Mrugająca deska digital |
Autor |
Wiadomość |
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-11-2005, 13:43 Mrugająca deska digital
|
|
|
Pomocy zrobiło się zimno i moja deska dostała szału. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce widzę ciemność, a gdy odpalę silnik to cała deska zaczyna mrugać i po paru minutach znowu zgaśnie. Gdy autko jest ciepłe i postoi 20 minut to po odpaleniu wszystko jest okey.Sprawdziłem wszystkie masy są przemierzone i pokazują że są sprawne napięcie na złączu w desce jest 11.98 V. Wymontowałem całą elektronikę z deski i poprawiłem luty bo objawy pokazywały na pęknięty lub zimny lut ale dalej to samo, ma ktoś może schemat tej deski lub przynajmniej samo zasilanie. Dodatkowym objawem jest to że stoi licznik prędkości, przebieg i zegar nie kasuje wskazań tylko stoją w tym samym miejscu co ustawię, a jak deska działa to wszystko jest okey i dalej zlicza przebieg i działa zegar. |
|
|
|
|
muflonek
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 84 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-11-2005, 19:03
|
|
|
mi kiedys gasla deska (nie bylo podswietlenia ale jak by sie czlowiek w dzien przypatrzyl to liczniki dzialaly). tez nie moglem nic z tym zrobic ale wiedzialem ze to zasilania brakuje. dolutowalem do sciezki kabelek z zasilaniem. od tej pory nie moge tylko sobie regulowac podswietlenia ale to lepsze niz nie widziec nic |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-11-2005, 13:09 Brak masy digitala.
|
|
|
Ardian
W Twojej cyfrowej wersji pulpitu wyświetlacze na desce nie mają zasilania drugim przewodem "-" minusowym.
Pomierzyłeś napięcie na desce pomiędzy zasilaniem "+" plusowym i masą samochodu , a należało poszukać na niej zasilania minusowego czyli "masy".
Masa deski jest wyizolowana i podłączona jest to masy samochodu w komorze silnika. Najczęściej jest to na minusowym przewodzie akumulatorowym.
Na tym przewodzie jest opaska przy pomocy , której łączy się z masą samochodu.
W opasce są wycięte konektorki "damskie" , w które można wpinać przewody zakończone konektorkami "męskimi".
Twoja masa wypięła się z tej opaski i teraz "losowo" kontaktuje.
W moim samochodzie przewód minusowy akumulatora jest przymocowany do masy samochodu pod podstawką akumulatora i dalej jego drugi koniec przymocowany jest do skrzyni biegów.
Jeżeli będziesz podążał ręką po przewodzie minusowym od klemy pod podstawkę to powinieneś znaleźć jeden lub dwa przewody lużne w pobliżu opaski. Jeżeli są dwa to powinny być połączone razem do jednego konektorka i jest to masa deski digitala. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-11-2005, 18:43
|
|
|
Cześć posprawdzałem jeszcze raz napięcie podawane na deska względem masy umieszczonej w złączu i jest to samo. Dzisiaj rano po odpaleniu deska była ciemna po przejechaniu 10 km i postoju 1 godzinnym wszystko było okey jeździłem cały dzień od sklepu do sklepu autko było więc wciąż ciepłe i ani razu nie mrugneła więc to nie będzie od zasilania dochodzącego do złącza tylko w samej płycie chyba poszło coś z elektroniki. Mam proźbę może ktoś ma schemat zasilania samej płyty lub wie co odpowiada za zasilanie jaki element który reaguje na ciepło. |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-11-2005, 19:39
|
|
|
Jeśli posprawdzałeś luty i są pewne to zmień kwarc głównego procka licznika.
Uwaga.....
Kwarc ma mieć całkowicie identyczną wartość a nie przybliżoną. |
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-11-2005, 09:16
|
|
|
Co wspólnego ma kwarc z podświetleniem deski jak wszystkie funkcje działają.
Już wiem podświetleniem steruje procesor a kwarc go napędza.
