Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak " trzymania '' prądu
Autor Wiadomość
kiss 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 29
Skąd: śląsk
Wysłany: 29-07-2005, 06:29   Brak " trzymania '' prądu

Witam wszystkich forumowiczów.
Problem dotyczy bardzo szybkiego rozładowywania się akumulatora w mojej Temprze.
Niezależnie od warunków atmosferycznych (plus 20, minus 10 stopni) zaledwie po kilku dniach postoju (z reguły od 4- 6 dni) rozruch pojazdu jest bardzo słaby albo wogóle niemożliwy. Rozrusznik jest po naprawie, akumulator stosunkowo "młody" około 2-lat (zresztą te problemy z rozruchem były powodem wcześniejszej wymiany akumulatora, a w zasadzie nic to nie dało). Czy powodem (choć niekoniecznie jedynym) może być autoalarm, który w nadmiarze pożera prąd ???
Z niecierpliwością czekam na Wasze opinie i porady
Tempra 2.0 i.e. cat 8V MPI
     Moneta
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-07-2005, 09:30   

Jeśli coś z nim jest nie tak to może być powodem (np robić zwarcie cały czas)

Sprawdź ładowanie u jakiegoś elektryka.
Jak ładowanie jest w porządku to kiszka bo to znaczy że zwarcie gdzieś jest i ciągle rozładowuje akumulator.

Jak nie ma ładowania to alternator (lub też sam regulator napięcia) ale to powinna sie świecić kontrolka w aucie chyba że spalona żarówka
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-07-2005, 09:48   

Zgadzam sie w 100% z jabkiem :-)
Alarm niema takiej sily zeby zarl tyle pradu ...
Musisz miec gdzies zwarcie, ewentualnie brak ladowania aku = alternator do wymiany/naprawy
Jesli dzieje ci sie tak czesto to uwazaj bo wykonczyc akusia ! one tez maja swoja zywotnosc a takie rozladowywyanie doladowywanie dobrze na neigo nie dizala

pzdr
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-07-2005, 10:18   

kiss

Powodem rozładowywania dobrego akumulatora może być lampka oświetlenia bagażnika.

W moim samochodzie tak było. Lampka świeciła się dalej po zamknięciu bagażnika. Powodem jest nie wyłączanie wyłącznika przez "zderzak" umieszczony na lewym zawiasie pokrywy bagażnika (patrząc w kierunku jazdy).

"Zderzak" pokryty jest kilkoma warstwami miękkiego tworzywa , w którym wyłącznik elektryczny tworzy zagłębienie i z czasem "chowa się" nie wyłączając lampki oświetlenia bagażnika.

Naprawa polega na naklejeniu tworzywa o wysokości wystarczającej do uruchomienia wyłącznika. Zbyt gruba warstwa naklejona na zderzak może uszkodzić trwale wyłącznik.

Wyłącznik elektryczny jest typu naciskowego i umieszczony jest po lewej stronie wewnątrz bagażnika w górnej części.

Łatwy dostęp do wyłącznika po opuszczeniu dłuższej części dzielonej tylnej kanapy i także w ten sposób można sprawdzić czy lampka świeci się po zamknięciu bagażnika.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-07-2005, 11:33   

wyłącznik oświetlenia - to b . możliwe, ja jednak widziałem przypadek temperki, gdzie starszy alarm był na tyle spaprany (drutowana przerabiana centralka wewnątrz, okazało się po rozebraniu), że potrafił porządnie akku rozładować w 3-4 dni!
normalny alarm bierze 'grosze', tyle co maa żarówka, uszkodzony czy dobrze spaprany - jest szansa na rozładowywanie...
ja bym jednak sprawdził też akumulator, trafił mi się nawet markowy, nie no-name czy z marketu, który nagle sobie padł już po 2 latkach, tydzień po końcu gwarancji :evil: ale się wykłóciłem o nowy...

samo ładowanie - to też ważna sprawa - sprawdź alternator, jeśli za słabo ładuje akumulator to lekkie rozładowanie już widać potem... zresztą temperkowe/tipo itp alternatory lubią robić jaja, jak naprawiać to szybko nim całe padną...

a przeglądałeś też instalację 'ogólnie'? czy gdzieś jakieś kable jakiegoś zwarcia nie robią? nie musi to być zwarcie 'konkretne', bo wtedy by się coś grzało, łatwo wyapać, ale 'prawie-zwarcie' przez jakiś syf czy coś, iż powoli się rozładowuje do masy autka, jak przez porządny opornik...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
kiss 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 29
Skąd: śląsk
Wysłany: 29-07-2005, 21:03   

Witam
Jadodada
Bardzo celna uwaga choć w moim konkretnym przypadku nie ma żadnego uzasadnienia, gdyż
nauczony podobnymi przypadkami wielu posiadaczy pojazdów (z resztą nie tylko właścicieli Fiatów) oświetlenie bagażnika zostało sprawdzone- działa poprawnie.
Zły stan akumulatora również zdecydowanie wykluczam, bo po pierwsze jak już wcześniej wspominałem stary został wymieniony na nowy, który notabene "chodził" nie wiele więcej niż pól roku (w ramach gwarancji udało mi się go wymienić) na następny też nowy, którego mam do dzisiaj z takimi samymi dolegliwościami jak powyżej.
Tempra 2.0 i.e. cat. 8V MPI
     Moneta
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-07-2005, 23:18   

Witam kiss

Po przeglądnięciu schematów instalacji elektrycznych dla różnych wersji (oprócz 2.0 - takiego schematu jeszcze nie posiadam) dochodzę do wniosku, że należy sprawdzić alternator.

