Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sonda lambda
Autor Wiadomość
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2006, 19:34   sonda lambda

mam problem z tipo sprawdzałem dziś napięcie na sondzie j skacze od zera do 0.5V
ale jak go czymam na obrotach to miernik pokazuje od 0-0.7 non stop skacze to napięcie razem z pływającymi obrotami
dodam że auto pali jak smok co to może być

[ Dodano: 18-03-2006, 19:38 ]
dosyć wolno to napiecie skacze zdarzy sie tak że stanie na 0 na jakieś 10 sek.

[ Dodano: 18-03-2006, 21:12 ]
a teraz byłem mierzyć na cieplym aucie i napiecie staje cały czas na 3.6 do 3.8 jak dodam gazu to nic sie nie zmienia mierzyłem napięcie na kostce od sondy

[ Dodano: 18-03-2006, 21:14 ]
sorry napiecie stoi na 0,35 V

[ Dodano: 18-03-2006, 21:25 ]
wygląda tak jakby sonda wcale nie pracowała
_________________
tofik
     assistance
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-03-2006, 00:43   

Tofik

Pomiar powinien być wykonany miernikiem analogowym (tzn. wskazówkowym).
Miernik cyfrowy próbkuje 2 - 3 razy na sekundę. tzn. sprawdza czy jest coś podlączone.

Sonda "wyzwala" napięcie co ok. 1 s.

Z Twojego opisu wynika , że Twój miernik wskazuje od zera do opisanej wartości w związku z tym wnioskuję, że jest to miernik analogowy.

Jeżeli sonda podaje napięcie co ok. 1s to jest dobra.

Wartość odczytywana na mierniku jest z zawsze niższa niż rzeczywista sondy.

Ja wykonałem pomiar miernikiem wskazówkowym na zakresie 1,5 V ( rezystancja wewnętrzna miernika na tym zakresie 10 kΩ / V).
Impulsy z sondy były co sekundę.
Wskazówka wskazała 0,5 V i opadła do zera i natychmiast podniosła się i wskazała 0,5 V. Tak więc pomiar był wykonywany przez czas mniejszy od 0,5 s. Sygnał z sondy czyli napięcie narasta i maleje w czasie. Oscyloskop uchwyci wartośc maksymalną. Miernik uchwyci wartość uśrednioną. W moich pomiarach na wolnych obrotach miernik wskazał również maksymalną wartość 0,75 V. Wnioskuję zatem na podstawie publikacji informującej o zakresie pomiarowym sondy od min. 0,2 V do max. 0,8 V uzyskiwanym na oscyloskopie, że trzeba pomiar na moim mierrniku analogowym skorygować o 0,05 V.
Tzn. do wartości uśrednionej wskazanej przez miernik należy dodać korektę i otrzymamy wartość odczytywaną przez sterownik wtrysku.

Teraz odniosę się do Twoich pomiarów:
1. Jeżeli napięcie na przewodzie sygnałowym (przy podłączonej sondzie do tego przewodu) jest stałe tzn, że "komputer" uznał sondę za uszkodzoną i przyjął wartość zastępczą napięcia. W literaturze wartość ta wyności 0,45 V. Tak więc różnica w pomiarze Twoim miernikiem wynosi 0,10 V. Powinieneś teraz dodać tę korektę do otrzymanych wcześniej wyników.
2. Wyniki skorygowane to 0,6 V i 0,8 V świadczą o tym , że mieszanka jest za bogata i sonda nie może skorygować składu tej mieszanki, gdyż program w "komputerze" dobiera skład mieszanki na podstawie informacji od czujnika temperatury powietrza i czujnika ciśnienia bezwzględnego. Pominąłem czujnik obrotów i czujnik położenia przepustnicy, które mają wpływ na skład mieszanki przy zapotrzebowaniu na "moc".
Tak więc sonda może tylko korygować skład mieszanki prawidłowo dobranej przez "komputer".
Z otrzymanych wyników wskazanie jest na czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym.
Natomiast czujnik ciśnienia bezwzględnego odpowiedzialny jest także za kąt wyprzedzenia zapłonu, więc jeżeli silnik ma słabe przyspieszenie na bogatej mieszance to można i trzeba i jego "sprawdzić" porównując napięcie z wykresem ciśnienia. Mam taki wykres do czujnika Magneti Marelli o nazwie PRT 03/04.

