Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ustawianie zapłonu
Autor Wiadomość
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-10-2008, 11:57   ustawianie zapłonu

witam

potrzebuję takich szczegółów do ustawienia zapłonu, będzie to robił kolega mechanik i prosił o to bym znalazł kilka rzeczy

chodzi o oznaczenia na kole zamachowym i ustawienie rozrządu a najlepiej gdyby ktoś miał książkę gdzie dokładnie jest to opisane.

szukałem na forum ale nic nie znalazłem konkretnego, będę szukał dalej ale prroszę o pomoc

** Dodano: 29-10-2008, 15:02 **
ok znalazłem książkę


ale mam pytanie czy jest różnica między ustawianiem zapłonu w 1.4 na gaźniku a 1.4i.e. ?
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-10-2008, 15:37   

Świstak napisał/a:
ale mam pytanie czy jest różnica między ustawianiem zapłonu w 1.4 na gaźniku a 1.4i.e. ?
hmmm no aparat jest inny i ma inny napęd, ale czy ustawia się inaczej... ogólnie to kręci się nim w prawo w lewo aż na kole zamachowym (wziernik w skrzyni biegów) pokaże się 10 stopni przy strzałce. jak śmigasz na LPG można ustawić 11-12 stopni będzie lepiej śmigał.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-10-2008, 18:30   

Przy digiplexach czyli we wtryskach i 1,6 gaźnik nie da się ustawić statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu, ponieważ dane do jego wartości brane są z CPW(czujnika położenia wału) a nie z aparatu, żeby go regulować musiałbyś zmieniać położenie CPW.
Oczywiście możesz sprawdzić jaki jest kąt, ale go nie wyregulujesz.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-10-2008, 19:58   

Świstak, Mi ostatnio mechanik ustawiał zapłon, ponieważ jak się jeździ na LPG to powinien on być zawsze inaczej ustawiony niż na PB. Teraz autko lepiej pali na gazie. Nie szarpie przy przyspieszaniu i wgole jest lepsza moc. Moge go nawet zapalić z gazu co wcześniej było nie możliwe.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-10-2008, 22:26   

Lasgo07, w gaźnikach można ręcznie przestawić kont i robi się to o około 2 stopnie jak ktoś ma LPG.

** Dodano: 29-10-2008, 22:26 **
o ile nie ma ktoś digiplex'a

** Dodano: 29-10-2008, 22:34 **
romano napisał/a:
Przy digiplexach czyli we wtryskach i 1,6 gaźnik nie da się ustawić statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu, ponieważ dane do jego wartości brane są z CPW(czujnika położenia wału)
romano, a aparat przy wtrysku nie musi mieć odniesienia w postaci wyjściowego konta?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-10-2008, 12:48   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
romano, a aparat przy wtrysku nie musi mieć odniesienia w postaci wyjściowego konta?

Jedynie musi być prawidłowo ustawiony tzn., żeby podczas pojawienia się napięcia na palcu dotykał on odpowiedniego "wyjścia" na cylinder, może trochę niejasno napisałem, ale wiadomo o co chodzi. Nawet fiat ma odpowiednie przyrządu i procedury do ustawiana aparatu zapłonowego.
W praktyce nic się nie ustawia a zdejmując aparat warto zaznaczyć jego położenie i tyle.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-10-2008, 15:14   

romano, ok wszystko jasne. Jak by był mój temat dostał byś punkcik :lalala: Świstak, Czyli konkluzja aparaty bez sterowania elektroniką czyli np. 1.4 na gaźniku bez digiplex'a ustawiamy ręcznie są wszystkie pozostałe zakładamy jak romano, napisał w odpowiednie miejsce zanęcane przed ściągnięciem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-10-2008, 20:43   

Świstak, ale jak masz możliwość sprawdzenia kąta to podpinaj się z lampą i przy okazji sprawdź czy rzeczywiście kręcenie aparatem nie wpływa na kąt, bo nie ma to jak sprawdzić teorię w praktyce.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load