Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co oznacza ko torlka z bagnetem na desce digital
Autor Wiadomość
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-04-2005, 00:41   Co oznacza ko torlka z bagnetem na desce digital

Mam taki klopot ze swieci mi sie caly czas kontrolka na check panelu z symbolem bagnetu czy cos tego typu .
Kontrolka od cisnien ia oleju po zapaleniu silnika odrqazy gasnie a to sie pali,czy mzoe to byc wina tego ze mam nieoryginalny bagnet tzn. nie od tegoi samochodu ??
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2005, 09:05   

Jeśli na check panelu to od płnu w chłodnicy lub spryskiwaczy. Nie orientuje się czy w silnikach były czujniki poziomu oleju.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-04-2005, 09:13   

To bedzie kontrolka od bagnetu. Wskazuje ze masz za mala ilosc oleju.
Te wersje T/T byly wlasnie wyposazone w takie specjalne bagnety.
Mozliwe ze masz uszkodzony ten bagnet.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
rhoody 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 191
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 18-04-2005, 22:33   

ja stawiam na małą ilość oleju!!! u mnie się kiedyś świeciła i dolałem oleju - od razu zgasła!!!
_________________
Była Tempra, jest Megane Coupe...
     assistance
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-04-2005, 10:03   Kokpit Tempra.

Kolego Marcin81

W Twoim samochodzie na kokpicie masz jeszcze więcej kontrolek, które mogą się świecić na czerwono. Ta o którą pytasz jest podłączona do czujnika termobimetalicznego zanurzonego w oleju silnikowym znajdującym się w misce. Działa to tak, że gdy przekręcisz kluczyk na MAR to za każdym razem płynie przez ten czujnik prąd i nagrzewa termobimetal i jeżeli jest zanurzony w oleju to ciepło jest odprowadzane, a jeżeli nie jest zanurzony w oleju to ciepło rozłącza termobimetal i świeci sie kontrolka. Czujnik umieszczony jest w dolnej części korpusu silnika od strony rozrządu. Jeżeli Twoja kontrola świeci to znaczy, że poziom oleju w misce olejowej jest niższy od minimalnego. Możesz to sprawdzić wyciągając bagnet. Prawidłowość pomiaru bagnetem sprawdź, gdyż są dwie możliwości włożenia bagnetu do rurki. Na klindze bagnetu jest wycięcie - raz włóż wycięciem po lewej stronie i potem po prawej. Ten pomiar który będzie wskazywał wynik zgodny z informacją z kontrolki będzie prawidłowym.

Uzupełnij olej silnikowy w misce olejowej!Stosuj ten sam gatunek i markę oleju jaki został nalany przy ostatniej wymianie!
Zobacz w książce serwisowej jaki jest termin wymiany oleju.

Mam nadzieję , że olej uzupełnisz do połowy poziomu pomiędzy kreskami na bagnecie zanim bedziesz pewny za pomiary bagnetem. Uzupełnianie oleju powyżej poziomu MAX zwiększa jego zużycie i jest szkodliwe dla silnika.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2005, 15:42   

Tak wlasnie zrobie, uzupelnie olej, a czy do bagnetu olejowego [powinny byc podczepione jakies przewody bo u mnei sa uciete z niego,nie wiem czy to jest oryginalny bagnet od tego samochodu ??
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-04-2005, 16:11   

Jesli masz deske digital to masz bagnet z czujnikiem, wiec zapewne odlaczone te kabelki powoduja to ze ciagle Ci sie pali ta kontrolka.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2005, 16:13   

W takim razie musze zmienic bagnet bo ten chyba nie jest chyba od tego fiata.
Dzieki za pomoc
_________________
FIAT TEMPRA SW 1.4 LPG "TAXI"
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-04-2005, 16:14   

Marcin81 napisał/a:
W takim razie musze zmienic bagnet bo ten chyba nie jest chyba od tego fiata.


Chmm, raczej bedzie to od tego auta, bo masz te blaszki na koncu bagnetu? Tylko mowisz ze masz kable uciete, wiec zapewnie to jest powodem swiecienia sie kontrolki.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2005, 16:19   

jakie blaszki ?? wiesz ja mam pierwszy raz w zyciu tempre wiec nie znam sie na niej wogule
_________________
FIAT TEMPRA SW 1.4 LPG "TAXI"
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-04-2005, 16:23   

Przeczytaj dokladnie wypowiedz kolegi Jadodada, te blaszki o ktorych on mowi (czujnika termobimetalicznego) powinny znajdowac sie na koncu bagnetu. Powinny one byc zanurzone w oleju.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-04-2005, 22:22   

Kolego Marcin81

Napisz jaką masz Temprę to będzie prościej.