Stan Twojej sondy oceniam na właściwy , a ocena Twojego "komputera" świadczy o tym , że sonda ma problemy z podłączeniem do instalacji samochodowej. Należy w związku z tym sprawdzić stan połączeń dla: masy, sygnału i podgrzewania sondy. Stawiam na podgrzewanie ze względu na duży prąd płynący przez styki. Może to być również przerwa w przewodzie lub brak zasilania do podgrzewacza. Sprawdź to dokładnie, gdyż sonda jest bardzo cennym doradcą.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2006, 10:28   

ale na zimnym silniku sonda działa a na ciepłym stoi na 0.35
dodam że mam wtrysk boscha i nie mam czujnika ciśnienia bezwględnego. Ale czy może to być od czujnika wody kolektora ssącego tego nie wiem

[ Dodano: 19-03-2006, 10:30 ]
a co z podgrzewaniem może to być ten opornik ?
_________________
tofik
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-03-2006, 12:11   

U mnie gdy mierzyłem sonde,to gdy silnik był nie rozgrzany to napięcie na sondzie raczej utrzymywało się w okolicy 0.65V,lecz po nagrzaniu zaczeło się wachać między 0.11 a 0.72 według mojego szajskiego miernika cyfrowego.Skoki były dość szybkie,a po przełączeniu na gaz napięcie wynosiło 0.01 ale to już co innego.Wymieniłem sonde na inną(pożyczona-używana)i wymieniłem czujnik temperatury płynu w kolektorze(kupiony-nowy)ale to nic nie pomogło.Pali dużo i jak zimny to zalewa go dalej. :sciana: :sciana: :sciana: :sciana:
Jeśli dobrze pamiętam to w komorze silnika jest przekażnik i bezpiecznik od podgrzewania.A jedyny opornik (chyba) jest do wtryskiwacza,na prawej kolumnie zawieszenia.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-03-2006, 13:45   

Tofik

Sprawdź połączenia elektryczne sondy do instalacji. Czujnik ciśnienia jest w sterowniku zapłonu tzw. Diplexie. Napisz jaki masz nr nadwozia to w katalogu sprawdzę nr czujnika temperatury powietrza. Ten czujnik jest w pokrywie wtryskiwacza bezpośrednio nad wtryskiwaczem.
Napisz jaki masz nr sterownika, gdyż po tym numerze można się zorientować jaki to system wtrysku. Numer jest na sterowniku.


ZielonyTBG

Twoja sonda była dobra, gdyż reaguje impulsowo i wskazuje maxymalne wartości pomiarowe. Pożyczanej nie można ocenić gdyż nie mierzyłeś jej.
Zalewanie silnika jest możliwe tylko przy uszkodzonym czujniku temperatury powietrza.
Podczas rozruchu zimnego silnika powinien działać elektryczny podgrzewacz powietrza. Sam tego nie widziałem, a na forum nazywają to jeżem. Przekażnik i bezpiecznik od tego jest w kabinie po lewej stronie skrzynki bezpieczników i jest posadowiony na nadkolu - mało widoczny.

