Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja zapłonu - Fiat Tipo 1,4 gaźnik 159A2.000
Autor Wiadomość
radmar20 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-03-2011, 14:08   Regulacja zapłonu - Fiat Tipo 1,4 gaźnik 159A2.000

Witam. Wiem, że ten temat już był wielokrotnie przerabiany, ale mam pare pytań odnośnie ustawień aparatu zapłonowego.

1. W jakiej pozycji powinien być ustawiony "palec rozdzielacza zapłonu" względem znaku na kole zamachowym? Tzn. czy rowek na kole ma być na 0° czy na 10° względem obudowy skrzyni biegów?

samochód nie chce odpalić

Fiat Tipo 1,4 gaźnik 159A2.000 93'
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2011, 18:17   

:lalala:
radmar20 napisał/a:
1. W jakiej pozycji powinien być ustawiony "palec rozdzielacza zapłonu" względem znaku na kole zamachowym? Tzn. czy rowek na kole ma być na 0° czy na 10° względem obudowy skrzyni biegów?
heee??? co ma palec do rzeczy? ;D palec można tylko w jednym położeniu zamontować gdyż tak mam uformowane gniazdo. Do regulacji kręcisz całym aparatem zapłonowym. Mało to tego kręcisz nim na pracującym silniku. Procedura wygląda tak: aparat ustawiasz mniej więcej tak żeby moduł wzmocnienia był zwrócony do silnika tak jak na foto

Odłączasz przewód podciśnieniowy idący do aparatu zapłonowego i zaślepiasz go. Ściągasz zaślepkę ze skrzyni biegów tak byś widział koło zamachowe. Podłączasz lampę stroboskopową. (zasilanie pod aku, impuls z pierwszej świecy - większość lamp tak działa, choć nie wszystkie). Palisz autko i grzejesz go do 90 stopni, przy dobrze ustawionych obrotach - 850-900obr./min. dokonujesz pomiaru konta oświetlając znaczniki na kole zamachowym. Poluzowujesz nakrętkę na spodzie aparatu zapłonowego i delikatnie nim kręcisz (prawo / lewo) aż na uzyskasz kąt 10 stopni. Zakraczesz mocno śrubę, podłączasz podciśnienie, zaślepiasz skrzynię i sprawdzasz auto czy dobrze przyspiesza nie muli itp.

P.S: To że auto nie pali wcale nie musi oznaczać usterkę zapłonu. Dwa nie masz lampy strobo. to wpadaj ja mam :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
radmar20 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-03-2011, 19:26   

Hmm więc to było tak: Wymieniałem rozrząd, ustawiłem wszystko jak w instrukcji rozrząd wg znaków i aparat ustawiłem na 1 cylinder GMP i po prostu nie chce odpalić, nawet nie kichnie.. Nie jestem pewny tego znaku na kole od wału rozrządu (ustawiłem na wyciągniętym plastiku, na którym jest taki mały wypust) czytałem tutaj na forum, że ten plastik ma być wysunięty do końca. Iskra jest, a gadać nie chce.
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2011, 20:10   

radmar20, zapewne zrobiłeś ten sam błąd co ja :badgrin:

Kolejność zapłonu masz 1-3-4-2 i pewnie źle założyłeś kable / kopułkę. ustaw wszystko jak mówi książkę i masz wyżej opisane (palec rozdzielacza naprzeciwko styku cylindra 1 (plus minus tj na oko), oczywiście GMP1, koło zamachowe ok 0.
Sprawdź czy kable zapłonowe z kopułki idą odpowiednio (palec obraca się w prawo patrząc od góry na aparat na świece 1-3-4-2.
Ja pomieszałem i dwa dni szukałem powodu po zrobieniu całego rozrządu a wiadomo..najciemniej pod latarnią :badgrin:

Poprawiłem i zagadał na dotyk
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2011, 21:20   

Tak jak Mosior, napisał kolejność zapłonu 1-3-4-2 Pierwszy to ten od obudowy rozrządu.

