świeci sie kontrolka ładowania |
Autor |
Wiadomość |
sabam123456
Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 23 Skąd: internet
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-11-2007, 15:56 świeci sie kontrolka ładowania
|
|
|
wiec problem wyglada tak swieci sie kontrolka ladowania ale tak jakby przycmiona ladowanie jest bo sprawdzalem ok 13,5v wiec chyba jest ok przy wlaczonym silniku. Pasek jest napiety akumulator tez ok wiec nie wiem o co biega ? |
_________________ Tipi 1.4e + gaz |
|
|
|
|
pypenciusz
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2006 Posty: 15 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 06-11-2007, 16:04
|
|
|
Witaj.
Temat ten jest dobrze znany i przerabiany przez użytkowników Fiata. Sam miałem to samo.
Wymień mostek z diodami w alternatorze (około 80 zł - mostek plus robota) i wszystko wróci do normy.
Ja śmigam Tipkiem 1.8 z 1993r. To moje drugie Tipo, a czwarty Fiat w kadencji.
Wsześniej miałem 2.0 16V SEDICIVALVOLVE - To dopiero był samolot.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH POSIADACZY FIATÓW !!!!! |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-11-2007, 09:07
|
|
|
Ja bym jeszcze spojrzał na regulator napięcia. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 08-11-2007, 22:35
|
|
|
Hipo, ma racje ja miłem podobnie i był to własnie regulator. koszt nowego 25-40zl. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-12-2007, 00:56
|
|
|
Ten sam problem żarzy sie kontrolka od ladowania na wolnych obrotach przy zaswieconych swiatłach i grajacym sprzecie nic nie przygasa a czasem jest tak ze jak jade to gasnie na jakis czas ale puzniej znowu to samo niewiem czy to diody czy co innego ale mehces w warsztacie mi powiedzial ze moge tak jezdzic i nic sie nie stanie cos mu nie wierze |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-12-2007, 12:46
|
|
|
poldek46, ja też tak miałem i mi mechanik to samo powiedział ale któregoś pięknego dnia ładowanie znikło całkowicie okazało się że szczotki nie dobrze dotykały a raczej stykała jedna i ładował w połowie wymontowałem altek i przeszlifowałem stojan na jakiś czas znikło ale potem padł zupełnie |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Tobol
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 77 Skąd: Gdańsk/Toruń
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-01-2008, 20:24
|
|
|
Mam ten sam problem. Miałem właśnie napisać nowy temat, ale widzę, że to częsty przypadek. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 17-01-2008, 11:02
|
|
|
To na 90proc. regulator, wymiencie regulator jest on ze szczotkami w całosci przynajmiej u mnie, zobaczycie ze problem zniknie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 20:54
|
|
|
ale tymczasowo.. ja pewno jutro dostanę kolejny regulator... tyle, że na reklamacji...
ech...
magneti marelli są do D... przy drugiej naprawie lepiej kupić Boscha, bo MM co chwilę się p..li
nie mam żadnych zwarć, akku trzyma super i sprawdzany jest, nie mam żadnych dużych poborów prądu, oszczędzam akku i alternator, nawet go osłaniałem przed syfem etc... a były już 4 regulatory, obudowa, uzwojenie, diody, łożyska... nie wiem już nawet co jeszcze, ale złożyć by można kilka z tego... tyle napraw.. góra pól roku, a czasem jak widać miesiąc.. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Tobol
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 77 Skąd: Gdańsk/Toruń
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 21:37
|
|
|
unknown napisał/a: | nie wiem już nawet co jeszcze, ale złożyć by można kilka z tego... tyle napraw.. góra pól roku, a czasem jak widać miesiąc.. |
Mój miał wymieniane wszystkie bebechy w maju... Ale widać nie warto ufać warsztatom samochodowym gdzieś na podwórku, w samym środku jakiejś wsi w kuj-pom |