[ Dodano: 19-03-2006, 14:13 ]
ZielonyTBG

Twoja tempra to SW 1,6 SX i.e. z silnikiem 159A3.048. Czy Na Twoim sterowniku wtrysku jest nazwa BOSCH nr 0280000758. Jeżeli tak to Twój system wtrysku to Bosch Mono - Jetronic. Jezeli jest inna to napisz jaka i nr nadwozia.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-03-2006, 17:03   

Jadodada specjalnie poszedłem zobaczyć jaki mam komp i jest to ten co podałeś.Czyli mam Jetronica.Więc jeśli dobrze zrozumiałem to jeżeli jest Mono-Motronic to w komorze silnikowej nie ma Digiplexa,ponieważ zapłon i wtrysk jest w jednym kompie.U mnie na module Digiplex jest numer MED 474M.A ja myślałem że mam motronica.
Co do jeża to jeśli się nie myle to jest tylko w gażnikach.
Jesli chodzi o sonde to nie odczuwam żadnej różnicy między moją a pożyczoną.
A czy jest jakaś istotna różnica między kopułką 1.6 a 2.0 ??
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-03-2006, 19:19   

ZielonyTBG

Dobry wybor!

Twój system jest dobrze opisany w książce "Fiat Tempra" Wydawnictwo Auto.

W układzie zapłonowym Marelli Digiplex 2 obsługiwanym przez sterownik Marelli MED 433B (lub Marelii MED 474A) z rozdzielaczem zapłonu Marelli DT 402 AX (lub Marelli DT 402F) i cewką zapłonową Marelli BAE 504D oraz czujnikiem GMP i prędkości obrotowej Marelli SEN 8M jest również czujnik ciśnienia bezwzględnego umieszczony w samym urządzeniu sterującym.
Prościej do MED 474A oprócz wiązki kabli podłączony jest także od dołu wężyk łączący z filtrem parowym Fiat nr 7665833 i potem z trójnikiem na przewodzie łączącym kolektor ssący z serwem urządzenia wspomagającego układ hamulcowy.

Sprawdź czy masz ten filtr lub czy jest drożny.

Przeglądnąłem dla pewności w katalogu i podgrzewacz (jeż) jest na rysunku i ma numer Fiat 7788600. Rysunek jest poglądowy i wydaje mi się że jest przymocowany do kolektora od dołu.

Wg katalogu kopułka Fiat nr 9944668 i palec rozdzielacza zapłonu z Tempry 2.0 są tymi samymi co w Twojej Temprze.

Jeżeli masz zainstalowaną przeglądarkę w werscji 6.0 to zajrzyj na strony:

http://xoomer.virgilio.it/flmbe/Manualea.htm
http://xoomer.virgilio.it/flmbe/Manualea.htm
http://xoomer.virgilio.it...m#_Toc499487566
http://xoomer.virgilio.it...m#_Toc499487567
http://xoomer.virgilio.it/flmbe/services.htm
http://xoomer.virgilio.it/flmbe/serv02.htm
http://xoomer.virgilio.it/flmbe/iaw.htm
http://xoomer.virgilio.it/flmbe/Monob.htm
http://xoomer.virgilio.it...m#_Toc464408960

Na naszym forum w dziale upload umiescilem pik SEN.pdf o czujniku prędkości obrotowej i położenia GPM.

[ Dodano: 19-03-2006, 19:22 ]
http://www.tempra.org/ttt/uploads/SEN.pdf
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-03-2006, 20:50   

Filtr parowy mam i jest drożny bo sprawdzałem.Książke mam ale wydawnictwa WKŁ Tipo i Tempra.Trzeba będzie się rozglądnąć za deklem do wtrysku.Dodam jeszcze że gdy silnik chodzi na wolnych obrotach i jest rozgrzany to czuć jak lekko drga i trzęsie samochodem.Oczywiśćie sa to bardzo delikatne wibracje,a dzieje się tak na benie jak i na gazie.Wczoraj jak zapaliłem zimny silnik to nie przełączałem na gaz,tylko pojechałem kawałek żeby zobaczyć co się dzieje.Jazda była fatalna.Szarpał zalewał się i miał często po wciśnięciu sprzęgła dość niskie obroty.Mimo że lekko się podgrzał to nadal nim telepało.
Gdy mu wcisne w podłoge na benie to ciągnie bardzo ładnie,ale są krótkie momenty że go coś lekko przez jakieś dwie sekundy zmuli.Już nie wiem co mam robić tym fantem.
Czujnik SEN 8 wyjąłem i wyczyściłem ale to nic nie dało. :sciana:
Nowe świece,nowe kable WN,nowa kopułka i palec,nowy filtr paliwa i powietrza,nowy czujnik temperatury płynu.Jestem już zielony w tym temacie.
Aha.Czujnik SEN 8 ma 834 omy oporności.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2006, 21:28   

