|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
ustawianie zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-10-2008, 11:57 ustawianie zapłonu
|
|
|
witam
potrzebuję takich szczegółów do ustawienia zapłonu, będzie to robił kolega mechanik i prosił o to bym znalazł kilka rzeczy
chodzi o oznaczenia na kole zamachowym i ustawienie rozrządu a najlepiej gdyby ktoś miał książkę gdzie dokładnie jest to opisane.
szukałem na forum ale nic nie znalazłem konkretnego, będę szukał dalej ale prroszę o pomoc
** Dodano: 29-10-2008, 15:02 **
ok znalazłem książkę
ale mam pytanie czy jest różnica między ustawianiem zapłonu w 1.4 na gaźniku a 1.4i.e. ? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-10-2008, 15:37
|
|
|
Świstak napisał/a: | ale mam pytanie czy jest różnica między ustawianiem zapłonu w 1.4 na gaźniku a 1.4i.e. ? | hmmm no aparat jest inny i ma inny napęd, ale czy ustawia się inaczej... ogólnie to kręci się nim w prawo w lewo aż na kole zamachowym (wziernik w skrzyni biegów) pokaże się 10 stopni przy strzałce. jak śmigasz na LPG można ustawić 11-12 stopni będzie lepiej śmigał. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-10-2008, 18:30
|
|
|
Przy digiplexach czyli we wtryskach i 1,6 gaźnik nie da się ustawić statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu, ponieważ dane do jego wartości brane są z CPW(czujnika położenia wału) a nie z aparatu, żeby go regulować musiałbyś zmieniać położenie CPW.
Oczywiście możesz sprawdzić jaki jest kąt, ale go nie wyregulujesz. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-10-2008, 19:58
|
|
|
Świstak, Mi ostatnio mechanik ustawiał zapłon, ponieważ jak się jeździ na LPG to powinien on być zawsze inaczej ustawiony niż na PB. Teraz autko lepiej pali na gazie. Nie szarpie przy przyspieszaniu i wgole jest lepsza moc. Moge go nawet zapalić z gazu co wcześniej było nie możliwe. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-10-2008, 22:26
|
|
|
Lasgo07, w gaźnikach można ręcznie przestawić kont i robi się to o około 2 stopnie jak ktoś ma LPG.
** Dodano: 29-10-2008, 22:26 **
o ile nie ma ktoś digiplex'a
** Dodano: 29-10-2008, 22:34 **
romano napisał/a: | Przy digiplexach czyli we wtryskach i 1,6 gaźnik nie da się ustawić statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu, ponieważ dane do jego wartości brane są z CPW(czujnika położenia wału) | romano, a aparat przy wtrysku nie musi mieć odniesienia w postaci wyjściowego konta? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-10-2008, 12:48
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | romano, a aparat przy wtrysku nie musi mieć odniesienia w postaci wyjściowego konta? |
Jedynie musi być prawidłowo ustawiony tzn., żeby podczas pojawienia się napięcia na palcu dotykał on odpowiedniego "wyjścia" na cylinder, może trochę niejasno napisałem, ale wiadomo o co chodzi. Nawet fiat ma odpowiednie przyrządu i procedury do ustawiana aparatu zapłonowego.
W praktyce nic się nie ustawia a zdejmując aparat warto zaznaczyć jego położenie i tyle. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-10-2008, 15:14
|
|
|
romano, ok wszystko jasne. Jak by był mój temat dostał byś punkcik Świstak, Czyli konkluzja aparaty bez sterowania elektroniką czyli np. 1.4 na gaźniku bez digiplex'a ustawiamy ręcznie są wszystkie pozostałe zakładamy jak romano, napisał w odpowiednie miejsce zanęcane przed ściągnięciem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-10-2008, 20:43
|
|
|
Świstak, ale jak masz możliwość sprawdzenia kąta to podpinaj się z lampą i przy okazji sprawdź czy rzeczywiście kręcenie aparatem nie wpływa na kąt, bo nie ma to jak sprawdzić teorię w praktyce. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|