Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
świecące świece:/
Autor Wiadomość
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 15-03-2008, 23:48   świecące świece:/

Witam,
dziś postanowiłem zajrzeć pod maskę w nocy bez dodatkowego światła i co zauważyłem to niebieskie koła wokół każdej ze świec zaraz pod gumową osłoną od kabli WN,czy to normalne zjawisko??? Dodam tylko,że kable były wymieniane w środę,tak jak świece.Robiłem to ponieważ przy wymianie świec na dwóch skrajnych zobaczyłem biały nalot.Świece to bosch super,.kable nienajlepsze,bo chyba janmor,ale nowe.Wiem,że zaraz każdy mi napisze,żebym wywalił te kable,ale nie sądzę,żeby nowe kable od razu robiły takie cóś,podmienić nie mogę,bo stare leżą gdzieś na wysypisku.Jeśli macie jakieś pomysły,czy coś jest nie tak,to proszę o podpowiedź.Pozdrawiam
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-03-2008, 00:01   Re: świecące świece:/

yagi2 napisał/a:
Witam,
dziś postanowiłem zajrzeć pod maskę w nocy bez dodatkowego światła i co zauważyłem to niebieskie koła wokół każdej ze świec zaraz pod gumową osłoną od kabli WN,czy to normalne zjawisko??? Dodam tylko,że kable były wymieniane w środę,tak jak świece.Robiłem to ponieważ przy wymianie świec na dwóch skrajnych zobaczyłem biały nalot.Świece to bosch super,.kable nienajlepsze,bo chyba janmor,ale nowe.Wiem,że zaraz każdy mi napisze,żebym wywalił te kable,ale nie sądzę,żeby nowe kable od razu robiły takie cóś,podmienić nie mogę,bo stare leżą gdzieś na wysypisku.Jeśli macie jakieś pomysły,czy coś jest nie tak,to proszę o podpowiedź.Pozdrawiam



sluchaj, niestety nawet jesli kable sa nowe to i tak nic nie zmienia. Powiem Ci dlaczego, otoz dlatego ze to janmor...niestety, ale to duzy szajs, dwoch moich kolegow je zakladalo i mimo ze tez mysleli, ze skoro sa nowe to to napewno nie kable i byli w bledzie, jednemu gubil na tych kablach zaplon na jednej swiecy, a drugiemu z kolegow z kolei iskra skakala po przewodach, krotko mowiac przebicie mieli, pokupowali te przewody bo w sklepie kolo nas innych nie bylo, ja jak zmienialem kable to pojechalem troszke dalej ,kupilem bosche, zaplacilem za nie 72 zl i jestem zadowolony. Pozdrawiam
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 16-03-2008, 00:08   

Ja też dowiedziałem się dopiero po kupnie :sciana: ,że te kable to szajs,po prostu sprzedawca dał mi je w sklepie;] Dodam tylko,że na starych też silnik chodził mi trochę nierówno,tak jakby przerywał nie palił na chwilę na jakimś garze,po wymianie tych kabli jest tak samo.Tzn. samochód chodzi dobrze(chodzi mi o moc i zapalanie)tylko na wolnych tak jakby na chwilkę przerywał.Kopułka z palcem też wymienione,jakoś w grudniu.W poniedziałek zakładają mi gaz i wolałbym mieć wszystko OK.
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-03-2008, 09:02   

yagi2 napisał/a:
W poniedziałek zakładają mi gaz i wolałbym mieć wszystko OK.


Wiesz zacznij już szukać nowej obudowy filtra powietrza itp. z takimi problemami z zapłonem na PB gdy założysz LPG masz więcej niż pewne że Ci strzeli i rozpierniczy dolot.

