Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wolne obroty 2.0 16V
Autor Wiadomość
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-05-2005, 23:30   wolne obroty 2.0 16V

moim problemem jest to ze autko gdy jest zimne po odpaleniu zaraz po zejsciu obrotow do 800 gasnie, nie wiem co moze byc przyczyna(remontowalem silnik caly) po rozgrzaniu silnika autko chodzi w miare rowno. czy ktos ma pomysl jak to cos wyregulowac i co moze byc przyczyna ?
_________________
Tipo 2.0 16v w moim wydaniu :D
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2005, 13:19   System sterowania.

Kairan

W zasadzie z Twoich informacji wynika , że samochód posiada sprawną instalację sterującą praca silnika. Jedynymi czujnikami, które można ustawiać to czujnik zainstalowany przy przepustnicy i potencjometr w centralce wtrysku.
Zanim zabierzesz sie do regulacji to przeczytaj o Swoim systemie sterowania wtrysku na stronie: http://xoomer.virgilio.it/flmbe/Manualea.htm .

Jednak zanim cokolwiek zrobisz po zapoznaniu się z systemem wtrysku to sprawdź:
- napięcie występujące na plusie akumulatora podczas pracy silnika , aż do momentu kiedy zgaśnie silnik.
- układ paliwowy a tu możliwości jest mnóstwo np. czy pompa paliwa nadal pracuje po zgaśnięciu silnika?
- układ zapłonowy, gdyż na ssaniu wystarczy słaba iskra. Pomierz cewkę zapłonową po tym jak silnik zgaśnie - czy nie ma zwarcia.

Potem sprawdź przyłącza wszystkich czujników w Twoim systemie wtrysku.

[ Dodano: Pią 20 Maj, 2005 20:18 ]
Dodaję dokładnieszy adres strony: http://xoomer.virgilio.it...#_Toc499487574.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-06-2005, 23:34   

Witam!

W silniku 2.0 jeszcze jest silnik odpowiedzialny za doprowadzanie powietrza ( lubiacy sie zacinac - powinien plynnie pracowac )( obejscie przepustnicy ) o ile dobrze pamietam..( przy otwarciu jej powinien zamknac zupelnie dojscie powietrza przez swoj obieg ) ...chyba ze zle pamietam :) i gasniecie falowanie mzoe tez on powodowac..
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-06-2005, 11:22   

Witam !

marcinwodnik napisał/a:
W silniku 2.0 jeszcze jest silnik odpowiedzialny za doprowadzanie powietrza ( lubiacy sie zacinac - powinien plynnie pracowac )( obejscie przepustnicy ) o ile dobrze pamietam..( przy otwarciu jej powinien zamknac zupelnie dojscie powietrza przez swoj obieg ) ...chyba ze zle pamietam i gasniecie falowanie mzoe tez on powodowac..

To jest elektrozawór regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego.

Jest jeszcze jedna sprawa, o której należy pamiętac przy silniku na pełnej szprycy.
Szczelność przewodów powietrznych oraz ich drożność. Moja sugestia wymontować wszystkie przewody powietrzne, które mają połączenie z przepustnicą oraz elektrozaworem
łącznie z połączenie filtr powietrza - przepustnica. Sprawdzić czy nie ma gdzieć nieszczelności oraz czy są drożne. Słyszałem również opinię, że przyczyną może być zanieczyszczony elektrozawór. Ponoć jest rozbieralny, nigdy tego nie robiłem. Podczas ponownego montażu dokładnie docisnąc wszystkie połaczenia.
Dodam jeszcze tak.
Kiedyś gasł mi silnik gdy był rozgrzany i raptownie go wysprzęgliłem lub wyrzuciłem na luz.
Gubił obroty i gasł. Przyczyna była banalna ale kilku mechaników i tzw." badaczy komputerowych" sugerowało wymianę wielu elementów, których koszt ](*,)
Rozwiązanie przyniosło wyczyszczenie i dokładne przedmuchanie przepustnicy. Od tej pory zjawisko takie nie występuje.
Innym razem poluzowało się elektryczne połączenie elektrozaworu z jakimś czujnikiem. Powiem tak wtyczka była niebieska i gniazdo również. :) Dojście dziodowskie mało miejsca.
Ja łapki włożyć nie mogłem zrobiła to moja sześcioletnia córa - jej pierwsza naprawa :) .
Jak dobrze polukasz to zobaczysz.
Objawy były takie - jak zgasł rozgrzany to można było aku wykręcic na druga stronę i nic nie odpalał. Jak ostygł "pyk " i pali.
Może moje sugestie z życia wzięt pomogą Ci rozwiązać Twój problem.
Napisz na forum jak rozwiązałeś usterkę i co było przyczyną.
Powodzenia
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-06-2005, 09:59   

no wiec tak :
nie sprawdzalem czujnikow ale zauwazylem ze jak docisne ta drzwigienke od przepustnicy to silnik sie uspokaja, tak wiec w srodku przepustnicy jest to koleczko metalowe ktore obraca sie na osce, ktore to koleczko dociska sie do scianek przepustnicy, koleczko z tego co widze nie dochodzi dokladnie do scianek dopiero po docisnieciu wiec musze albo go wymienic albo zwiekszyc docisk sprezyny na osce przepustnicy, zobaczymy czy to pomoze bo chyba tamtedy lewe powietrze idzie...o efektach wymiany powiadomie :)
_________________
Tipo 2.0 16v w moim wydaniu :D
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load