Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
WOGULE NIE MOGE ODPALIC
Autor Wiadomość
slawek 


Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 41
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 10-04-2005, 14:35   WOGULE NIE MOGE ODPALIC

WITAM,SILNIK 1,6 M P I KTO MOZE ZLOKALIZOWAC PRZYCZYNE,NOWE SWIECE ,1 MIESIAC Champion RN7YC ,DO WCZORAJ BYLO OK,A DZISIAJ WOGULE NIE ODLALIL,CZY MOGŁY PASC SWIECE? CZY COS INNEGO.?A JAK ISKRA ,MOE SPRUBOWAC?[/b]
_________________
TEMPRA 1.6 m p i 1994rok SW
  
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 10-04-2005, 15:20   Re: WOGULE NIE MOGE ODPALIC

slawek napisał/a:
WITAM,SILNIK 1,6 M P I KTO MOZE ZLOKALIZOWAC PRZYCZYNE,NOWE SWIECE ,1 MIESIAC Champion RN7YC ,DO WCZORAJ BYLO OK,A DZISIAJ WOGULE NIE ODLALIL,CZY MOGŁY PASC SWIECE? CZY COS INNEGO.?A JAK ISKRA ,MOE SPRUBOWAC?[/b]


Prześledz mój wątek pod tytułem "wiosenne problemy z iskrą"
Proponuje abyś najpierw sprawdził czy jest iskra , jeśli niema to będzie już punkt wyjścia.
Acha , jeśli masz "Motronic" to tak jak u mnie , i jest szansa szybko zlokalizować przyczyne.
Ja narazie odpalam bez problemu , być może "mkamiński100" miał racje że wilgoć w tych systemach to największy wróg , posprawdzałem dokładnie wszystkie przewody i złacza , od czujnika położenia wału , po układ wtryskowy , no i narazie jest o.k.
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
slawek 


Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 41
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 10-04-2005, 15:42   

gdzie to pisze,,Motronic,,nie moge nic znalesc.u mnie jest pelny wtrysk 8 zaworowy1,6 m p i tak pisze na silniku,a jak brak iskry to gdzie szukac przyczyny?

[ Dodano: 10-04-2005, 15:47 ]
A CO MOZNA ZROBIC Z TYM CZUJNIKIEM POLOZENIA WALU,ODKRECIC I CO DALEJ,KABEL OD NIEGO PROWADZI DO GORY I TAM JEST WTYCZKA KTURA LACZY SIE Z RESZTA KABLI.
_________________
TEMPRA 1.6 m p i 1994rok SW
  
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-04-2005, 16:09   

ja cos takiego mialem pojechalem na stacje... zatankowac gaz (odpalam z benzyny) zgasilem gosc zatankowal gaz... i juz nie odpalilem ani z gazu a ni z benzyny ! :/ ... co bylo ? POMPA PALIWOWA ... tzn. nie pameitam czy akurat z gazu odpalalem :D ... bo wtedy nei wiedzialem zemozna ... :) wiedz moze to byc to pompa :) ... POMPA PALIWOWA... :)
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2005, 16:38   

Witam
Opisujesz że nie pali. Podstawa to sprawdź czy jest iskra jak jest to trzeba szukać w obwodzie zasilania paliwem. Jeśli niema to trzeba sprawdziś oczywiście kable, (rozumiem że jest to wersja z 2 cewkami zapłonowymi), obwód pierwotnycewki zapłonowej-rezystancja ok 500 ohm, potem czunik położenia wału korbowego rezystancja 700 ohm, czujnik fazowy rezystancja 758-872 ohm, wtryskiwacze ok 4 ohm, elektrozawór pochłaniacza par paliwa 30-50 ohm


http://www.tempra.org/anonim/schematy/3.JPG
     assistance   Moneta
 
 
slawek 


Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 41
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 10-04-2005, 17:24   

WITAM.NIEMA CEWEK , TYLKO COS TAKIEGO PRZYKRECONE Z PRAWEJ STRONY SILNIKA PRZYKRECONE DO SILNIKA TO CHYBA CEWKA ELEKTRONICZNA , ZTEGO WYCHODZA PRZEWODY WYSOKIEGO NAPIECIA.SLAWEK,.
_________________
TEMPRA 1.6 m p i 1994rok SW
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2005, 17:39   

