licznik z obrotomierzem |
Autor |
Wiadomość |
Żelu77
witamy nowego
Wiek: 47 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 7 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-07-2006, 21:46 licznik z obrotomierzem
|
|
|
Witam. Mam pytanko czy licznik z obrotomierzem z Tipo 1.9 TD z 1993r bdzie pasowal do Tipo 1.4 ie z 1995r??? Mam analogowy bez a chcialbym miec z obrotomierzem tez analogowy! I jeszcze jedno czy trzeba cos przerabiac? |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-07-2006, 05:01 Re: licznik z obrotomierzem
|
|
|
Obrotomierze w dieslach są inaczej wyskalowane - nie pracują w takim zakresie obrotów co benzyniak, więc to trochę bez sensu... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
EGON:
Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2005 Posty: 69 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-07-2006, 08:36 Re: licznik z obrotomierzem
|
|
|
Żelu77 napisał/a: | Witam. Mam pytanko czy licznik z obrotomierzem z Tipo 1.9 TD z 1993r bdzie pasowal do Tipo 1.4 ie z 1995r??? Mam analogowy bez a chcialbym miec z obrotomierzem tez analogowy! I jeszcze jedno czy trzeba cos przerabiac? |
w benzynowych obrotomierz strerowany jest z cewki zaplonowej a w dieslu takiej cewki niema w Tipo Diesel chyba sterowany jest z czujnika położenia wału bez przeróbek więc taki obrotek z benzyny nieruszy nawet z miejsca musisz szukać obrtoka z diesla i chyba bedziesz musiał dokupic czujnik jeszcze położenia wału |
_________________ LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-07-2006, 16:19
|
|
|
Jeszcze kontrolki moga byc pojebane bo sa inaczej np świece zarowe itp.
Lepiej poszukaj deseczki od benzyniaka (najlepiej z 1,8 lub 2,0 16V) |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-09-2006, 23:34
|
|
|
Mam małe pytanko.
Chcialem zakupic deske z obrotkiem i pewnie jutro ja wezme Wszystkie kabelki do obrotka mam juz pociagniete bo kozystam obecnie z obrotka od DF'a :-) nie jest za piekny ale wskazuje dobrze Ale pytanie jest takie pod ktora kostke i pod ktory pin mam podlaczyc + - oraz impuls z cewki ? najlepiej prosil bym o foto lub jakies chlopskie wytlumaczenie Z góry dziekuje. |
_________________
|
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-09-2006, 00:08
|
|
|
Witam !
Podlaczyc musisz pod sygnal z przerywacza czyli czujnika halla chyba w tym przypadku bo niewiem jak jest uklad zaplonowy w 1.4 zrobiony. Ogolnie na cewce masz mase ( chyba styk numer 1 ) a na drugim powinien byc sygnal + pojawiajacy sie iznikajacy jak silnik chodzi latwo sprawdzic.
Zaloz jeszcze waukometr od 125p !! Fajny bajer i przydatny:) |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-09-2006, 08:46
|
|
|
marcinwodnik przewody mam juz pociagniete ale gdzie je podlaczyc do deski ?? Która kostka który pin ?
[ Dodano: 14-09-2006, 13:12 ]
Mam juz zegary w swoim ręku i jest problem bo nie wiem czy kostki beda pasowac do mojej instalacji a po drugie nie wiem gdzie podlaczyc przewody od obrotka Prosze o pomooc bo juz nie wiem co i jak bo sie pogubilem |
_________________
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-09-2006, 13:39
|
|
|
Mam to samo autko co Ty
do obrotka pociagasz tylko jeden przewód:
z cewki koło akumulatora, tam jest kostka na 4 piny ale ida do niej 3 kable, musisz wyjac zaślepke 4-go kanału wsadź tam kabel i pociagnij do deski a samo podłaczenie deski to jak podłączysz wszystkie kostki (kazda pasuje tylko do jednego gniazda) to ci jedno miejsce zostanie, ale ja ten kabel zakończylem konektorem ala podkładka i przykreciłem do sruby ktora jest rowno za obrotomierzem (ona łaczy scieżke od wtyku z obrotkiem).
mam nadzieje ze moja rada jest jasna ;P |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-09-2006, 13:56
|
|
|
No ok wiec jasne podlaczenie ale.. od obrotka wychodza trzy te gwinty
1 - na gorze
2 - na dole po lewej
3 - na dole po prawej
Wiec ktory 1 czy 2 ?? Jak mozesz to napisz dzieki i pozdrawiam.Jak podlacze to napisze co i jak.
[ Dodano: 14-09-2006, 16:15 ]
Hmm.. a wiec podlaczylem deske. Prędkościomierz dziala wszystkie kontrolki działają ale obrotek nie A wiec jak Mikus mówił podłączyłem. I co ?? Nie moge odpalić samochodu podłączam pod drugi też nie moge odpalić samochodu podłączam pod trzeci i odpalam samochód ale obrotomierz stoi na 1500 obr i po dodaniu gazu pracuje w zakresie tylko i wyłącznie powyżej 1500 obr nie schodzi nic nizej I juz nie wiem co jest i gdzie podłaczyc aby bylo dobrze. Licznik i wszysko jest sprawne na 10000% bo brałem ten licznik z samochodu mojego kolegi gdzie bylo ok i wszysko dzialalo ten licznik jest z tipo 2.0 8v.
Prosze jeszcze o rady co i jak.
