Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
świeci sie kontrolka ładowania
Autor Wiadomość
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-06-2008, 16:02   

Witajcie
Czytając tę dyskusję przypomniałem sobie niedawną z bliźniaczym tematem:
http://forum.tempra.org/t...aku-vt11554.htm
Może informacje tam zamieszczone będą dla kogoś użyteczne w pokonaniu kłopotów.
Pozdrawiam
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
nemezis336 



Wiek: 41
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 43
Skąd: Kobyle
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-06-2008, 18:11   

Deko to zagmatwane, ale chyba wyraźniej sie tego juz nie da opisać, poprosze kolege o pomoc w dłubaniu, bo chyba bedzie to..... Zwracał mi uwage na luty że już są stare i się mu niepodobają. :|
  
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-08-2008, 20:32   

Mam altka Boscha. Ostatnimi czasy przejechałem pare ładnych kilometrów w niezłą ulewę.
Skutek:
Zaczęła żarzyć się kontrolka z ładowania.
Zrobiłem kilkanaście kilometrów będąc spokojnym, że to tylko dioda, a tutaj podjeżdzam na parking i tipek zdechł.
Sciągnąłem go pod blok, wykręciłem altek, przeczyściłem styki + wymiana paska klinowego, bo jego stan był opłakany.
Dodam tylko, że wcześniej nie sprawdziłem czy jest ładowanie.
Dopiero po wymianie paska, sprawdzam i jest 7-7,5V na jałowym.
Z tego co wyczaiłem to szczotki są razem z regulatorem (szczotkotrzymacz), niestety nie zauważyłem gdzie są diody tak szeroko opisywane w niezliczonej ilości postów.
Natrafiłem na schemat altka Boscha i tam ten mostek prostowniczy jest głębiej. Czy oznacza to, że muszę go bardziej rozkręcić?
Aha jeszcze jedno, szczotki mają ok 1 cm. Może to jest powodem słabego ładowania (sytuacja w której dociska tylko jedna szczotka?).

Wolę trochę sam jutro pogrzebać i może zrobić tanim kosztem niż oddać do jakiegoś pseudoelektryka na garażach, który zacznie wyliczać czego to on nie wymienił i skasuje mnie jak za zboże.
Dlatego czekam na jakieś instrukcje i porady dotyczące tej sytuacji (szczególnie jeśli chodzi o altki Boscha), bo przewertowałem całe forum i nie znalazłem wszystkich informacji, aczkolwiek wiele przydatnych informacji przyswoiłem.

Pozdrawiam.
Krzysztof.
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
nemezis336 



Wiek: 41
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 43
Skąd: Kobyle
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-08-2008, 21:15   

Joł, u mnie nadal żarzy się ta kontrolka, tyle że w nissanie, ale sprawdziłem ładowanie i od 1000 do 4000 obrotów mam poprawne ładowanie, coś koło 14V, ale powyżej już mi świruje na maxa. Jedni czego jestem pewien, to mam walniętą jedną diodę prostowniczą, gdzieś na tym forum jeden koleś bardzo dokładnie to opisał. inaczej mówiąc myślę że nie bardzo idzie zmienić taką diodę, a koszt wymiany mostka prostowniczego to conajmniej 100zł. hmm niezły feler, ale czekam na wymiane tego altka, jak narazie jeżdże i nic sie nie dzieje, dodam że poprzedni altek i ten obecny nowy - zepsuty załatwiłem starym akumulatorem, miał zwarcie na celi, jak założyłem altka to wystarczyło odpalenie auta i po diodie.... tak więć dobrze jest sprawdzić czy na innym aku ta dioda nie żarzy się słabiej...(powyżej 4000 żarówka mi wyraźnie pulsuje czyli nie mam poprawnego prostowania prądu. - myśle że to jest istotne)
_________________
Tempra 1,6 ie 93r, 230000 km - chodzi jak złoto
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 18-08-2008, 22:05   

krzys80, jak masz możliwość to podmień regulator napięcia, to Ci sporo powie. Możliwe że to on jest uszkodzony. Jeżeli nie, to możliwości jest kilka m.in. uszkodzone uzwojenie....

Koszt sprawdzenia altka u elektromechanika nie jest duży, ja zapłaciłem 20 złociszy i dowiedziałem się wszystkiego.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-08-2008, 00:34   

ubek napisał/a:
Koszt sprawdzenia altka u elektromechanika nie jest duży, ja zapłaciłem 20 złociszy i dowiedziałem się wszystkiego


Pójdę za Twiom głosem ubek, jeśli wymiana regulatora nic nie przyniesie (szczotki i tak są liche).

dodano 20,08,2008 19;23

Wymieniłem regulator. Cały czas to samo ładowania praktycznie niema.
Oddałem altek kumplowi do sprawdzenia i wszystko jasne.
Przebicie na stojanie. Teraz pozostaje tylko nabycie nowego lub używanego alternatora (w toku).

edit:
Wszystko stało się jasne. Kumpel (nie elektromechanik) miał rację ale nie do końca.
Zajechałem do fachowca, rozebrał całego altka i okazało się, że podczas tej pamiętnej ulewy w jakis sposób dostał się kamyczek który dociskał stojan do obudowy i powodował zwarcie. Po wyciągnięciu wszystko działa.
Koszt takiej operacji wraz z przeglądem altka i wyczyszczeniem - 25 zł.
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load