Ma ktoś może wartość tego kwarcu? |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-11-2005, 14:20
|
|
|
Ardian
Sprawdź napięcie wtedy gdy nie świeci!
Sprawdź to przyłącze masy pod podstawką akumulatora!
Odłącz i przyłącz masę lub poruszaj tym złączem. Do pomocy zaproś drugą osobą i posadź przy digitalu.
Przypuszczam, że to złącze wymaga zwykłej konserwacji.
Z tego co pamiętam to po odłączeniu masy ekonomizer świeci na czerwono. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-11-2005, 14:38
|
|
|
Jadodada masa pod akumulatorem była cała rozebrana wyczyszczona nasmarowana więc jest okey. Myśle że coś jest z deską, a może jest to wina napięcia bo mam na złączu tylko 11.98. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-11-2005, 22:58
|
|
|
Ardian
1. Jeżeli masa była "rozebrana" to czy w opaskę przewodu akumulatora był wpięty jeden konektor?
Jeżeli go nie było to znaczy , że masy digitala nie podłączono!
To jest masa regulatora intensywności oświetlenia digitala dla wszystkich wskaźników digitala i dla check control umieszczonym w skrzynce bezpieczników ( nie mylić z jego wyświetlaczem na desce digitala).
Przypuszczam , że należy poszukać tej masy digitala (dwa lub trzy przewody czarno-filoletowe połączone razem) w wiązce przewodów dochodzących do masy głównej pod podstawką akumulatora. Powinno być w tej wiązce przewodów złącze (kostka) przewodów od silnika z przewodami deski rozdzielczej. Na schematach jest to złącze czteropinowe. Jeżeli masz ABS będzie również tam przewód szary.
2. Masa oświetlenia wskażników deski digitala jest w kabinie po lewej stronie kierowcy obok skrzynki bezpieczników. Dochodzą do niej przewody w kolorze czarnym. Od digitala jest doprowadzonych kilka - conajmniej cztery.
3. Jeżeli którykolwiek z wskaźników nie wskazuje pożądanych wartości (nie działa prawidłowo) to należy sprawdzić jego masę w kabinie kierowcy patrz pkt.2.
Na podstawie posiadanych schematów są to: wskaźnik poziomu paliwa, lampka kontrolna świateł drogowych, lampka kontrolna świateł pozycyjnych, tylnych przeciwmgłowych, świateł awaryjnych, ogrzewania tylnej szyby, kierunkowskazów, obrotomierz, zegar samochodowy.
4. Regulator intensywności oświetlenia jest układem elektroniczym zainstalowanym na desce rozdzielczej ( nie mylić z przyciskami sterującymi obok deski po lewej stronie).
5. Sprawdź także połączenie przycisku regulującego intensywność oświetlenia wskaźników z deską rozdzielczą - kolor przewodu biały. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-11-2005, 20:47
|
|
|
Ardian napisał/a: | Co wspólnego ma kwarc z podświetleniem deski jak wszystkie funkcje działają.
Już wiem podświetleniem steruje procesor a kwarc go napędza.
Ma ktoś może wartość tego kwarcu? |
Sorki ale źle zrozumiałem twój post.
Teraz wiem że chodzi ci tylko o same żarówki. |
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-11-2005, 21:37
|
|
|
Dzisiaj gdy deska zaświeciła doszedł jeszcze jeden objaw przy dodaniu gazu zaczyna mrugać i potrafi zgasnąć całkowicie, a po odjęciu nogi z gazu zaraz się zaświeci.
Jadodada posprawdzam jeszcze te wszystkie masy w kabinie ale dopiero w poniedziałek i dam znać jakie postępy.
[ Dodano: 28-11-2005, 21:32 ]
Masa po lewej stronie za bezpiecznikami jest wyczyszczona ale dalej nie ma zmian. Dzisiaj doszedł nowy objaw gdy deska działa i trochę tylko mruga to po wciśnięciu klawiszy do sprawdzenia deski załączy się podświetlenie ale bardzo słabo bez wskazan wyświetlaczy, a reszta kontrolek które są na żarówkach nie świecą, a gdy deska jest ciemna i nacisna regulacja podświetlenia i trzymam wciśnięty klawisz to deska za parę sekund się zaświeci ale mruga po puszczeniu klawisza jest dalej ciemno.
