Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tempra 1,6 ie dziwny problem z brakiem iskry
Autor Wiadomość
nep2x 
witamy nowego


Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 3
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-01-2007, 15:06   Tempra 1,6 ie dziwny problem z brakiem iskry

Witam

Koledzy problem jest taki. Znajomy rozbił lekko prawą stronę w temprze 1,6 ie, po wyklepaniu podłużnicy i złożeniu wszystkiego do kupy autko nie miało iskry.

Wyczytałem gdzieś, że często ginie masa na sterowniku zapłonu (DIGIPLEX 2 MED 474A) - strzał w 10 ( sprawdziłem, ze masa jest połączona z radiatorem, więc najszybciej było poprowadzić II-gi kabel właśnie do radiatora sterownika).

Auto odpaliło i wszystko było pięknie, dopóki nie przełączyłem go na GAZ (instalacja z sondą lambda) Znów brak iskry. Zauważyłem, że zapomniałem podpiąć wężyka do sterownika (chyba podciśnienie - moze ktos wie co to jest??) Jednak to nic nie pomogło.

Iskry niema już na kablu wychodzącym z cewki, oporność cewki nie zmieniła się od czasu kiedy zapalał (ma 4,5k ohm), rezystancja czujnika położenia wału około 700ohm, co jednak zauważyłem, radiator sterownika przestał mieć połączenie z masą na wtyczce.

Znajomy niema zabardzo kasy, żeby odrazu kupić sterownik, może ktoś ma jakiś pomysł.

Pozdrawiam
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-01-2007, 16:47   

Przewód od podciśnienia idzie do DigiPlexa, aby czujnik ciśnienia bezwzględnego zamontowanego w module DigiPlex mógł poprawnie odczytywać panujące podciśnienie w układzie. Wtedy moduł może poprawniej regulować obroty i "zarządzać" iskrą.

Sprawdz dokładnie masę. Najlepiej podłącz gdzieś zewnętrznie masę. Nie bierz jej z radioatora. Albo podłącz mase na testy pod aku i zobacz czy coś to da. A jeżeli po przełączniu na benzynę nie chce palić auto, to sprawdz czy gdzieś na elektrozaworze lub innym miejscu np. jakiejś masie idącej do emulatora lub Digi czy jest masa.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
nep2x 
witamy nowego


Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 3
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-01-2007, 15:25   

walka z masą już była i nic się nie dzieje, napisze jak zmienie sterownik, bo podejrzewam, ze jednak on się rozsypał.

Musze przyznacz, ze jestem niemilo zaskoczony stanem instalacji w tym aucie, mam 28letnie BMW 7 i nigdzie masy ani niczego nie brakuje, a tutaj to jest jeden wielki sajgon.
  
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2007, 13:40   

Może to pomoże....
     assistance   Moneta
 
 
nep2x 
witamy nowego


Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 3
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-03-2007, 21:06   Sukces

Sterownik był sprawny, okazało się, ze padł czujnik położenia walu - wysechł chyba w garażu, gdyż samochód normalnie stoi na podwórku i stracil opornosc - wilgoc trzymała go przy zyciu :)

nowy czujnik i motor zagadał. Jednak czasem świrują mu obroty same rosną i spadają. A Sterownik sprawdzony był w innym aucie i było ok
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-03-2007, 09:32   

To zrób jeszcze reset sterownika.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-12-2007, 22:38   

ZielonyTBG napisał/a:
To zrób jeszcze reset sterownika.

a jak sie robi taki reset?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-12-2007, 00:00   

To tylko w przypadku wtrysków. W gaźnikach to nam nic nie da, bo my nie mamy komputera, tylko zwykły moduł zapłonowy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-12-2007, 23:08   

miszko napisał/a:
To tylko w przypadku wtrysków. W gaźnikach to nam nic nie da, bo my nie mamy komputera, tylko zwykły moduł zapłonowy.

rozumiem Miszko, ze rowniez Twoja Tempra jest na gaźniku?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load