[SPI] Nie podaje paliwa :( |
Autor |
Wiadomość |
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 13:31 [SPI] Nie podaje paliwa :(
|
|
|
Cześć.
Wczoraj po dłubaniu w garażu, jadąc na spot, zajechałem na stację benzynową. Zatankowałem dziarsko za 20zł, wsiadam do auta...odpalam i nic...nie chce zapalić.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, po przekręceniu zapłonu słychać po chwili charakterystyczne "CYK"...gdy paliwa było mega mało było słychać pompę jakby miała opór (zasysała powietrze?), jak było wlane więcej paliwa to nie było jej praktycznie słychać...ale zapalał na tyk.
Po odpięciu przewodu paliwowego -> idącego do wtrysku, po przekręceniu zapłonu - nie podaje paliwa (próbowałem 7razy)...
Panowie, czy to pompa zakończyła żywot?
Rozmawiałem z wujkiem kajlonem, mówi że to pompa :/
Jak dobrać się do tej pompy? Wiem, że jest w bagażniku pod deklem - czy powinienem na coś uważać przy rozbieraniu? Może ktoś ma manual jak dostać się do pompy bezinwazyjnie, niczego nie psując po drodze
PS. Jaką pompę kupić?
Sprawa super pilna |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 13:36
|
|
|
gru, trzeba uważać tylko przy ponownym składaniu, żeby nie pomylić wężyków. Wszystko jest banalne i widoczne, chyba nawet nie ma potrzeby specjalnie w narzędzia się wyposażać. Tylko śrubokręt i kombinerki. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 13:50
|
|
|
Czyścisz błoto, odpinasz kostki, wyciągasz pływak kombinerkami, następnie młotek i przecinak i odkręcasz dużą plastikową nakrętkę. Z wyborem pompy Ci nie podpowiem bo wiadomo najlepsza opcja to oryginał dosyć drogi, zamiennik za ok 130 zł wytrzymał mi rok. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 13:56
|
|
|
Problem jaki możesz napotkać, to jedynie wykręcenie czujnika, a konkretnie jeśli czujnik nie był nigdy odkręcany istnieje duże prawdopodobieństwo, że uszkodzisz podczas odkręcania plastikowe uchwyty ( nóżki ). Wielu osób z forum, tak właśnie pozbyło się czujnika, również i mnie to spotkało. Do odkręcenia plastikowej obejmy, tudzież pierścienia polecam płaski śrubokręt z stosunkowo szeroką końcówka plus dobry młotek ; ) Wal śmiało, bo na bank mocno siedzi w baku. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 14:34
|
|
|
Żeby wykręcic pływak, najlepiej oprzeć kombinerki na tych wystających elementach i kombinerki obracać za pomocą dużego klucza. Reszta jak juz koledzy opisali. Ja dodtkowo miałem problem z podłączeniem pompy w baku. Jedna pompa miała kable z oczkami mocowane do pompy za pomocą śrubek, a druga była na wsuwki. (nie pamiętam która była orginalna a która zamiennik) |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 15:07
|
|
|
Pamietaj o pawidłowym podłaczeniu, mialem kiedyś wpadke jak paliwo pompowało w odwrotną strone |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 15:18
|
|
|
Ok ok, dzięki za taką szybką reakcję panowie
Jeszcze jakieś sekrety? Polecacie jakąś pompe, oczywiście zamiennik? |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 15:41
|
|
|
Ja śmigam od roku na jakimś zamienniku za 70 zeta z allegro. Po zdemontowaniu całego kosza warto dokładnie obejżeć zawartość baku. W razie jak masz np piasek w baku, najlepiej kilka wężyków, duża strzykawka, i najtańszy filtr paliwa (taki przeroczysty). Trochę zabawy jest, ale masz pewność że nowa pompa Ci tego nie zassa. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2012, 17:05
|
|
|
Nie wiem czy diagnoza nie za szybka-moze bezpiecznik spalil sie.Jest na scianie grodziowej za silnikiem.Wartosc jego 10A-czerwony.Mozna tez na krotko doprowadzic prad do pompy bez odkecania jej.Podlaczenie jest proste a moze okazac sie ze pompa sprawna.Lub w wyjetym wtyku pompy sprawdz zarowka czy jest napiecie przez kilka sek kazdorazowo po wlaczeniu zaplonu :)Ja zawsze zaczynam od najprostszych rzeczy |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 18:58
|
|
|
lynx, jak przeprowadzić tą operację dokładnie
shagger78, bezpiecznik jest sprawny...i słychać cyknięcie przekaźnika. Oczywiście sprawdzę czy dochodzi prąd do pompy...jak sprawdzić sam przekaźnik |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 19:17
|
|
|
Łączysz w kolejności :wężyk - filtr - wężyk - strzykawka (100ml albo większa). Potem wężyk zanużasz nad syfami i zaciągasz strzykawką do filtra. Potem wylewasz paliwo ze strzykawki (tak żeby syfy nie wypłynęły z filtra) i powtarzasz do skutku. Wiem że można zastosować pompkę elektryczną zamiast strzykawki, ale z wielu względów tak jest bezpieczniej. |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 19:54
|
|
|
No tak, a później mam bak wyczyścić szmatką? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 21:02
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | Wszystko jest banalne i widoczne, chyba nawet nie ma potrzeby specjalnie w narzędzia się wyposażać. Tylko śrubokręt i kombinerki. | No z tym to już przesadziłeś , operacja jest tak banalna że jak słusznie zauważył maxi, dość sporo ludzi nie może odkręcić czujnika poziomu paliwa i przy tej operacji niszczy go. Czasem duży problem stanowi też duży okrągły pierścień który dokręca kosz z pompą. Trzeba użyć dużo siły by go odkręcić, a walenie młotem i przecinakiem to nie sposób w/g mnie. Do operacji wyciągania koszyka spuściłem sobie najpierw całe paliwo z baku. Resztę ci opisali koledzy więc nie ma sensu powtarzać. Gdybyś miał problem z wyciągnięciem kosza pisz.
