|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tempra 1,6 ie dziwny problem z brakiem iskry |
Autor |
Wiadomość |
nep2x
witamy nowego
Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 3 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-01-2007, 15:06 Tempra 1,6 ie dziwny problem z brakiem iskry
|
|
|
Witam
Koledzy problem jest taki. Znajomy rozbił lekko prawą stronę w temprze 1,6 ie, po wyklepaniu podłużnicy i złożeniu wszystkiego do kupy autko nie miało iskry.
Wyczytałem gdzieś, że często ginie masa na sterowniku zapłonu (DIGIPLEX 2 MED 474A) - strzał w 10 ( sprawdziłem, ze masa jest połączona z radiatorem, więc najszybciej było poprowadzić II-gi kabel właśnie do radiatora sterownika).
Auto odpaliło i wszystko było pięknie, dopóki nie przełączyłem go na GAZ (instalacja z sondą lambda) Znów brak iskry. Zauważyłem, że zapomniałem podpiąć wężyka do sterownika (chyba podciśnienie - moze ktos wie co to jest??) Jednak to nic nie pomogło.
Iskry niema już na kablu wychodzącym z cewki, oporność cewki nie zmieniła się od czasu kiedy zapalał (ma 4,5k ohm), rezystancja czujnika położenia wału około 700ohm, co jednak zauważyłem, radiator sterownika przestał mieć połączenie z masą na wtyczce.
Znajomy niema zabardzo kasy, żeby odrazu kupić sterownik, może ktoś ma jakiś pomysł.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 16:47
|
|
|
Przewód od podciśnienia idzie do DigiPlexa, aby czujnik ciśnienia bezwzględnego zamontowanego w module DigiPlex mógł poprawnie odczytywać panujące podciśnienie w układzie. Wtedy moduł może poprawniej regulować obroty i "zarządzać" iskrą.
Sprawdz dokładnie masę. Najlepiej podłącz gdzieś zewnętrznie masę. Nie bierz jej z radioatora. Albo podłącz mase na testy pod aku i zobacz czy coś to da. A jeżeli po przełączniu na benzynę nie chce palić auto, to sprawdz czy gdzieś na elektrozaworze lub innym miejscu np. jakiejś masie idącej do emulatora lub Digi czy jest masa. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
nep2x
witamy nowego
Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 3 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-01-2007, 15:25
|
|
|
walka z masą już była i nic się nie dzieje, napisze jak zmienie sterownik, bo podejrzewam, ze jednak on się rozsypał.
Musze przyznacz, ze jestem niemilo zaskoczony stanem instalacji w tym aucie, mam 28letnie BMW 7 i nigdzie masy ani niczego nie brakuje, a tutaj to jest jeden wielki sajgon. |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-01-2007, 13:40
|
|
|
Może to pomoże.... |
|
|
|
|
nep2x
witamy nowego
Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 3 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-03-2007, 21:06 Sukces
|
|
|
Sterownik był sprawny, okazało się, ze padł czujnik położenia walu - wysechł chyba w garażu, gdyż samochód normalnie stoi na podwórku i stracil opornosc - wilgoc trzymała go przy zyciu
nowy czujnik i motor zagadał. Jednak czasem świrują mu obroty same rosną i spadają. A Sterownik sprawdzony był w innym aucie i było ok |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-03-2007, 09:32
|
|
|
To zrób jeszcze reset sterownika. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-12-2007, 22:38
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | To zrób jeszcze reset sterownika. |
a jak sie robi taki reset? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-12-2007, 00:00
|
|
|
To tylko w przypadku wtrysków. W gaźnikach to nam nic nie da, bo my nie mamy komputera, tylko zwykły moduł zapłonowy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-12-2007, 23:08
|
|
|
miszko napisał/a: | To tylko w przypadku wtrysków. W gaźnikach to nam nic nie da, bo my nie mamy komputera, tylko zwykły moduł zapłonowy. |
rozumiem Miszko, ze rowniez Twoja Tempra jest na gaźniku? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|