Ja mam kopułkę w innym miejscu umieszczoną. Ale zawsze to już coś :) będę kombinował. Puki co czeka mnie zakup aku...
_________________
Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r

Jest:
ZTM :P
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load