Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kontrolka pasów
Autor Wiadomość
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 03-10-2011, 21:29   kontrolka pasów

Witam . W swoim liczniku posiadam kontrolkę zapięcia pasów. Fotel też mam wyposażony w czujnik zapięcia pasów ale niestety nie jest to podłączone. Czy wiecie jak to podłączyć co do czego. Bo powinno być tak, że jak przekręcę kluczyk to powinno się to świecić. Próbowałem się podpiąć pod kabel idący ze stacyjki ale nic z tego nadal to nie świeci. Więc pomocy
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 03-10-2011, 21:33   

kamyk0077, hmm nie wiedziałem że Tipo posiada takie cudo :P
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-10-2011, 21:38   

kamyk0077, nie wiem jak to tam jest zbudowane, więc pierwsze pytanie: ten czujnik czy cokolwiek to jest odcina mase czy prąd? Jeżeli masę to ja bym zrobił tak, że wpiął bym się w obojętnie jaki przewód plusowy od stacyjki który po przekręceniu kluczyka daje prąd a potem przeciągnął ten przewód od tego"czujnka" do samej kontrolki od pasów.
Jeśli odcina prąd a masa jest z karoserii to musiał bym pomyśleć dłużej jak to zrobić ;D
Oczywiście to co piszę nie koniecznie musi być dobrze, ponieważ tak jak pisałem nie znam zasady działania. To tak na chłopski rozum :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 03-10-2011, 21:38   

KrzychuB, No właśnie posiadają tylko że zegary z 2.0 8v do 220 km/h wyskalowany i tam jest :) No i teraz muszę to podłączyć

** Dodano: 03-10-2011, 22:40 **
D@wIdS, Z tego co wiem musi być prąd na kontrolkę bo inaczej nie zapali się. A do pasów też musi iść jakoś prąd aby zgasić kontrolkę na desce dlatego, że masa na kontrolkę idzie normalnie z innych kabli podłączonych do deski
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-10-2011, 21:54   

kamyk0077 napisał/a:
D@wIdS, Z tego co wiem musi być prąd na kontrolkę bo inaczej nie zapali się.

Tak i prąd byś wziął ze stacyjki a wtedy masa rozłączana przez ten czujnik powodowała by jej gaśnięcie ;)
Nie wiem jak to w ogóle jest zbudowane ale to nie jest tak że po prostu wpinając pas do gniazda jest tam rozpychana/wciskana jakaś łopatka od czujnika który rozłącza prąd/mase?

kamyk0077 napisał/a:
masa na kontrolkę idzie normalnie z innych kabli podłączonych do deski

To wychodzi na to że jednak masa jest z blachy a czujnik rozłącza prąd.
Tylko jak to zrobić żeby prąd na czujnik podawany by tylko po przekręceniu kluczyka :roll:

:idea: a jak byś zrobił tak: prąd obojętnie gdzie byle pojawiał się po zapłonie --> czujnik wejście --> czujnik wyjście --> kontrolka :?: :?:
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 03-10-2011, 22:01   

D@wIdS, niby pierdoła a kurde bardziej skomplikowane niż nie wiem co :P

Ja zrobiłem tak. Prąd ze stacyjki na czujnik pasów, i z tego na kontrolkę i to wszystko i nie działa. Może prąd za słaby. Bo jak podłączę miernik to zwiera normalnie i wszystko działa. Tylko gorzej z kablami aby to podłączyć.
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-10-2011, 22:05   

kamyk0077, a spróbuj najpierw bez tego czujnika. Jak się zapali to coś z nim nie tak, jeśli nie to sprawdź mase a jeśli nadal nic to podepnij się gdzie indziej z tym plusem :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 03-10-2011, 22:06   

D@wIdS, No chy7ba będę musiał tak zrobić. Jutro będziemy próbować dalej :P :P Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-10-2011, 22:09   

A noo i zacznij od sprawdzenia najprostszych rzeczy ;D Żarówka nie przepalona? Dobrze zamocowana? ;d To też warto sprawdzić :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 03-10-2011, 22:14   

D@wIdS, Zarówka sprawdzona. Wyciągałem zegary i sprawdzałem żarówkę czy świeci i wszystko gra.
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-10-2011, 22:18   

No to sprawdź to o czym wyżej pisałem i daj znać jak poszło :)
W sumie jeżeli prąd jest odpowiedni to nie ma bata, musi działać a bez tego czujnika to już w ogóle ;d
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-10-2011, 08:55   

Jeżeli chodzi o mase/prąd to przeważnie to cały czas jest napięcie podawane na czujnik, a włożenie pasów "dodaję" masę i wtedy świeci. Więc nie zamiast prądowego daj mase pod czujnik i zobacz. Możliwe, że czujnik juz nie łączy w gnieździe pasów.
     Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-10-2011, 09:39   

No też właśnie myśle że coś z tym czujnikem jest nie tak. Jeżeli kontrolka zapali się po jego ominięciu to problem jest właśnie w tym czujniku.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-10-2011, 21:07   

Pogrzebane w forum Punto i proszę. Mam nadzieję że się chłopaki nie obrażą.
http://fiatpunto.com.pl/topic29044.html
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load