Tofik
a ja dzisiaj mierzyłem oporniść sondy i obwód sondy jest rozwarty nie ma żadnej oporności wygląda tak jakby nie miala połączenia jakby był urwany kabel ale nie wiem czy tak ma być
dodam że mam wtrysk mono bocha bez czujnika ciśnienia bezwglednego i bez czujnika temperaturu zasysanego powietzra

[ Dodano: 19-03-2006, 21:29 ]
oczywiście mierzyłem oporność na kostce od sondy

[ Dodano: 19-03-2006, 21:36 ]
wydaje mi sie że cos jest nie tak z tą sondą mam takie wrażenie że ona jest padnieta bo wszystko już sprawdziłem
_________________
tofik
     assistance
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-03-2006, 23:40   

Tofik

Sonda jest ogniwem galwanicznym, które działa cyklicznie w temp. wyższej niz 300 stopni celsjusza. Podaje więc napięcie co ok. 1s. Jeżeli oporność pomiędzy przewodem sygnałowym, a masą jest "nieskończoność" to tak ma być. Pomiędzy przewodami grzałki powinna być oporność od 2 do 8 Ω.

Te dwa czujniki posiadasz. Czujnik ciśnienia bezwględnego jest w digipleksie, a czujnik temperatury zasysanego powietrza jest w pokrywie wtrysku nad wtryskiwaczem.

Na podstawie tego , że piszesz o mono Bosch ale nie widzisz czujnika ciś. bezwzględnego to znaczy , że masz mono - jetronic.
Zajrzyj na wybrane strony włoskie w moim poście poprzednim.

ZielonyTBG

Książkę Tipo Tempra również mam , lecz nic szczególnego w niej nie ma, robią w niej tylko zamieszanie. Czy ustawiałeś lub pomierzyłeś szczelinę pomiędzy czujnikiem SEN 8 a mijającymi go czterema kołkami impulsowymi powinno być od 0,2 mm do 0,8 mm. Rezystancja SEN 8M = 680 Ω do 920 Ω.
Dlaczego myślisz o nowym deklu?
Wibracje są tylko jak nie pali równo na każdym cylindrze!
Skup się na układzie zapłonowym!
Sprawdź połączenia elektryczne urządzeń podłączonych do digipleksa i jego przyłączenie do masy zbiorczej.
Główne urządzenia to czujnik SEN i cewka zapłonowa.
Czujnik SEN 8 jest dobry elektrycznie ale czy jego ustawienie szczeliny jest prawidłowe?
Pomierz cewkę:
- uzwojenie pierwotne= 0,405 do 0,495 Ω.
- uzwojenie wtórne= 4320 do 5280 Ω.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-03-2006, 12:28   

Czujnika SEN 8 nie ustawiałem,bo go nawet nie widać.Wyjąłem go tylko po omacku i wyczyściłem.Przedtem nie miałem raczej z autkiem problemu,czyli SEN 8 jest raczej dobrze ustawiony. W chwili wolnego czasu pomierze uzwojenia.Niedawno ruszałem masą pod aku i pare godzin potym czynie podczas jazdy silnik poprostu w pewnym momoncie zamilkł.Dopiero po chwili przypomniałem sobie o tym złączu i jak poruszałem to odpalił od tyku. Są tam oczka i dwie wsówki.Jak się troszke ociepli to wymienie wsówki na oczka i po problemie.A o deklu myśle ponieważ to auto ma zrobione kupe kilometrów na gazie,więc może wtrysk też być zapieczony,lub coś w tym stylu.Co prawda przy tej instalacji gazowej nie da się zapalić silnika odrazu na gazie,ale po zapaleniu wystarczy przygazować i się przełącza na bene.

