Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak Ładowania ?
Autor Wiadomość
Kalwi89 



Wiek: 35
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 45
Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-02-2009, 12:18   Brak Ładowania ?

Witam Wszystkich.
Mam spory problem, otóż wczoraj na trasie zgasło mi auto i już nie odpaliło :.
Objawy jakie odczuwałem przed niemiłą niespodzianką :

- stojąc na światłach dławił się, aby za chwilę wyzionąć ducha
- zachowywał się jak by nie dostawał benzyny/gazu ( benzyna ok 10l. w baku/ gaz ok 15l )
- był bardzo słaby
A teraz jest najlepsze ;]
Gdy powyłączałem wszystko co pobiera prąd ( światła,dmuchawa,wycieraczki,radio ) to auto jeździło poprawnie. Dodam jeszcze,że gdy ostatni raz auto mi zgasło ( podczas hamowania i zmiany biegu niższy ) próbowałem go odpalić wykorzystując pęd auta ( najpierw z 2,później z 1 ), nic nie dało -.- w miejscu - gdy kręciłem rozrusznikiem - nie odpalał ani na gazie,ani na benzynie aż aku padł ( swoją drogą też nie wytrzymał długo :/ )
Znajomy zasugerował problem z ładowaniem ( bo już od roku jeżdżę na żarzącej się kontrolce ładowania... ) - więc tutaj opisuje mój problem
_________________
     assistance
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-02-2009, 12:55   

Kalwi89 napisał/a:
bo już od roku jeżdżę na żarzącej się kontrolce ładowania...


:roll: normalnie zgroza. Nie dziw się że ci padło autko.

Najpierw sprawdź miernikiem ile masz prądu na klemach podczas kręcenia rozrusznikiem. Przeczyść klemy i bieguny aku-może jest zły styk na aku. Później sprawdziłbym naciąg paska. Jak to nic nie da to kolejna sprawa regulator napięcia. Jak to nie pomoże to będziemy myśleć dalej.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-02-2009, 12:57   

miałem to samo,tylko do objawów dopisałbym blednące kontrolki. Winne były szczotki i diody. cena naprawy w prywatnym warsztacie=200zł+dzień bez samochodu
Ps: wyjdzie ci trochę mniej, bo ja jeszcze miałem przepaloną kontrolkę ładowania+ uszkodzoną kostkę reflektora i za całość 200zł dałem
     assistance   Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-02-2009, 12:59   

jelcyn666 napisał/a:
Winne były szczotki


czyli regulator napięcia.

jelcyn666 napisał/a:
cena naprawy w prywatnym warsztacie=200zł


strasznie dużo. Ja dałem za mostek, regulator i łożyska altka 180.

jelcyn666, nie strasz kolegi. Może to tylko regulator-koszt 35 zł i sam może go wymienić bez wyciągania altka.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Kalwi89 



Wiek: 35
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 45
Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-02-2009, 15:12   

Jutro jadę na warsztat i od rana będę się z tym bawił, a co do szczotek to też tak podejrzewałem ....

PS. zdam relację jak wrócę =)
_________________
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-02-2009, 17:10   

A ja kupilem altek jak nowka (po regeneracji) i chodzi cacy. egon moze potwierdzic co do jakosci (magneti marelli) bo sam go zakladal. 150zł+20zł przesylka z allegro. Poprostu nie chcialo mi sie szukac przyczyny, czy to regulator, mostek, uzwojenie, szczotki czy cokolwiek innego by wyszlo. No i juz nie mam problemow. :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Kalwi89 



Wiek: 35
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 45
Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-02-2009, 21:30   

Sucre79 napisał/a:
Kalwi89 napisał/a:
bo już od roku jeżdżę na żarzącej się kontrolce ładowania...


:roll: normalnie zgroza. Nie dziw się że ci padło autko.




Jeździłem tak - bo wyczytałem na forum, że to jest wina diody na alternatorze i można z tym jeździć ;]
_________________
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-02-2009, 21:37   

Sucre79, czytaj
jelcyn666 napisał/a:
Ps: wyjdzie ci trochę mniej, bo ja jeszcze miałem przepaloną kontrolkę ładowania+ uszkodzoną kostkę reflektora i za całość 200zł dałem
więc nie tak dużo
     assistance   Moneta
 
Kalwi89 



Wiek: 35
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 45
Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-02-2009, 10:56   

Już wiem, co się spsuło w moim Tipku - znajomy mechanik powiedział, że muszę kupić jakieś szczotko trzymacze i szczotki do alternatora ... osobiście mi to nic nie mówi,ale jeśli chodzi o kase - to koszt + - 60 zł :D
Powiedział chłopina że przy okazji zajmie się tymi diodami prostowniczymi :)
_________________
     assistance
 
 
wojtas87-xp 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 44
Skąd: częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-02-2009, 12:44   

mnie szczoty kosztowaly 36 zl :D 30 min roboty, swoja droga dziwne uczucie jak jedziesz i braknie ci...pradu? hehe
  
 
g_p 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-03-2009, 10:58   

A mnie sie dzisiaj udalo naprawic ladowanie. Objaw byl taki ze na wysokich obrotach leciutko swiecila kontrolka ladowania. Zmierzylem napiecie na klemach bylo bliskie 10V. Dwa rozruchy i troche jazdy po miescie i koniec baterii. Naprawa to wyjecie altka wymiana szczotkotrzymacza i mostka diodowego koszt 53 pln. Firma MM zadowolenie ze sluchania radia i widocznosc w nocy bezcenne. Pozdrawiam. :lol:
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 03-03-2009, 11:11   

g_p napisał/a:
koszt 53 pln


ok 35 - 40 zł kosztuję, delikatnie przepłaciłeś :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
g_p 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-03-2009, 11:30   

orietowalem sie w intercars maj tylko po 48 pln szczotki a niedaleko ode mnie jest sklepik maly i maja to samo po 23 no to przy okazji wzialem diody za 30 i po klopocie od reki no i najważniejsze DZIALA
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-03-2009, 17:19   

g_p napisał/a:
orietowalem sie w intercars maj tylko po 48 pln szczotki

seme szczotki? w T/T, a konkretniej w tych alternatorach szczotki sa integralna czescia z regulatorem napiecia
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
g_p 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-03-2009, 08:35   

no tak wiem ale myslalem ze to jest oczywiste i nie trzeba za kazdym razem pisac ale uwage przyjmuje
No i znowu ale sie nacieszylem. Panowie jest tak wczoraj pisalem ze mam jakis przekaznik z bezpiecznikiem (przepalony) po lewej stronie skrzynki bezpiecznikowej. Dzisiaj odpalam auto nie ma ladowania kontrolka nie pali wyjalem tamten stary bezpiecznik (15A) i wlozylem nowy wrocilo ladowanie ale na krotko bo sie przepalil znowu. Wymieniolem jeszcze raz i tak samo. Wiem ze to podobno jest do jeza ja mam gaznik 1.4 silnik 159A2.000 co to powoduje. Ateraz ide walczyc dalej.

** Dodano: 06-03-2009, 18:40 **
Witam :lol: :lol: humorek wrocil. Mam ladowanie i kontrolka nie swieci. Powodowal te cuda prawdopodobnie uklad podgrzewania mieszanki. Odlaczylem jeża odlaczylem czujnik temperatury i bezpiecznik sie nie przepala akumulator trzyma napiecie kontrolka zgasla i mam ladowanie na granicy 14.4V. Jestem z siebie zadowolony. :lol: :lol: Noc pokaże.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load