|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tempra 1,4 wysokie spalanie |
Autor |
Wiadomość |
Sailor
witamy nowego
Dołączył: 07 Lis 2016 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-12-2016, 13:20 Tempra 1,4 wysokie spalanie
|
|
|
Zauważyłem raczej wysokie spalanie w Temprze 1,4 (gaźnik weber silnik 159A2.000). Pomijając kwestie regulacji gaźnika, przeglądając forum widzę, ze przyczyn nalezy upatrywać między innymi w sondzie lambda. czy to jest taki element jakby w kolektorze wydechowym?
Czy do takich starych samochodów sondy lambda są jeszcze dostępne na rynku?
Czy sonda taka jest sterowana jakimś komputerem lub elementem elektronicznym? Gdzie on się znajduje? Pozdrawiam wszystkich. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-12-2016, 19:56 Re: Tempra 1,4 wysokie spalanie
|
|
|
Sailor napisał/a: | Zauważyłem raczej wysokie spalanie w Temprze 1,4 (gaźnik weber silnik 159A2.000). Pomijając kwestie regulacji gaźnika, przeglądając forum widzę, ze przyczyn nalezy upatrywać między innymi w sondzie lambda. czy to jest taki element jakby w kolektorze wydechowym?
Czy do takich starych samochodów sondy lambda są jeszcze dostępne na rynku?
Czy sonda taka jest sterowana jakimś komputerem lub elementem elektronicznym? Gdzie on się znajduje? Pozdrawiam wszystkich. |
Sama sonda nic nie robi ! I to nie ona jest sterowana komputerem, tylko wręcz przeciwnie - na podstawie zmian jej wskazań - komputer zmienia m. innymi dawkę paliwa.
W związku z tym , że masz auto zasilane gaźnikiem - nie ma tam komputera sterującego , a tym samym - powodu do instalowania sondy lambda.
Natomiast, jeśli w kolektorze wydechowym jest sonda - to świadczy to jedynie o tym, że ten kolektor pochodzi z innego auta !
Zbyt wysokie spalanie możesz zweryfikować ustawiając poprawnie zapłon i gaźnik. |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-12-2016, 20:07
|
|
|
Sailor, tak jak Ci schab napisał - w gaźnikowcu nie masz ani sondy ani komputera.
Gaźnik można wyregulować, ale trzeba się na tym znać. Jeżeli auto jeździ dobrze to nie ruszaj.
Napisz jakie masz to spalanie, bo przy niskich temperaturach i krótkich trasach w mieście to nie może być niskie. |
|
|
|
|
Sailor
witamy nowego
Dołączył: 07 Lis 2016 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-12-2016, 10:49
|
|
|
Panowie przedmówcy! Wielkie dzięki za odpowiedź. Mam samochód po wujku. Jest zaniedbany a ja jego dopiero poznaję. Nie chcę na razie tak po prostu zawozić na złom i kilka spraw chcę wyprostować. Gaźnik wymaga na bank regulacji. Wujek przez 13 lat użytkowania nie robił tego ani razu i jestem jemu za to wdzięczny gdyż znając wuja to wiem, że narobiłby większego bałaganu. Spalanie muszę zmierzyć dokładnie. Na oko wychodzi mi tak 14-15 litrów (gazu). W mieście ale nie w korkach. Więc liczę w mieście powinno być 8 litrów paliwa i 10 litrów gazu. |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-12-2016, 14:56
|
|
|
14-15 litrów gazu w mieście to niemało, ale na duże oszczędności nie licz.
Na regulacji składu mieszanki LPG można uzyskać dobre wyniki spalania,
ale zbyt uboga mieszanka będzie na dłuższą metę szkodliwa dla silnika.
Ogólnie gaźnikowce w mieście są bardzo łapczywe, w trasie palą już przyzwoicie.
Zresztą jednopunkty podobnie, też potrafią wziąć 50% więcej w mieście.
3-letnia Skoda Roomster 1.4 16V 85KM bierze po Poznaniu jakieś 11-12 litrów gazu,
teraz zimą wychodzi mi średnio 10l/100km a sporo kilometrów robię w trasie, gdzie pali 7,5-8.