[ Dodano: 21-03-2006, 00:23 ]
Zmierzyłem cewke lecz nie wiem czy dobrze to zrobiłem.Uzwojenie pierwotne mierzyłem na skrajnych(bocznych) końcówkach gniazda cewki.Wyszło mi 1.6 do 1.7Ω.(czyli żle)
Uzwojenie wtórne między wyjściem wysokiego napięcia a +, i wyszło 4720Ω.(dobrze)
Tylko te 4720Ω było zawsze,nieważne pod który pin w gnieżdzie cewki podpiołem.
Czy dobrze to mierzyłem a jak tak co co z cewką ??
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-03-2006, 13:58   

ZielonyTBG

Temat cewka:
Pomiar jest dobrze wykonany.
Przed ponownym pomiarem oczyść styki.
Otrzymany wynik dla uzwojenia pierwotnego może zawierać błąd pomiarowy wynikający z długości przewodów pomiarowych. Zmierz zatem oporność po złączeniu końcówek przewodów od miernika i potem uzwojenie pierwotne. Jeżeli wynik się powtórzy użyj innego miernika.

Na cewce obok gniazdka są dwa znaki na obudowie (+) i (-).

Dwa pierwsze piny od znaku (+) plusa są z sobą połączone wewnątrz i do jednego nich podłączony jest (+) z stacyjki a drugim ten (+) wyprowadzony jest na całą resztę układu zapłonowo - wtryskowego. Do tych dwóch pinów od wewnątrz podłączony jest jeden przewód z obwodu pierwotnego i jeden przewód z obwodu wtórnego.

Dwa pierwsze piny od znaku (-) minus są z sobą połączone wewnątrz i do jednego z nich podłączony jest przewód sygnałowy z digipleksu lub modułu mocy a do drugiego przewód sygnałowy dla obrotomierza. Do tych dwóch pinów od wewnątrz podłączony jest jeden przewód z obwodu pierwotnego.

Na podstawie tego opisu spróbuj zmieniać piny tj. miejce pomiaru np.: dwa wewnętrzne lub jeden skrajny a drugi wewnętrzny itak jak mierzyłeś dwa skrajne. Wyniki pomiarów powinny być identyczne. Będzie to oporność obwodu pierwotnego.

Jeżeli będziesz miał różne wyniki, a między innymi będzie prawidłowa oporność obwodu wewnętrznego to bedzie to informacja o tym , że połączenia wewnętrzne w cewce są "luźne" i mogą podczas pracy cewki zwiększać swoją oporność.

Sprawdź czy piny są połączone parami i czy oporność na tych parach jest zero.

Obecnie wynik pomiaru jest "zły" i wysokie napięcie wytwarzane przez cewkę może być niewystarczające gdyż większa oporność ogranicza natężenie przepływającego prądu w funkcji czasu przez obwód pierwotny.

Zanim podejmiesz decyzję o wymianie to wejdż również do sklepu i pomierz nową cewkę.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-03-2006, 00:22   

