Moze ktos zdagnie co i jak ? :) |
Autor |
Wiadomość |
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-07-2007, 14:46 Moze ktos zdagnie co i jak ? :)
|
|
|
Sprawa wyglada tak, deska digital z 1.9td z obrotkiem, po odpaleniu wszystko smiga normalnie, obrotomierz wskazuje obroty silnika, czujnik temp. prawidlowa tem. i reszta wskaznikow gra.. ale po wlaczeniu swiatel zaczyna swirowac obrotek i czujnik temp., obrotomierz raz zanika a raz skacze sobie zanizajac podawana wartosc, czujnik temp. potrafi leciec w oczach do max skali czyli 130st..
Dzisiaj z kolega George przez pare h dzialalismy w temacie i sprawdzalismy tak:
- czujnik obrotomierza montowany w skrzyni, (sprawdzany byl czujnik z auta grzeska)
- deski digitala, (sprawdzana byla deska z auta grzeska)
- podalismy dodatkowy + na zasilanie deski,
- podalismy dodatkowa mase na deske,
- zostala wyczyszczona masa w kabinie ktora znajduje sie nad skrzynka z bezpiecznikami,
- zostala wyczyszczona masa pod aku,
- wyczyscilismy styki w skrzynce bezpiecznikow na zlaczu D z ktorego brane jest zasilanie do digita,
- podawalismy mase z aku na czujnik obrotka,
- sprawdzenie wyswietlacza deski od wskaznika obrotka poprzez sciagniecie wtyczki z czujki i dotknieciu z masa podaje prawidlowy rosnacy odczyc na desce,
znade z tych zabiegow nic nie wniosly, objawy po sa identyczne jak byly..
zmienie jeszcze czujnik temperatury bo mam nowke oryginal w magazynku w domu, po niedzieli jeszcze zmienie kabel sygnalowy z czujki obrotka na grubszy...
dodam ze wszystko dziala oki przez jakies 3-4tyg od zamontowania czujki w skrzyni.. i na raz zaczely sie dziac takie cuda
jakies sugestie? cos komus przychodzi do glowy |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-07-2007, 15:37
|
|
|
Rozumiem że wypróbowałeś wszystkie możliwe kombinacje czyli twoja deska i inny czujnik, inny czujnik i inna deska, twój czujnik i inna deska i że na każdej kombinacji jest to samo. W taki wypadku wyglądałoby na to ze coś jest skopane w instalacji, tylko pytanie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-07-2007, 15:47
|
|
|
Zadne zabiegi nie pomogly.. zawsze to samo jest na wlaczonych swiatlach.. to ze cos w instalacji moze byc skopane to nasuwa sie tez do glowy.. pytanie co? i dlaczego dzialalo wczesniej bez problemow |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-07-2007, 16:13
|
|
|
U mnie przeca była to samo, bez powodu nagle zaczeło świrować i nikt nie potrafił powiedzieć dlaczego, tyle że u mnie dodatkowa masa rozwiązala problem .... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-07-2007, 16:45
|
|
|
Tu zadna masa dodatkowa nic nie daje |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-07-2007, 17:40
|
|
|
Przełóż przekaźniki w skrzynce bezpiecznikó z drugiego auta i zobacz. Zawsze można spróbować. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-07-2007, 19:31
|
|
|
miszko, mieszko przekladalismy przekazniki od swiatel z auta grzeska.. bez zmian..
wlasnie wrocilem od przyjaciela ktory mi tipka zawsze mechanikuje i jest jeszcze pomysl ze ktoras dioda mogla pasc w altku i wali po masie.. bo ewidentnie obrotek i czujka swiruje po nacisnieciu albo wlaczeniu czegos dodatkowego co pobiera prad..
jutro moze bede mial jakies namiary od elektronika ktory pracuje w trans poludniu..
