|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wolne obroty 2.0 16V |
Autor |
Wiadomość |
Kairan
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 76 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-05-2005, 23:30 wolne obroty 2.0 16V
|
|
|
moim problemem jest to ze autko gdy jest zimne po odpaleniu zaraz po zejsciu obrotow do 800 gasnie, nie wiem co moze byc przyczyna(remontowalem silnik caly) po rozgrzaniu silnika autko chodzi w miare rowno. czy ktos ma pomysl jak to cos wyregulowac i co moze byc przyczyna ? |
_________________ Tipo 2.0 16v w moim wydaniu |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-05-2005, 13:19 System sterowania.
|
|
|
Kairan
W zasadzie z Twoich informacji wynika , że samochód posiada sprawną instalację sterującą praca silnika. Jedynymi czujnikami, które można ustawiać to czujnik zainstalowany przy przepustnicy i potencjometr w centralce wtrysku.
Zanim zabierzesz sie do regulacji to przeczytaj o Swoim systemie sterowania wtrysku na stronie: http://xoomer.virgilio.it/flmbe/Manualea.htm .
Jednak zanim cokolwiek zrobisz po zapoznaniu się z systemem wtrysku to sprawdź:
- napięcie występujące na plusie akumulatora podczas pracy silnika , aż do momentu kiedy zgaśnie silnik.
- układ paliwowy a tu możliwości jest mnóstwo np. czy pompa paliwa nadal pracuje po zgaśnięciu silnika?
- układ zapłonowy, gdyż na ssaniu wystarczy słaba iskra. Pomierz cewkę zapłonową po tym jak silnik zgaśnie - czy nie ma zwarcia.
Potem sprawdź przyłącza wszystkich czujników w Twoim systemie wtrysku.
[ Dodano: Pią 20 Maj, 2005 20:18 ]
Dodaję dokładnieszy adres strony: http://xoomer.virgilio.it...#_Toc499487574. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-06-2005, 23:34
|
|
|
Witam!
W silniku 2.0 jeszcze jest silnik odpowiedzialny za doprowadzanie powietrza ( lubiacy sie zacinac - powinien plynnie pracowac )( obejscie przepustnicy ) o ile dobrze pamietam..( przy otwarciu jej powinien zamknac zupelnie dojscie powietrza przez swoj obieg ) ...chyba ze zle pamietam i gasniecie falowanie mzoe tez on powodowac.. |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-06-2005, 11:22
|
|
|
Witam !
marcinwodnik napisał/a: | W silniku 2.0 jeszcze jest silnik odpowiedzialny za doprowadzanie powietrza ( lubiacy sie zacinac - powinien plynnie pracowac )( obejscie przepustnicy ) o ile dobrze pamietam..( przy otwarciu jej powinien zamknac zupelnie dojscie powietrza przez swoj obieg ) ...chyba ze zle pamietam i gasniecie falowanie mzoe tez on powodowac.. |
To jest elektrozawór regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego.
Jest jeszcze jedna sprawa, o której należy pamiętac przy silniku na pełnej szprycy.
Szczelność przewodów powietrznych oraz ich drożność. Moja sugestia wymontować wszystkie przewody powietrzne, które mają połączenie z przepustnicą oraz elektrozaworem
łącznie z połączenie filtr powietrza - przepustnica. Sprawdzić czy nie ma gdzieć nieszczelności oraz czy są drożne. Słyszałem również opinię, że przyczyną może być zanieczyszczony elektrozawór. Ponoć jest rozbieralny, nigdy tego nie robiłem. Podczas ponownego montażu dokładnie docisnąc wszystkie połaczenia.
Dodam jeszcze tak.
Kiedyś gasł mi silnik gdy był rozgrzany i raptownie go wysprzęgliłem lub wyrzuciłem na luz.
Gubił obroty i gasł. Przyczyna była banalna ale kilku mechaników i tzw." badaczy komputerowych" sugerowało wymianę wielu elementów, których koszt ](*,)
Rozwiązanie przyniosło wyczyszczenie i dokładne przedmuchanie przepustnicy. Od tej pory zjawisko takie nie występuje.
Innym razem poluzowało się elektryczne połączenie elektrozaworu z jakimś czujnikiem. Powiem tak wtyczka była niebieska i gniazdo również. Dojście dziodowskie mało miejsca.
Ja łapki włożyć nie mogłem zrobiła to moja sześcioletnia córa - jej pierwsza naprawa .
Jak dobrze polukasz to zobaczysz.
Objawy były takie - jak zgasł rozgrzany to można było aku wykręcic na druga stronę i nic nie odpalał. Jak ostygł "pyk " i pali.
Może moje sugestie z życia wzięt pomogą Ci rozwiązać Twój problem.
Napisz na forum jak rozwiązałeś usterkę i co było przyczyną.
Powodzenia |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
Kairan
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 76 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-06-2005, 09:59
|
|
|
no wiec tak :
nie sprawdzalem czujnikow ale zauwazylem ze jak docisne ta drzwigienke od przepustnicy to silnik sie uspokaja, tak wiec w srodku przepustnicy jest to koleczko metalowe ktore obraca sie na osce, ktore to koleczko dociska sie do scianek przepustnicy, koleczko z tego co widze nie dochodzi dokladnie do scianek dopiero po docisnieciu wiec musze albo go wymienic albo zwiekszyc docisk sprezyny na osce przepustnicy, zobaczymy czy to pomoze bo chyba tamtedy lewe powietrze idzie...o efektach wymiany powiadomie |
_________________ Tipo 2.0 16v w moim wydaniu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|