|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Coś jest nie tak :/ |
Autor |
Wiadomość |
Tip_top
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2006 Posty: 35 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-10-2006, 09:31 Coś jest nie tak :/
|
|
|
Witam!!
Mam taki oto problem, który rozpoczął się półtora miesiąca temu i teraz po wejściu do samochodu jest "Zdrowaś Mario" a potem kluczyk i próba zapłonu...
Samochód miał bardzo ciężki rozruch, więc wymieniłem tulejki a rozruszniku, polutowałem poprzecierane zwoje i było super... Mój Tata dodatkowo wpadł na pomysł pomiaru napięcia ładowania i jakie było nasze zdziwienie gdy po rozruchu było 12,5V po lekkiej przegazówie 13,5 i tak się utrzymywało... ale nie robiliśmy tego, bo jeźdżę "trochę szybciej niż inni" więc wydawało mi się, że nie był to problem... aż pewnego dnia wsiadam do samochodu (wcześniej rano odpalił bez problemu) a tu rozrusznik przekręcił się raz i na tym koniec... wyjęliśmy z Tatą alternator i okazało się, że "brakuje" jednej szczotki... po dopasowaniu szczotek, "higienie" ogólnej montujemy altka a tu... 12,5V na jałowcu i powolutku sobie rośnie... doszło do maks 13,9 na wolnych
i teraz jedno zasadnicze pytanie - czy zaraz po rozruchu ma być 14,4 czy ma sobie rosnąć?
i jeszcze jedno... od jakiegoś czasu świeci (mruga na wybojach) kontrolka od ręcznego...
gdzie szukać przyczyny? na pewno nie jest to czujnik położenia lewarka, bo doginałem tą blaszkę już nawet i nic...
Dzisiaj jestem zdesperowany i jadę po nowy regulator i łożyska, ale martwi mnie to narastanie napięcia więc czekam na sugestie...
Pozdrawiam |
_________________ nie ma jak diesel :D |
|
|
|
|
drosik
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 25 Wrz 2005 Posty: 92 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-10-2006, 09:47
|
|
|
Tip_top napisał/a: | jeszcze jedno... od jakiegoś czasu świeci (mruga na wybojach) kontrolka od ręcznego...
gdzie szukać przyczyny? na pewno nie jest to czujnik położenia lewarka, bo doginałem tą blaszkę już nawet i nic... |
sprawdz poziom płynu hamulcowego |
_________________ Bez problemów byłoby nudno |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-10-2006, 11:47
|
|
|
Co do ladowania to podmiec regulator napiecia w altku wydaje mi sie ze to bedize jego wina |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-10-2006, 22:50
|
|
|
alternator do sprawdzenia na stole elektromechanika (tym 'stole' z napędem), możliwy regulator ALE SPRAWDŹ AKUMULATOR!!! >>>> http://forum.tempra.org/t...htm?view=newest też...... kontrolka ręcznego jest także połączona z czujnikiem płynu hamulc. w zbiorniczku (jego deklu), więc poziom płynu lub czujniczek.. no chyba, że masz jakieś zwarcia/czary mary/ bajzel w kablach czy w desce..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Tip_top
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2006 Posty: 35 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-10-2006, 07:30
|
|
|
wczoraj wymieniłem regulator i w końcu jest ładowanie... 14,4V - a czasem nawet trochę więcej... kosztowało mnie to 55zł za oryginał Magnetti Marelli...
pojeździłem trochę i dzisiaj jadę wszystko skontrolować, na pewno napiszę co i jak...
Dzisiaj doleję płynu hamulcowego może to jest właśnie to, bo bajzlu w kablach raczej nie mam...
Pozdrawiam
** Dodano: 21-10-2006, 19:38 **
co do kontrolki to był to rzeczywiście płyn hamulcowy, nawet zlokalizowałem już wyciek...
co do regulatora, to na razie nie narzekam, ale... no właśnie... Tata powiedział mi, że "kończy się" napinacz...
Moje pytanie brzmi: na jaki wydatek znowu muszę się nastawić?
Pozdrawiam |
_________________ nie ma jak diesel :D |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-10-2006, 22:16
|
|
|
zależy jak dobry, jak markowy, czy metalowy czy z dodatkami plastikowymi itp itd... jak trwały;
można dać 25-30zeta moża dać i 90zeta zapewne; użysz [szukaj] i wpisz "napinacz rozrząd rozrządu rozrzad rozrzadu" na którekolwiek słowo, to w postach znajdzie pewno wiele cen, bo pisaliśmy gdzieś; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|