Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tempra 1,4 wysokie spalanie
Autor Wiadomość
Sailor 
witamy nowego


Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-12-2016, 13:20   Tempra 1,4 wysokie spalanie

Zauważyłem raczej wysokie spalanie w Temprze 1,4 (gaźnik weber silnik 159A2.000). Pomijając kwestie regulacji gaźnika, przeglądając forum widzę, ze przyczyn nalezy upatrywać między innymi w sondzie lambda. czy to jest taki element jakby w kolektorze wydechowym?
Czy do takich starych samochodów sondy lambda są jeszcze dostępne na rynku?
Czy sonda taka jest sterowana jakimś komputerem lub elementem elektronicznym? Gdzie on się znajduje? Pozdrawiam wszystkich.
     assistance   Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-12-2016, 19:56   Re: Tempra 1,4 wysokie spalanie

Sailor napisał/a:
Zauważyłem raczej wysokie spalanie w Temprze 1,4 (gaźnik weber silnik 159A2.000). Pomijając kwestie regulacji gaźnika, przeglądając forum widzę, ze przyczyn nalezy upatrywać między innymi w sondzie lambda. czy to jest taki element jakby w kolektorze wydechowym?
Czy do takich starych samochodów sondy lambda są jeszcze dostępne na rynku?
Czy sonda taka jest sterowana jakimś komputerem lub elementem elektronicznym? Gdzie on się znajduje? Pozdrawiam wszystkich.

Sama sonda nic nie robi ! I to nie ona jest sterowana komputerem, tylko wręcz przeciwnie - na podstawie zmian jej wskazań - komputer zmienia m. innymi dawkę paliwa.
W związku z tym , że masz auto zasilane gaźnikiem - nie ma tam komputera sterującego , a tym samym - powodu do instalowania sondy lambda.
Natomiast, jeśli w kolektorze wydechowym jest sonda - to świadczy to jedynie o tym, że ten kolektor pochodzi z innego auta !
Zbyt wysokie spalanie możesz zweryfikować ustawiając poprawnie zapłon i gaźnik.
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-12-2016, 20:07   

Sailor, tak jak Ci schab napisał - w gaźnikowcu nie masz ani sondy ani komputera.
Gaźnik można wyregulować, ale trzeba się na tym znać. Jeżeli auto jeździ dobrze to nie ruszaj.

Napisz jakie masz to spalanie, bo przy niskich temperaturach i krótkich trasach w mieście to nie może być niskie.
     Moneta
 
Sailor 
witamy nowego


Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-12-2016, 10:49   

Panowie przedmówcy! Wielkie dzięki za odpowiedź. Mam samochód po wujku. Jest zaniedbany a ja jego dopiero poznaję. Nie chcę na razie tak po prostu zawozić na złom i kilka spraw chcę wyprostować. Gaźnik wymaga na bank regulacji. Wujek przez 13 lat użytkowania nie robił tego ani razu i jestem jemu za to wdzięczny gdyż znając wuja to wiem, że narobiłby większego bałaganu. Spalanie muszę zmierzyć dokładnie. Na oko wychodzi mi tak 14-15 litrów (gazu). W mieście ale nie w korkach. Więc liczę w mieście powinno być 8 litrów paliwa i 10 litrów gazu.
     assistance   Moneta
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-12-2016, 14:56   

14-15 litrów gazu w mieście to niemało, ale na duże oszczędności nie licz.
Na regulacji składu mieszanki LPG można uzyskać dobre wyniki spalania,
ale zbyt uboga mieszanka będzie na dłuższą metę szkodliwa dla silnika.
Ogólnie gaźnikowce w mieście są bardzo łapczywe, w trasie palą już przyzwoicie.
Zresztą jednopunkty podobnie, też potrafią wziąć 50% więcej w mieście.