Sprawdź kompresje na cylindrze który nie chce zbytnio palić jak nalezy na wolnych obrotach, być może już jest na tym cylindrze słaba, kolejna sprawa ze przy minimalnie puszczającej uszczelce pod głowicą w trakcie jazdy jest ok a na wolnych obrotach poszarpuje silnikiem i wypadaja zapłony mimo sprawnego układu WN.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-03-2008, 09:56   

U mnie w 60tyś mieście wszędzie maja Janmory, jedne miałem jakieś 3 tygodnie i kupiłem oryginalne kable Fiata z ASO dałem 149zł i jest pięknie (aż pałka mięknie) ;)
Lepiej chyba dołożyć do lepszych albo oryginalnych, o ile są w sklepach, bo w sklepach chyba celowo to kure.stwo sprzedają.
     Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-03-2008, 10:07   

MiKuS napisał/a:
U mnie w 60tyś mieście wszędzie maja Janmory, jedne miałem jakieś 3 tygodnie i kupiłem oryginalne kable Fiata z ASO dałem 149zł i jest pięknie (aż pałka mięknie) ;)
Lepiej chyba dołożyć do lepszych albo oryginalnych, o ile są w sklepach, bo w sklepach chyba celowo to kure.stwo sprzedają.


dokladnie, o wiele lepiej dolozyc i miec spokoj. Skoro gaz zakladasz to sluchaj, wszystkie strzaly gazu ZAWSZE zwiazane sa z niesprawnoscia ukladu zaplonowego. A wiec, wymien sobie jeszcze raz swiece(ja ostatnio zalozylem nowe swiece, zaczal samochod przerywac i okazalo sie, ze mocowanie olektrodki sie urwalo, pierwszy raz w zyciu cos takiego widzialem), zainwestuj i zmien te przewody a poza tym, skoro wymieniales kopulke z palcem to sprawdz, czy napewno palec sie nie ulamal, 2 tygodnie temu mialem taki problem, ze auto strzelalo w dolot, nie moglem dojsc co i jak, wyciagam palec z kopulki i co? delikatnie pekniety i nie krecil sie idealnie z walkiem rozrzadu, lecz troszke byl luzny, wymienilem palec(9zl) i problem zniknal, sam jezdze na gazie i zdaje sobie sprawe, ze uklad zaplonowy musi byc super sprawny i wtedy mozna spokojnie cieszyc sie z jazdy na gazie. Pozdrawiam - maniek
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2008, 14:41   

weź może izolację i owiń porządnie końcówki kabli może zobaczysz wtedy czy to kable świecą czy świece..


jako ciekawostkę opowiem historię:
kupiłem kilka lat temu kable do poldka, wracałem do domu i z nudów zacząłem czytać to co pisało na opakowaniu:
jakiś tam producent, standardowe bzdety w stylu: nasze kable są najlpesze, super kompozyty, zajebiaszcza izolacja itd. a na samym końcu napis: "świecenie kabli w ciemności nie świadczy o wadzie produktu" :sciana:
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 16-03-2008, 14:47   

Świeci dokładnie w miejscu wkręcenia świec,widać kółka :roll: nie ma zjawiska jakiegoś skakania iskier itp. dziś wkręcę poprzednie świece i wieczorem zobaczę czy jest to samo.Pozdrawiam
  
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-03-2008, 18:58   

Ja od momentu zakupienia tempry prawie rok czasu mam janmory i raczej nie narzekam. Są napewno lepsze niż te które ojciec ma w swojej no name.
Stałem w kolejce w sklepie i chciałem zakupić nowe kable i sprzedawca pyta które kable janmory czy no name? powiedziałem mu że janmorów nie chce bo to siano a on i reszta czekających w kolejce stwierdzili że są bardzo dobre. Więc odpuściłem sobie zakup.
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2008, 19:40   

yagi2... ja mam ten sam efekt u siebie...widze "świecące" sie podkładki świec, gdy dotknę kabli, rozjaśniają sie jak neony w Las Vegas!!! i mało tego... nie mam plastikwej osłonki na cewce zapłonowej, dzięki czemu widze, że ona również sie mieni:) Kable mam stare... no ale biorąc pod uwage, że zawsze tak "swieciło" i ,że autem jeździmy (rodzina) już 13 lat, to nie sądze zeby było się czym przejomwać. no ale skoro auto nie chodzi 100% dobrze a jutro zakładasz gaz... to trzeba sie tym zając... pozdro :!: ps. pare lat temu przerywało mi na wolnych obrotach i okazało sie ze kolektor dolotowy był niedokręcony... pozdro
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2008, 20:21   

miałem janmory z chwilowego braku innych w sklepach....miałem 3 tygodnie; na szczęście potem znalazłem dość tanio inne, nie pamiętam czy to NGK były czy podobne, chyba NGK; janomry zostały w piwnicy tak dla jaj jakby co, ale widziałem ich nieco popalonych nawet po tygodniu; jak się komu trafi; -podobno- teraz je lepiej już robią, ale ja tam je wolę omijać z daleka;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 16-03-2008, 20:37   

