Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik poziomu cieczy chlodzacej, lamka bagaznika..
Autor Wiadomość
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-04-2005, 15:45   Czujnik poziomu cieczy chlodzacej, lamka bagaznika..

Witam !!

Mam skromne dwa pytania :) :

1. Czy kontrolka od poziomu plunu chlodniczego powinna sie zapalic po zwarciu dwoch stykow w kostce do ktorej jest czujnik podlaczony ? Czy mzoe powinna zgasnac ? Mi na odlaczonym czujniku nie zapala sie ( kontrolka jest sprawna ). Jak wydobyc ten czujnik ( aby go sprawdzic ) , jest dosc mocno wcisniety...

2. W jakim polozeniu powinna sie zapalac tylna lamka oswietlenia bagaznika w temprze kombi ? Mi w polozeniu lewo / prawo pali sie na stale a w poziomym nie zapala sie.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Nazir 


Wiek: 49
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 36
Skąd: Głogów
Wysłany: 24-04-2005, 17:04   

No właśnie, u mnie lampka bagażnika pali się w każdej z tych trzech pozycji, coś jest nie tak. A tak przy okazji: to na jakiej zasadzie ona się zapala? Nie ma tam czujnika masowego, zapala się mniej więcej w połowie wysokości otwierania klapy.
_________________
Już nie Tempra - teraz Honda
     Moneta
 
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-04-2005, 17:13   

Może tam być włącznik przechyłowy, tzn. jak podnosisz klapę bagażnika w specjalnej "rurce" przemieszcza się metalowa kulka, która zwiera styki, co powoduje zapalenie się lampki oświetlenia wnętrza.
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-04-2005, 18:02   

Hmm sprawdze na poczatku tego tygodnia co tam fiat wymyslil :) musi byc osobny czujnik bo lampka od otwarcia bagaznika na electronic check zapala sie w momencie otwarcia klapy...
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-05-2005, 10:33   

A jest czujnik poziomu płynu chłodzącego ??????????????????????????????

Gdzie ????? U mnie albo nie ma albo nie działa . Brak płynu i nic się nie pali
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-05-2005, 11:30   

jabko napisał/a:
A jest czujnik poziomu płynu chłodzącego ??????????????????????????????

Gdzie ????? U mnie albo nie ma albo nie działa . Brak płynu i nic się nie pali

Nie wszystkie wersje go maja.
     Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2005, 12:36   

marcinwodnik

Czujnik poziomu płynu w zbiorniku spryskiwacza jest umieszczony w uszczelce gumowej. Uszczelka jest wcisnieta w krawędź otworu w zbiorniku. Zatem należy czujnik ostrożnie podważać względem uszczelki. Można równiez próbować z uszczelką ale wtedy więcej potrzeba siły i akrobacji.

Ja wyjmowałem ten czujnik razem z uszczelką podważając śrubokrętami i dlatego proponuję to pierwsze.
Przeczyściłem i sprawdziłem czy i jak działa to "cudo".
Działanie czujnika:
- pełny zbiornik - kontrolka nie świeci lub wyciągnięta wtyczka od czujnika albo brak styku "przerwa" w połączeniu.
- pusty zbiornik - kontrolka świeci lub zwarte przewody w wtyczce od czujnika albo styk "dodatkowe przyłącze" w połączeniu.

Po przejechaniu ok. 100 km kontrolka znowu się zaświeciła więc wtyczkę czujnika wyjąłem z gniazdka.
Przejechałem już 17 tyś. i tam jeszcze nie zaglądałem. Najlepszym rozwiązaniem jest kupić nowy czujnik ale jeżeli Tobie powiedzie się naprawa to napisz co powinienem odtworzyć w czujniku aby ponownie działał poprawnie.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-05-2005, 00:56   

Witam :)

Ech choroba wiec teraz wrocilem do zdrowia dopiero :)
Czujnik byl dobry okazalo sie ze przwody a mianowicie wtyczka ma opaskudzone styki brudne itd, zalozylem nowe styki , nowa wtyczke i jest wszystko si. Lampka bagaznika tak jets czujnik pochylenia klapy umnie akurat byl wylaczony przewod z lampki - niemiec sam udoskonalal elektryke:D Jutro chce zalozyc sterowanie pilotem skoro wkoncu zwalczylem zamek centralny :) ale ogolnie autko fajne ale i tak moj klasyk 125p jest gut :) ( przjechac sie od czasu do czasu jak jest cieplo mm :)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-05-2005, 10:44   

Nie ma jak poczuc prawdziwa moc na tylnich kolach i poczuc podsterownosc piszczacych kol na zakrecie :lol:
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-05-2005, 10:52   

Witam!