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-09-2006, 16:37
|
|
|
hmmm nie wiem jak ci teraz pomoc, jeśli obrotek działa to jest dobrze podłaczony, bo tylko na jeden sposob go mozna podłączyć (i przy desce i prze cewce)
może masz tak wysoko obroty ustawione? - bez urazy ale juz widziałem ludzi ktorzy mieli "bieg jałowy" na 2000 RPM :/ A moze go miałeś na ssaniu? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-09-2006, 16:47
|
|
|
No nie obrazam sie ale wiem ze jest na ok bo mialem wczesniej obrotek od DF'a i dzialalo wszystko ok. Nie byl na ssaniu i obroty mam 850 +-50 Wiec ok. Ale jak podlaczam ten przewod gdzie mowisz to nie moge samochodu odpalic. Hmm wiec nie wiem co jest.
[ Dodano: 14-09-2006, 18:41 ]
Wiec pomoze mi ktos czy nie ?? Bo juz mi sie pomysly skonczyly |
_________________
|
|
|
|
|
Michael
Wiek: 44 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 17 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-09-2006, 19:31
|
|
|
Mucha jutro ewentualnie po jutrze podeślę ci zdjęcia jak taka deskę z obrotomierzem podłączyłem u siebie. Też mam deskę od wersji 2.0 i działa wszystko dobrze. |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-09-2006, 19:38
|
|
|
u mnie kontrolki dzialaja ok tylko ten obrotek jak przekrece kluczyk to juz mam 1500 obr/min a nawet silnika nie odpalam No ok jak cos to daj fotki na mucha@multicars.pl |
_________________
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-09-2006, 19:40
|
|
|
a moze jakieś małe przebicie ci sie na tym kablu zrobiło? bo sygnał obrotomierza jest jak z potencjometru (im większe obroty tym "mocniejszy" minus to może napiecie na minusie nie spada po niżej "ilestam" i minimum robi się na 1500. a jak silnik masz wyłaczony to zegar masz na 0 czy juz na tym 1500?
[ Dodano: 14-09-2006, 20:42 ]
no wyprzedziłeś moje pytanie
na bank masz jakieś "lekkie" przebicie |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-09-2006, 21:42
|
|
|
Jak silnik wylaczony to wskazania sa na "0" ale jak przekrece kluczyk w pozycje MAR to juz jest "1500"
[ Dodano: 14-09-2006, 21:45 ]
hmm a co do przebicia na przewodzie to napewno nie ma bo podlaczalem chyba ze 2 przewody na probe..... ale trfne spostrzerzenie tylko ze dalej nie dziala |
_________________
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-09-2006, 06:36
|
|
|
może na tych ścieżkach z tyłu deski sie jakies lekkie przebicie zrobiło? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Michael
Wiek: 44 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 17 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-09-2006, 11:13
|
|
|
Z fotkami będzie problem więc napiszę ci jak to jest podłączone u mnie. Kabel na cewce podłączony jest do 2 pinu (mam to spięte razem z biało-brązowy kabelem) 1 pin to ten pusty, na 3 i 4 jest kabel pomarańczowy . Przy zegarach powinieneś mieć jedną kostkę nie obsadzoną (tą pod kostką elektronic check), kabel z cewki podłączasz pod 2 lub 3 pin od lewej, jeśli zegary są przodem do ciebie.
Tak to wygląda u mnie i działa. Podłączenie robił mi elektryk. Powodzenia. |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-09-2006, 12:55
|
|
|
Michael napisał/a: | Kabel na cewce podłączony jest do 2 pinu (mam to spięte razem z biało-brązowy kabelem) 1 pin to ten pusty |
I wszystko ci działa? przecież ten pusty pin jest do obrotka... w wersjach z oryginalnym obrotkiem tez tak jest... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-09-2006, 14:25
|
|
|
Hmm panowie dzieki bardzo za odpowiedzi. Napewno bardzo mi sie przydadza do dalszego dzialania. Jak cos wykombinuje to dam znac jak poszlo. |
_________________
|
|
|
|
|
Michael
Wiek: 44 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 17 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-09-2006, 14:57
|
|
|
Tak jak pisałem ten jeden pin mam pusty, wszystko działo bardzo dobrze. |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-09-2006, 16:04
|
|
|
Witam co do licznika z obrotkiem dałem sobie spokój bo niestety nie dzialal pod zadnym wzgledem deska przejrzana i nic tam nie znalazlem niepokojacego. Wydaje mi sie ze cos jest nie tak z instalacja u mnie...chociaz obrotek od DF'a gdy podlaczam dziala bez zarzutów i jest wszystko ok. Ale dałem sobie spokój bo stwierdziłem ze nie ma sensu sobie szarpać nerwów. Oddałem licznik kase mam spowrotem i jestm zadowolony z tego od DF'a Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje wszystkim którzy udzielali mi wskazówek co do podłączenia obrotka. Dzieki pozdro for all
** Dodano: 18-09-2006, 16:06 **
Na to konto zakupie sobie inną antenkę do CB bo ta moja to tragedia Może Hustler 100 ?? Hmm zobaczymy... |
_________________
|
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-11-2006, 20:54
|
|
|
To wprawdzie stary temat, ale mam odpowiedzi na parę pytań. Może ktoś będzie miał w przyszłosci jeszcze taki problem.
Więc parę dni temu kupiłem deske z obrotkiem. Wszystkie kostki miałem fabrycznie więc nie było problemu z podłączeniem. Po podłączeniu wszystko działało ale wskaźnik temperatury pokazywał 120 stopni gdy było 90 a obrotomierz jeszcze przed odpaleniem silnika pokazywał 1500. Nic prostszego jak wyciągnąc wskazówki przy włączonej stacyjce i włozyc je tak aby pokazywały odpowiednie wartości. I tak po przestawieniu wskazówki obrotomierza, po odpaleniu pokazuje 900 a na czwórce obie wskazówki (obrotomierza i prędkościomierza) idą równiutko.
[/code] |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
|