Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpaleniem. Akumulator czy jeszcze cos innego?
Autor Wiadomość
kapec86 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 17
Skąd: szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 04-11-2009, 14:39   Problem z odpaleniem. Akumulator czy jeszcze cos innego?

Witam

Mój problem jest taki. Samochód nie chciał mi dziś rano odpalić (w nocy około -3). Zdarzalo mi się to już wcześniej ale po podłaczeniu kablami do innego akumulatora odpalał. A jak naładowałem akumulator to z tydzień czasu zawsze odpalał. Ładowanie raczej ma dobre bo jak zapalę od drugiego akumulatora i pojeżdże albo zostawie go zapalonego na godzine samochód to potem odpalam z 3-4 dni bez problemu. Dziś rano jak odpalałem od drugiego samochodu to nie dało rady, raz załapał ale chodził tylko ja dawałem gazu a jak przestałem to zgasł. Dodam, że mam akumulator 45Ah i że samochód zapala na gazie.
Jaka może być przyczyna gaśnięcia samochodu? Może nie naładował się dostatczenie akumulator i dlatego zgasł czy zalałem świece czy może jeszcze coś innego?
Jak odłączyłem kable od drugiego akumaltora to samochód najpierw trochę pokręcił a potem już nawet nie kręcił. Wycieraczki i szyby elektryczne działały.
Wiem, że mój akumulator jest do wymiany ale czy tylko akumulator czy może coś jeszcze?
Proszę o polecenie akumulatora jaki warto kupić. Mam Fiata Tipo 1.6 94 rok.

Dziękuje za pomoc
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-11-2009, 14:47   

kapec86, na sam początek pożycz od kogoś sprawny aku i zobacz jak się będzie zachowywał.
kapec86 napisał/a:
raz załapał ale chodził tylko ja dawałem gazu a jak przestałem to zgasł.


Jeżeli na LPG to to normalne przy takich temp. - napisz jeszcze czy masz gaźnik czy w wtrysk.

kapec86 napisał/a:
Proszę o polecenie akumulatora jaki warto kupić. Mam Fiata Tipo 1.6 94 rok.


jeżeli masz "golasa" to 45 ah starczy. Co do firmy - podobno im bardziej znana tym lepsza np. centra
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
kapec86 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 17
Skąd: szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 04-11-2009, 14:55   

Nie wiem sam czy mam wtrysk czy gaźnik ale pali mi się kontrolka od wtrysku to chyba wtrysk.
Nie mam możliwości od nikogo pożyczenia. Znalazłem taki http://www.allegro.pl/ite...a_szczecin.html . Czy dobry do mego Tipa? Mam elektryczne szyby z takich dodatkowych rzeczy, które korzystają z akumaltora. No i oczywiście standardowe rzeczy w samochodzi jak radio czy wycieraczki. Więc lepiej 45Ah czy 55Ah?
Co miałeś na myśli mowiąc, że to normalne jak pali na gazie? Ro że mam problemy z zapaleniem przy minusowych temperaturach czy to, że po zapaleniu gaśnie?

** Dodano: 04-11-2009, 14:56 **
Jeszcze zapomniałem dodać, że w magicznym okienku świeci się na żółto
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-11-2009, 15:03   

kapec86 napisał/a:
Znalazłem taki http://www.allegro.pl/ite...a_szczecin.html . Czy dobry do mego Tipa?


bardzo dobry. Co do 45 nie wiem czy da radę w każdych warunkach - może ktoś się jeszcze wypowie na ten temat.

kapec86 napisał/a:
Co miałeś na myśli mowiąc, że to normalne jak pali na gazie?


Odpalanie na LPG przy minusowych temp. nie jest takie jak w lato. Tzn. dopóki powiedzmy nie dojdzie do chociaż 30 stopni to raczej trzeba mu gazu nogą dodawać. Ja tak mam w gaźniku. Wydaje mi się, że na wtrysku przy 2 generacji LPG będzie podobnie. Ogólnie zauważyłem, że jak w niskich temperaturach odpalam na gazie i po sekundzie czy parunastu by mi zgasł to już nie odpalę na LPG chyba że poczekam aż parownik dostanie plusowej temp. i wtedy można próbować od nowa.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-11-2009, 17:55   

kapec86 napisał/a:
jeżeli masz "golasa" to 45 ah starczy


nie starczy, optymalna wartość aku do silniika 1.4 to 55Ah (to jest wartośc ogólnie dla silników o poj od 1.2 do 2.0) 45Ah jest od 650 do 1.6l ale nie zapominajmy że idzie zima. lepiej takiego małego gówienka nie kupować. ja wprawdzie na takim prześmigałem zimę ale lepiej na mrozy mieć coś wiekszego ;)

---------

http://moto.allegro.pl/it..._nowy_hurt.html
mam coś takiego. tylko ja mam oryginalnego ZAPa a ten to nie wiem co to.

