NIE ŚWIECI KONTROLKA ŁADOWANIA, BRAK ŁADOWANIA I INNE DZIWNE |
Autor |
Wiadomość |
Super Jan
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2011, 21:05 NIE ŚWIECI KONTROLKA ŁADOWANIA, BRAK ŁADOWANIA I INNE DZIWNE
|
|
|
Witam ,
mam problem z moją tempra, sam nie daje już rady wiec prosze o pomoc.
Problem polega na tym że alternator nie ładuje akumulatora, nie swieci kontrolka
ładowania podczas zapalania samochodu ani wogole nie swieci nawet gdy akumulator
jest wyczerpany i swiatła słabiej świecą.. dodatkowo od czasu pojawienia się problemu
z alternatorem przełącznik od gazu zaczął wariować tzn gdy przełącze z benzyny na gaz to włącza i wyłącza gaz i tak non stop co ok 3 sekundy.
Jazda samochodem jest generalnie wyzwaniem - jeżdze z drugim naładowanym akumulatorem bo gdy wyłącze silnik to już ciężko jest odpalić a przy dalszej jeździe to już wogóle...
Problem wystąpił od momentu gdy jechałem do pracy i zauwazylem dziwne odglosy z silnika : stanołem i zobaczylem ze pasek od alternatora wypadl i lezy na silniku.. potem juz niestety nie odpaliłem samochodu, musiały pomóc kable
W październiku zeszłego roku miałem identyczny problem tylko że rozwiązał się dość szczęśliwie tzn, przełożyłem stary akumulator zapiołem klemy chce odpalać samochód i nagle jakiś dziwny stuk (jakby zwarcie czy cos..) troche sie przestraszylem i spowrotem wsadziłem akumulator obecny i co sie okazalo nagle wszystko działa kontrolka od ładowania świeci przy zapalaniu, ładowanie jest.. dlaczego tak sie naprawiło - niewiem
Do czego doszłem - wymieniłem pasek, sprawdziłem kable przy alternatorze, sprawdziłem szczotki - wyglądają nie źle więc nie wymieniałem bo coś mi się wydaje ze problem leży gdzie indziej..
Prosze o pomoc |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-02-2011, 21:19
|
|
|
regolstor napecia,diody, albo coś podobnego!Było wiele tematów podobnych na forum!
** Dodano: 18-02-2011, 21:20 **
Super Jan napisał/a: | W październiku zeszłego roku miałem identyczny problem tylko że rozwiązał się dość szczęśliwie tzn, przełożyłem stary akumulator zapiołem klemy chce odpalać samochód i nagle jakiś dziwny stuk (jakby zwarcie czy cos..) |
może bieguny (+) (-) pomyliłeś,lub aku miał odwrotnie!
** Dodano: 18-02-2011, 21:22 **
Super Jan napisał/a: | dziwne odglosy z silnika |
mpgły to byc łożyska w altku lub rolka napinająca pasek! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2011, 21:31
|
|
|
Z tą kontrolką to nasuwa mi się myśl, że jest przepalona żarówka. Otóż przez tą właśnie kontrolkę przechodzi wzbudzenie alternatora. Nie ma żarówki(spalona), nie ma wzbudzenia, nie ma ładowania. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Super Jan
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2011, 21:44
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | Z tą kontrolką to nasuwa mi się myśl, że jest przepalona żarówka. Otóż przez tą właśnie kontrolkę przechodzi wzbudzenie alternatora. Nie ma żarówki(spalona), nie ma wzbudzenia, nie ma ładowania. |
no z tym że jak napisałem był już identyczny problem i nie wymieniałem żarówki tylko przy przekładaniu akumulatora coś pykło i zaczęło wszystko działać.. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2011, 21:47
|
|
|
Sprawdź żarówkę i wymień regulator napięcia. Tak pisał kolega kamilsitek1983, prawdopodobnie podłączyłeś odwrotnie bieguny. Regulator tego bardzo nie lubi, kiepskiego mocowania i przebić na kablach przy akumulatorze też. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Super Jan
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2011, 21:54
|
|
|
Tylko że w ostatnim czasie nie dotykałem akumulatora,
od czasu tamtej awari ( w październiku ) wszystko chodziło jak należy
i nie robiłem nic z akumulatorem.