Jadodada zmierzyłem ponownie wszystko.Po odjęciu oporności przewodów,dokładnym wyczyszczeniu styków,według dwóch mierników wyszło około 0.4 oma.Niestety ale posiadane mierniki mierzą z dokładnością jednego miejsca po przecinku.Poprawiłem jeszcze złącze masowe pod aku,bo było zaśniedziałe.Ale dziś mnie auto załamało.Gdy go zapalałem,było około 2 stopnie na plusie,a silnik myślałem że wyskoczy z ramy.Więc się pogarsza.Chciałem go przełączyć na gaz żeby się uspokoił,lecz silnik odrazu gasł.A dzieje się tak po przedwczorajszej naprawie reduktora.Wymieniłem cały zestaw naprawczy,i po tym zabiegu silnik po przygazowaniu dławi sie przez sekunde i dopiero wchodzi na obroty.
Zmniejszyłem przerwe na świecach (łapie się wszystkiego)do 0.7mm.Oczywiście świece były całe okopcone.Po tych zabiegach,po przygazowaniu na benie,tez go dławi,ale na krócej niż na gazie.Oczywiście zresetowałem kompa jak bawiłem się masą(może coś pomoże).Powiem szczerze,że nie wiem jak się teraz będzie zachowywał,bo robiłem to wszystko przed drugą zmianą,więc nawet nie wiem jak to teraz jeżdzi.
Aha,czytałem twój post w którym piszesz o zielonej uszczelce w korku wlewowym paliwa.Z czego jest ta uszczelka,bo ja tam nic nie widze,a nawet dałem niedawno ogłoszenie w dziale kupie,właśnie odnośnie zakupu uszczelki do korka,lecz podobno niby nic tam takiego nie ma.
Narazie tyle,ale może masz jeszcze jakieś pomysły.Pomocy !!
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-03-2006, 23:08   

ZielonyTBG

Cewka i czujnik obrotów wskazują na to , że układ zapłonowy jest dobry.
Teraz należy sprawdzić dlaczego wysokie napięcie nie dociera prawidłowo do świec.

Po pierwsze należy sprawdzić połączenie masy z akumulatora (przewód minusowy) z przekładnią tzn. należy mieć pewność czy masa jest na silniku.

Po drugie należy pomierzyć oporność wszystkich przewodów wysokiego napięcia.
Ja mam przewody Fiat /Lancia i każdy ma ok. 1 kΩ.

Należy zmierzyć oporność węglowego palca w kopułce mierząc pomiędzy palcem a gniazdkiem na przewód wys. napięcia z drugiej strony. Powinna być prawie zero chociaż w książce piszą, że ok 1 kΩ.

Należy zmierzyć oporność świec wkręconych w głowicę mierząc pomiędzy główką świecy a masą głowicy. Ja miałem taki przypadek tej zimy, że trzy świece miały od 30 kΩ do 50 kΩ i silnik nie chciał "odpalić".

Jeżeli Twoje przewody wysokiego napięcia nie mają przerwy a oporność ich jest 10 kΩ to może być w tym problem. Spróbuj pożyczyć używane od cinqucento ( mają po 1 kΩ i weź z sobą miernik). Kiedyś byłem na szrocie aby dobrać jeden przewód o oporności 1 kΩ i okazało się to niemożliwe gdyż mieli przewody, które były w większości uszkodzone elektrycznie i ich oporność daleko odbiegała od ich młodości.

Jeżeli to powyżej po sprawdzeniu jest dobre elektrycznie to należy sprawdzić rozdzielacz zapłonu.

Po pierwsze oczyścić cztery styki wewnątrz kopułki.
Po drugie należy sprawdzić ustawienie palca rozdzielacza w chwili podania przez cewkę wysokiego napięcia. Ustawia się to w ten sposób, że tłoki są w GMP np 1 i 4 cylindra. To palec powinien być naprzeciw styku 1 lub 4 wg opisu na kopułce. Pod palcem na rozdzielaczu powinna być plastykowa pokrywka a na nie zaznaczona strzałka. Palec rozdzielacza zapłonu powiniem wskazywać na tę strzałkę. Jeżeli tak nie jest to należy zluzować nakrętki obudowy i tak obrócić korpus tak aby palec wskazywał te strzałkę. Palec w tym czasie stoi w miejscu i na palcu powinna być też strzałka lub linia do dokładnego centrowania z ta strzałką na plastikowym "deklu"

Ogólnie okopcone świece świadczą o tym , że nie ma pewnego cyklicznego zapłonu mieszanki i silnik więcej paliwa pochłania nie mając przy tym mocy.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-03-2006, 00:37   