_________________ "Spala się, zanim wyciągniesz po to ręce..."
Jak zwalczyć depresję, smutek, dół |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-01-2008, 01:46
|
|
|
Miałem ten sam problem wymiana regulatora napiecia i mostka na nowy i parametry ładowania jak z fabryki |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kondzio
witamy nowego
Wiek: 56 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 9 Skąd: Opatów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-01-2008, 10:05
|
|
|
Jeśli tylko się żarzy, a ładowanie jest, to padła dioda wzbudzająca |
|
|
|
|
Tobol
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 77 Skąd: Gdańsk/Toruń
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-01-2008, 01:10
|
|
|
U mnie też tak było, dziś odebrałem od mechanika.
Komutator do wymiany. |
_________________ "Spala się, zanim wyciągniesz po to ręce..."
Jak zwalczyć depresję, smutek, dół |
|
|
|
|
tygrysio25
Wiek: 42 Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 163 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-02-2008, 10:54
|
|
|
U mnie byla podobna sytuacja..akumulator nowy BOCHA 45 mah...ostatni musialem oddac do reklamacji bo nie trzymal napiecia...reklamacji nie uznali bo wyszlo im ze przeladowany....w koncu na tym nowym doszlo do tego ze sie rozladowal calkowicie...okazalo sie ze nie mam ladowania...kontrolka albo sie żarzyła albo sie poprostu swiecila...zaprowadzilem do elektryka ( co ma maly warsztacik na podworku) sprawdzil ladownaie okazalo sie zee jet ponizej normy...wyjal altka i okazalo sie zee dwa kabeli idace do mostka diod nie nie stykaly..trza bylo przelutowac...mostek wymienic bo dwie diody uszkodzone...pierscienie tez do wymiany ale to juz robil profesjonalny zaklad...no i lozysko..zrobili wymienili a teraz pieknie smiga:) jestem zadowolony i polecam elektryka w Radomiu na ul. Wschodniej. Caly koszt naprawy to ok 120 zl ( w tym 50 zl za robocizne tego elektryka i 50 zl za wymiane pierscionkow) |
_________________ było Tipo 1.4 i.e DGT 75 KM ok 230 tys
jest FORD MONDEO ''99 kombi 1.8 90 KM diesel
byc moze bedzie kiedys VW SHARAN DIESEL 2.0 116 KM |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-02-2008, 14:51
|
|
|
kondzio napisał/a: | Jeśli tylko się żarzy, a ładowanie jest, to padła dioda wzbudzająca |
niekoniecznie, można np mieć zwarcie na stojanie niewielkie... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
evillysy
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 551 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-02-2008, 15:32
|
|
|
Jak to regulator napięcia to radzę wymienić od razu. Ja też zbagatelizowałem ten problem-bo niby miało być wszystko w porządku- wybrałem sie na urlop do Czech i regulator padł kompletnie unieruchamiając mi samochód.Dobrze przynajmniej że moja dziewczyna dobrze zna czeski i warsztat był blisko |
|
|
|
|
thaas
Wiek: 44 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 35 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 06-02-2008, 15:39
|
|
|
U mnie to samo, wymiana regulatora napięcia pomogła. |
|
|
|
|
tygrysio25
Wiek: 42 Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 163 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-02-2008, 23:51
|
|
|
No i znow popsiuty:( po naprawie altka i ladowania....przyszla pora na napinacz paska od altka i pompy..szlag trafil rolke napinacza...poszedl pasek....w konsekwencji czego na gazie przerywa....temperatura rosnie natychmiast...no i nie chce jechac...a elektryk co mi robil altka stwierdzil ze pasek jest jeszcze w dobrym stanie (choc byl juz lekko popekany) ehh i znowu niepotrzebny wydatek:( |
_________________ było Tipo 1.4 i.e DGT 75 KM ok 230 tys
jest FORD MONDEO ''99 kombi 1.8 90 KM diesel
byc moze bedzie kiedys VW SHARAN DIESEL 2.0 116 KM |
|
|
|
|
kondzio
witamy nowego
Wiek: 56 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 9 Skąd: Opatów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-02-2008, 10:29
|
|
|
unknown napisał/a: | kondzio napisał/a: | Jeśli tylko się żarzy, a ładowanie jest, to padła dioda wzbudzająca |
niekoniecznie, można np mieć zwarcie na stojanie niewielkie... |
Bardzo możliwe, bo składałem go z dwóch uszkodzonych. Aktualnie zakupiłem używany za 120 zł i jest wszystko w ok. |
|
|
|
|
marchewa
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 110 Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-02-2008, 12:57
|
|
|
Witam,
tez mialem podobny problem, tzn. świecąca sie(dokładnie to jarząca sie) kontrolka od ładowania, wymieniłem regulator i to samo, co jakiś czas tylko gasła na stałe i to nie na długo wiec tak już zostawiłem bo aku sie trzymał. Ostatnio jednak zaczęła sie świecić cały czas, także w czasie jazdy, więc postanowiłem wymienić mostek z diodami.
