Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Trace cierpliwość do tempry!!!
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-02-2005, 20:08   

Pisales w ktoryms z postow ze czysciles kopulke, sprawdz czy napewno jest z nia wszystko w porzadku.
Mozesz masz efekt "choinki" i iskry zapierniczaja ci po silniku.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-02-2005, 20:12   

Emf napisał/a:
Pisales w ktoryms z postow ze czysciles kopulke, sprawdz czy napewno jest z nia wszystko w porzadku.
Mozesz masz efekt "choinki" i iskry zapierniczaja ci po silniku.


Kopólka jest jak nowa!! ma rok czasu!!
I zapomniałem dodać nie mam lpg!!!!!
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-02-2005, 21:19   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Kostki chyba są ok ale sam nie wiem ?? nie wiem co z czujnikiem wału??

Sprawdź rezystancję czujnika, ma mieć ok 680-920 ohm.
Podobny problem opisany jest w typowych usterkach:
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=76
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-02-2005, 22:21   

Licze na to ze to czujnik wału ,a czy przez niego na 3 gary może chodzić jak pisałem wcześniej??
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-02-2005, 00:36   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Licze na to ze to czujnik wału ,a czy przez niego na 3 gary może chodzić jak pisałem wcześniej??


A jestes pewien,ze chodzi na 3 gary??
To tylko tak wyglada,..a w rzeczywistosci pracuja wszystkie cylindry! Tylko,ze jakby zaplon byl spozniony,albo zbyt szybki. Moc spada, oborty spadaja, zapach paliwa itd.

U mnie jak na zlosc od soboty chodzi jak zloto, nic sie nie dzieje,....grrr.....wiec we wtorek oddaje Digiplexa,...zobaczymy jak bedzie dalej.
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-02-2005, 05:30   

No to że chodzi na czy lub nawet na dwa nieraz to poznam w 100% hehe .
Nie mam pojęcia co to jest bo też dwa dni było ok znów sie zaczyna .
Już nawet nie wiem czy to nie coś z instalką elektryczną :lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-02-2005, 21:28   Cewka zapłonowa.

Witam
Koledzy proponuję sprawdzić cewkę zapłonową w warunkach, w których silnik odmawia pracy.
1. Cewka zapłonowa normalnie nagrzewa się w związku z wykonywaną pracą. Jeżeli nagrzewa sie zbyt mocno , że nie możesz jej dotknąć to znaczy , że część energi wysokiego napięcia jest wykorzystane na ogrzanie cewki. Ta cewka ma wewnętrzne "przebicie" zależne od temperatury występującej w cewce. Należy ją wymienić i po kłopocie.
2. Cewka zapłonowa posiada przyłącza elektryczne , do których powinny być przyłączone czyste złączki. Szczególnie należy zwrócić uwagę na czystość połączenia przewodu wysokiego napięcia.
- Spotkałem się z takim przypadkiem, że po zdjęciu osłony gumowej i wyjęciu przewodu wysokiego napięcia z cewki zobaczyłem spaloną końcówkę mosiężną , gdyż była lużno osadzona w gnieździe. W tym wypadku silnik chodzil jak chciał. W tym przypadku oczyścić gniazdo stykowe wewnątrz i przewód jeżeli to jeszcze możliwe.

- W cewce dwubiegunowej miałem z kolei awarię polegającą na tym , że wewnątrz jednego gniazda w które wkłada się końcówkę przewodu wysokiego napięcia rozluźnił się nit łączący wewnętrznie uzwojenie wysokiego napięcia z tym gniazdem. W tym przypadku silnik nierówno pracował gdy cewka była zimna. W tym przypadku pomaga tylko wymiana cewki, gdyż nie da się przynitować wewnętrzego przewodu do gniazda stykowego.

Proponuję także sprawdzić rozdzielacz wysokiego napięcia jeżeli taki w Waszych silnikach występuje. Szczególnie należy zwrócić uwagę na jego regulację ustawienia palca rozdzielacza względem kopułki tzn. aby znajdował się naprzeciw odpowiedniego styku do przewodu wysokiego napięcia właściwego dla wskazanego cylindra. Spodziewam się , że w tych silnikach w których są dwie cewki dwubiegunowe to nie ma tego rozdzielacza wysokiego napięcia.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-02-2005, 21:40   

To już sprawdzałem odrazu i mam ok ,jade na komp i analizator zobaczyć,raz to mam raz jest ok??
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-02-2005, 22:22   

Cewka może być sprawna lecz "niepewnie" przyłączona do instalacji elektrycznej w samochodzie.
W moim samochodzie cewka jest przykręcona do podstawki akumulatora , która stanowi przewód minusowy ale producent zastosował dodatkowo gruby przewód masowy bezposrednio przykręcony do mocowania na cewce.
Sprawdź czy Twoja cewka posiada pewne połączenie elektryczne z silnikiem.
Z opisu wątków wynika, że posiadasz sprawdzony obwód elektryczny po stronie przewodów wysokiego napięcia i sprawną cewkę wysokiego napięcia.

Jeżeli nie masz pewności to połącz dodatkowo obudowę cewki z obudową przekładni nowym grubym przewodem.

Na teście komputerowym nie wykryją wad układu zapłonowego w części wykonawczej a jedynie w sterującej.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load