Po przekręceniu świec na poprzednie jest to samo,ale auto jakoś lepiej pali(moje odczucie)Co do kabli,to wiem,że są szajskie(dziś zobaczyłem,że czasem jakaś iskierka przeskoczy między jednym a drugim)ale z powodu zakładania jutro gazu nie mam $$ aby kupic nowe kable i szkoda mi 50zł(tyle dałem za te janmory) wywalić do śmieci,pojeżdżę na tych kablach jeszcze z dwa tygodnie i jak budżet trochę podrośnie,to kupię jakieś w miarę rozsądne kable i świece NGK(tylko jaki numer,bo jest ich sporo??)Co do uszczelki pod głowicą,to była wymieniana pod koniec września przez poprzedniego właściciela,bo ponoć rozrząd mu strzelił,tak samo jak uszczelka od kolektora(mam fakturę na obie te uszczelki)Myślę,że nie będę musiał kupować nowej obudowy filtra:)Pozdrawiam
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2008, 20:56   

to do regulacji LPG chociaż miej silniczek i okolice suche, jak najmniej wilgoci a świece-kable faktycznie możesz jakąś taśmną owinąć czy czymś dla dodatkowej izolacji, taki dziadowanie, ale lepiej by było w miarę ok przy regulacji;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2008, 21:19   

mi kiedyś w kanciaku świeciły a byłem zupełnie bez kasy więc owinąłem całe kable od rozdzielacza aż po świece taśmą izolacyjną (chyba nawet podwójnie) i wszystkie problemy które miałem w wilgotne poranki (brzmi jak tytuł filmu porno :P ) odeszły jak ręką odjął
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 18-03-2008, 22:51   

Gaz już założony(co prawda panowie od wczoraj walczyli)ale,pierwsze 100km zrobione.Jak na razie jestem zadowolony,bo chodzi ładnie na lpg.Nie zauważyłem różnicy w dynamice;] Na szczęście nie sprawdziły się przewidywania ze strzałami w obudowę filtra powietrza.Na wolnych obrotach na lpg chodzi tak samo jak na BP,tzn. też tak jakby troszku nierówno,ale to może tylko moje odczucia:)Co do skakania obrotów,to chodziło mi o to,że na digitalu skacze o jedną kreseczkę tylko(z 4kreseczek na 5=1000obr./min :lol: )Jeśli chodzi o kable,to na razie je zostawię,bo na lpg nic złego się nie dzieje,tak samo świece.Pozdrawiam
_________________
TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior
  
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 25-03-2008, 19:26   

Właśnie od niedawna mam to samo tzn. mam przebicie między końcówką kabli a świecami. Kable mają nie cały rok. Kable BOSCH'a. Zmieniałem świece i to samo. U mnie jeszcze coś się dzieje z obrotomierzem, na wolnych obrotach trzyma 1000 a po chwili wskazówka spada na 600 tak jakby się zawieszał. Dodam gazu to chwilę pochodzi i znowu obrotomierz faluje nie wiem co to może być, czyżby cewka coś miała z tym wspólnego. Dodam że iskra na 2 świecach tak przeskakuje na 1 i 4. Oczywiście silnik się przydławi w chwili dodania gazu z wolnych obrotów. Wcześniej tak nie było;/ Tipek 1.4 na monowtrysku + LPG:)
     Moneta
 
 
szymekz 


Wiek: 38
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 55
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-03-2008, 22:25   

dzis tez znajomy mi mowil o kablach od swiec, ale musze to sprawdzic w ciemnym garazu:D;p
_________________
z farcikiem:))
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load