Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamiera na ułamek sekundy :-(
Autor Wiadomość
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-01-2008, 23:16   Zamiera na ułamek sekundy :-(

Witam. Pojawił się problem. Efekt jest następujący, auto postało kilka dni czy zimny czy ciepły traci na ułamek sekundy obroty tak jakby zapłon wypadał. Na wysokich obrotach nie ma tego problemu dzieje sie tak tylko na biegu jałowym.

Przypadek chciał że wszystko zaczęło działać jak polałem CPW wodą i jeździłem do dziś bez problemu. Stwierdziłem że trzeba go wymienić, wymieniłem i od razu pojawiły się znowu cyrki z obrotami. Więc diagnoza nie trafiona, ale przynajmniej wiem że jest nowy i sprawny.

Dodam że wymieniony był czujnik temp cieczy, cpw, cpp z przepustnicą, świece kable itd ok, masy posprawdzałem i jest ok. Reset kompa nic nie daje.

Studiowałem trochę książkę i w tabeli jest o wypadaniu zapłonu i pisali że może to być obwód zasilania paliwem, dlaczego o tym piszę bo wydaje mi się że jak przerywało to spod tej czarnej obudowy dochodziło jakieś tykanie albo mi się zdawało.

Koledzy co jeszcze sprawdzić i co byście obstawiali co mogło by powodować takie cyrki.

Pozdrawiam
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-01-2008, 19:32   

Sprawdź kable masowe przykręcone do kolektora ssącego(u mnie trzymały się na samej koszulce) dwoma śrubami.Najlepiej to je złączyć i przykręcić jedną śrubą żeby nie było różnych oporności.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 08-01-2008, 21:42   

maciekt8,

Nie wiem czy to co napisze ma jakiś wpływ ale u mnie silnik przygasał i okazało sie ze byl pekniety wezyk od mapsensora i bral lewe powietrze.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-01-2008, 11:00   

Kable sprawdzałem te na kolektorze i są ok dla pewności odkręciłem wyczyściłem. Masa pod akumulatorem jest ok bo kilka miesięcy temu naprawiałem urywające się przewody.

Jeśli chodzi o przewody od podciśnienia to wszystkie wymieniłem na nowe i dałem nowe opaski zaciskowe.

Jeśli chodzi o map sensor to gdzie on się znajduje?

Problem jest w zapłonie tak mi się wydaje bo gubi iskre i widać jak zanika na przewodzie idącym z cewki do kopółki. Reszta jest sprawna.

Osobiście nie mam pewności, ale cewka na skrajnych pinach tj. uzwojenie pierwotne powinna mieć około 0,400 Ohm - 0,4920 Ohm a u mnie ma 0,700 Ohm i nie mam pewności czy może tak być czy to jest duża różnica w wartościach?. Wtórne uzwojenie cewki ma prawidłową wartość. Dziś podmienię cewke od ojca z tempry i zobaczę, jak nie pomoże to już tylko digiplex zostanie bo cpw jest nowy.

Pozdrawiam

** Dodano: 10-01-2008, 00:29 **
Witam. Znalazłem przyczynę!! Otóż moduł digiplex jest uszkodzony. Podstawiłem od ojca z temperówki i wszystko grało. Podłączyłem mój moduł do ojca i efekt taki jak u mnie traci iskrę czyli winowajca jest.

Pomierzyłem oporności na poszczególnych pinach i wychodzi na to że brakuje mu masy na nóżce nr 2. W moim między pinem 2 a radiatorem jest oporność około 400 Ohm a w module ojca zwarcie 000 Ohm. Zrobiłem kabel z krokodylkiem do radiatora i oczko przykręciłem koło cewki. Wszystko gra, ale nie mam pewności czy usterka nie będzie postępowała dlatego muszę kupić drugi.

Na ojca module jakoś tak równiej pracował.

Teraz najważniejsze moduł ma oznaczenie MED 474M. Szukać takiego samego, czy będzie pasował np MED 474A czy MED 434A a może MED 420A bo tylko takie są na allegro?????????

Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load