problem z odpalaniem... chyba pompa |
Autor |
Wiadomość |
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 15:23 problem z odpalaniem... chyba pompa
|
|
|
witam. wczoraj przyjechalem na podworko i zgasilem auto a pozniej przyszedlem i juz nie moglem odpalic, zmierzylem czujnik polozenia walu i opornosc byla ok 850 omow. sciagnelem filt i chcialem zobaczyc czy podaje paliwo sciagnelem waz i nic nie tryslo a powinno chyba jakies cisnienie wytworzyc w wezy ale wzielem butelke i przekrecilem kluczyk tryslo paliwo ale strasznie jakby male cisnienie zakrecilem spowrotem wezyk i troche benzyny nalalem do gardzieli i auto odpalilo, i bylo wmiare normalnie ale juz dluzej musialem krecic zeby odpalil. dzisiaj zatrzymuje sie na krzyzuwce i auto zgaslo i nie moglem juz odpalic i znowu mierze cpw i wszystko ok i odrazu nalewam paliwo do gardzieli i auto odpala i dojechalem do domu lecz nie moglem go sposcic na luz bo zgasnie i jak nie naleje w gardziel to nie odpali i trzymajac obroty ok 2tys na krzyzowkach dojechalem do domu. padla pompa paliwowa, prawie jej nie slysze w baku ? |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-03-2008, 15:26
|
|
|
adrusek, a jaki masz silnik? może syf był w baku i ci filterek przytkało ? |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 16:10
|
|
|
1.6 mono a filterek gdzies 3 miesaice temu zmienialem |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 16:46
|
|
|
W mono jest coś takiego jak regulator cisnienia paliwa. Umieszczony jest na pokrywie zespołu wtryskowego. Ma za zadanie utrzymywać odpowiednie cisnienie i odprowadzać nadmiary paliwa przewodem "na zad" do zbiornika... moze jednak w tym leży problem a nie w samej pompie...
w Mono-Jetronic jest ciś- ok. 106 kPa
w Mono-Motronic ok. 100 kPa |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 17:00
|
|
|
I znowu pompa paliwa ;p mamy jakiś sezon padających pomp.
luki21 napisał/a: | adrusek, a jaki masz silnik? może syf był w baku i ci filterek przytkało ? |
z tym syfem to może być także stara uszczelka pod pompom może się wykruszać i zatykać ją. Po za tym pompy też nie są wieczne też się psują, może już czas na twoją. Można też się pokusić o środek do czyszczenie układu paliwowego i wtryskiwaczy np. firmy STP dostaniesz na każdej stacji dolewa sie do paliwa przy tankowaniu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 20:14
|
|
|
dzisiaj zalozylem nowa pompe i dalej nic nie moge odpalic a jak wleje z gardziel to zagada. zmienilem juz ten regulator cisnienia, i wtryskiwacz i nadal nic. prosze o jakies porady |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 22:57
|
|
|
A może silniczek krokowy siadł? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 23:13
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | A może silniczek krokowy siadł? |
a co ma wspólnego z podawaniem paliwa?
a od str elektrycznej sprawdzałeś pompę? jest w ogóle prąd i czy ją słychać przy zapłonie? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 23:28
|
|
|
tak slychac przy zaplonie a juz nie zdarzylem sprawdzic jakie jest napiecie przy pompie bo aku siadl od krecenia i jutro powiem ile pokazuje |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 23:55
|
|
|
adrusek próbuje wykombinowac cos po kosztach.Moze tak...o ile sie nie myle przy przepustnicy masz takie dwa wężyki, jeden idzie do odmy a drugi do pochłaniacza par paliwa. moze elektrozawór sterujący tym drugim jest nie sprawny, bierze lewe powietrze i nie moze odpalic (to nic nie kosztuje więc kombinować można). Jesli masz cos takiego to zatkaj jakoś węzyk (to ten grubszy po lewej) i próbuj palić. Nie wiem czy to coś da czy ma do coś wspólnego z zapłonem, no ale warto spróbować. jeszcze bede coś szukał, jak znajde, napisze. Pozdro!!! |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-03-2008, 11:29
|
|
|
konikks napisał/a: | a co ma wspólnego z podawaniem paliwa? | konikks no nic, ale to może nie jest kwestia braku paliwa a regulacji przepustnicy na wolnych obrotach - chyba tym krokoweic się zajmuje popraw jeśli się mylę bo ja nie mam takiego cuda u mnie wszystko mechanicznie sie odbywa. Kolega na początku pisał że leci mu paliwko z wężyka gdyby było zasłabe ciśnienie to autko by sie krztusiło zwłaszcza na wysokich obrotach a z tego co pisze adrusek to jedź normalnie a gaśnie na wolnych, może właśnie nie problem leży gdzie indziej |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-03-2008, 19:50
|
|
|
auto chodzi. dana druga pompa i auto odpalilo. ale cos jeszcze auto boli jak chwile postoi odpale go i nie moge zeby wszedl na obroty zaczyna ksztusic sie i po chwili wejdzie i juz normalnie jest co to moze byc ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|