|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
alternator |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-09-2010, 21:20
|
|
|
Larry075, ile takie oscyloskop kosztuje ? Kupi go się w hipermarkecie albo castoramie ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-09-2010, 21:28
|
|
|
raczej, a raczej napewno wątpie oscyloskop to urządzenie które ma taki wyświetlacz na bazie kineskopu i pokazuje Ci przebieg prądu, z którego można odczytać napięcie, częstotliwość, znajdziesz jakieś wachania itp. poprostu jak byś widział jak płynie prąd. Można szukać jakiś używek i być może by się trafiło na jakąś dobrą wersje za małą kase ale ciężko. Kiedyś zrobiłem taką przelotke do telewizoru przenośnego (taki stary, biały mały czarnobiały telewizorek) aby pracował w trybie oscyloskopu ale było tylko do 5V ;/ |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-09-2010, 23:19
|
|
|
litości, zamiast kupować oscyloskop którym i tak większość nie potrafi sie posługiwać i sinusoidę na ekranie nazwie kreską proponuje jechać do dobrego elektryka lub kogoś kto zajmuję sie regeneracja alternatorów ....
Larry075, link przedstawiający diodę prostowniczą, który podesłałeś nie ma nic wspólnego z diodami zastosowanymi w alternatorze ... na fotce widzimy jaką diodę 2-3A , ciężko określić bo nie ma pkt odniesienia ...
diody w alternatorze wyglądaja tak
te diody występują w 2 odmianach . jest z plusem na obudowie zaś druga z minusem na obudowie ... należy określić, która jest uszkodzona ( wystarczy sprawdzić miernikiem, która ma "przejście" w obie strony ), wyjąć ją i pokazać sprzedawcy w elektronicznym aby dobrał właściwą )
jedyny wymagany do tego sprzęt to miernik cyfrowy z castoramy za 9,99 zł ( z baterią w komplecie )
kupowanie oscyloskopu aby sprawdzić jak przebiega sinusoida prądu ładowania to jakiś hardcore bo nawet elektronicy zajmujący sie regeneracja altków nie robią takich rzeczy |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
adamek25
Wiek: 41 Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 68 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-09-2010, 00:17
|
|
|
panowie bylem u elektryka i stwierdził ze to wina szczotek które się zawieszają stwierdził tez ze dopóty dopóki altek działa to ok mam go zmienić jak padnie całkiem trochę ryzykowne ale cóż nie będę się spierał w końcu fachowiec ehh mam nadzieje ze do tego nie dojdzie zmienię go jak będę miał fundusze wielkie dzięki za pomoc |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-09-2010, 09:44
|
|
|
dobry fachowiec ... było spytać co będzie jak padnie w środku zimy, 300km od domu ?
bo ogólnie tak bywa że jak coś ma się zepsuć to zepsuje sie w najbardziej nie odpowiednim momencie
adamek25, wymiana szczotek to koszt od 50 do 100zł w zależności czy robisz to sam czy u fachowca, zresztą u nas szczotki są razem z regulatorem napięcia czyli bez problemu mozna wymienić samemu... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-09-2010, 10:38
|
|
|
leśniczy, temat arternatorów badam juz dłuzszy okres, diody które przedstawiłeś na fotografi to diody które prostują napięcie wyjściowe a dioda którą przedstawiłem na zdieciu to diody wzbudzenia wirnika arternatora i są własnie małe, później przedstawie Ci zdięcie całego gotowego mostka |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-09-2010, 13:16
|
|
|
Larry075, przecież wyżej ja wstawiłem fotke mostka więc co jeszcze chcesz wstawiać ?
zresztą problem kolegi adamek25 został wyjaśniony ... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-09-2010, 16:14
|
|
|
To zobacz dokładnie jakie zdięcie wstawiłeś, bardzo powoli zobacz jak to wygląda. Tylko nie spiesz się bo pewnie przeoczysz i będziesz się kłucił. Mała podpowiedź, w prawym dolnym rogu mosta jest właśnie umieszczona dioda o której mówie, za chwile Ci zaznacze skoro jesteś pewien.
ps. jeśli chcesz to pójde, wymontuje alternator zrobie zdięcie ale jeśli się okaze że takie tam są to stawiasz 5 piw i pizze, ok?