Sorki moja wina źle przeczytałem. Ty masz silnik 1.6 a ja myślałem że 1.8.
W takim razie masz wtrysk MonoMonotronic.
Oto link do schematu http://www.tempra.org/anonim/schematy/2.JPG

Kolega mkamiński100 jest użytkownikiem takiego silnika (85KM) i napewno będzie posiadał dużo informacji na ten temat. Ja mogę tylko służyć danymi technicznymi i parametrami poszczególnych czujników.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-04-2005, 18:20   

dziura.arek napisał/a:
Sorki moja wina źle przeczytałem. Ty masz silnik 1.6 a ja myślałem że 1.8.
W takim razie masz wtrysk MonoMonotronic.

Sławek jak sam napisał ma MPI, czyli wtrysk wielopunktowy GM/Multec.
Na początek posprawdzaj wszystkie połączenia elektryczne, może któreś nie kontaktuje.
Spróbuj też zresetować komputer sterujący, odepnij akumulator na ok 15 min, ale jak będziesz chciał jechać na diagnostykę układu wtryskowego to również się skasują wszystkie kody błędów.
Sprawdź czy dochodzi do listwy wtryskiwaczy paliwko, może być uszkodzony regulator ciśnienia, pompa paliwa.
Podstawą jest sprawdzenie połączeń elektrycznych
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
slawek 


Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 41
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 10-04-2005, 20:03   

WITAM PONOWNIE.CHAMPIONY MIALY ZE 3 TYGODNIE .KUPILEM NOWE SWIECE TERAZ NKG I ODRAZU ZAPALIL,CZY TO MOZLIWE ZE SWIECE TAK SZYBKO PADŁY,CZ ON JE PALI,MOZE GO SPRAWDZIC NA KOMPUTERZE?COS TAK NIE RUWNO PRACUJE,KTO WIE JAK DROGIE TE ROZNE CZUJNIKI,SILNICZEK KROKOWY I TAK DALEJ.ILE PODŁACZENIE KOMPUTERA?POZDRAWIAM .SŁAWEK.
  
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-04-2005, 23:36   

Slawek: jak chcesz kupic silnik krokowy to Ci moge sprzedac... posiadam jeden... wymienilem u siebie (bardoz zle zrobilem) no i zostal sprawny a silnik krokowy jest baaaaaardzo drogi :) ja sam dale po zalatwianych ludziach 350zl :) a sprzedac moge ten moj stary za 150zl :P ... ja stawiam koszt przesylki jak trzeba nawet he :)
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-04-2005, 00:04   

dziura.arek napisał/a:
Oto link do schematu http://www.tempra.org/anonim/schematy/2.JPG



Cały "pack" z schematami wrzucilem do działy Download:
http://forum.tempra.org/d...ction=file&id=7
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
slawek 


Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 41
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 11-04-2005, 16:30   

WITAM,UMUWILEM SIE Z Z DJAGNOSTIKIEM NA PIATEK , TO OPISZE CO STWIERDZA.POZDRAWIAM.SŁAWEK.
_________________
TEMPRA 1.6 m p i 1994rok SW
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 11-04-2005, 17:38   