No ba :) A an serio to auto jest w swietnym stanie jak na 83 rocznik! Moja choroba to stare samochody :) , moge wyslac foto :D
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-05-2005, 11:01   

A chetnie obejrzymy! Ostatnio czytalem nawet o Poldku ktory pierwotnie mial miec zakladane silnki 1.8 oraz 2.0 z Fiata 132. Te silniki oczywiscie odznaczaly sie o wiele wieksza sprawnoscia. Ale cos oczywiscie polaczkow strzelilo i wlozyli stara konstrukcje 1.5 z ktora do dzisiaj wielu uzytkownikow sie meczy.

Gdzies bodajze w Gdyni , pewien zapaleniec odrestaurował Poldka na wersje z wyscigow z czasow kiedy poldki braly udzial w rajdach. Co ciekawe byl tez poldek z wnetrzami Lanci Stratos a kasta "swoją". Tylko podobniez bylo to fatalenie rozplanowane w podziale masy na osie i auto nie jezdzilo najlepiej bo tylek uciekal pod nadmiarem mocy i zlego rozlozenia masy (to znaczy wpadal szybko w boczne poslizgi).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-05-2005, 11:17   

Hej!

Gdzie wrzucic te fotki ? bo sa dosc duze z cyfrowki..
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-05-2005, 12:29   

Obsługa Forum -> Konto FTP, przeczytaj, zrob jak jest napisane.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-05-2005, 14:09   

miszko napisał/a:
nie ma jak poczuc prawdziwa moc na tylnich kolach i poczuc podsterownosc piszczacych kol na zakrecie


Miszko pomyliła ci się podsterowność z nadsterownością :)
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-05-2005, 14:59   

Witam!

Do katalogu marcinwodnik_125p na ftp zaladowalem zdjecia klasyka :) Jestem ciekaw konstruktywnych uwag :)

[ Dodano: Wto 24 Maj, 2005 17:11 ]
Podaje linki :) :

http://www.tempra.org/ano...5p/IMG_0085.jpg
http://www.tempra.org/ano...5p/IMG_0086.jpg
http://www.tempra.org/ano...5p/IMG_0087.jpg
http://www.tempra.org/ano...5p/IMG_0088.jpg
http://www.tempra.org/ano...5p/IMG_0089.jpg
http://www.tempra.org/ano...5p/IMG_0090.jpg

:)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-05-2005, 22:15   

Samochodzik w bardzo dobrym stanie, bardzo ładnie wygląda. Miałbym jednak parę uwag co do zgodności z orginałem z danego roku:
- dodatkowo zamontowany zegarek (z Łady 2105 S)
- korbki opuszczania przednich szyb chyba z wcześniejszych modeli (jeszcze z poprzednią deską rozdzielczą)
- klapa bagażnika też chyba z młodszego modelu (bez przetłoczenia na przycisk otwierania bagażnika, po wprowadzeniu otwierania linką ze środka kabiny klapa bagażnika jeszcze parę lat była robiona na starych tłocznikach)
Ale generalnie autko świetnie utrzymane, a te moje uwagi - no, może trochę się czepiam :? :-k .
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-05-2005, 22:25   

Witam!

- zegarek zalozylem specjalnie , brakowalo mi go a zegarek elektroniczny wedlug mnie nei pasuje do tej epoki a ten wydawal mi sie ze jst ok:),
- korbki byly plastikowe , wywalilem je i po dlugich poszukiwaniach na allegro kupilem komplet tych :) ,
- klapa bagaznika taka byla kiedy dziadek go kupil juz w roku 90,

Dzikuje za cieple slowa w strone tego autka , apropo wygladu jzu byl nieraz uszkodzony przez brak slow komus zawadzal na ulicy , antene tez pogieli.. :( juz zadziej nim jezdze moze to smieszne ale czasem sie boje go zostawic gdzies bo glupota ludzka..
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-05-2005, 22:36   

Super... Ja miałem przed temprą FSO 125 ME - ostatni model (silnik poloneza, skrzynia 5) był u nas od początku czyli od 89 roku... przejechane 94.000 km... w zeszłym roku poszedł na żyletki :(
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-05-2005, 22:47   

Jeszcze dodam ze autko ma centralny zamek na pilota ( dalo rade pogodzic zamki fiata z silownikami chodzi mi o lekkosc ich dzialania :) i instalacje radiowa 4 x glosniki blaupunkt i dziala cala elektryka np. lamki w slupkach w sumie auto kosztowalo mnie duzo pracy i znajomych mechanikow ale az milo mi sie patrzy na efekt:)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load