Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[SPI] Nie podaje paliwa :(
Autor Wiadomość
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 18-02-2012, 13:31   [SPI] Nie podaje paliwa :(

Cześć.

Wczoraj po dłubaniu w garażu, jadąc na spot, zajechałem na stację benzynową. Zatankowałem dziarsko za 20zł, wsiadam do auta...odpalam i nic...nie chce zapalić.

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, po przekręceniu zapłonu słychać po chwili charakterystyczne "CYK"...gdy paliwa było mega mało było słychać pompę jakby miała opór (zasysała powietrze?), jak było wlane więcej paliwa to nie było jej praktycznie słychać...ale zapalał na tyk.

Po odpięciu przewodu paliwowego -> idącego do wtrysku, po przekręceniu zapłonu - nie podaje paliwa (próbowałem 7razy)...

Panowie, czy to pompa zakończyła żywot?

Rozmawiałem z wujkiem kajlonem, mówi że to pompa :/

Jak dobrać się do tej pompy? Wiem, że jest w bagażniku pod deklem - czy powinienem na coś uważać przy rozbieraniu? Może ktoś ma manual jak dostać się do pompy bezinwazyjnie, niczego nie psując po drodze :)

PS. Jaką pompę kupić?

Sprawa super pilna :!: :!: :!:
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2012, 13:36   

gru, trzeba uważać tylko przy ponownym składaniu, żeby nie pomylić wężyków. Wszystko jest banalne i widoczne, chyba nawet nie ma potrzeby specjalnie w narzędzia się wyposażać. Tylko śrubokręt i kombinerki.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 18-02-2012, 13:50   

Czyścisz błoto, odpinasz kostki, wyciągasz pływak kombinerkami, następnie młotek i przecinak i odkręcasz dużą plastikową nakrętkę. Z wyborem pompy Ci nie podpowiem bo wiadomo najlepsza opcja to oryginał dosyć drogi, zamiennik za ok 130 zł wytrzymał mi rok.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-02-2012, 13:56   

Problem jaki możesz napotkać, to jedynie wykręcenie czujnika, a konkretnie jeśli czujnik nie był nigdy odkręcany istnieje duże prawdopodobieństwo, że uszkodzisz podczas odkręcania plastikowe uchwyty ( nóżki ). Wielu osób z forum, tak właśnie pozbyło się czujnika, również i mnie to spotkało. Do odkręcenia plastikowej obejmy, tudzież pierścienia polecam płaski śrubokręt z stosunkowo szeroką końcówka plus dobry młotek ; ) Wal śmiało, bo na bank mocno siedzi w baku.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2012, 14:34   

Żeby wykręcic pływak, najlepiej oprzeć kombinerki na tych wystających elementach i kombinerki obracać za pomocą dużego klucza. Reszta jak juz koledzy opisali. Ja dodtkowo miałem problem z podłączeniem pompy w baku. Jedna pompa miała kable z oczkami mocowane do pompy za pomocą śrubek, a druga była na wsuwki. (nie pamiętam która była orginalna a która zamiennik)
     Moneta
 
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 18-02-2012, 15:07   

Pamietaj o pawidłowym podłaczeniu, mialem kiedyś wpadke jak paliwo pompowało w odwrotną strone :D
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 18-02-2012, 15:18   

Ok ok, dzięki za taką szybką reakcję panowie :)

Jeszcze jakieś sekrety? Polecacie jakąś pompe, oczywiście zamiennik?
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2012, 15:41   

Ja śmigam od roku na jakimś zamienniku za 70 zeta z allegro. Po zdemontowaniu całego kosza warto dokładnie obejżeć zawartość baku. W razie jak masz np piasek w baku, najlepiej kilka wężyków, duża strzykawka, i najtańszy filtr paliwa (taki przeroczysty). Trochę zabawy jest, ale masz pewność że nowa pompa Ci tego nie zassa.
     Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-02-2012, 17:05   

Nie wiem czy diagnoza nie za szybka-moze bezpiecznik spalil sie.Jest na scianie grodziowej za silnikiem.Wartosc jego 10A-czerwony.Mozna tez na krotko doprowadzic prad do pompy bez odkecania jej.Podlaczenie jest proste a moze okazac sie ze pompa sprawna.Lub w wyjetym wtyku pompy sprawdz zarowka czy jest napiecie przez kilka sek kazdorazowo po wlaczeniu zaplonu :)Ja zawsze zaczynam od najprostszych rzeczy :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 18-02-2012, 18:58   

lynx, jak przeprowadzić tą operację dokładnie :?:


shagger78, bezpiecznik jest sprawny...i słychać cyknięcie przekaźnika. Oczywiście sprawdzę czy dochodzi prąd do pompy...jak sprawdzić sam przekaźnik :?:
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2012, 19:17   

Łączysz w kolejności :wężyk - filtr - wężyk - strzykawka (100ml albo większa). Potem wężyk zanużasz nad syfami i zaciągasz strzykawką do filtra. Potem wylewasz paliwo ze strzykawki (tak żeby syfy nie wypłynęły z filtra) i powtarzasz do skutku. Wiem że można zastosować pompkę elektryczną zamiast strzykawki, ale z wielu względów tak jest bezpieczniej.
     Moneta
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 18-02-2012, 19:54   

No tak, a później mam bak wyczyścić szmatką?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-02-2012, 21:02   

Jelcyn napisał/a:
Wszystko jest banalne i widoczne, chyba nawet nie ma potrzeby specjalnie w narzędzia się wyposażać. Tylko śrubokręt i kombinerki.
No z tym to już przesadziłeś :D , operacja jest tak banalna że jak słusznie zauważył maxi, dość sporo ludzi nie może odkręcić czujnika poziomu paliwa i przy tej operacji niszczy go. Czasem duży problem stanowi też duży okrągły pierścień który dokręca kosz z pompą. Trzeba użyć dużo siły by go odkręcić, a walenie młotem i przecinakiem to nie sposób w/g mnie. Do operacji wyciągania koszyka spuściłem sobie najpierw całe paliwo z baku. Resztę ci opisali koledzy więc nie ma sensu powtarzać. Gdybyś miał problem z wyciągnięciem kosza pisz.

