Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumu w skodzince 2 razy padł - co jest ?
Autor Wiadomość
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-01-2011, 12:17   Akumu w skodzince 2 razy padł - co jest ?

Elo. I sie u mnie coś nie tak dzieje. Otóż jak przekrecam kluczyk w stacyjce i uruchamiam to kontrolka akumu dalej swieci. Gasnie dopiero jak przygazuje i wtedy juz sie podczas jazdy nie pojawia. Mierzylem miernikiem i jak kontrolka swieci to nie ma ladowania, jak przygazuje i kontrolka gasnie to ladowanie jest. I tak jezdze caly czas. I mi się widzi że może to reg napięcia :?: ale pewny nie jestem.

Ostatnio mi padł aku i to olałem bo myślałem że przez mrozy. Ale 2 dni temu znów padł. Sie zastanawiam czy może np. jest uszk reg napięcia, i po wyłączeniu silnika on dalej aku siepie :?: czy też może nie doładowuje.
Wszelkie sugestie mile widziane, bo nie widzi mi się akumu nowego kupowac :roll:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 06-01-2011, 13:09   

KrzychuB, mi to wyglada na brak wzbudzenia lub zbyt późne wzbudzenie altka.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-01-2011, 13:53   

KrzychuB, W temperce miałem taki sam objaw, ale aku jakoś nie padał. Po przegazowaniu tak do 2-3 tyś kontrolka gasła i aku ładowało normalnie. Potem wymieniłem regulator napięcia i już wszystko było cacy. Więc stawiam na regulator.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-01-2011, 15:06   

No i jest chyba złodziej prądu. Popatrzcie na zdjecie poniżej. Miernik wpięty w obwód na wyłączonej stacyjce.


A tu jest filmik z ładowania. na początku pokazuje napięcie po odpaleniu ale przed przygazowaniem. Później jest po przygazowaniu.



I co dalej myślicie :?: reg napięcia :?: czy dac altka do roboty :?: :roll:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-01-2011, 15:37   

Miałem u siebie w delcie podobnie, kontrolka gasła dopiero po przy gazowaniu i też ładowanie było na podobnym poziomie. przeczyściłem masę na skrzyni co spowodowało poprawę ładowania do 14.2V na odbiornikach a żeby kontrolka gasła wymieniłem żarówkę w desce rozdzielczej na jakąś chyba mocniejszą od 1.2w. Było gdzieś o tym na forum. Wcześniej próbowałem wszystkiego - czyszczenie klem, kabli i w ogóle wszystko a się okazało że to żarówka w desce odpowiadała za wzbudzenie altka.
pozdrawiam
     assistance   Moneta
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-01-2011, 15:38   

co do złodzieja hm... Miałem podobny pobór, może masz źle podpięte radio ? bo w starszych autach źle podłączone, pobierało na wył, tak jakby było cały czas zał.

Jeżeli masz jakieś radyjko, to weź, je odepnij zobacz ile będzie różnicy.

Co do ładowania jeżeli było to ładowanie ze światłami itp. To jest dobrze, bez świateł to hm.. trzeba by zobaczyć ile jest z całym sprzętem używanym na co dzień, gdyż, jakby nie było nap, powyżej 13 powinno być wystarczające, (aku jest przecież na 12V).

A początkowo pokazywał nie całe 12, to było od razu po odpaleniu tak ? Gdyż chyba w każdym aucie po chwili dopiero zaczyna działać altek.
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-01-2011, 15:43   

VEndriuV napisał/a:
A początkowo pokazywał nie całe 12

tak to zaraz po odpaleniu i wtedy jarzy się kontrolka akumu :(
VEndriuV napisał/a:
bez świateł to hm

no bez świateł, a jak światła włączyłem to nie wiele drgnęło mniej
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-01-2011, 17:12   

VEndriuV napisał/a:
Gdyż chyba w każdym aucie po chwili dopiero zaczyna działać altek.


wydaje mi się że altek wzbudza się już przy niskich obrotach typu (400-500) a nie dopiero po czasie. Kontrolka powinna gasnąć od razu po włączeniu silnika bez gazowania. A KrzychuB od dawna masz problem z tą kontrolką? Można by jeszcze spróbować przeczyścić styki na altku i kabel + i od wzbudzenia.
     assistance   Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-01-2011, 17:19   

to mi sie tak z ta kontrolka dzieje ok miesiac, no ale teraz jak sjest zimniej to wyszlo na jaw :(
kabel + przeczysze, myślę że sam dam radę :P

A który to jest ten od wzbudzenia... :roll:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-01-2011, 18:01   

nie wiem jak to u ciebie jest ale u mnie do altka idą dwa kable jeden gruby czerwony który jest przykręcany do altka śrubą a drugi cienki wpinany na wtyczkę do altka. jak już będziesz na "dole" to możesz i masę przeczyścić. A przy zegarach nie grzebałeś ostatnio? Może w skodzie też tak jest że żarówka ma duże znaczenie przy wzbudzeniu altka...
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-01-2011, 18:38   