Witam.Jadodada byłem dzisiaj na analizie spalin.Koleś zmierzył mi jakimś specjalnym diodowym testerem sonde lambda i wyszło że sonda reaguje bardzo szybko,co jest wzorową pracą sondy.Analiza spalin wyszła leciutko za uboga,ale mieści się w jakiejś tam normie,więc nie ma żadnego problemu.Koleś powiedział ze na benie jest elegancko,bo na gazie juz nie.Ale z tego co wiem,popełniłem jakiś błąd podczas wymiany zestawu naprawczego parownika i w sobote będe go rozbierał jeszcze raz.Gdy chodzi na wolnych obrotach to jest dobrze,ale jak się obroty utrzymują w okolicach 3500 rpm,to HC i CO2 szaleją i nie ma możliwości ustawienia tego zjawiska.Dodam,że na gazie nadal po wciśnięciu pedału gazu śilnik najpierw się przydławi i dopiero wkręca się na obroty.Ale to już jest co innego i z tym mam nadzieje że sobie poradze.A co do kabli WN,są to przewody Janmor,bardzo kiepskiej jakości,mimo że wymieniałem je,gdzieś w okolicach Stycznia lub Grudnia.Chciałem zmierzyć oporność tych kabli ale nie wiedziałem ile mają mieć oporności,a pozatym wychodzily mi jakieś cyrki z pomiarem.Ale jak koleś dziś zaglądnął pod maske,to pierwsze co powiedział to ze kable są do d..y.Kopułke czyściłem i palca też.Sprawdze jeszcze ustawienie aparatu czy się zgadza.Przed wymianą kabli miałem Fiatowskie kabelki i one miały właśnie coś w okolicach jednego kilo oma.
Prawdopodobnie wezme się za to w Sobote,bo teraz mam drugie zmiany no i ćiężko cos podłubać.
Aha jak dziś go paliłem około 11.20,to było nawet w miare,choć lekko drgał,tylko temperatura o tej godzinie była troszke wyższa i może to wpłyneło na polepszenie.Ale czuje że poprawienie tej masy pomogło.Może jeszcze jest w Temprze jakieś miejsce gdzie masa jest do poprawienia. ?? Przy skrzyni masa jest dobra. I jeszcze jaka przerwa na świecy jest twoim zdaniem najbardziej optymalna.

Oczywiście,zdam relacje co i jak.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2006, 10:01   

witam!
zmieniłem sonde na używaną jest ok autko chodzi normalnie nie ma dziury w gazie ciągnie jak oszalałe
tylko jest jedno ale po wymianie sondy auto po nagrzaniu gaśnie samo albo jak jade to zaswieci sie na chwile kontrolka od wtrysku i odetnie mu tak jakby zapłon
_________________
tofik
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-03-2006, 00:01   

Zapalałem autko pod pracą no i niestety ale dalej go zalewa.Wystarczy że się nagrzeje do około 55 stopni i jest dobrze.Już mnie trafia to szarpanie. :sciana: :sciana: :sciana:

[ Dodano: 25-03-2006, 19:07 ]
Gdy go dziś odpaliłem to też szarpał i śmierdziało beną,ale wysiadłem szybko z samochodu i odpiąłem czujnik temperatury płynu w kolektorze.Automatycznie spadły obroty no bo wiadomo śilnik zimny,ale tak jak by go przestało zalewać.Gazowałem cudowałem i nic,chodził w miare równo,a dodam że czujnik jest nowy i na starym też się tak dzieje.
A najlepsze jest to że jak zacząłem dłubać przy gazie i ściągałem kopułke,to odpadł mi od kopułki przewód idący od cewki,dodam że kable wymieniałem jakieś dwa miechy temu i już upalił się jeden i to najważniejszy.Te janmory to kupa :cenuzra: i do niczego się nie nadają.Zobacze jutro jak się silnik zachowa.Oby dobrze bo jak nie to :axe:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load