Luczu napisał/a:
im bardziej znana tym lepsza np. centra


ja do niej nie mam zastrzeżeń, miałem w maluchu i śmigało ok ale ojciec miał to w maździe i nie za bardzo śmigała, wszyscy chwalą sobie ZAPa z moich znajomych i dlatego kupiłem.

kapec86 napisał/a:
Znalazłem taki http://www.allegro.pl/ite...a_szczecin.html .


potwierdzam to co mówi Luczu, powinieneś być zadowolony.

ale odnośnie akumulatora to skoro łąduje Ci go na tydzień i tydzień Ci odpala to znaczy że aku nie jest zniszczony i altek ładuje dobrze. może nie wydawaj zbędnie kasy tylko za 2.00PLN kup sobie wodę destylowaną i uzupełnij elektrolit, bo to raczej wina elektrolitu że się rozładowuje.

akurat przerabiam podobny temat, tylko że mój ZAP (nowy) rozładowuje się po 30 min od pełnego naładowania :P

pozdrawiam
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-11-2009, 18:07   

Świstak,



Ja mam 45 od 2 lat i działa. Nie miałem styczności w moim aucie z mocniejszym aku więc nie powiem jakie są różnice. Tyle tylko ,że jak jest zimno to wolniej kręci - rozrusznik był regenerowany na wiosnę więc raczej to nie będzie wina rozrusznika. Czyżby właśnie aku za mały ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-11-2009, 19:00   

Luczu, hehe no zgadza się, aku 40Ah jest też do 1.4 z tym że właśnie jak napisąłeś jak jest zima to wolniej kręci, więc lepiej mieć 55 :P ja taki mam, własnie wyjąłem ten stary aku bo nowy oddałem na gwarancję (paowie sprawdzali i było cos za mało elektrolitu), ciekjaw jestme czy jak odbiore w piątek to będzie działał... ale dziwne że aku ze sklepu ma mało elektrolitu O_o spośród wszystkich cel w aku tylko jedna miała elektrolitu tyle ile trzeba "na zielonym polu podziałki". reszta było "na białym" ciekawe czy miało to wpływ na to ze się rozładowywał w kilkadziesiąt minut? ...a rozładowywał sie niepodłączony do samochodu, w garażu taty...
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-11-2009, 19:12   

Świstak napisał/a:
40Ah jest też do 1.4 z tym że właśnie jak napisąłeś jak jest zima to wolniej kręci, więc lepiej mieć 55


ale prąd rozruchowy mają chyba ten sam
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-11-2009, 19:27   

no zależy, bo mój stary aku ma 50Ah i prąd rozruch 450A a nowy ma 55Ah i prąd rozruch 420A, ale nie wiem od czego :)
  
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-11-2009, 19:33   

Świstak, jak sprawdzę ile ma mój to napiszę. A jest on firmy " euro battery " 2 lata temu dałem za niego coś koło 140 i do tej pory nic nie dolewałem
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-11-2009, 10:53   

nord star to dobry akumulator :) to jest zap piastow tylko pod inna nazwa jesli szukasz czegos taniego i dobrego to nord moze byc :) przynajmniej nie jest to chinskie gowno
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-11-2009, 11:29   

Świstak napisał/a:
hehe no zgadza się, aku 40Ah jest też do 1.4 z tym że właśnie jak napisąłeś jak jest zima to wolniej kręci, więc lepiej mieć 55 :P
Amperogodziny to pojemność akumulatora i nie ma nic do prędkości obrotowej rozrusznika. Jeśli akumulator 55Ah założysz w aucie z alternatorem który jest przystosowany do ładowania akumulatorów 40Ah to będzie niedoładowany, szczególnie zimą, kiedy napięcie szybciej spada a używa się więcej odbiorników elektrycznych.
To, jak kręci rozrusznik zależy od prądu rozruchowego, czyli maksymalnego natężenia jakie może zaoferować akumulator w krótkim czasie. Im wyższa wartość tym łatwiej uruchomić silnik na mrozie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-11-2009, 12:52   

Ciechu masz racje tylko trzeba wziąść pod uwage ze większy akumulator ma więcej prądu rozruchowego :)

dla przykładu nord star 45Ah 360A a centra futura 50ah 510A

w katalogu ktorym sie posluguje w firmie mozna wyczytac....

Tipo 1.1/ 1.4/1.4i.e 43Ah -45Ah
Tipo 1.6/1.6 i.e./ 1.8 LE. 50-55Ah
2.0 i.e. /2.0 16V / 2.0 i.e. 16V sport 62Ah
1.7D / 1.9D 1.9 TD 70Ah-80Ah

dlatego stosujcie sie do tego i bedzie OK.
Chyba ze macie wzmacniacze i inne bajery wtedy radziłbym kupić troche większy a i pamiętajcie ze przy Dieslu potrzeba więcej prądu rozruchowego :-)
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-11-2009, 13:04   

rudaslaska7, nie do końca. Akumulator 45Ah może mieć prąd rozruchowy zarówno 300A jak i 400A. I jeśli powinien być w aucie 45Ah, to lepiej sprawdzi się 45Ah 400A niż 55Ah 500A. Bo to jest MAKSYMALNY prąd rozruchowy, który jest osiągalny tylko w pełni naładowanym akumulatorem. A tu akumulator będzie niedoładowany. Wystarczy poczytać trochę w necie. Jest cała masa info na ten temat.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-11-2009, 13:30   

to ja wiem.
chodziło mi o cos innego ale mniejsza z tym.

jak ktos ma silnik 1.6-1.8 car audio i duzo kasy moze sobie zakupic optime 55ah z pradem 765A mozna rozladowywac do zera i postawic nawet bokiem bo nic sie nie wyleje :-) :lol:
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load