|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
tempra 1.8 jeździ ale gaśnie, dlaczego? |
Autor |
Wiadomość |
yaro74
witamy nowego
Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 8 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 17-05-2005, 15:46 tempra 1.8 jeździ ale gaśnie, dlaczego?
|
|
|
Witam wszystkich. Mam tempre 1,8 z gazem, przez 6 miesiecy od założenia instalacji wszystko było Ok. Jakiś miesiac temu zapaliła mi się kontrolka od wtrysku, wymiana świec, przewodów, regulacja gazu i po tygodniu to samo, w dodatku zaczął gasnąć silnik przy wrzuceniu biegu na luz, dzieje się to na benzynie i na gazie. Byłem na kompie, błąd to za duże stężenie i brak samoregulacji. Wymontowałem katalizator, bez zmian. Ostatnio zauważyłem, że przy przełączaniu na gaz kontrolka od wtrysku zapala sie od razu, przy benzynie trochę to trwa. Reset komputera, na dzień czasu spokój z kontrolką, natomiast silnik nadal gaśnie, aha sonda podobno ok, obroty po dodaniu gazu spadają na 400-500 i wtedy zgaśnie albo nie, na zimnym silniku jest ok jak sie rozgrzeje wszystko się zaczyna. Jakiś czas temu wymieniłem termostat, stary trzymał temperaure ok 60 st, jako,że wymieniałem w sobotę po południu założyłem ten od wersji 2.0, może teraz jest za wysoka temperatura, wskaźnik pokazuje max 90 st |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 17-05-2005, 18:31
|
|
|
Nie ma nic z termostatem, Kontrolka od wtrysku diagnozuje całośc układu wiće może to być jakiś czujnik, gaśnięcie silnika i nie równo pracę powoduje uszkodzenie czujnika temp płynu chłodzącego - wkręcona w głowicę - zobacz czy ten czujnik ma jakiś opór. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-05-2005, 19:11
|
|
|
Cześć,
Czy mówiąc "byłem na kompie" masz na myśli podłączenie do testera wtrysku ? Dziwne bo to powinno wykazać usterkę.
Przyczyny tych objawów mogą być rózne - zawór regulujący bieg jałowy (tzw. zawór obejściowy), może być czujnik podciśnienia w kolektorze (nie miałeś jakiegoś strzału gazu ?), czujnik temperatury silnika. Sondy lambda ani wtryskiwaczy bym nie podejrzewał.
Szczerze mówiąc to wtrysk Maneti Marelli/Weber jest stosunkowo prosty - wbrew pozorom niewiele może się tam popsuć. To nie to co współczesne silniki MPI, gdzie silnik jest obklejony czujnikami ;-)
Pozdrawiam,
Zbyszek
[ Dodano: 17-05-2005, 19:13 ]
Po objawach to naprawdę bym sprawdził zawór obejściowy. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
yaro74
witamy nowego
Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 8 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 17-05-2005, 19:28
|
|
|
czujnik podciśnienia jest chyba ok, bo mechanik sprawdzał, test wtrysku też wypadł pomyślnie, przy zaworze biegu jalowego obroty chybaby rosły i spadały non stop, a tu dodasz gazu albo właczysz luz i jak silnik schodzi z obrotami do wartosci 400-500 i albo wtedy zgasnie albo nie i obroty wtedy trzyma już równo ok 800, jak sprawdze czujnik temperatury silnika to dam znac co sie okazało. Póki co dzieki za rady. |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-05-2005, 19:41
|
|
|
Aaaa, może być też cośnie tak z czujnikiem położenia wału korbowego - czasem daje dziwne objawy.
Ale skoro nie czujnik podciśnienia to może właśnie czujnik temperatury.
Mimo wszystko nie wykluczalbym zaworu obejściowego - może otwierać się z opóźnieniem albo niecałkowicie. Podobne objawy (gaśnięcie na luzie po przygazowaniu) powoduje uszkodozny silnik krokowy nastawnika przepustnicy przy wtrysku SPI (czyli takim jak u mnie) a jego rola jest podobna do zaworu obejściowego (nie wiem tak naprawdę czy jest tam elektromagnes czy silnik).