** Dodano: 19-09-2010, 17:21 **
Cytat: | te diody występują w 2 odmianach . jest z plusem na obudowie zaś druga z minusem na obudowie ... |
To nie diody występują tylko konstrukcja, są poprsotu inaczej podłaczone bo jak wiadomo dioda przewodzi tylko w jednym kierunku i to bez znaczenia gdzie jest plus a gdzie minus.
Cytat: | należy określić, która jest uszkodzona ( wystarczy sprawdzić miernikiem, która ma "przejście" w obie strony ), wyjąć ją i pokazać sprzedawcy w elektronicznym aby dobrał właściwą )
|
Jeśli była by uszkodzona jedna z diód to w najlepszym przypadku masz dyskoteke z przodu a w najgorszym jedziesz na zwarciu co uszkodzi pasek lub nawet dojdzie do upalenia uzwojenia.
Cytat: | jedyny wymagany do tego sprzęt to miernik cyfrowy z castoramy za 9,99 zł ( z baterią w komplecie )
|
Chciałbym zobaczyc jak chcesz zmierzyć miernikiem który napięcie wyzwalane przez ohmomierz ma poniżej 1V a jak wiadomo dioda przewodzi po przekroczeniu magicznej bariery 1,2V. Dowiesz się że dioda nie przewodzi w ogóle ;/
Cytat: | kupowanie oscyloskopu aby sprawdzić jak przebiega sinusoida prądu ładowania to jakiś hardcore bo nawet elektronicy zajmujący sie regeneracja altków nie robią takich rzeczy |
Teraz mnie kolego rozśmieszyłeś, warsztat bez oscyloskopu to coś typu "u miecia w stodole". Wpadnij do mnie kiedyś jak przyjedzie ktoś, z jakąś podobną awarią instalacji i wtedy mu powiesz "PANIE JA TU MAM MIERNIK I ZROBIE CI REGENERACJE TO BEDZIE HULAŁ JUZ". Elektronicy "regenerujący" altki nie zajmują się elektromechaniką pojazdową tylko właśnie regeneracją i nie interesuje ich gdzie leży przyczyna ;/ to tak jakbyś remontował cały silnik bo ci pompa wody padnie stuknij sie w łep
** Dodano: 19-09-2010, 17:29 **
a co do problemu adamek25, gdzie widzisz rozwiązanie? Pojechał właśnie do takiego "elektromechanika" i powiedział mu, że podziała aż się nie zepsuje. Właśnie po uczyłem się 3 lata w szkole i spędziłem długie nicki w warsztacie zastanawiając się nad rozwiązaniem takich problemów aby w przyszłości, osoby którym będe robił samochód nie mieli wrażenia że gadają z byle cieciem co potrafi miernik obsługiwać. Pewnie kolega adamek25 jeszcze zapłacił temu mechanikowi za słowa które mógł mu powiedzieć każdy.
w dodatku kolego Leśniczy, doprowadziłeś do tego, że się uniosłem. Jak juz sie czepiasz tego miernika to nawet takim za 300zł w elektromechanice pojazdowej możesz sobie co najwyzej sprawdzić czy zarówka nie jest spalona. To tyle! |
|
|
|
|
adamek25
Wiek: 41 Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 68 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-09-2010, 19:35
|
|
|
nie zapłaciłem bo to "znajomy mechanik" co do altka to zrobię go jak najszybciej bo z hu... i prądem żartów nie ma pozdrawiam
** Dodano: 01-10-2010, 22:42 **
i altek padł został wymieniony o 160 zł portfel lekciejszy ha ha |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|