Niestety mam SPI a nie MPI (no i ma 75 a nie 85 kucy :( ), ale miałem dokładnie to samo. Z opisu wynika że masz jednak Monotronic czyli to co i ja. Poniżej pisze jak to sprawdzić
Wg mnie powodem jest wilgoć choć po chyba 6 rozbiórce połowy silnika zrobiłem tyle, że teraz nie jestem pewien co to mogło być.
Jesli chodzi o czujnik to dobrze go zlokalizowałeś, kabel idzie do góry i tam jest złącze - to ono najczęściej wilgonieje. Rozłącz, wyczyść dokładnie, zaklej taśmą. Poza tym większość problemów jednak dotyczy SPI a że Twój silnik jest raczej mało spotykany to mało osób Ci pomoże.
Na początek opisz dokładnie jak odpala silnik. Czy kręcisz a on tylko obraca i nic czy może załapuje. To jest ważne. Jeśli odpala ale źle pracuje to może być świeca, jesli w ogóle nie odpala to raczej odpadają świece.
Sprawdź dokładnie i poczyść kable idące do "tego pudła czarnego" Bosha z którego wychodzą kable WN. Sprawdź tak przy cewce jak i idąc do silnika kolejne złącza. Może i tam wilgoć zawitała?
KOlejny powód to czujnik temp cieczy- jest na kolektorze dolotowym (z tyłu na tych aluminiowych rurkach) po prawej (stojąc od przodu po lewej :) ) Czujnik jest koloru niebieskiego i złącze też dokładnie wyczyść. Nie kupuj nic, jesli nie jesteś pewien co jest powode i akurat silnik krokowy raczej tu by nie wariował (wg mnie).
Odłącz klemę - na 5-10 min a potem próbuj odpalić.
Cóż więcej? Oczyść tyle złacz elektrycznych ile się da jeśli nie jesteś pewien do czego służą. Najczęściej pomaga odpięcie, przedmuchanie i podpięcie ponowne (szczególną uwagę zwróć na złacze komputera!!- jest na nadkolu od strony pasażera pod plastikową pokrywą na 3 śruby. Odłącz, przedmuchaj dokładnie i podłącz. Złącze to idzie do metalowej skrzynki-komputera. Na nim masz napis Jetronic lub Monotronic. Na 90% masz to drugie.
Zapewne masz stycznik do wtrysków. W SPI sa one na podszybiu na środku pod pokrywką plastikową na 2 duże śruby. Tam tez dokładnie wyczyść i zobacz czy którys sie nie grzeje.Na podszybiu w stronę pasażera jest jeszcze taka metalowa obudowa i 2 kable (chyba zielone) dochodzące. To opornik - sprawdź oporność. Nie pamiętam ile ma mieć, ale chyba kilka kiloOhmów.Jak jest uszkodzony to będzie zero lub bez oporu.
Wiem, że zmudna to robota, ale przynajmniej za darmo a mechanik za to słono Cię skasuje... No i poznasz własne auto i bedziesz miał satysfakcję, że zaoszczędziłeś trochę grosza.
Mój był 4 razy na komputerze i mechnik NIC nie wykrył, a samochód po 300m gasł...
Powodzenia i wiedz że nikt nie będzie Ci tak dokładnie naprawiał auta jak Ty SAM.
     assistance   Moneta
 
 
slawek 


Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 41
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 11-04-2005, 18:31   

serdeczne dzieki za tak obszerny opis ,bede szukac dalej przyczyny,zimny uruchamia sie za moze 5 razem nic nie lapie ,a jak juz uruchomi sie to puzniej bez zadnego problemu mozna zgasic i uruchomic.pozdrawiam.sławek.
_________________
TEMPRA 1.6 m p i 1994rok SW
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 11-04-2005, 18:59   

No to szukaj przy czujniku temperatury. Pawdopodobnie zalewa silnik!. Jeśli czujnik przekłamuje to tak się może dziać. Moge Ci na priva podesłać dane jak sprawdzić czujnik. Jeśli od razu nie odpala to coś ze wszystkimi świecami, jeśli próbuje odpalić, ale gasnie to może tylko jedna jest felerna. Napisz po jakim czasie pracy można go wyłaczyć i zapalić. Jest to pewnie zalezne od temperatury i jeśli krótko to świece bo się szybko nagrzewają, a jesli dopiero jak silnik ma ok 50-90 to czujnik lub wilgoć.
Sprawdź czy masz dobre świece. Mój stary Champion to RN7YCC (1.6 i.e silnik 835 C1.000 - rodzaj silnika jest wazny), ale jest wysoce możliwe, że do wielopunktu sa inne, a sprzedawca z przyzwyczajenia dał takie.
Jesli masz gaz to odstęp w świecach powinien byc ok 0,8 jeśli nie to 0,7. Napisz jag wyglądają świece, bo to że na zimno nie odpala może i na nie wskazywać. Napisz jakie masz modele.
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2005, 19:05   

Czy czujnik temperatury jest też w silniku 1,6 gażnik ??
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2005, 19:14   

mkaminski100 napisał/a:
Na nim masz napis Jetronic lub Monotronic. Na 90% masz to drugie.


