Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-01-2011, 12:17 Akumu w skodzince 2 razy padł - co jest ?
Elo. I sie u mnie coś nie tak dzieje. Otóż jak przekrecam kluczyk w stacyjce i uruchamiam to kontrolka akumu dalej swieci. Gasnie dopiero jak przygazuje i wtedy juz sie podczas jazdy nie pojawia. Mierzylem miernikiem i jak kontrolka swieci to nie ma ladowania, jak przygazuje i kontrolka gasnie to ladowanie jest. I tak jezdze caly czas. I mi się widzi że może to reg napięcia ale pewny nie jestem.
Ostatnio mi padł aku i to olałem bo myślałem że przez mrozy. Ale 2 dni temu znów padł. Sie zastanawiam czy może np. jest uszk reg napięcia, i po wyłączeniu silnika on dalej aku siepie czy też może nie doładowuje.
Wszelkie sugestie mile widziane, bo nie widzi mi się akumu nowego kupowac
KrzychuB, W temperce miałem taki sam objaw, ale aku jakoś nie padał. Po przegazowaniu tak do 2-3 tyś kontrolka gasła i aku ładowało normalnie. Potem wymieniłem regulator napięcia i już wszystko było cacy. Więc stawiam na regulator.
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
Miałem u siebie w delcie podobnie, kontrolka gasła dopiero po przy gazowaniu i też ładowanie było na podobnym poziomie. przeczyściłem masę na skrzyni co spowodowało poprawę ładowania do 14.2V na odbiornikach a żeby kontrolka gasła wymieniłem żarówkę w desce rozdzielczej na jakąś chyba mocniejszą od 1.2w. Było gdzieś o tym na forum. Wcześniej próbowałem wszystkiego - czyszczenie klem, kabli i w ogóle wszystko a się okazało że to żarówka w desce odpowiadała za wzbudzenie altka.
pozdrawiam
co do złodzieja hm... Miałem podobny pobór, może masz źle podpięte radio ? bo w starszych autach źle podłączone, pobierało na wył, tak jakby było cały czas zał.
Jeżeli masz jakieś radyjko, to weź, je odepnij zobacz ile będzie różnicy.
Co do ładowania jeżeli było to ładowanie ze światłami itp. To jest dobrze, bez świateł to hm.. trzeba by zobaczyć ile jest z całym sprzętem używanym na co dzień, gdyż, jakby nie było nap, powyżej 13 powinno być wystarczające, (aku jest przecież na 12V).
A początkowo pokazywał nie całe 12, to było od razu po odpaleniu tak ? Gdyż chyba w każdym aucie po chwili dopiero zaczyna działać altek.
Gdyż chyba w każdym aucie po chwili dopiero zaczyna działać altek.
wydaje mi się że altek wzbudza się już przy niskich obrotach typu (400-500) a nie dopiero po czasie. Kontrolka powinna gasnąć od razu po włączeniu silnika bez gazowania. A KrzychuB od dawna masz problem z tą kontrolką? Można by jeszcze spróbować przeczyścić styki na altku i kabel + i od wzbudzenia.
nie wiem jak to u ciebie jest ale u mnie do altka idą dwa kable jeden gruby czerwony który jest przykręcany do altka śrubą a drugi cienki wpinany na wtyczkę do altka. jak już będziesz na "dole" to możesz i masę przeczyścić. A przy zegarach nie grzebałeś ostatnio? Może w skodzie też tak jest że żarówka ma duże znaczenie przy wzbudzeniu altka...
No ja właśnie też nie wiem jak w Favoritce to wygląda, ale w TT ten od wzbudzenia jest wpinany w regulator napięcia. Przypominam się, że wymiana regulatora pomogła mi przy takich samych objawach jakie masz Ty.
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-01-2011, 19:24
Gramatyk napisał/a:
A przy zegarach nie grzebałeś ostatnio? Może w skodzie też tak jest że żarówka ma duże znaczenie przy wzbudzeniu altka...
nic tam nie dłubałem odkąd ją mam
Jutro sprawdze jeszcze co dokładnie jest złodziejem prądu według instrukcji kolegi z FF:
* rozłączamy jedną klemę
* bierzemy miernik z amperomierzem
* wpinamy jedną końcówkę do klemy drugą do bieguna aku
* zamykamy auto kluczykiem zostawiamy tylko otwartą maskę
* i mierzymy pobór prądu
* pobór prądu nie powinien przekraczać 0.05/0.07 A
* jeśli przekracza tą wartość to otwieramy auto i wyciągamy po kolei bezpieczniki patrząc przy tym czy wartość na wyświetlaczu się zmniejsza jeśli po wyciągnięciu bezpiecznika się zmniejszy patrzymy od czego jest i jesteśmy w sumie w domu
* najczęstszym złodziejem jest radio lub alarm więc proponuje od tego zacząć.
Poszukam złodzieja i postaram się to zniwelowac.
ciechu, regulator wymienie na 100% A postaram się jeszcze zrobic zdjecie przewodów przy altku
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-01-2011, 19:27
Ja miałem tak samo jak ciechu. Aż w końcu regulator padł i auto zgasło w środku miasta. Musiałem na piechote poginać do motoryzacyjnego na drugi koniec, 30 zł w tył i grało, do kiedy go miałem. Nie ma co go czyścić ani przedmuchiwać czasem - to ważna część.
ja byłem u elektryka z autem bo tez mi cos rozładowywało akum no i sprawdzał i wyszło tak ze powiedziałmi ze radio ,bo jak mu odpiołem radio tomiało normalny w normie ten pobor a jak radio właczyłem to był wiekszy jakrozłaczyłem radio i kupiłem inne problem sie skonczył,pozdrawiam
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 07-01-2011, 22:16
mobilek1980, u mnie nie ma złodzieja (j.w) tylko ładowanie powalone, bo dopiero jak kontrolka akumu zgasnie po przygazowaniu to ładuje, ale słabo po 13,46 a jak mu dam obciazenie lampy, radio, nawiew to schodzi na 13,14
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-01-2011, 01:57
Regulator. Miałem tak w 2 Tipolotach i za każdym razem to był regulator. Na zdjęciach widać, że masz regulator wkręcany od zewnątrz - to cudo z cienkim białym kabelkiem wchodzącym w obudowę altka (najlepiej widać na pierwszej focie altka) także nie będzie problemu z wymianą (w Tipo jest pod obudową schowany). Nie widzę dokładnie dokąd idzie niebieski przewód, ale wygląda jakby wchodził w alternator - to będzie wzbudzenie.
Zanim kupisz regulator, wyciągnij alternator i go obejrzyj. Winne mogą byc też zużyte szczotki i/lub wytarte pierścienie ślizgowe. Połączenie przewodu wzbudzenia jest OK, bo świeci ci się lampka od ładowania. Gdyby nie było styku to nie świeciła by się wogóle. W tipo kolegom pomagała wymiana regulatora napięcia, bo tutaj jest on razem ze szczotkami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.