Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
licznik z obrotomierzem
Autor Wiadomość
Żelu77 
witamy nowego


Wiek: 47
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-07-2006, 21:46   licznik z obrotomierzem

Witam. Mam pytanko czy licznik z obrotomierzem z Tipo 1.9 TD z 1993r bdzie pasowal do Tipo 1.4 ie z 1995r??? Mam analogowy bez a chcialbym miec z obrotomierzem tez analogowy! I jeszcze jedno czy trzeba cos przerabiac?
     assistance
 
 skype
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-07-2006, 05:01   Re: licznik z obrotomierzem

Obrotomierze w dieslach są inaczej wyskalowane - nie pracują w takim zakresie obrotów co benzyniak, więc to trochę bez sensu...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
EGON: 



Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 69
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-07-2006, 08:36   Re: licznik z obrotomierzem

Żelu77 napisał/a:
Witam. Mam pytanko czy licznik z obrotomierzem z Tipo 1.9 TD z 1993r bdzie pasowal do Tipo 1.4 ie z 1995r??? Mam analogowy bez a chcialbym miec z obrotomierzem tez analogowy! I jeszcze jedno czy trzeba cos przerabiac?

w benzynowych obrotomierz strerowany jest z cewki zaplonowej a w dieslu takiej cewki niema w Tipo Diesel chyba sterowany jest z czujnika położenia wału bez przeróbek więc taki obrotek z benzyny nieruszy nawet z miejsca musisz szukać obrtoka z diesla i chyba bedziesz musiał dokupic czujnik jeszcze położenia wału
_________________
LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl
     assistance
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-07-2006, 16:19   

Jeszcze kontrolki moga byc pojebane bo sa inaczej np świece zarowe itp.
Lepiej poszukaj deseczki od benzyniaka (najlepiej z 1,8 lub 2,0 16V) :)
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-09-2006, 23:34   

Mam małe pytanko.

Chcialem zakupic deske z obrotkiem i pewnie jutro ja wezme :) Wszystkie kabelki do obrotka mam juz pociagniete bo kozystam obecnie z obrotka od DF'a :-) nie jest za piekny ale wskazuje dobrze :) Ale pytanie jest takie pod ktora kostke i pod ktory pin mam podlaczyc + - oraz impuls z cewki ? najlepiej prosil bym o foto lub jakies chlopskie wytlumaczenie :) Z góry dziekuje.
_________________
     assistance
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-09-2006, 00:08   

Witam !

Podlaczyc musisz pod sygnal z przerywacza czyli czujnika halla chyba w tym przypadku bo niewiem jak jest uklad zaplonowy w 1.4 zrobiony. Ogolnie na cewce masz mase ( chyba styk numer 1 ) a na drugim powinien byc sygnal + pojawiajacy sie iznikajacy jak silnik chodzi latwo sprawdzic.

Zaloz jeszcze waukometr od 125p !! Fajny bajer i przydatny:)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-09-2006, 08:46   

marcinwodnik przewody mam juz pociagniete ale gdzie je podlaczyc do deski ?? Która kostka który pin ?

[ Dodano: 14-09-2006, 13:12 ]
Mam juz zegary w swoim ręku i jest problem bo nie wiem czy kostki beda pasowac do mojej instalacji :( a po drugie nie wiem gdzie podlaczyc przewody od obrotka :( Prosze o pomooc bo juz nie wiem co i jak bo sie pogubilem :(
_________________
     assistance
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-09-2006, 13:39   

Mam to samo autko co Ty :P
do obrotka pociagasz tylko jeden przewód:
z cewki koło akumulatora, tam jest kostka na 4 piny ale ida do niej 3 kable, musisz wyjac zaślepke 4-go kanału wsadź tam kabel i pociagnij do deski a samo podłaczenie deski to jak podłączysz wszystkie kostki (kazda pasuje tylko do jednego gniazda) to ci jedno miejsce zostanie, ale ja ten kabel zakończylem konektorem ala podkładka ;) i przykreciłem do sruby ktora jest rowno za obrotomierzem (ona łaczy scieżke od wtyku z obrotkiem).
mam nadzieje ze moja rada jest jasna ;P
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-09-2006, 13:56   

No ok wiec jasne podlaczenie ale.. od obrotka wychodza trzy te gwinty
1 - na gorze
2 - na dole po lewej
3 - na dole po prawej

Wiec ktory 1 czy 2 ?? Jak mozesz to napisz dzieki i pozdrawiam.Jak podlacze to napisze co i jak.

[ Dodano: 14-09-2006, 16:15 ]
Hmm.. a wiec podlaczylem deske. Prędkościomierz dziala wszystkie kontrolki działają ale obrotek nie :( A wiec jak Mikus mówił podłączyłem. I co ?? Nie moge odpalić samochodu podłączam pod drugi też nie moge odpalić samochodu podłączam pod trzeci i odpalam samochód ale obrotomierz stoi na 1500 obr i po dodaniu gazu pracuje w zakresie tylko i wyłącznie powyżej 1500 obr nie schodzi nic nizej :( I juz nie wiem co jest i gdzie podłaczyc aby bylo dobrze. Licznik i wszysko jest sprawne na 10000% bo brałem ten licznik z samochodu mojego kolegi gdzie bylo ok i wszysko dzialalo ten licznik jest z tipo 2.0 8v.

Prosze jeszcze o rady co i jak.