Na 99% ma to trzecie czyli GM/Multec, wtrysk ten później był stosowany w Punto 1,6 MPI.
W zasadzie to co napisał Marcin odnosi się prawie do każdego wtrysku, tylko w innym miejscu będą, czujniki, przekaźniki itp.
Tak, jak było prędzej napisane podstawa to przeczyszczenie złącz elektrycznych i reset komputera i sprawdź czy paliwko dochodzi do regulatora ciśnienia i wtryskiwaczy.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
slawek 


Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 41
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 11-04-2005, 19:54   

jak tylko raz sie uruchomi to juz puzniej odrazu za kazdym razem,problem pierwszy raz odpalic po zimnym,swiece nowiutkieNGKBPR7E,a ze zalewa ,to chyba napewno,bo jak wykrecalem to byly wszystkie bardzo mokre.NR,SIL.159A3001468158786.

[ Dodano: Pon 11 Kwi, 2005 19:57 ]
czujnik temperatury-GDZIE ON JEST,SAMOCHOD BEZ GAZU.
_________________
TEMPRA 1.6 m p i 1994rok SW
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-04-2005, 20:32   

Cytat:
zujnik temperatury-GDZIE ON JEST,SAMOCHOD BEZ GAZU.

Schemacik poglądowy
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 11-04-2005, 20:33   

DLatego napisałem jak jest u mnie. Bardzo możliwe, że czujniki sa inne lub gdzie indziej, ale zasada podobna. Wiem że to wielopunkt ale pewnie bliżej mu do Mono niz Jet.
Napisałem Ci w poście gdzie jest czujnik- na kolektorze dodlotowym (aluminowe rury), z tyłu silnika jest taka taka niebieska wtyczka (jesli Twoje auto posiada takową).
Świece wg mnie ok, ale sprawdź jaki odstęp. Poza tym może wtryski leją. Właśnie to co napisał Romano- możliwe że regulator ciśnienia (jesli taki jest w MPI) jest walnięty i puszcza za dużo (chociaż wtedy i na ciepło by był problem).
Wg mnie kable lub czujnik
     assistance   Moneta
 
 
slawek 


Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 41
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 13-04-2005, 18:08   

Witam,wtyczki wszystkie wd 40 za konserwowalemi narazie jakoby lepie.jSERDEZCNE DZIEKI ZA WSZYSTKIE WSKAZOWKI .DUZO WIECEJ WIEM O TYM SPRZECIE.POZDRAWIAM.SLAWEK.JAK WIECEJ COS ROZSZYFRUJE ,TO NAPISZE.[]
_________________
TEMPRA 1.6 m p i 1994rok SW
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-04-2005, 20:25   

Nie napisałeś czy w momęcie jak nie pali to masz iskrę .
Sprwdż to a potem szukaj dalej żden czujnik
TYLKO EWENTUALNIE POŁOŻENIA WAŁU MA MIEĆ 650-800ohm
Za dużo sie rozpisujecie szukacie przyczyn a nie ma nic o podstawowych funkcjach silnika.
Przyczyn może być tysiąc .
Ale aby zlokalizować trzeba sprawdzić pierwsze dwie naj...
PALIWO ,ISKRA
Wypowiedzi dotycza Mono to nie to samo i nie mylić.
Mpi jest naszpikowany czujnikami i to całkiem co innego .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 13-04-2005, 20:34   

Piszemy o tym co u nas było powodem, a miałem podobne problemy. A co do iskry czy paliwa napisałem powyżej. Zresztą brak iskry też ma wiele powodów - np czujnik położenia wału.
Powodów może być milion, więc piszę o tych które można samemu poprawić nie mając żadnej wiedzy technicznej.
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-04-2005, 20:49   

Ale to jest gdybanie a nie pomoc .
Musisz wiedzieć jeżeli iskra to sukasz co jest za nią odpowiedzialne kolejno od świec ,przewod..,cewek ,itd itd.
Musisz wiedzieć czy jest czy nie .
Gdybaniem można tylko błądzić .
Tylko zachować kolejność sprawdzania.
Czasem niektóre podzespoły mylą jeżeli do końca nie są zepsute a szwankują pod wpływem temp,drgań,wilgoci i to jest trudno zlokalizować.
Pisałem o świecach co do tem 70stopni pracowały ok ,powyżej jak im się chciało .
Jagoda kiedyś pomógł mi ustalić awarię czujnika położenia wału napisał aby go podgrzać suszarką no i wyszło szwankował.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load