Może ci te fotki coś pomogą
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-02-2012, 21:40   

JAM_BELFEGOR, nic dodać nic ująć. Za pierwszym razem nie jest to łatwe, ale jeśli już się powiedzie, to następnym razem wymiana przebiega błyskawicznie. O ile to pompa się skończyła, to nie zapomnij zakupić odpowiedniej, a mianowicie takiej, która będzie podawał odpowiednie ciśnienie, warto poczytać inne tematy założone prze zemnie. Wiele się dowiedziałem, przy pomocy kolegów z forum :szukaj:
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2012, 21:43   

gru,
Paliwo ze strzykawki wlewasz zpowrotem do baku, syfy zostają na filtrze. Chyba że masz możliwość jak JAM_BELFEGOR, spuścić całe paliwo z baku.
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2012, 21:45   

JAM_BELFEGOR, nie przesadzam, wyjmowałem w Łajzie pompę paliwa jesienią i naprawdę, użyłem tylko kombinerki i śrubokręt.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2012, 21:51   

Jelcyn,
A pompa nie była juz ruszana wcześniej? U mnie jak u poprzedników nie obyło się bez młotka i przecinaka, a i tak nie było lekko z tym pierścieniem. Następnym razem już szło gładko.
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2012, 21:53   

lynx, od kiedy mam ten samochód, czyli od grudnia 2008, to pompa nie była ruszana. Co robili poprzedni właściciele, to nie mam pojęcia :-k
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-02-2012, 22:08   

Jelcyn napisał/a:
JAM_BELFEGOR, nie przesadzam, wyjmowałem w Łajzie pompę paliwa jesienią i naprawdę, użyłem tylko kombinerki i śrubokręt.
Farciarz :lalala:
lynx napisał/a:
U mnie jak u poprzedników nie obyło się bez młotka i przecinaka, a i tak nie było lekko z tym pierścieniem. Następnym razem już szło gładko.
Ja sobie nie żałowałem WD zostawiłem to na kilkanaście min i przez grubą szmatę poszło. Obyło się bez walenia młotem. Jeden czujnik z wielkim bólem udało mi się wykręcić nie czyniąc mu wielkiej szkody, zaś drugi w Delcie (takie sam jak w T/T) połamałem krzywiąc przy tym szczypczyki, tak się skurczybyk zaparł. Musiałem kupić nowy, ten z kolei wchodzi i wykręca się bez najmniejszych oporów :doubt: nie wiem od czego to zależ, chyba od partii :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-02-2012, 00:38   

JAM_BELFEGOR, moim zdaniem może nie tyle, co od partii, ale od stanu uszczelki czujnika. To ona głównie stawia największy opór przy próbie odkręcenia czujnika. Z biegiem lat właściwości materiału z którego została wykonana ulegają niestety pogorszeniu.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 19-02-2012, 02:50   

sam wyciągałem kiedyś tą tubę z baku i ciężko było ją wykręcić bez uszkodzeń ,,, chwyciłem kombinerkami i pękł ten plastik od wtyczki ... ale poszło ;d
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 19-02-2012, 18:25   

Myślałem o takiej pompie: http://allegro.pl/pompa-p...2113858137.html
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-02-2012, 22:17   

gru napisał/a:
lynx, jak przeprowadzić tą operację dokładnie :?:


shagger78, bezpiecznik jest sprawny...i słychać cyknięcie przekaźnika. Oczywiście sprawdzę czy dochodzi prąd do pompy...jak sprawdzić sam przekaźnik :?:

Przekaznik cyka nawetr jak bezpiecznik jest spalony,bo jest on i tak po przekazniku-mam schemat przed soba.Sam przekaznik rzadko sie uszkadza wiec zakladam ze dobry.Niektore wersje(np moj 1.6 i.e) pod siedzeniem maja wylacznik kolizyjny i odcina on mase pompie(Tak wynika ze schematu)I czasem wyskakuje bez kolizji.Prad we wtyczce juz sprawdziles?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 19-02-2012, 22:27   

shagger78 napisał/a:
pod siedzeniem maja wylacznik kolizyjny i odcina on mase pompie
w 1.4ie też coś takiego jest? Dopiero jutro będę sprawdzał...

** Dodano: 20-02-2012, 12:45 **
Po przekręceniu zapłonu pojawia się prąd. (Zmieniałem bezpieczniki, przekaźniki miejscem - efekt ten sam = 2,3 sekundy pojawia się prąd ~ 12V, bo aku mam padnięty przez piątkowe kręcenia, po czym zostaje 0,06V - gdy wyłączę zapłon spada do 0V...)

Czyli impuls dochodzi...pompy nie słychać.

Pompa wyjęta, wszystko poszło prawidłowo, ale już ktoś tam gmerał przy pompie, widać po nowych wężykach i opaskach zaciskowych :evil:

Pompa ma złączki na oczka, nakrętki...czy jeżeli bym nabył zamiennik na wsuwki i przerobił, to czy nie będzie problemu :?:
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-02-2012, 15:13   

gru napisał/a:
Pompa ma złączki na oczka, nakrętki...czy jeżeli bym nabył zamiennik na wsuwki i przerobił, to czy nie będzie problemu

Nie. Jedyny problem pojawia się w momencie jak trzeba przerobić, a Ty się tego nie spodziewasz i nie jesteś przygotowany :D
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load