Może ci te fotki coś pomogą
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 21:40
|
|
|
JAM_BELFEGOR, nic dodać nic ująć. Za pierwszym razem nie jest to łatwe, ale jeśli już się powiedzie, to następnym razem wymiana przebiega błyskawicznie. O ile to pompa się skończyła, to nie zapomnij zakupić odpowiedniej, a mianowicie takiej, która będzie podawał odpowiednie ciśnienie, warto poczytać inne tematy założone prze zemnie. Wiele się dowiedziałem, przy pomocy kolegów z forum |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 21:43
|
|
|
gru,
Paliwo ze strzykawki wlewasz zpowrotem do baku, syfy zostają na filtrze. Chyba że masz możliwość jak JAM_BELFEGOR, spuścić całe paliwo z baku. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 21:45
|
|
|
JAM_BELFEGOR, nie przesadzam, wyjmowałem w Łajzie pompę paliwa jesienią i naprawdę, użyłem tylko kombinerki i śrubokręt. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 21:51
|
|
|
Jelcyn,
A pompa nie była juz ruszana wcześniej? U mnie jak u poprzedników nie obyło się bez młotka i przecinaka, a i tak nie było lekko z tym pierścieniem. Następnym razem już szło gładko. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 21:53
|
|
|
lynx, od kiedy mam ten samochód, czyli od grudnia 2008, to pompa nie była ruszana. Co robili poprzedni właściciele, to nie mam pojęcia |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 22:08
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | JAM_BELFEGOR, nie przesadzam, wyjmowałem w Łajzie pompę paliwa jesienią i naprawdę, użyłem tylko kombinerki i śrubokręt. | Farciarz
lynx napisał/a: | U mnie jak u poprzedników nie obyło się bez młotka i przecinaka, a i tak nie było lekko z tym pierścieniem. Następnym razem już szło gładko. | Ja sobie nie żałowałem WD zostawiłem to na kilkanaście min i przez grubą szmatę poszło. Obyło się bez walenia młotem. Jeden czujnik z wielkim bólem udało mi się wykręcić nie czyniąc mu wielkiej szkody, zaś drugi w Delcie (takie sam jak w T/T) połamałem krzywiąc przy tym szczypczyki, tak się skurczybyk zaparł. Musiałem kupić nowy, ten z kolei wchodzi i wykręca się bez najmniejszych oporów nie wiem od czego to zależ, chyba od partii |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-02-2012, 00:38
|
|
|
JAM_BELFEGOR, moim zdaniem może nie tyle, co od partii, ale od stanu uszczelki czujnika. To ona głównie stawia największy opór przy próbie odkręcenia czujnika. Z biegiem lat właściwości materiału z którego została wykonana ulegają niestety pogorszeniu. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 19-02-2012, 02:50
|
|
|
sam wyciągałem kiedyś tą tubę z baku i ciężko było ją wykręcić bez uszkodzeń ,,, chwyciłem kombinerkami i pękł ten plastik od wtyczki ... ale poszło ;d |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2012, 22:17
|
|
|
gru napisał/a: | lynx, jak przeprowadzić tą operację dokładnie
shagger78, bezpiecznik jest sprawny...i słychać cyknięcie przekaźnika. Oczywiście sprawdzę czy dochodzi prąd do pompy...jak sprawdzić sam przekaźnik |
Przekaznik cyka nawetr jak bezpiecznik jest spalony,bo jest on i tak po przekazniku-mam schemat przed soba.Sam przekaznik rzadko sie uszkadza wiec zakladam ze dobry.Niektore wersje(np moj 1.6 i.e) pod siedzeniem maja wylacznik kolizyjny i odcina on mase pompie(Tak wynika ze schematu)I czasem wyskakuje bez kolizji.Prad we wtyczce juz sprawdziles? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 19-02-2012, 22:27
|
|
|
shagger78 napisał/a: | pod siedzeniem maja wylacznik kolizyjny i odcina on mase pompie | w 1.4ie też coś takiego jest? Dopiero jutro będę sprawdzał...
** Dodano: 20-02-2012, 12:45 **
Po przekręceniu zapłonu pojawia się prąd. (Zmieniałem bezpieczniki, przekaźniki miejscem - efekt ten sam = 2,3 sekundy pojawia się prąd ~ 12V, bo aku mam padnięty przez piątkowe kręcenia, po czym zostaje 0,06V - gdy wyłączę zapłon spada do 0V...)
Czyli impuls dochodzi...pompy nie słychać.
Pompa wyjęta, wszystko poszło prawidłowo, ale już ktoś tam gmerał przy pompie, widać po nowych wężykach i opaskach zaciskowych
Pompa ma złączki na oczka, nakrętki...czy jeżeli bym nabył zamiennik na wsuwki i przerobił, to czy nie będzie problemu |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 15:13
|
|
|
gru napisał/a: | Pompa ma złączki na oczka, nakrętki...czy jeżeli bym nabył zamiennik na wsuwki i przerobił, to czy nie będzie problemu |
Nie. Jedyny problem pojawia się w momencie jak trzeba przerobić, a Ty się tego nie spodziewasz i nie jesteś przygotowany |
|
|
|
|
|