Pozdrawiam.
_________________
     assistance
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-09-2006, 16:37   

hmmm nie wiem jak ci teraz pomoc, jeśli obrotek działa to jest dobrze podłaczony, bo tylko na jeden sposob go mozna podłączyć (i przy desce i prze cewce)
może masz tak wysoko obroty ustawione? - bez urazy ale juz widziałem ludzi ktorzy mieli "bieg jałowy" na 2000 RPM :/ A moze go miałeś na ssaniu?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-09-2006, 16:47   

No nie obrazam sie ale wiem ze jest na ok bo mialem wczesniej obrotek od DF'a i dzialalo wszystko ok. Nie byl na ssaniu i obroty mam 850 +-50 :) Wiec ok. Ale jak podlaczam ten przewod gdzie mowisz to nie moge samochodu odpalic. Hmm wiec nie wiem co jest.

[ Dodano: 14-09-2006, 18:41 ]
Wiec pomoze mi ktos czy nie ?? :) Bo juz mi sie pomysly skonczyly :)
_________________
     assistance
 
 
Michael 


Wiek: 44
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-09-2006, 19:31   

Mucha jutro ewentualnie po jutrze podeślę ci zdjęcia jak taka deskę z obrotomierzem podłączyłem u siebie. Też mam deskę od wersji 2.0 i działa wszystko dobrze.
  
 
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-09-2006, 19:38   

u mnie kontrolki dzialaja ok tylko ten obrotek jak przekrece kluczyk to juz mam 1500 obr/min a nawet silnika nie odpalam :( No ok jak cos to daj fotki na mucha@multicars.pl
_________________
     assistance
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-09-2006, 19:40   

a moze jakieś małe przebicie ci sie na tym kablu zrobiło? bo sygnał obrotomierza jest jak z potencjometru (im większe obroty tym "mocniejszy" minus to może napiecie na minusie nie spada po niżej "ilestam" i minimum robi się na 1500. a jak silnik masz wyłaczony to zegar masz na 0 czy juz na tym 1500?

[ Dodano: 14-09-2006, 20:42 ]
no wyprzedziłeś moje pytanie :)
na bank masz jakieś "lekkie" przebicie :)
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-09-2006, 21:42   

Jak silnik wylaczony to wskazania sa na "0" ale jak przekrece kluczyk w pozycje MAR to juz jest "1500"

[ Dodano: 14-09-2006, 21:45 ]
hmm a co do przebicia na przewodzie to napewno nie ma bo podlaczalem chyba ze 2 przewody na probe..... ale trfne spostrzerzenie ;) tylko ze dalej nie dziala :(
_________________
     assistance
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-09-2006, 06:36   

może na tych ścieżkach z tyłu deski sie jakies lekkie przebicie zrobiło?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Michael 


Wiek: 44
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-09-2006, 11:13   

Z fotkami będzie problem więc napiszę ci jak to jest podłączone u mnie. Kabel na cewce podłączony jest do 2 pinu (mam to spięte razem z biało-brązowy kabelem) 1 pin to ten pusty, na 3 i 4 jest kabel pomarańczowy . Przy zegarach powinieneś mieć jedną kostkę nie obsadzoną (tą pod kostką elektronic check), kabel z cewki podłączasz pod 2 lub 3 pin od lewej, jeśli zegary są przodem do ciebie.

Tak to wygląda u mnie i działa. Podłączenie robił mi elektryk. Powodzenia.
  
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-09-2006, 12:55   

Michael napisał/a:
Kabel na cewce podłączony jest do 2 pinu (mam to spięte razem z biało-brązowy kabelem) 1 pin to ten pusty

I wszystko ci działa? przecież ten pusty pin jest do obrotka... w wersjach z oryginalnym obrotkiem tez tak jest...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-09-2006, 14:25   

Hmm panowie dzieki bardzo za odpowiedzi. Napewno bardzo mi sie przydadza do dalszego dzialania. Jak cos wykombinuje to dam znac jak poszlo.
_________________
     assistance
 
 
Michael 


Wiek: 44
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-09-2006, 14:57   

Tak jak pisałem ten jeden pin mam pusty, wszystko działo bardzo dobrze.
  
 
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-09-2006, 16:04   

Witam co do licznika z obrotkiem dałem sobie spokój bo niestety nie dzialal pod zadnym wzgledem deska przejrzana i nic tam nie znalazlem niepokojacego. Wydaje mi sie ze cos jest nie tak z instalacja u mnie...chociaz obrotek od DF'a gdy podlaczam dziala bez zarzutów i jest wszystko ok. Ale dałem sobie spokój bo stwierdziłem ze nie ma sensu sobie szarpać nerwów. Oddałem licznik kase mam spowrotem i jestm zadowolony z tego od DF'a :) Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje wszystkim którzy udzielali mi wskazówek co do podłączenia obrotka. Dzieki pozdro for all :D

** Dodano: 18-09-2006, 16:06 **
Na to konto zakupie sobie inną antenkę do CB bo ta moja to tragedia :sciana: Może Hustler 100 ?? Hmm zobaczymy...
_________________
     assistance
 
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-11-2006, 20:54   

To wprawdzie stary temat, ale mam odpowiedzi na parę pytań. Może ktoś będzie miał w przyszłosci jeszcze taki problem.
Więc parę dni temu kupiłem deske z obrotkiem. Wszystkie kostki miałem fabrycznie więc nie było problemu z podłączeniem. Po podłączeniu wszystko działało ale wskaźnik temperatury pokazywał 120 stopni gdy było 90 a obrotomierz jeszcze przed odpaleniem silnika pokazywał 1500. Nic prostszego jak wyciągnąc wskazówki przy włączonej stacyjce i włozyc je tak aby pokazywały odpowiednie wartości. I tak po przestawieniu wskazówki obrotomierza, po odpaleniu pokazuje 900 a na czwórce obie wskazówki (obrotomierza i prędkościomierza) idą równiutko.
[/code]
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load