Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moduł zapłonowy BOSCH a obrotomierz
Autor Wiadomość
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-06-2008, 12:59   Moduł zapłonowy BOSCH a obrotomierz

Zachciało mi się deski z obrotkiem. Wszystko ładnie pięknie prócz jednego małego szczegółu. Nie mam normalnej cewki zapłonowej i nieśmiertelnego kabelka w kolorze brązowo-białym a dla odmiany mam elektroniczny moduł Boscha i trzy kabelki w kolorze czerwonym, żółtym i niebieskim. Ma może ktoś pomysł który z nich może dawać sygnał dla obrotka? Dźwięczny byłbym za sugestie. Niestety szukajka nic nie pokazuje na ten temat.

Z tego co doszedłem sam to czerwony i żółty kabel dają zasilanie dużej mocy a niebieski steruje zapłonem z kluczyka. Teraz szukam portu w kompie do którego odnosi się obrotomierz. I chyba to port 24 ale nie jestem pewien.

Niech ktoś zweryfikuje te moje poczynania bo sam już tracę pomysły i cierpliwość

To comisię udało jeszcze dodatkowoustalić jest:
- mało popularny silnik 836A.4
- moduł zapłonowy motronic Bosch MA1.7
- do tego komputer Boscha

i nadal nie wiem gdzie podłączyć obrotka ;(
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-06-2008, 23:38   

Arkady1s, opisz jak to wygląda u Ciebie,bo nie mam pojęcia co Ty tam masz pod maską.Czy masz aparat zapłonowy na wałku rozrządu,czy może masz tam cewką z wyjściem na cztery przewody zapłonowe.Czy masz sterownik od wtrysku w kabinie czy nad prawym kołem.Wtedy będziemy szukać bo na razie nie wiadomo co i gdzie. ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-06-2008, 07:51   

Nie znam tego silnika, ale w dziale Download jest opis wyjść komputera, oto on:
http://forum.tempra.org/d...etail&df_id=173

Dobrze mówiłeś. Pod pinem 24 jest obrotek.
Tam jest opisane to tak:
- po włączeniu zapłonu podawane jest napięcie 11-14V
- po odpaleniu silnika do 3000 rpm podawany jest sygnał od częstotliwości 30Hz (w zwyż) w funkcji V do T (napięcia do czasu)
- przy około 3000 rpm sygnał powinień mięc około 100Hz
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-06-2008, 08:27   

niestety nie mogę pobrać tego opisu a szkoda......

Jest to silnik 836A4.
Jest tam cewka z wyjściem na 4 przewody Bosch (taka jak w poldkach)
Komputer był na prawym nadkolu ale go przetransportowałem do kabiny
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-06-2008, 11:38   

Arkady1s chciałem Ci go wysłać,ale dostałem info że masz pełną skrzynkę PW.
Ale skoro nie można wysłać PDF-u to zamieszczę screen.Jest to mono-motronic.On posiada cewkę WN z wyjściem na cztery przewody WN i centralkę nad prawym kołem.
Tak jak zauważyliście razem z Miszkiem,jest to pin nr 24.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-06-2008, 13:56   

Wszystko super, mam tylko jeszcze jedno pytanie, ponieważ nie mogę ściągnąć manuala nie bardzo wiem jaki kolor jest przypisany do L? Niebieski? Brązowy?
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-06-2008, 14:23   

Offtopic:
Nie odpisałeś na PW.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-06-2008, 14:24   

Na PW nic nie mam, a właśnie tam zajżałem

Cóż nie jest to przewód niebieski ale też błękitny. robi się zabawnie

No i po problemie. Obrotek działa jak marzenie. I znów się okazało że zwykła chłopska logika bierze górę nad schematami. Fiat to prosty samochód tylko schematy ma skomplikowane. Skoro na wszystkich możliwych kombinacjach w gaźnikach wychodzi że jest to kabel Brązowo-biały a na schemacie że niebieski to pewnie trzeba wybrać coś pośrodku tzn............ brązowo-biały z wiązki od kompa i się wpiąć. BINGO!!!!! Jakikolwiek nie byłby to model silnika do obrotka idzie BRĄZOWO-BIAŁY!!!!!
  
 
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-06-2008, 20:48   

A gdzie on idze ten kabelek i w którym miejscu to sie znajduje pod maska to


_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-06-2008, 07:36   

Znajdż kompa, masz go albo na lewym nadkolu pod czarnym plastikiem albo w kabinie nad nogami pasażera. Weź jedo wiązkę i znajdź w niej kabelek brązowo-biały. Wepnij się w niego i po problemie.
  
 
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-06-2008, 09:33   

wiem wiem tylko mi chodziło o to czy wiesz gdzie jest jego koniec po wyjsciu z kompa bo musialbym cała instalacje rozbierac i patrzec gdzie ten nieszczesny kabelek idzie a od obrotomierza mam kabel pociągniety ale za krótki i do kompa nie dostanie dlatego chcialem go podpiac gdzies dalej a nie przy samym kompie
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-06-2008, 10:03   

poldek, Ale jak znajdziesz kompa to idziesz za wiązką, poza tym z przedłużeniem kabla nie ma problemu do lutowujesz sobie ile chcesz, źle mówię?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-06-2008, 11:38   

A jakie ma znaczenie gdzie idzie koniec? Ja tam się nie zastanawiałem tylko wpakowałem kabelek jak tylko znalazłem właściwy. Nie szukałem końca. U mnie też był krótki kabelek ale poprostu wypiąłem wtyczkę i zarobiłem końcówkę wsuwki na nowyp kabelku i finito. Nie ma sensu szukać końca bo można się zdziwić w jakim miejscu go się znajdzie.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load