Ewentualnie gdy nie jesteś pewien ustawienia aparatu zapłonowego. Można tez zrobić tak wyjąć go ustawić pierwszy tłok do zapłonu wsadzić aparat tak by palec pokrywał się ze znacznikiem w środku (chyba kropka lub jakaś kreska na korpusie, nie pamiętam) i oczywiście jest to pozycja dla kabelka nr 1. Potem zaczynasz zabawę w dokładniejszą regulację z lampa strobo.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
radmar20 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-03-2011, 22:26   

Kolejność zapłonu jest dobra. A tak poza tym to w książce pisze żeby zapłon ustawiać na 10* a rozrząd na 0*. oczywiście próbowałem także zapłon ustawiać na 0*. Iskra jest, wciąż nie gada.
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2011, 00:21   

mówię Ci sprawdź jeszcze raz.

Jeżeli nic innego nie demontowałeś tylko rozrząd i aparat zapłonowy to:
1) źle założyłeś pasek rozrządu - sprawdź znaki na kołach. Plastik ma być wysunięty na 100% i przykładasz do takiej wypustki małej okrągłej

2) sprawdź czy masz tłok 1 (pierwszy od strony paska rozrządu) w GMP

3) sprawdź czy masz na kole zamachowym widoczną cechę (czy ustawisz na ZERO czy na 10 nie ma wstępnie znaczenia bo i tak zagada...)

4) sprawdź czy wałek pośredni na którym śmiga aparat zapłonowy (zakładam, że masz go w bloku silnika) jest tak ustawiony, że po włożeniu aparatu palec rozdzielacza jest z grubsza naprzeciwko styku 1 cylindra

5) sprawdź po kablach DOKŁADNIE czy kolejne wyjścia z kopułki prowadzą kablami na cylindry 3-4-2

6) przypomnij sobie czy przy tej robocie przy okazji czegoś nie demontowałeś / odpinałeś.. i zapomniałeś zmontować

musi gadać bo to prosty motor
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2011, 11:43   

jak masz rozrzad na znaki ustawiony to zaplon jest chyba na 4 nie na 1 cylindrze.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2011, 14:01   

bart128, nie będę się kłócił ale wydaje mi się że nie masz racji to pierwszy cylinder ustawiasz na GPM czyli do zapłonu (obydwa zawory zamknięte) gdy znacznik na kole zamachowym pokazuje 0 i wtedy ustawiasz znaki i zakładasz pasek.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2011, 17:08   

JAM_BELFEGOR, dokładnie tak. Ja to mam jeszcze przed oczami bo sam robiłem rozrząd i przy okazji doktorat nad tym :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
radmar20 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-03-2011, 18:16   

Dzisiaj znowu z tym walczyłem i nic :/ czasem coś syknie jakby z tłumika albo filtra powietrza. Sprawdziłem wszystko, kolejność zapłonu itp.
Wcześniej podczas wymiany tego rozrządu odłączyłem taki wiśchajsterek od alarmu (który nie działał i tak) i wtedy nawet nie chciał zakręcić. Potem założyłem to tak jak było i kręcił. Możliwe, że się tam coś zdupiło i to było ważne. Takie małe pudełeczko w bardzo opłakanym stanie.
Nie wiem już sam, może o coś innego chodzi. W każdym razie dzięki za pomoc.

PS. w manualu "Fiat Tipo i Tempra Sam Naprawiam" pisze, że w przypadku silnika 1,4 ustawia się zapłon od 1 cylindra GMP od strony rozrządu a w 1,6 od 4 cylindra. hmm słyszałem też o czymś takim, że zapłon mógł się przestawić albo być przestawiony o 180*. Nie chce się tutaj wymądrzać, bo słabo się znam na motoryzacji, ale tylko mówię co mi się o uszy obiło. Proszę o wyrozumiałość..
  