3-letnia Skoda Roomster 1.4 16V 85KM bierze po Poznaniu jakieś 11-12 litrów gazu,
teraz zimą wychodzi mi średnio 10l/100km a sporo kilometrów robię w trasie, gdzie pali 7,5-8.
Nie widzę powodów, dla których TT miałoby być oszczędniejsze..
     Moneta
 
kefir 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 151
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-12-2016, 16:24   

Cytat:
W związku z tym , że masz auto zasilane gaźnikiem - nie ma tam komputera sterującego , a tym samym - powodu do instalowania sondy lambda.
Natomiast, jeśli w kolektorze wydechowym jest sonda - to świadczy to jedynie o tym, że ten kolektor pochodzi z innego auta !

I to jest kolego nieprawdą. Gaźnikowe T/T ze sterownikiem Magneti Marelli(Digiplex 2) miały w kolektorze ssącym czujnik, którego odczyty były jedna ze składowych wyliczeń kąta wyprzedzenia zapłonu.

Odnośnie OPa- przyczyny wysokiego spalania upatrywałbym w regulacji instalacji gazowej, przy czym nie licz na zejście poniżej 12 l/100km.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-12-2016, 16:29   

TT w gaźniku lubią trochę wypić, szczególnie w mieście. Tym bardziej LPG. Moja 1.6 spalała od 12 do 16 litrów w zależności od tego, jak jej gaz cisnąłem. 14 to była taka norma, ale autko ładnie się kulało, więc nie było sensu nic poprawiać. Były tematy o spalaniu i 10 litrów w gaźniku jest poprostu nieosiągalne. Tyle na mieście powinny spalać benzyny

** Dodano: 28-12-2016, 16:30 **
kefir, zgadza się, ale to nie była sonda lambda
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
kefir 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 151
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-12-2016, 17:14   

ciechu, no gdzie lambda w ssącym :P Odniosłem się do stwierdzenia, że kolektor ssący z czujnikiem musi pochodzić od innego silnika.

Edit: teraz doczytałem, że wyżej mowa była tylko o kolektorze wydechowym- tutaj racja, żaden z gaźnikowców lambdy ani żadnej innej sondy w kolektorze wydechowym nie miał.
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-12-2016, 11:00   

Pierwsze co podjedz na regulacje lpg do gazownika. Może da sie
Wyregulować ale nie musi bo np. Membrany w parowniku juz będą do wymiany.koszt regulacji niewielki a na pewno nie zaszkodzi. Może tylko oomoc
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Sailor 
witamy nowego


Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-12-2016, 15:16   

Luczu, u jednego podobno dobrego gazownika byłem i zwyczajnie mnie zlał. Oni teraz nastawiają się na typowe instalacje a tam gdzie trzeba trochę pokombinować to mówią że nie dadzą rady i tyle. Ale nic to będę próbował.

Dzięki wielkie dla kolegów którzy odpowiedzieli. Mam większą wiedzę w temacie i wiem gdzie dalej szukać.
     assistance   Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-12-2016, 19:05   

Gaz masz generalnie prosty w regulacji ,wiadomo najlepiej od razu wymienić filterek gazu ,i śruba na wężu zasilającym skręcasz aż wyczaisz moment kiedy zaczyna zmieniać obroty silnika po ustawieniu śrubą na pozycji kiedy ma jeszcze obroty ok a dosłownie delikatne ruszenie powoduje spadek obrotów odkręcasz śrubę o 1/2 obrotów i tak przeważnie jest ustawione optymalnie ale wydaje mi się że i tak spalanie jest ok ja na wtrysku nie zszedłem nigdy poniżej 10 l bp gazu ok 12 a i potrafił 26 gazu łyknąć zależało od jazdy ,po za tym nowe auta mają spalania na poziomie 8-10l więc nie ma co oczekiwać że stara jednostka bedzie oszczędniejsza od nowych konstrukcji
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 31-12-2016, 02:54   

Mnie tipo 1.4 gaźnik przy wadze okolo 950 kg palilo 8 w trasie i 11-13 w miescie. W a4 2.4 v6 30v bierze od 9 po trasie i 12-16 miasto. T/T nigdy nie należało do oszczędnych :P
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load