Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Po założeniu paska alternator nie ładuje
Autor Wiadomość
NeckUno1 


Wiek: 36
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-06-2010, 20:23   Po założeniu paska alternator nie ładuje

Witam!
Wczoraj i przedwczoraj miałem (nie)przyjemność wymieniać pompę cieczy chłodzącej, pasek i rolkę rozrządu oraz pasek wielorowkowy. Było kilka problemów ale nie w tym rzecz. Po złożeniu wszystkiego okazało się dzisiaj rano gdy jechałem do szkoły, że rolka napinająca pasek wielorowkowy była nie dokręcona i w efekcie spadł mi pasek co objawiło się kontrolką ładowania. Miałem szczęście w nieszczęściu, że niedaleko była wulkanizacja i pożyczyli mi dwa klucze 17 żeby to jakoś na biegu założyć. Sęk w tym, że nie miałem zbytnio możliwości naciągnąć paska alternatorem i naciągnąłem go tak jak się dało, czyli na odp... Podczas jazdy (ok 60 km trasy) żarzyła mi się kontrolka, to zapewne efekt ślizgającego się paska po kole bo czasem piszczał. Gdy już dojechałem do domu naciągnąłem pasek tak jak trzeba, jednak problem ładowania niestety pozostał bo jestem w stanie na naładowanym prostownikiem akumulatorze przejechać 3 kilosy i po wyłączeniu silnika rozrusznik już nie kręci. Aha jeszcze jedno, przy przekręceniu kluczyka na zapłon nie świeci się kontrolka ładowania. Podczas jazdy teraz już też. Podejrzewam uszkodzenie regulatora napięcia albo wytarte szczotki, ale chciałbym wiedzieć czy to zbieg okoliczności, czy to przez tą jazdę na luźnym pasku. Jakieś propozycje? Proszę o pomoc bo chciałbym to jutro zrobić. Aha jeszcze jedno, przy przekręceniu kluczyka na zapłon nie świeci się kontrolka ładowania.
Pozdrawiam
_________________
Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2010, 20:26   

sprawdź przewody na alternatorze czy jakiś się nie poluzował. i jak masz możliwość sprawdź miernikiem jaka jest ta wartość ładowania.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
NeckUno1 


Wiek: 36
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-06-2010, 20:51   

Poczytałem kilka postów na forum i właśnie mam zamiar zrobić pomiary miernikiem napięcia ładowania i prądu w spoczynku,ale zrobię to dopiero jutro bo nie mam garażu a pod blokiem jest już o tej porze za ciemno niestety. A objawy wskazują bardziej na uszkodzenie regulatora? Podejrzewam jeszcze jakieś zwarcie, podczas ściągania węża z pompy wspomagania ulało się troszeczkę oleju na alternator, ale naprawdę śladowe ilości a wydaje mi się, że ten alternator jest raczej szczelny.Nieprawdaż?


Sprawdziłem dzisiaj rano prąd spoczynkowy i wynosi 0,03 A czyli dobrze, natomiast napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku 12,6V a przy włączonym 12,3V. Idę jeszcze sprawdzić żarówkę od ładowania na desce rozdzielczej bo może się spaliła.


Kontrolkę od ładowania sprawdziłem, jest sprawna, próbowałem też inną.

** Dodano: 17-06-2010, 20:14 **
Dobra dzięki za pomoc koledzy, dzisiaj poradziłem sobie z problemem. Kupiłem nowy regulator ze szczotkami i wymieniłem, a problem był taki:

_________________
Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna
     assistance
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-06-2010, 14:49   

ile dałeś za regulator i szczotki w zestawie ? altka masz MagnetiMarelli jak rozumiem ?
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
NeckUno1 


Wiek: 36
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-06-2010, 23:51   

Za regulator ze szczotko trzymaczem dałem 43 zyla w sklepie motoryzacyjnym, jednak altek mam Boscha. Sorka że dopiero odpisałem ;D
_________________
Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load