W poprzednim poście napisałem, że czujnik poziomu oleju to osobne urządzenie. W moim silniku wkręcony jest w dolną część kopusu silnika od strony rozrządu po stronie alternatora. Stwierdzić jego położenie możesz po przewodach wchodzących za plastikową obudowę rozrządu od strony alternatora. W pobliżu jest filtr oleju i czujnik ciśnienia oleju.

Na bagnecie nie ma zamontowanego żadnego czujnika.

Podejrzewam , że jeżeli masz bagnet z przewodami to jest od innego samochodu a ten właściwy wydmuchało.

Czy po dolaniu oleju kontrolka dalej się świeci?
Sprawdź do czego naprawdę jest podłączona. Jeżeli do czujnika o którym piszę wyżej a ten nadal się świeci to masz za mało oleju i bagnet jest nierzetelnym pomiarem.

Ogólnie jest to dylemat.
Taka deska digtal z tą kontrolką była stosowana do 1993 roku poza polskim rynkiem.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-04-2005, 22:25   

Jadodada napisał/a:
Na bagnecie nie ma zamontowanego żadnego czujnika.

Chmmm z tego co wiem byly stosowane takie bagnety w T/T.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2005, 09:47   

Ja mam tempre 1.4 SW kombi, podobno wersja fińska.
Widac dokladnie ze od bagnetu sa odciete dwa kable, a co do czujnika to musze spojrzec i go zlokalizowac,ale na bank wisza dwa przewody i widac ze sa one raczej od bagnety,bo z bagnetu wystaje plastik i z niego sa dwa rowno uciete.
Byc moze ze to nie jest od tego samochodu.

FIAT TEMPRA 1.4i SW kombi, 1991 rok.
_________________
FIAT TEMPRA SW 1.4 LPG "TAXI"
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-04-2005, 09:54   

Marcin81, proponuje Ci przeczytac na naszym archiwalnym forum te ponizsze tematy.
Byl on tez podejmowany.
http://www.board.freeweb....836#post1043836
oraz
http://www.board.freeweb....197#post1009197

Jednak dobrze pamietalem, Tempry mialy czujniki rowniez w bagnetach. Wiec to zapewne bedzie ten problem u Ciebie Marcin81.

Z tego co dobrze kojarze, ten czujnik w bagnecie mierzy poziom plynu, a ten zamontowany "glebiej" o ktorej byla mowa wczesniej zapewne mierzy jego "starość".
Wiec jesli bedzie malo oleju to sie zapali kontrolka i zapewne jak bedzie juz dosyc zuzyty to rowniez sie zapali kontrolka.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2005, 09:57   

Czyli wynika z tego ze nie ma sie co przejmowac ta kontrolka, oleju mi nie spala bo to widac,nie czuc go z ruru ani nei dymi,tylko poci sie lekko.
Wielkie dzieki
_________________
FIAT TEMPRA SW 1.4 LPG "TAXI"
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-04-2005, 10:02   

Jesli masz olej w normie i na bagnecie miesci sie w "skali" to nie ma sie czym przejmowac. No tylko ze ta kontrolka bedzie sie palila. Moze podlacz sobie te kabelki jesli sie uda.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2005, 10:03   

Tak wlasnie zrobie,a jezeli to nie pomoze to zaslonie ta kontrolke
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-04-2005, 20:43   Bagnet z czujnikiem

Kolego Marcin81

Zajrzałem do katalogu fiata i ten czujnik poziomu oleju o którym pisałem jest stosowany tylko w wersjach silnika 1,8 i 2,0.

W Twoim samochodzie wersja SW z silnikiem 1,4 stosowano czujnik poziomu oleju zainstalowany w bagnecie od października 1991. Rurkę do której wkłada się taki bagnet zainstalowano w pokrywie popychaczy. Taki bagnet z czujnikiem stosowano tylko dla wersji z klimatyzatorem lub z przekładnią automatyczną.
Jeżeli napiszesz ostatnie osiem cyfr z numeru nadwozia to sprawdzę w katalogu to o co zapytasz.
Na rysunku w katalogu z plastikowej rękojeści bagnetu wychodzą przewody zakończone kostka przyłączeniową. W katalogu Fiata są podane dwa numery dla tych bagnetów z czujnikiem w cenie 47 lub 54 EURO w zalezności od wersji samochodu.

Kolega Miszko dobrze Tobie radzi przyłącz czujnik z bagnetu do instalacji.

