|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Kierunki, awaryjne, niedziałające kierunki boczne |
Autor |
Wiadomość |
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-11-2009, 21:14 Kierunki, awaryjne, niedziałające kierunki boczne
|
|
|
Witajcie,
Mam taki problem... Jak włączę światła awaryjne to na desce świeci się kontrolka od kierunkowskazów, jeżeli natomiast podczas działania awaryjnych przełączę dźwigienkę kierunkowskazów w prawo lub w lewo świeci się kontrolka awaryjnych (tak jak być powinno). Przy tym czasami nie działają wszystkie kierunki tylko wybrane losowo przez mojego Tipka Ostatnio również zauważyłem, że nie działają w ogóle kierunki boczne, ani na awaryjnych światłach ani normalnie. Miał ktoś kiedyś coś podobnego? Bo nawet nie wiem jak się za to zabrać a nie chcę sobie całej elektryki popsuć . I nie chcę, żeby w razie czego policja doczepiła się o taka pierdołę...
pzdr. |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2009, 21:16
|
|
|
Xingham, to wszystko przez włącznik awaryjnych . Jak go wymienisz to straci sie problem. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
balwanekbuli
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 176 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2009, 21:26
|
|
|
Maciek1991, dobra rada tylko skąś taki pewny?? Ja miałem kiedyś prawie identyczny problem i winę ponosił przekaźnik |
_________________ Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2009, 21:27
|
|
|
balwanekbuli, też miałem taki problem , może akurat ten sam problem, ale u ciebie był winny przekaźnik, a u mnie wyłącznik awaryjnych. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
balwanekbuli
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 176 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2009, 21:29
|
|
|
Maciek1991, to przynajmniej ten co ma problem ma już dwie rzeczy do sprawdzenia a przy okazji mam taki objaw w astrze że alarm mryga tylko na lewą stronę. Obstawiam złe podłączenie ale okaże się jak dostanę się do tego. |
_________________ Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-11-2009, 22:11
|
|
|
a jak wyjąć i wymienić ten wyłącznik awaryjnych? I gdzie się znajduje ten przekaźnik, o którym mówicie |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2009, 22:18
|
|
|
Xingham, przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników, u mnie on był niebieski. Co do wyłącznika to musisz odkręcić tą osłonę kolumny kierowniczej. Najpierw odkręcasz dolną część , jest ona na dwie śrubki, dodam że ro krzyżak. A górna też jest przykręcona na dwie śrubki, jak się schylisz i popatrzysz do góry to je zauważysz. Później już będziesz widział jak wyciągnąć wyłącznik. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-11-2009, 22:36
|
|
|
A są gdzieś opisane wszystkie przekaźniki? Bo ostatnio szukałem dlaczego mi nie działają światła stopu (czujka się po prostu zepsuła ) ale sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i patrzyłem również na przekaźniki i wszystkie są takie same (szare, nie pamiętam, żeby był jakiś niebieski ) i jak sprawdzić czy przekaźnik jest sprawny? |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2009, 22:43
|
|
|
tu masz http://forum.tempra.org/t...ht=bezpieczniki . Najlepiej jak byś miał drugi na podmiankę . |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-11-2009, 21:53
|
|
|
Wszystkie przekaźniki są takie same? Z tego schematu nie wiele się dowiedziałem. Mogę zrobić tak, żeby wyciągać wszystkie po kolei i sprawdzać czy będzie działało na zastąpionym nowym? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-11-2009, 22:32
|
|
|
Xingham, jeśli chodzi o kierunki to nie jest to zwykły przekaźnik.Jest w nim układ scalony który steruje jego pracą.Nie ma w skrzynce drugiego takiego na podmianę |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-11-2009, 22:53
|
|
|
Xingham, 95% problemów z kierunkowskazami dotyczy właśnie przełącznika świateł awaryjnych - raczej stały mankament TT. Ja to naprawiałem przez rozbrojenie włącznika i podgięcie blaszek stykowych. Co prawda awaryjne nie włączały się zawsze tak jak powinny, ale ich się używa 1000 krotnie mniej niż kierunków więc tak zostawiłem. Jeśli w tym włączniku gdzieś na stykach nie ma przejścia to cały układ może zachowywać się bardzo różnie, najczęściej właśnie po prostu nie działają kierunki. |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-11-2009, 10:58
|
|
|
U mnie działają normalnie kierunki (nie licząc bocznych, które w ogóle niedziałają - wcześniej działały). Awaryjne też normalnie działają tylko się pali kontrolka od kierunków na desce. A jak przełączę dźwigienkę wtedy w prawo to pali się kontrolka od awaryjnych i kierunek prawy przedni i tylny.
A w sklepie z fiatowskimi częściami dostanę taki włącznik, czy tylko na szrocie i tez nie wiadomo co kupię?
** Dodano: 05-12-2009, 13:49 **
Wracam do problemu
Dzisiaj sobie jechalem i cos zaczelo cpykac strasznie. glos dochodzil ze skrzynki bezpiecznikow. Okazalo sie ze cpyka przekaznik - od kierunkow. Kierunki normalnie dzialaja a przekaznik cpyka. pojechalem do sklepu, wzialem nowy przekaznik i ten tez cpykal :/ co moze byc przyczyna tego? przekaznik sobie cpyka a kierunki i wszystko normalnie dziala.
czy ten wlacznik awaryjnych moze byc tego przyczyna? bo nie wymienilem go od tamtej pory.
Ratujcie tak mnie wkurza to cpykanie, ze masakra |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|