Akcja sie udała, kontrolka przestała świecic. Jednak po dwóch dniach jazdy zaczął mi zdychać aku.
Dzisiaj przeprowadziłem testy, bez urzycia miernika, a mianowicie odpaliłem samochód i ściągnąłem jedną klemę(-), na chłopski rozum po takiej operacji i braku ładowania silnik powinien zgasnąć, jednak chodził, więc włączyłem wszystkie odbiorniki prądu jakie mogłem, ściągnąłem jeszcze raz klemę... silnik pracuje i żadne z włączonych urządzeń nie gaśnie, więc na pewno ładowanie jest, i tu moje pytanie:
czy poprzednio jak kontrolka sie świeciła mogło dawać za dużo prądu i przeładować aku, ale na tyle stabilnie żeby mógł pracować normalnie i sie nie rozładowywać? a teraz kiedy parametry wróciły do normy mógł sie skończyć aku?
Nie mam miernika więc nie mogę sprawdzić napięć.
Proszę o jakieś podpowiedzi |
_________________ Frontera A 2.4i LPG 92r. |
|
|
|
|
Misiek!!!
Wiek: 37 Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: Kamieniec Wrocławski
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-03-2008, 10:44
|
|
|
u mnie problem nie znikł! siadło mi ładowanie zmieniłem szczotki z regulatorem. ładowanie było ale były straszne skoki napięcia! więc czeka mnie jeszcze zmiana mostka tak jak w drugim poście! a działo mi się to tak jak odpaliłem to zapalała mi się kontrolka od ładowania, jak przestała to zaczęło wszystko migać dosłownie wszystko! nawet silnik nie równo chodzi!! a wczoraj przejechałem się trochę ostrzej i kontrolka zapaliła się ale w miarę im więcej obrotów tym mniej Świeci
ale odbiorniki przestały mi mrugać, raz czy dwa razy pod czas jazdy migała kontrolka z światłami na zmianę!! więc wniosek chyba będę musiał zmienić MOSTEK koszt chyba nie dużo ok 40zł ale cholera roboty kupę,
jak myślicie czy mogę wymienić mostek bez wyciągania alternatora!!!?????
** Dodano: 29-03-2008, 10:47 **
marchewa napisał/a: | czy poprzednio jak kontrolka sie świeciła mogło dawać za dużo prądu i przeładować aku, ale na tyle stabilnie żeby mógł pracować normalnie i sie nie rozładowywać? a teraz kiedy parametry wróciły do normy mógł sie skończyć aku? | kolego marchewa powiem ci że prawdo podobnie tak, bo mi ładowanie sięgało do 15 - 16 mierząc miernikiem a nawet więcej były straszne skoki! jak zmieniłem regulator to dalej mam skoki ale już nie za wysokie! a akumulator dostaje ładnie po dupie jak będzie przeładowany! |
|
|
|
|
diabelski
Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 16 Skąd: Kozienice
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-04-2008, 12:40
|
|
|
Witam, a ja wam opiszę mój problem i to jak zniknął...