Przewody z instalacji które podejrzewasz o to, że są od bagnetu sprawdź miernikiem napięcia. Powinno być napięcie pomiędzy nimi.
Jeżeli chcesz aby kontrolka zgasła to połącz przewody z sobą - będzie to odpowiadać stanowi "czujnik zanużony w oleju".

Jeżeli chcesz sprawdzić czujnik w bagnecie to podłącz omomierz. Jeżeli stwierdzisz , że oporność jest mała to znaczy , że czujnik jest dobry i możesz reanimować przyłącze elektryczne w plastikowej rękojeści.

Uwaga żaden z przewodów wystających z bagnetu nie może mieć kontaktu elektrycznego z bagnetem , gdyż wtedy prąd nie będzie płynął przez czujnik tylko do masy samochodu.
Zanim podłączysz z instalacją to włóż bagnet do rurki i omomierzem sprawdź czy jest "przejście" na masę silnika.

To jest tylko informacja, którą musisz zweryfikować.

W układzie odpowietrzania skrzyni korbowej sprawdź tłumik płomieni, który powinien być w rurze gumowej wychodzącej "odmy". Jest to siatka spiralnie skręcona na której powinny pozostać opary oleju i spłynąć do miski. Tę rurę znajdziesz nad pokrywą filtra powietrza - tak jest na rysunku.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2005, 20:51   

Oto ostatnie osiem cyfr z numeru nadwozia : 07243850
_________________
FIAT TEMPRA SW 1.4 LPG "TAXI"
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-04-2005, 21:25   

Katalog podaje, że dla nr nadwozia 07243850 jest to:

SW 2000 MPI"W"USA`83 SX i data produkcji wrzesień 1991 rok.
z silnikiem nr 1317026
recambi nr 07226543 ten numer znajdziesz na tabliczce znamionowej.

Jeżeli nie ma pomyłki w tym numerze który podałeś to fabryka wyposażyła to nadwozie w silnik 2.0 z pełnym wtryskiem.

Sprawdź czy nie ma pomyłki.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2005, 21:33   

Nie ma pomylki napewno
Czyli co to oznacza, ze mam lewa tempre ??
_________________
FIAT TEMPRA SW 1.4 LPG "TAXI"
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-04-2005, 22:02   

Możesz to sprawdzić w Twoim urzędzie w wydziale komunikacji.
Jeżeli tak jest jak podaje mój katalog to sprawdź także w najbliższym sewisie fiata na częściach zamiennych. Oni maja aktualny bez błędów katalog.
Odczytaj z tabliczki znamionowej nr ricambi i porównaj z tym który Tobie podałem.
Możesz zażądać od sprzedawcy brakujących dokumentów.
Czy ten samochód jest już zarejestrowany na Ciebie?
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2005, 22:03   

Jeszcze nie rejestrowalem, kupile go w komisie.
Kurw.... teraz to mam jazde, powiedz mi powoli jako poczatkujacemu co mam zrobic teraz dokaldnie i co sprawdzic ??
_________________
FIAT TEMPRA SW 1.4 LPG "TAXI"
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-04-2005, 01:43   

A to byla furka sciagana czy krajowa? Na zachodzie , jak i u nas niedawno wszedl przepis (na zachodzie oczywiscie wczesniej), ze w dowodach nie sa wbijane numery silnika, czyli mozna sobie dowolnie zmieniac silnik, bez potrzeby odnotowywania tego w dowodzie.

Mozliwe ze byla to pierwotnie Tempra z silnikiem 2.0, a ktos zrobil podmianke na 1.4 (choc jest to maly silnika jak do kombi).

Z numerow nadwozia ktore podales wynika ze pierwotnie byl tam zamontowany silnik 2.0l 8V i zapewne tak bylo!
Kod:

SW 2000 MPI"W"USA`83 SX i data produkcji wrzesień 1991 rok.
z silnikiem nr 1317026
recambi nr 07226543 ten numer znajdziesz na tabliczce znamionowej.

Sprawdz czy numer silnika czyli to 1317026 sie zgadza z numerami silnika zamontowaneg w twoim aucie. Jesli nie, no to masz odp, ze byla robiona przekladka.

Acha wymiana silnika na inny jest dozwolona i nie jest to juz odnotowywane w dowodzie. Bynajmniej takie sa przepisy UE.

Acha wynika jeszcze ze jest to werja SX, czyli bogatsza. Powinienes miec regulowane elektrycznie lusterka, malowane zderzaki, zaglowki z tylu (ewentualnie jeszcze rolete na tylnia szybe), wspomaganie, halogeny. Masz to?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load