Rozumiem gdybym teraz coś kombinował przemienił plus z minusem i nagle wystąpił
uszkodził się regulator i wystąpił brak ładowania ale nic takiego nie robiłem
Wyleciał pasek i po wymianie nie ma ładowania.. Opisałem wszystko co się działo może
trochę za dużo przez co mało zrozumiele :\
** Dodano: 18-02-2011, 22:00 **
kamilsitek1983 napisał/a: | regolstor napecia,diody, albo coś podobnego!Było wiele tematów podobnych na forum!
|
znakomita odpowiedz.. ALBO to ja sobie mogę pół auta wymienić i dojdę do tego co jest zepsute...................... |
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-02-2011, 22:02
|
|
|
mieałem podobna sytuacje i okazalo się, ze masa była przerwana pod deska rozdzielcza (ściezki miedziane w tasmie pod tablica). Przez ten obwod zamyka sie ładowanie aku od alternatora.
W naszych autach powody zazwyczaj sa banalne |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
Super Jan
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2011, 22:22
|
|
|
Chciałbym się skupić na tym dziwnym zjawisku które już opisałem czyli :
Cytat: | W październiku zeszłego roku miałem identyczny problem tylko że rozwiązał się dość szczęśliwie tzn, przełożyłem stary akumulator zapiołem klemy chce odpalać samochód i nagle jakiś dziwny stuk (jakby zwarcie czy cos..) troche sie przestraszylem i spowrotem wsadziłem akumulator obecny i co sie okazalo nagle wszystko działa kontrolka od ładowania świeci przy zapalaniu, ładowanie jest.. dlaczego tak sie naprawiło |
Może ktoś wie co moglo się wtedy zepsuć i nagle po przełożeniu akumulatora i dziwnym stuku naprawić? regulator napięcia był zepsuty i nagle się naprawił i przez kolejne 5 miesięcy był dobry? a może szczotki były złe i nagle się naprawiły po przełożeniu akumulatora ? kable. diody?? |
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-02-2011, 09:18
|
|
|
może zle podłączyłeś kable? |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2011, 16:07
|
|
|
Może pasek za słabo naciągnięty, albo ślizga się, u mnie w xantii miałem tak ostatnio, pasek sie ślizgał, przez co nie mogłem odpalić auta, w czasie jazdy wszystko było ok... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-02-2011, 18:29
|
|
|
Podobnych tematów było sporo ale napiszę ci jeszcze raz. Sam z walczyłem z alternatorem sporo czasu, bo sypało się wszystko po kolei.
Wypinasz przewód wzbudzenia i zwierasz go do masy. Na włączonym zapłonie powinna świecic lampka ładowania. Jeżeli świeci, to znaczy że to wina alternatora i trzeba go wyjąc Potem trzeba wykręcic regulator napięcia i obejrzec jak wyglądają pierścienie ślizgowe, czy nie są za bardzo wytarte. Oglądasz szczotki czy mają dobry kontakt z pierścieniami - miejsce styku jest wypolerowane (powinno byc jak najwięjksze)
Potem sprawdzasz czy przewody od wirnika do pierścieni są całe, nie odkleiły się. Na końcu sprawdzasz jaki jest opór pomiędzy pierścieniami ( powinno byc kilka omów).
Jeżeli to zrobisz i wszystko jest ok, to znaczy że trzeba wymienic regulator napięcia |
|
|
|
|
Super Jan
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-02-2011, 18:55
|
|
|
Panowie udało się naprawić!
o ile można to nazwać naprawą..