Dokładniej należy sprawdzić przewodność w kierunku zaporowym dla trzech diod , które są przyłączone do przewodu plusowego wychodzącego z alternatora i przyłączonego do plusa akumulatora bezpośrednio lub przez skrzynkę rozdzielczą.

Możesz odłączyć przewód plusowy od alternatora i pomiędzy tym przewodem i śrubą z której zdjąłeś ten przewód podłączyć woltomierz, a potem dopiero amperomierz o odpowiednim zakresie.

Jeżeli napięcie będzie 12 volt to prąd będzie duży może nawet 700 mA.
W tych warunkach jeżeli podłączysz żarówkę 5 Watową to powinna się zaświecić.

Jeżeli będzie płynął jakikolwiek prąd to znaczy , że należy wymienić jedną lub więcej diod.
W sumie jest ich sześć. Żadna dioda nie powinna przewodzić w kierunku zaporowym.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-07-2005, 15:16   

Mialem kiedys podobna sytuacje w maluchu tylko tam padl mi mostek z diodami w alternatorze i po wyjeciu kluczyka ze stacyjki palila sie kontrolka ladowania :)
Tylko u mnie nie byla to kwestia 6-7dni tylko 3-4 godzin ;)
U Ciebie moze to byc np. alarm bo mozesz gdzies miec zwarcie albo np. radio - tak mial ojciec mojego kolegi.
Tez co 5-6 dni aku zdychal, podjechal do elektromecvhanika i okazalo sie ze radio zaczelo pozerac prad bo zwarcie sie zrobilo.
Podjedz do elektromechanika to sprawdzi Ci gdzie spiernicza.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-04-2007, 10:14   

U mnie ostatnio z ciekawości robiłem pomiar "zżerania" prądu na postoju i tak:
1. próba- 0.12 A
2 próba - odłączyłem CZ i AA - 0,10A
3. Próba - wyjąłem bezpiecznik zegarka i oświetlenia wnętrza oraz ten Serwici czy cośtam i też 0.10 A
4. próba- zairytowany odkreciłem przewód + od skrzynki bezpieczników, odłaczyłem syrenkę od alarmu od zasilania i dalej 0.10A
co do cholery bierze prąd? czy to alternator, tak jak było napisane wyżej?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
  
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2007, 10:44   

jak odczepisz + od skrzynki bezpieczników to zostaje raczej tylko alternator
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-04-2007, 11:15   

A do komputera gdzieś nie idzie oddzielne zasilanie?
12Vx0,12A to daje około 1,44W czyli jakieś małe urządzonko...
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-04-2007, 12:47   

ja nie mam kompa (na szczeście)
później sprawdze jak po odczepieniu altka...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-04-2007, 14:10   

Mea culpa, nie zauważyłem, że masz 1.4 gaźnik. A radio? Czasami ono jest na oddzielnym zasilaniu. A centralny zamek masz? Jeżeli masz (niefabryczny) to tez to musisz sprawdzić. Ja zakładałem u siebie zrobiłem oddzielną instalację.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2007, 14:28   

pod maską jak masz przyłącze plusowe, tą skrzyneczkę czarną z czerwonymi kablami, możesz rozpiąć i zostawić sam akumulator + alternator, to będziesz wiedział, czy na altku coś czy w aucie jednak;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-04-2007, 14:34   

miszko napisał/a:
A radio?
A centralny zamek masz?


to wszystko było odłączone do "eksperymentu" z różnicy wynika że te urządzenia, alarm i ściemniacz lampki wnętrza biora 0.02 A

unknown napisał/a:
tą skrzyneczkę czarną z czerwonymi kablami

właśnie tak zrobiłem i stało sie najgorsze- podejrzany okazał sie sprawcą.
Co teraz mam zrobić z altkiem? pobór pradu nieznaczy, a samochód jeździ codziennie, ale teraz to mi spać nie da...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2007, 14:41   

pierwsze co to pooglądaj dokładnie kable idące do niego, może gdzieś na nich krasnoludki uciekają....

następnie warto może go wyjąć i obejrzeć, może warto wyczyścić w środeczku, a jak nie możesz spać to regulator napięcia możesz w sumie wymienić na próbę, jeśli masz możliwość 'wypożyczenia' gdzieś; regulator masz razem ze szczotkami w jednym ustrojstwie i bez wyciągania alternatora nawet, z kanału/podnośnika może dasz radę przełożyć... wtedy będziesz wiedział...

albo się nie przejmuj, może rzeczywiście padnie Ci w końcu regulator, wtedy będziesz wiedział :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-04-2007, 15:10   

Szocztki + regulator (całość) kupisz za niedużą kasę. Ja kiedyś dałem za to 36zł.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 10-04-2007, 18:51   

Zamknąć auto-otworzyć maskę-zabezpieczyć czujnik otwarcia klapy tak aby wskazywał zamknięcie,uzbroić alarm..Popuścić jedną z klem {-} -podpiąć amperomierz-delikatnie zdjąć klemę.Opór powinien nie być większy jak dosłownie parę miliamper-ja mam 4.
Co do takiego odpalania to może być przyczyna po stronie rozrusznika.Przy nie wielkiej stracie prądu na aku rozrusznik ledwo kręci bo np.może mieć nie wielkie zwarcie wewnętrzne na uzwojeniu stojana.A jeżeli ładowanie jest dobre {u mnie w granicach 14,5v} a chciałbyś wymienić szczotki to polecam uniwersalne z vw.Lekko doszlifować i wlutować zamiast starych.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
zurich2 


Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 3
Skąd: wroclaw
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 22-04-2007, 12:56   

sprawdz bespiecznmiki alarmu
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load