Ma może ktoś jakiś pomysł gdzie jeszcze sprawdzać bo mnie już nic nie przychodzi do głowy chyba wymiana deski.
[ Dodano: 29-11-2005, 20:55 ]
Dzisiaj po wielokrotnym demontarzu wszystkich napotkanych mas i chyba dwudziestokrotnym demontarzu deski zaświeciła. Ale mam jeszcze jeden problem gdy silnik jest zimny to parę razy przerwie i w tym samym czasie deska zamruga. |
|
|
|
|
Grzesiek
witamy nowego
Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 7 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-12-2005, 21:48
|
|
|
Witam mam bardzo podobne obiawy. Gdy silnik jest zimny cała deska wariuje podobnie jak to opisał Adrian, Jeśli uda się już odpalić samochód i troszke się on zagrzeje wszystko przechodzi. Tylko że ja bym dopatrywał się przyczyny w wilgoci, gdy silnik się zagrzeje instalacja przeschnie i wszystko wraca do normy. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 23:55
|
|
|
Ardian i Grzesiek
Proszę sprawdzić:
1. Masa na silniku: jest to przewód minusowy przyłączony do minusa akumulatora a koniec tego przewodu jest przykręcony do przekładni w dolnej części od strony dźwigni sprzęgła. Trzeba go odkręcić od przekładni, gdyż przez niego płynie prąd rozruchu silnika i może jest nadpalona powierzchniowo oczkowa końcówka tego przewodu. Należy oczyść końcówkę przewodu i powierzchnię przyłącza na przekładni do metalicznie czystych powierzchni.
Należy również sprawdzić czystość przyłącza tego przewodu od akumulatora do masy karoserii pod podstawką akumulatora.
Ten przewód należy sprawdzić czy nie posiada pęknięć lub luźnego zacisku przy opasce "masy" do karoserii lub przy końcówce do przekładni.
Ten przewód jest najważniejszą częścią układu zasilającego, łączy minus akumulatora z masą karoserii i masą silnika. Jeżeli do masy karoserii nie jest pożądnie przyłączony to będą kłopoty z wszystkimi odbiornikami, które masę mają przyłączoną do karoserii. Tak samo będzie z tymi urządzeniami , które będą korzystały z masy silnika.
2. Zasilanie przewodem plusowym z akumulatora: przewód plusowy od plusa akumulatora jest połączony bezpośrednio z rozrusznikiem, a od rozrusznika jest podłączenie zasilania do skrzynki rozdzielczej dla zasilania całej pozostałej instalacji. Trzeba przy rozruszniku rozłączyć te przewody i przeczyścić. Jest to również spowodowane tym , że w tym złączu płynie prąd rozruchu silnika.
3. Można także sprawdzić czystość połączeń klem na akumulatorze.
Jeżeli to zostanie sprawdzone to znikną również pozostałe problemy z instalacją elektryczną , łącznie z trudnościami przy rozruchu zimnego silnika. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-12-2005, 19:44
|
|
|
Cześć masy wszystkie mam wyczyszczone łącznie z przewodem do skrzyni. Podłączyłem deska i zmierzyłem wszystkie napięcia dochodzące i okazało się że napięcie między stykiem 1 złącza A, a stykiem 3 złącza B wynosi po przekręceniu stacyjki 12.20V i deska jest ciemna, a po odpaleniu dalej jest 12.20 i deska świeci a po chwili zaczyna mrugać, a napięcie dalej jest to samo nawet jak zgaśnie całkowicie. Zdemontuja deska i zostawia ją na noc w domu i sprubuja zaświecić zobaczymy czy jak deska będzie ciepła to zaświeci na stole to będzie znaczyć że musza szukać usterki w instalacji,a jak nie to kombinuja z deską. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 14:34
|
|
|
Ardian
Jestem pełen uznania za entuzjazm i zapał.