Do rzeczy - odpalilem samochód, wyjąłem kleme minus z akumulatora i
dotykałem nią minusa akumulatora tak że lekko iskrzyło, wracam do auta
zgasiłem silnik, ponownie odpalilem i cud - nagle wszystko działa kontrolka od ładowania
świeci się przy zapalaniu i ładowanie wróciło:)
tylko niech mi ktos wytłumaczy dlaczego tak się stało?
ja 3 dni na mrozie walczyłem z tym alternatorem a tu wystarczyło takie coś zrobić i działa..
nie potrafie tego logicznie wytłumaczyć... |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-02-2011, 19:31
|
|
|
Prawdopodobnie nie łączyły szczotki. Podczas iskrzenia lekko się nadpaliły i dopasowały. Ale tak na przyszłość odradzam takie eksperymenty. Mogło się skończyć na popaleniu kilku rzeczy w aucie. Zaczynając od regulatora napięcia, na komputerze kończąc ( jeżeli masz wtrysk). Na wszelki wypadek sprawdziłbym ładowanie. Jeżeli nie masz czym, to odpal silnik, trochę pogazuj i po paru minutach zgaś silnik i posluchj czy akumulator ci się nie gotuje. |
|
|
|
|
Super Jan
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-02-2011, 20:05
|
|
|
Czyli żeby ten sam problem nie wrócił mi znów za jakieś pare miesięcy
muszę wymienić szczotki ?
swoją drogą nie wiedziałem że jest to niebezpieczne dla
innych podzespołów:/ |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-02-2011, 20:27
|
|
|
Najważniejsze to sprawdzić ładowanie !!!
Jeżeli będzie ok to ja bym narazie nie ruszał alternatora. |
|
|
|
|
Super Jan
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 14:05
|
|
|
Problem niestety wrócił szybciej niż myślałem...
Dzieje się tak : gdy odpale samochód i dodam więcej gazu to pasek zaczyna piszczeć i ładowanie jest, ale gdy odpale samochód bez mocniejszego gazowania wtedy
pasek nic nie piszczy i ładowania nie ma.
Czyli raz jest a raz nie ma..
Czy to łożyska na alternatorze ? |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2011, 14:22
|
|
|
Super Jan, czyli tak jak pisałem sprawdź naciąg paska, ale pewnie już któraś rolka ma dość... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Super Jan
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 14:36
|
|
|
Dobrze tylko jak poznać że rolka jest zużyta jak to sprawdzić??
Pasek jest naciągnięty dość mocno |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 17:34
|
|
|
Pasek piszczy jak jest obciążony alternator. Jak nie ma ładowania, to alternator nie hamuje paska i ten nie piszczy. Napewno nie ominie cię wytarganie alternatora. Szczotki nie łapią kontaktu z pierścieniami i dlatego masz takie objawy. Musisz zobaczyc jak wyglądają pierścienie, pewnie też już są mocno zużyte. Na początek możesz wymienic szczotki, ALE może się okazac że to nie rozwiąże problemu. Wtedy albo regeneracja pierścieni i przy okazji całego altka, albo odrazu zakup regenerowanej używki za ok 160 zeta na alledrogo.
Najprostszy sposób sprawdzenia paska to przy wyłączonym silniku chwycic za wentylator i spróbowac pokręcic alternatorem. Przy dobrze naciągniętym pasku nie powinno ci się to udac |
|
|
|
|
Super Jan
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 19:24
|
|
|
Aby maksymalnie możliwie ograniczyć zakres elementów do sprawdzenia / wymiany
przesyłam zdjęcia szczotek - mają ok. 12 mm. Do wymiany ?
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 19:57
|
|
|
Dorzuc jeszcze zdjęci szczotek od przodu, powierzchni którą stykają się z pierścieniami i zdjęcie samych pierścieni. |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 20:47
|
|
|
Wg mnie szczotki w porządku. Sam mam nie lepsze i wszystko działa |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|