Podczas jazdy zapaliła się kontrolka ładowania, nie żażyła tylko od razu dała po oczach.
No i rozbieram i wymieniam regulator i nic, żadnej poprawy.
To dalej diody do sprawdzenia -wszystkie dobre!
Sprawdziłem czy uzwojenia przebicia nie mają i nie miały!
Napięcie wzbudzenia z kontrolki dochodziło do regulatora!
Na grubym kablu napięcie ok!
I co? ręce mi opadły bo nie wiadoma czemu nie ładuje...
Poskładałem do kupy, zamontowałem i chwila prawdy... -kontrolka pięknie się świeci i ani myśli zgasnąć!
Nerwy mnie wzięły i zacząłem prostować rurę(gazowałem) i zauważyłem że przy ok 5tys/obr kontrolka zaczęła lekko przygasać, to dałem buta na maxa i po 2 sekundach kontrolka zgasła nagle.
Zgasiłem, odpalam ponownie.... i naprawiło się! chodzi wszystko do dziś, a ja za ch... nie wiem co było przyczyną.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2008, 14:39
|
|
|
pasek się ślizgał, gdzieś jakiś zły kontakt na drutkach lub diody/regulator... naprawiło Ci się.. oby to była pierdołka bo mnie się 2 razy tak naprawiło kiedyś, że po przygazowaniu zgasnęło i z 2-3 tygodnie było ok; potem jak zdechło to na dobre; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
tygrysio25
Wiek: 42 Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 163 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-04-2008, 15:11
|
|
|
U mnie bylo to samo tyle ze ja na tym dosyc dluugo przejezdzilem.....jak sie okazalo odlutowal sie kabelek od mostka a drugi ledwo sie trzymal, gdy padl mi napinacz od paska altka i pasek trafilo mechanior od razu zajrzal do tego altka i wlasnie wynikla taka sprawa....teraz juz jest oki...a koszt wlasnie mnije wiecej podobny byl.... |
_________________ było Tipo 1.4 i.e DGT 75 KM ok 230 tys
jest FORD MONDEO ''99 kombi 1.8 90 KM diesel
byc moze bedzie kiedys VW SHARAN DIESEL 2.0 116 KM |
|
|
|
|
nemezis336
Wiek: 41 Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 43 Skąd: Kobyle
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 22:58
|
|
|
...a u mnie padł alternator w nissnie, spaliło się zewnętrzne uzwojenie.
Przed spaleniem świeciła mi kontrolka ładowania. Najpierw na niskich obrotach, a później całkiem, aż poszedł dym. Kupiłem inny, założyłem i tak samo żarzy się lekko kontrolka ładowania.
Otóż ładowanie jest OK, szczotki wymieniłem jest OK, parametry ładowania są OK, akumulator wymieniony na nowy i jest OK, ale cały czas lekko się świeci ładowanie i na oko altek za bardzo sie grzeje; czy to może być wina zwarcia na plusowym kablu między altkiem a akumulatorem??? tak se myślałem żeby go odpiąć i podpiąć altka i aku na krótko, czy też się nie da, bo po drodze na kablu są powpinane jakieś inne kable...???? Co myślicie??? Nie chce mi się wierzyć że w obu alktach są walnięte mostki albo regulatory napiecia, szczególnie , że koleś od którego go kupiłem wymontował go z samochodu, którym jeździł.
nissan 100nx, ale z tempry nie zrezygnuje...
Moderowany: |
proszę, pisz spokojniej i używaj edycji, bo troszkę zamotałeś i trzeba poprawiać...
|
|
|
|
|
|
|