Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak rozpoznać alternator w TIPO?
Autor Wiadomość
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 12:11   Jak rozpoznać alternator w TIPO?

Witam.
Prawdopodobnie zostanę jeszcze trochę z moim Tipkiem i być może go nie sprzedam.
Dlatego mam pytanie:
Jak rozpoznać jaki mam alternator? Jest gdzieś oznaczenie? Najlepiej jak to zrobić patrząc z góry, po otwarciu maski.
Chcę kupić i wymienić regulator napięcia (wtedy wjadę sobie na kanał).
Pali się cały czas kontrolka ładowania (stałym światłem), podczas jazdy po mieście w korkach akumulator rozładowuje się na tyle, że po włączeniu dmuchawy i kierunkowskazu cała deska (DIGITAL) miga razem z nim, taki słaby jest prąd. Na trasie jakby prąd z alternatora był lepszy, bo przejadę kilka kilometrów i aku jakby się podładowywał.
Więc to chyba ten nieszczęsny regulator, tak?
Proszę o jak najszybsze zlitowanie się nade mną i pomoc w temacie....
Przy okazji może wymienię klocki.
Ten mój Tipulec, chyba ABS-u nie ma, co? Żadna kontrolka ABS po przekręceniu stacyjki się nie zapala.

Fiat TIPO 1.4 i.e. DGT 70KM rocznik 1990.

POZDRAWIAM i liczę na szybką reakcję kochanych forumowiczów :lol:
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-01-2013, 13:01   

nie musisz miec numeru altka, jedz do sklepu i wystarczy, ze podasz im dane auta, markę, silnik i rocznik i powinni ci regulator sprzedać ;)
co do ABS to raczej nie ma ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 13:03   

Oki. Wielkie dzięki, przed chwilą dla pewności sprawdziłem. Odkurzyłem naklejkę i jest MagnetiMarelli.
Czy te objawy które podałem będą spowodowane właśnie tym regulatorem?
Klocki już zamówiłem.
POZDROWIONKA;) :)
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 21-01-2013, 13:05   

NightHawk79, na pewno pomoże o ile nie zajechałeś akumulatora uszkodzonym regulatorem ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 13:11   

Okej. Dziękuję i zamawiam również regulator.
Klocki komplet nówki 35 zeta (chyba nie dużo, co?), a regulator czekam na odpowiedź z ceną.
Boję się trochę o ten regulator. Dzisiaj odpaliłem Tipka, pochodził trochę, nagrzałem go i odłączyłem minus od AKU. Momentalnie zgasł. Pasek na ALTKU jest naciągnięty, altek chodzi, ale po odłączeniu aku gaśnie. To będzie przez ten regulator??? :?:
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
  
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 21-01-2013, 13:13   

NightHawk79, najpewniej aku złom...
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 13:13   

Akumulator naładowany dobrze, dobrym prostownikiem 2 dni temu. Ładował się powoli jakieś 18 godzin i prąd ładowania powoli spadał aż zaczął na końcu mocno gazować i prostownik pokazał naładowanie w 100%. To raczej aku dobre, co? :?:
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 21-01-2013, 13:14   

NightHawk79 napisał/a:
To raczej aku dobre, co? :?:

jedź do jakiegoś serwisu i poproś o sprawdzenie aku, koszt 1 piwo ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-01-2013, 13:17   

Krzysiu, a dlaczego twierdzisz, ze aku złom, przecież go chyba nie przeładował, a regulator i tak trzeba wymienic, najlepiej miernikiem sprawdzić jakie ma napiecie podczas pracy silnika.
NightHawk79, nigdy nie odłączaj aku podczas pracy silnika, grozi awarią alternatora ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 13:19   

Zaraz będę idę do auta.