jak nie to po niedzieli zmienimy altka bo mam drugiego sprawnego w 100% na zapasie i zobaczymy czy dalej beda wariacje |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-07-2007, 19:44
|
|
|
opti, to odepnij kable od altka i zobaczysz czy to przez diody. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-07-2007, 21:07
|
|
|
Pytanie jeszcze mam czy to sie dzieje na włączonym silniku czy zawsze ? bo jeśli na odpalonym to raczej nie polecam sprawdzać odpinania kabli przy alternatorze który sie zakręci bo mozna go uszkodzić. W takiej sytuacji, mimo ze to sporo gimnastyki to trzeba niestety ale paski zdjąc albo przynajmniej poluzować i wtedy sprawdzać. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-07-2007, 21:50
|
|
|
Odepnij wzbudzenie altka i odpal auto, wtedy powinno chodzić na samym aku, albo zdemontuj pasek. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-07-2007, 22:39
|
|
|
Hipo, na odpalonym silniku..
trzeba bedzie altka sprawdzic.. zawsze to jakies podejrzenie zostanie wyelimonowane |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-07-2007, 08:08
|
|
|
miszko napisał/a: | Odepnij wzbudzenie altka i odpal auto, wtedy powinno chodzić na samym aku, albo zdemontuj pasek. |
No właśnie o takiej sytuacji mówie, kręcenie altkiem bez wzbudzenia oznacza jego chorobe zwykle, w skrajnych przypadkach smierć mostka. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-07-2007, 08:49
|
|
|
Hipo napisał/a: | bo jeśli na odpalonym to raczej nie polecam sprawdzać odpinania kabli przy alternatorze który sie zakręci bo mozna go uszkodzić. |
Nigdzie nie napisałem żeby zapalił silnik po odpięciu kabli od alternatora. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-07-2007, 08:53
|
|
|
Jutro sciagnie sie pasek z altka albo podnienimy altka z przyjacielem i sie zobaczy... |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-07-2007, 09:07
|
|
|
Odpinasz wzbudzenie i odpalasz auto. W alternatorze nie powinieneś spalić mostka. Nie wytworzy się taka siła SEM która przeindukuje się na prąd. Chyba, żebyś naprawde ostro kręcił silnikiem, a tym samym alternatorem np. 6-7tys. obrotów.
Po drugie, to tylko wzbudzenie! Nawet jak by się alternator sam się wzbudził to prąd popłynie "normlanie".
Są alternatory samowzbudne, ale to głównie w maszynach bez akumulatorów np. motory ETZ 250.
Zdejmij pasek, to tylko kwestia poluzowania napinacza, oraz odłącz główny plus i wzbudzenie. Tak będzie najlepiej. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-07-2007, 16:47
|
|
|
Update w temacie.. od wczoraj wieczora nastapila jakas samo naprawa bo teraz juz nie swiruje temperatura na wlaczonych swiatlach ani obrotek tylko wskaznik temp. rosnie o jedna kreske do 90 przy wlaczeniu kierunka lub stopow..
altka nie sprawdzalem bo od tej pory nie bylo czasu i tak jezdzilem.. heh teraz to nie wiem moze sie poprawi samo do konca hehehe |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-07-2007, 18:57
|
|
|
Może wczesniej było autku za zimno a teraz jak teperaturki wyższe to mu już jest dobrze |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-07-2007, 19:19
|
|
|
Kto to wie co tam siedzialo.. jak narazie jest tak jak pisalem wczoraj.. |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-07-2007, 19:33
|
|
|
I oby było tak jak jest albo i lepiej |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-07-2007, 19:37
|
|
|
Toz to ja sie nastawiam ze bedzie lepiej
Nowy rozrzad + nowy olej dostal dzisiaj wiec digitala niech sam do konca naprawi |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Unique
Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 24 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-07-2007, 22:09
|
|
|
Witam
Jestem tu nowy i mam podobny problem jak kolega.. tylko u mnie sie drastyczniej objawia wlaczenie swiatel
Posiadam od niedawna Fiata Tipo 1.6 DGT (el szyby, abs, wsp kier, central) z inst gazowa..