No ja właśnie też nie wiem jak w Favoritce to wygląda, ale w TT ten od wzbudzenia jest wpinany w regulator napięcia. Przypominam się, że wymiana regulatora pomogła mi przy takich samych objawach jakie masz Ty.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-01-2011, 19:24   

Gramatyk napisał/a:
A przy zegarach nie grzebałeś ostatnio? Może w skodzie też tak jest że żarówka ma duże znaczenie przy wzbudzeniu altka...

nic tam nie dłubałem odkąd ją mam :)

Jutro sprawdze jeszcze co dokładnie jest złodziejem prądu według instrukcji kolegi z FF:
* rozłączamy jedną klemę
* bierzemy miernik z amperomierzem
* wpinamy jedną końcówkę do klemy drugą do bieguna aku
* zamykamy auto kluczykiem zostawiamy tylko otwartą maskę
* i mierzymy pobór prądu
* pobór prądu nie powinien przekraczać 0.05/0.07 A
* jeśli przekracza tą wartość to otwieramy auto i wyciągamy po kolei bezpieczniki patrząc przy tym czy wartość na wyświetlaczu się zmniejsza jeśli po wyciągnięciu bezpiecznika się zmniejszy patrzymy od czego jest i jesteśmy w sumie w domu
* najczęstszym złodziejem jest radio lub alarm więc proponuje od tego zacząć.

Poszukam złodzieja i postaram się to zniwelowac.
ciechu, regulator wymienie na 100% :) A postaram się jeszcze zrobic zdjecie przewodów przy altku :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-01-2011, 19:27   

Ja miałem tak samo jak ciechu. Aż w końcu regulator padł i auto zgasło w środku miasta. Musiałem na piechote poginać do motoryzacyjnego na drugi koniec, 30 zł w tył i grało, do kiedy go miałem. Nie ma co go czyścić ani przedmuchiwać czasem - to ważna część.
_________________
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 07-01-2011, 18:25   

Więc jest tak, złodzieja prądu jednak niema (zapomnieliśmy przy pomiarze wczoraj że lampka wew się załączyła :P ) Jest min pobór normalny tj: 0,01



A poniżej są obiecane foty altka.






_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
mobilek1980 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 43
Skąd: Radzionków
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-01-2011, 22:13   

ja byłem u elektryka z autem bo tez mi cos rozładowywało akum no i sprawdzał i wyszło tak ze powiedziałmi ze radio ,bo jak mu odpiołem radio tomiało normalny w normie ten pobor a jak radio właczyłem to był wiekszy jakrozłaczyłem radio i kupiłem inne problem sie skonczył,pozdrawiam 8)
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 07-01-2011, 22:16   

mobilek1980, u mnie nie ma złodzieja (j.w) tylko ładowanie powalone, bo dopiero jak kontrolka akumu zgasnie po przygazowaniu to ładuje, ale słabo po 13,46 a jak mu dam obciazenie lampy, radio, nawiew to schodzi na 13,14 :roll:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-01-2011, 01:57   

Regulator. Miałem tak w 2 Tipolotach i za każdym razem to był regulator. Na zdjęciach widać, że masz regulator wkręcany od zewnątrz - to cudo z cienkim białym kabelkiem wchodzącym w obudowę altka (najlepiej widać na pierwszej focie altka) także nie będzie problemu z wymianą (w Tipo jest pod obudową schowany). Nie widzę dokładnie dokąd idzie niebieski przewód, ale wygląda jakby wchodził w alternator - to będzie wzbudzenie.
_________________
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 08-01-2011, 09:48   

mrk69, ok to reg się wwymieni, a ten niebieski tak jak dobrze zauważyłes wchodzi w altek.
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-01-2011, 14:47   

KrzychuB daj znać jak wyszło po wymianie regulatora.
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-01-2011, 08:35   

Zanim kupisz regulator, wyciągnij alternator i go obejrzyj. Winne mogą byc też zużyte szczotki i/lub wytarte pierścienie ślizgowe. Połączenie przewodu wzbudzenia jest OK, bo świeci ci się lampka od ładowania. Gdyby nie było styku to nie świeciła by się wogóle. W tipo kolegom pomagała wymiana regulatora napięcia, bo tutaj jest on razem ze szczotkami.
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 12-01-2011, 12:22   

I już po problemie. Winny był regulator napięcia, a dokładniej brak jednej szczotki. Teraz ładowanie wróciło do normy :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-01-2011, 18:44   

I na jakim poziomie masz teraz ładowanie? Kontrolka gaśnie od razu po odpaleniu?
     assistance   Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 12-01-2011, 22:46   

Gramatyk, nie gaśnie od razu, ale po przygazowaniu jest ok. Ładowanie jest 14,01 :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-01-2011, 08:01   

Miałem to samo sprawdź jeszcze czy nie traci ładowania jak go mocniej przygazujesz :D
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 13-01-2011, 08:03   

lynx, nie wszystko już jest ok. :D - śpię już spokojnie bez obaw że rano nie odjadę :badgrin:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load