Pozdrawiam,
Zbyszek
P.S.
Identyczne objawy jak u Ciebie miał niedawno kolega w nowo zakupionym aucie - gaśnięcie na luzie po przygazowaniu lub wrzuceniu luzu w czasie jazdy. Tyle, że był KIA Clarus z 1999 po wypadku (mała stłuczka z przodu ale parę rzeczy było do wymiany, np. chłodnica). Ktoś przy składaniu odwrotnie założył przepływomierz W Temprze nie ma tego problemu bo nie ma przepływomierza (za to jest zujnik podciśnienia w kolektorze). |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
yaro74
witamy nowego
Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 8 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 17-05-2005, 20:29
|
|
|
czy prawidłowe działanie silnika krokowego da się jakoś sprawdzić?, może jaki ś pomiar opornosci czy jakoś inaczej, bo niechciałbym sie przekonać, że działa po jego kupnie, atak wogóle to zacznęchyba od sprawdzenia wszystkich połączeń czujników, może coć po prostuma słaby styk |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-05-2005, 21:16
|
|
|
Wyczyść czujnik położenia przepustnicy i wyreguluj obroty na benzynce dopiero bierz się za regulację gazu. |
|
|
|
|
mario
Dołączył: 08 Sty 2005 Posty: 15 Skąd: Gubin/Nowa Sól/Wrocław
|
Wysłany: 17-05-2005, 21:16 mialem to samo
|
|
|
ale ja mam gaznik(nie wiem jak u ciebie) Silnik gasl czesto gdy dawalem na luz. Okazalo sie ze styki od modulu wolnych obrotow byly poprzepalane. Koszt naprawy to 40 groszy bo musialem kupic wsuwki na kable. Teraz nie gasnie. |
|
|
|
|
yaro74
witamy nowego
Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 8 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 19-05-2005, 10:40
|
|
|
czujniki posprawdzane sa ok, co do przepustnicy i czujnika przepustnicy zajmę sie tym dopiero w sobotę, po wszystkim dam znac jakie sa efekty |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-05-2005, 12:09
|
|
|
Kolego yaro74
Za mało danych!
Zapoznaj się z Twoim systemem wtrysku na stronie: http://xoomer.virgilio.it...#_Toc499487566.
Napisz jakie sprawdziłeś czujniki i w jaki sposób je testowałeś?
Jeżeli kontrolka z symbolem "wtryskiwacza" zapala się to jest to informacja o uszkodzeniu w układzie wtrysku zainstalowanym przez fabrykę.
Zanim zaczniesz regulować ustawianie czujnika przepustnicy spróbuj stwierdzić czy oś przepustnicy ma luz i może trzeba dokonać mechanicznego ustawienia przepustnicy a nie czujnika elektrycznego tak aby na czujniku było napięcie właściwe dla Twojego systemu. Jeżeli jest to niczego nie reguluj bo to oznacza , że ustawienia mechaniczne i elektryczne są fabrycznymi. Przyczyna jest w innym miejscu.
Sprawdź jakie jest napięcie na plusowej klemie akumulatora w trakcie pracy na wolnych obrotach i po zatrzymaniu silnika w trakcie występowania samoistnego wyłączania się silnika.
Może akumulator ma "ukrytą" wadę.
Z opisu objawu wynika, że na centralkę wtrysku "dociera" za małe napięcie (przez przekaźnik, który jest uruchamiany przez stacyjkę - zobacz na schemat na stronie internetowej). |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
radomiak4
Wiek: 54 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 18 Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2007, 13:00
|
|
|
Ja miałem podobny przypadek,a pomogło mi włożenie kawałka gąbki w gumową rurę która dochodzi do filtra powietrza.Zasysał chyba za dużo powietrza,zauważyłem to jak przez przypadek nacisnąłem jej koniec a auto nagle dostało drugie tyle obrotów.Póżniej pozostało tylko ustawienie obrotów.Po tej czynności spadło mio także spalanie prawie o 2l LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|