Wszystko ladnie pieknie, az ktoregos dnia nagle jak odpalilem silnik i wlaczylem swiatla to mi zgasl i nic sie nie pojawialo na desce.. ale po wylaczeniu stacyjki i odpaleniu na nowo juz bylo wszystko ok.. Sprawa nagle znowu ucichla.. po 3 tygodniach wchodze do samochodu, odpalam, wlaczam swiatla silnik gasnie a na desce jest podswietlenie ale bardzo slabe ledwo widoczne.. wylaczylem swiatla i bylo ok.. trudno jezdzilem na postojowkach.. wczoraj samochod mi znowu odmowil posluszenstwa jednak teraz bylo znacznie gorzej.. odpalam - wlaczam pozycje - gasnie i juz od tego momentu nic nie mozna bylo zrobic.. przekrecenie na zaplon nie dawalo zadnego efektu - nic sie nie podswietlalo, nic nie dzialalo - zadne przelaczniki.. jak nacisnalem hamulec, czy probowalem zamknac szyby (elektryczne) przy otwartych drzwiach to cos tykalo i pojawialo sie na desce ikonka akumulatora i oleju.. dzisiaj rano wszedlem do samochodu, odpalilem silnik, wlaczylem swiatla i wszystko smigalo.. jakas godzinke temu znowu zwariowal.. tyle ze teraz juz musialem aku odlaczyc bo caly czas sie swiecily kontrolki od ladowania i od oleju przy wylaczonej stacyjce.. Prosze pomozcie o co tu chodzi.. rozkrecilem deske i nic tam nie widzialem przepalonego, sprawdzilem okablowanie od aku i tez wszystko ok, alternator laduje (sprawdzalem u mechanika), akumulator jest dobry, kable wysokiego napiecia sa nowe, bezpieczniki zdrowe tylko co chwile mi sie przepala od centrala bezpiecznik. Na benzynie samochod odpala ale jak wcisne hamulec to gasnie, wrzuce wsteczny to gasnie, puszcze gaz to tez gasnie.. na gazie w ogole nie odpala.. zaloze sie ze jutro rano wejde do samochodu i znow bedzie wszystko ok.. samochod sie zachowuje jakby w ogole nie dostawal zadnego pradu.. nawet glupia lampka nie dziala..
Stwierdzilem ze po co nowy temat zakladac jak kolega mial podobny problem..
Naprawde z gory dziekuje za wszelaka pomoc.. ja juz sam nie daje rady i zaden elektryk nie wie co to moze byc.. sprawdzalem kostke stacyjki i nie widzialem zadnych przepalen.
Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-07-2007, 22:45
|
|
|
Na początek przeczyść masę pod akumulatorem przykręconą do podłużnicy i dalej do skrzyni biegów a potem potem do kolektora ssącego (dwie śruby) i wszystkie jakie zobaczysz.Popraw styki na rozruszniku i alternatorze. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Unique
Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 24 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-07-2007, 23:04
|
|
|
dzieki, jutro sie tym zajme po pracy i dam odpowiedz czy jest ok |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-07-2007, 11:26
|
|
|
A może na samym aku jeździłeś i już po prostu prądu zabrakło? Zobacz czy masz w ogóle prąd w aku |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
Unique
Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 24 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-07-2007, 15:55
|
|
|
to czemu on mi rano normalnie odpala a wieczorem mu odwala ?? alternator laduje, sprawdzone.. zaraz ide wykonac czynnosci przekazane przez ZielonyTBG.. jak nie pomoze to nie wiem.. pozostaje mi chyba serwis fiata i wymiana calej elektryki Zaden elektryk w poblizu nie wie co sie dzieje.. jeden mowi to, drugi tamto i wszystko co mowili zrobilem i dalej wariacje |
|
|
|
|
|