Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Coś jest nie tak :/
Autor Wiadomość
Tip_top 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 35
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-10-2006, 09:31   Coś jest nie tak :/

Witam!!
Mam taki oto problem, który rozpoczął się półtora miesiąca temu i teraz po wejściu do samochodu jest "Zdrowaś Mario" a potem kluczyk i próba zapłonu...

Samochód miał bardzo ciężki rozruch, więc wymieniłem tulejki a rozruszniku, polutowałem poprzecierane zwoje i było super... Mój Tata dodatkowo wpadł na pomysł pomiaru napięcia ładowania i jakie było nasze zdziwienie gdy po rozruchu było 12,5V :| po lekkiej przegazówie 13,5 i tak się utrzymywało... ale nie robiliśmy tego, bo jeźdżę "trochę szybciej niż inni" więc wydawało mi się, że nie był to problem... aż pewnego dnia wsiadam do samochodu (wcześniej rano odpalił bez problemu) a tu rozrusznik przekręcił się raz i na tym koniec... wyjęliśmy z Tatą alternator i okazało się, że "brakuje" jednej szczotki... po dopasowaniu szczotek, "higienie" ogólnej montujemy altka a tu... 12,5V :| na jałowcu i powolutku sobie rośnie... doszło do maks 13,9 na wolnych :|
i teraz jedno zasadnicze pytanie - czy zaraz po rozruchu ma być 14,4 czy ma sobie rosnąć?

i jeszcze jedno... od jakiegoś czasu świeci (mruga na wybojach) kontrolka od ręcznego...
gdzie szukać przyczyny? na pewno nie jest to czujnik położenia lewarka, bo doginałem tą blaszkę już nawet i nic...

Dzisiaj jestem zdesperowany i jadę po nowy regulator i łożyska, ale martwi mnie to narastanie napięcia więc czekam na sugestie...
Pozdrawiam
_________________
nie ma jak diesel :D :D
  
 
 
drosik 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 92
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-10-2006, 09:47   

Tip_top napisał/a:
jeszcze jedno... od jakiegoś czasu świeci (mruga na wybojach) kontrolka od ręcznego...
gdzie szukać przyczyny? na pewno nie jest to czujnik położenia lewarka, bo doginałem tą blaszkę już nawet i nic...

sprawdz poziom płynu hamulcowego :)
_________________
Bez problemów byłoby nudno
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-10-2006, 11:47   

Co do ladowania to podmiec regulator napiecia w altku wydaje mi sie ze to bedize jego wina
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-10-2006, 22:50   

alternator do sprawdzenia na stole elektromechanika (tym 'stole' z napędem), możliwy regulator ALE SPRAWDŹ AKUMULATOR!!! >>>> http://forum.tempra.org/t...htm?view=newest też...... kontrolka ręcznego jest także połączona z czujnikiem płynu hamulc. w zbiorniczku (jego deklu), więc poziom płynu lub czujniczek.. no chyba, że masz jakieś zwarcia/czary mary/ bajzel w kablach czy w desce.....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Tip_top 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 35
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-10-2006, 07:30   

wczoraj wymieniłem regulator i w końcu jest ładowanie... 14,4V - a czasem nawet trochę więcej... kosztowało mnie to 55zł za oryginał Magnetti Marelli...
pojeździłem trochę i dzisiaj jadę wszystko skontrolować, na pewno napiszę co i jak...
Dzisiaj doleję płynu hamulcowego może to jest właśnie to, bo bajzlu w kablach raczej nie mam...
Pozdrawiam

** Dodano: 21-10-2006, 19:38 **
co do kontrolki to był to rzeczywiście płyn hamulcowy, nawet zlokalizowałem już wyciek...
co do regulatora, to na razie nie narzekam, ale... no właśnie... Tata powiedział mi, że "kończy się" napinacz...
Moje pytanie brzmi: na jaki wydatek znowu muszę się nastawić?
Pozdrawiam
_________________
nie ma jak diesel :D :D
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-10-2006, 22:16   

zależy jak dobry, jak markowy, czy metalowy czy z dodatkami plastikowymi :P itp itd... jak trwały;
można dać 25-30zeta moża dać i 90zeta zapewne; użysz [szukaj] i wpisz "napinacz rozrząd rozrządu rozrzad rozrzadu" na którekolwiek słowo, to w postach znajdzie pewno wiele cen, bo pisaliśmy gdzieś;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load