Nie widzę powodów, dla których TT miałoby być oszczędniejsze.. |
|
|
|
|
kefir
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 151 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-12-2016, 16:24
|
|
|
Cytat: | W związku z tym , że masz auto zasilane gaźnikiem - nie ma tam komputera sterującego , a tym samym - powodu do instalowania sondy lambda.
Natomiast, jeśli w kolektorze wydechowym jest sonda - to świadczy to jedynie o tym, że ten kolektor pochodzi z innego auta ! |
I to jest kolego nieprawdą. Gaźnikowe T/T ze sterownikiem Magneti Marelli(Digiplex 2) miały w kolektorze ssącym czujnik, którego odczyty były jedna ze składowych wyliczeń kąta wyprzedzenia zapłonu.
Odnośnie OPa- przyczyny wysokiego spalania upatrywałbym w regulacji instalacji gazowej, przy czym nie licz na zejście poniżej 12 l/100km. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-12-2016, 16:29
|
|
|
TT w gaźniku lubią trochę wypić, szczególnie w mieście. Tym bardziej LPG. Moja 1.6 spalała od 12 do 16 litrów w zależności od tego, jak jej gaz cisnąłem. 14 to była taka norma, ale autko ładnie się kulało, więc nie było sensu nic poprawiać. Były tematy o spalaniu i 10 litrów w gaźniku jest poprostu nieosiągalne. Tyle na mieście powinny spalać benzyny
** Dodano: 28-12-2016, 16:30 **
kefir, zgadza się, ale to nie była sonda lambda |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
kefir
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 151 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-12-2016, 17:14
|
|
|
ciechu, no gdzie lambda w ssącym Odniosłem się do stwierdzenia, że kolektor ssący z czujnikiem musi pochodzić od innego silnika.
Edit: teraz doczytałem, że wyżej mowa była tylko o kolektorze wydechowym- tutaj racja, żaden z gaźnikowców lambdy ani żadnej innej sondy w kolektorze wydechowym nie miał. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-12-2016, 11:00
|
|
|
Pierwsze co podjedz na regulacje lpg do gazownika. Może da sie
Wyregulować ale nie musi bo np. Membrany w parowniku juz będą do wymiany.koszt regulacji niewielki a na pewno nie zaszkodzi. Może tylko oomoc |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Sailor
witamy nowego
Dołączył: 07 Lis 2016 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-12-2016, 15:16
|
|
|
Luczu, u jednego podobno dobrego gazownika byłem i zwyczajnie mnie zlał. Oni teraz nastawiają się na typowe instalacje a tam gdzie trzeba trochę pokombinować to mówią że nie dadzą rady i tyle. Ale nic to będę próbował.
Dzięki wielkie dla kolegów którzy odpowiedzieli. Mam większą wiedzę w temacie i wiem gdzie dalej szukać. |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-12-2016, 19:05
|
|
|
Gaz masz generalnie prosty w regulacji ,wiadomo najlepiej od razu wymienić filterek gazu ,i śruba na wężu zasilającym skręcasz aż wyczaisz moment kiedy zaczyna zmieniać obroty silnika po ustawieniu śrubą na pozycji kiedy ma jeszcze obroty ok a dosłownie delikatne ruszenie powoduje spadek obrotów odkręcasz śrubę o 1/2 obrotów i tak przeważnie jest ustawione optymalnie ale wydaje mi się że i tak spalanie jest ok ja na wtrysku nie zszedłem nigdy poniżej 10 l bp gazu ok 12 a i potrafił 26 gazu łyknąć zależało od jazdy ,po za tym nowe auta mają spalania na poziomie 8-10l więc nie ma co oczekiwać że stara jednostka bedzie oszczędniejsza od nowych konstrukcji |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 31-12-2016, 02:54
|
|
|
Mnie tipo 1.4 gaźnik przy wadze okolo 950 kg palilo 8 w trasie i 11-13 w miescie. W a4 2.4 v6 30v bierze od 9 po trasie i 12-16 miasto. T/T nigdy nie należało do oszczędnych |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|