** Dodano: 21-01-2013, 14:45 **
Jestem. Regulator MM 35 złotych dobra cena?
Tylko, czy moja wymiana będzie miała sens jak to nie on jest przyczyną?
Aku naładowany, odpaliłem teraz auto, przejechałem się, nagrzany do 90 stopni, odłączyłem minus aku i zgasł.
A jak odłączam ten mały kabelek przy ALTKU na pracującym silniku kontrolka od ładowania aku gaśnie i silnik chodzi.
Czy to będzie ten regulator? Mogę zamówić klocki i regulator na jutro.
PORADŹCIE :sciana:
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 21-01-2013, 15:04   

dobra cena za klocki i regulator - ja kilka lat temu płaciłem tyle samo :)

Wymień regulator i będziesz miał wszystko ok, wymiana jest banalnie prosta i spokojnie sam nawet nie podnosząc auta dasz rade wymienić :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 15:10   

Dzięki. To wziąc ten MM za 35 złotych czy HART za 25 złotych? Dam radę w taką pogodę wymienić z góry czy od spodu muszę?
A z klockami jakieś problemy będą czy raczej nie? :)
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 21-01-2013, 15:13   

ja miałem montowany MM i w problemów nie stwierdziłem - od dołu będziesz musiał dojść bo osłona na alternatorze będzie przeszkadzać i trzeba ją odkręcić - łatwo nie będzie, bo do jednej śruby jest do bani dostęp i żeby to ładnie zrobić trzeba ściągnąć alternator - no chyba że to zrobisz brzydko i odkręcisz 2 z 3 śrub i ułamiesz osłonę - zresztą jak zobaczysz altka to sam już będziesz widział co i jak zrobić - skomplikowane nie jest, ja tą operacje zrobiłem stając autem na krawężniku :)

Z klockami teoretycznie też jest łatwo :) najgorzej wcisnąć tłoczek ale są na to ciekawe patenty :) kwestia w jakim stanie jest cały zacisk.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 15:19   

Dzięki wielkie. Jutro przed południem odbiorę klocki i regulator napięcia. I będę kombinował. Najwyżej zamarznę, hehe.
A zna ktoś może jakąś rampę, kanał, podjazd w okolicach Poznania, Swarzędza na który mógłbym sobie wjechać i taką operację wymiany regulatora zrobić?
I jeszcze jedno WAŻNE:
Jakich narzędzi będę potrzebował do wymiany tego regulatora i klocków? :?:

I może wezmę ten regulator HART (chodzi o kasę) co sądzicie? Czy dołożyć i koniecznie ten MagnetiMarelli?
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 21-01-2013, 15:21   

do wymiany regulatora bez ściągania alternatora... klucz naskadkowy 10 i albo 8 albo śrubokręt gwiazdkowy do samego regulatora - do ściągnięcia alternatora to 13 i 17 muszą być -

do klocków to też komplet kluczy by się przydał - no i coś do wciśnięcia tłoczka ( nie młotek ) ja używam narzynki do gwintowania, śruby i starego klocka
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 15:22   

Dzięki. A ten regulator koniecznie MM czy może być ten HART bo z kasą kiepsko...
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 21-01-2013, 15:22   

może być - najwyżej za rok czy dwa wymienisz na lepszy jak by padł ten
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 15:25   

DZIĘKÓWECZKA PIĘKNA. Jutro odbiorę klamoty i może dam radę... :roll:
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-01-2013, 23:11   

Hmm regulator osobiście polecam MM nie wielka różnica w cenie porównaniu do wymienionego przez Ciebie, a i jakość i żywotność na pewno lepsza bo i potwierdzona przez wielu w tematach odnośnie awarii altka. Druga sprawa nikt nie postawił diagnozy odnośnie uszkodzonych diod, które również są częścią altka potrafiącą spłatać takie o to figle. Także polecam popszperać w wyszukiwarce a na pewno dojdziesz do jakiś wniosków. Co do demontażu to polecam następujące tematy, z których swego czasu korzystałem:

http://forum.tempra.org/t...cia-vt16594.htm
http://forum.tempra.org/t...ight=alternator

Wszystko elegancko opisane ;)
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 23:35   

maxi, Dzięki wielkie. Jutro walka ;)

** Dodano: 22-01-2013, 16:27 **
BŁAGAM! Spójrzcie dziś na mój post w Skrzynia biegów i układ przeniesienia napędu.
TIPOLOT powoli lecz systematycznie mnie zabija...
:sciana:
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load