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-03-2011, 19:34   

radmar20, co za problem , widzimy się w szkole , to podejdź pogadamy , jak nie to przyjadę się zobaczy co się stało
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
radmar20 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-03-2011, 23:09   

Panowie. 50% sukcesu. Dzisiaj wieczorem ustawiłem zapłon od 4 gara GMP i Tipek zagadał! Tylko, że chodzi na 2 gary (pierwszy i trzeci), chodzi jak traktor.. Iskra jest oczywiście.

Można i tak. Jak będę Cię widział to zagadam.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2011, 23:47   

No to może jednak źle kable podłączyłeś?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2011, 07:47   

we wszystkich moich fiatach ktore maja 4 cylindry zawsze ustawiam rozrzad w gmp, palec na 4 gar i jakos zapala, potem dokladna regulacja. :)

zamien 2 z 4 kablem na kopulce.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-03-2011, 17:34   

radmar20, i co doszedłeś do czegoś?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
radmar20 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-03-2011, 22:11   

Tak. Właśnie dzisiaj miałem dać odpowiedź. Zamieniałem kable, próbowałem dużo innych możliwości i okazało się, że po prostu silnik nie ma kompresji :/ na pierwszym i trzecim garze jest taka bardzo mała, a na drugim i czwartym w sumie nie ma wcale.. Sprawdzaliśmy zawory - nie zawiesiły się ani nic z tych rzeczy. Nic nie dzwoni oczywiście. Pamiętam tylko, że podczas tamtej wymiany na parkingu Tipek tak ze dwa razy sobie bardzo mocno kichnął. Kilka dni wcześniej tak mocno kichnął, że rozerwało obudowę od filtra powietrza (musiałem se sprawić inną). Wygląda na to, że trzeba będzie zdjąć głowicę i liczyć na to, że tylko wydmuchało uszczelkę.

Dzięki Panowie za pomoc, daliście mi dużo do myślenia itp. zaczyna mi się podobać to forum.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-03-2011, 22:31   

radmar20, Albo zawory są nie szczelne... być może wypaliło gniazda zaworów i stąd nie masz kompresji, oraz zapala ci mieszankę w dolocie, to tylko może... wszystko okaże się niestety po rozebraniu silnika.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
radmar20 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-03-2011, 11:04   

Dzięki, w sumie to uznałbym już ten temat za zamknięty. Nie chce także spamować, bo to już się robi temat z innego działu. Zostaje PW.
  
 
fdawid 
witamy nowego


Wiek: 38
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 2
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-10-2014, 07:18   ustawienie zaplonu tipo 1.4

Witam,
Postanowilem nie zakladac nowego watku tylko dolaczyc sie do istniejacego.
Po wielu zmaganiach z moim tipkiem, regulacji i regeneracji gaznika, wymianie ukladu wydechowego, zmagam sie nadal ze zbyt wysokim zuzyciem paliwa, strzelaniem w wydech przy odjeciu gazu i czasem problemami z odpaleniem/zgaszeniem cieplego silnika, obstawiam ostatecznie zaplon... Dodatkowo zdiagnozowalem uszkodzony podcisnieniowy regulator zaplonu (potocznie UFO). Przyspieszacz zamowiony, jedyny problem to znalezienie kogos, kto ma lampe stroboskopowa i potrafi wyregulowac zaplon. Obdzwonilem ASO i rozne warsztaty, nie znalazlem nikogo w Krakowie, kto moglby mi w tym pomoc.
Zatem wielka prosba: jesli zna ktos sprawdzony warsztat w Krakowie lub sam posiada lampe stroboskopowa i potrafi pomoc mi wyregulowac zaplon, bardzo prosilbym o kontakt.
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-10-2014, 11:48   

fdawid, pisz do kolegi JAM_BELFEGOR, jest z krk i ma lampke strobo 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load