Porównałem przytoczone zapisy pomiarów z posiadanymi schematami, a oto informacja:
1. Złącze A pin 1 ( przewód błękitnoczerwony ) to zasilanie plusem z włączonej stacyjki przez bezpiecznik nr 15 - jest to zasilanie regulatora intensywności oświetlenia.
2. Złącze B pin 3 (przewód czarnofioletowy) to zasilanie minusem czyli jest to "masa" podłączona w komorze silnika pod podstawką akumulatora. Jest to ta "masa" która jest bezpośrednio połączona do regulatora intensywności oświetlenia.
Z tego wynika , że jest zasilanie plusem i minusem dla regulatora intensywności oświetlenia na desce rozdzielczej.
Dla rozwiania dalszych mych wątpliwości przytoczę procedurę sterowania regulatorem intensywności oświetlenia:
1. Włączyć światła pozycyjne - przekręć pokrętło na lewym drążku pod kierownicą.
2. Naciskać pojedyńczo na przycisk oznaczony ikoną "słoneczko" - ten przycisk znajduje się po lewej stronie deski rozdzielczej obok przycisku świateł przeciwmgielnych. Jeżeli nie włączysz świateł pozycyjnych nie będziesz mógł regulować oświetleniem deski rozdzielczej bedzie ono zawsze "ciemne".
Jeżeli nie można regulować to znaczy, że należy sprawdzić przycisk regulacji intensywnościa oswietlenia i przewody z tym przyciskiem związane:
1. Masa podłączona do złącza B pin 3 wychodzi przez złącze F pin 4 do przycisku sterowania intensywnoscią oświetlenia i od przycisku powraca ( przewód biały ) do złącza F pin 3 i biegnie do regulatora intensywności oswietlenia.
2. Sterownie przyciskiem polega na zwieraniu przewodów dochodzących do złącza F pin 4 i pin 3 - są to przewody tej samej masy.
3. Sprawdzić należy przycisk, czy nie jest zwarty lub przewody dochodzące do złącza F pin 4 i pin 3.
Gdy pomiar oporności na pinach 3 i 4 w złączu F daje "nieskończoność" to oznacza , że przycisk jest rozwarty i przewody nie zwarte lub brak połączenia. Jeżeli natomiast po naciśnięciu tego przycisku od regulacji intensywności oświetlenia w złączu F pomiędzy tymi samymi pinami oprność jest "zero" to znaczy przycisk "łączy" czyli działa prawidłowo wraz z przewodami, które są przyłączone to tego przycisku.
Proszę dodatkowo sprawdzić czy jest zasilanie stałe (niezależnie od położenia kluczyka w stacyjce) plusem deski rozdzielczej:
- złącze B pin 1 ( przewód czerwony ) - jest to zasilanie stałe plusem przez bezpiecznik nr 16. Ten przewód zasila stale zegar i czujnik poziomu paliwa. Być może zasila jeszcze inne urządzenia wymagające utrzymania ustawień kierowcy po wyłączeniu stacyjki.
Nie mam pewności więc nie wskazuję na jakiekolwiek urządzenie , może ktoś posiada schemat elektryczny, montarzowy samej deski rozdzielczej? |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 15:42
|
|
|
Jadodada
Sprawdziłem to napięcie które jest na pinie 1 w złączu B ale u mnie niema tam kabla jest pustka ale doszukałem się napięcia na pinie 6 złącza A bez załączonej stacyjki, i jest to kabel czerwony. Myślę że to jest ten sam kabel tylko musi być parę wersji desek. Regulator oświetlenia jest chyba sprawny bo działa regulacja w pełnym zakresie, ale tylko wtedy kiedy deska się zagrzeje i zaświeci.
Wiesz jak podłączyć zasilanie bezpośrednio do deski omijając regulator może to on źle działa. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 23:29
|
|
|
Ardian
Jak ominąć regulator tego nie wiem!
Wygląda na to, że regulator będący najprawdopodobniej jakiś układem scalonym wymaga przelutowania lub poprawienia jego styków z deską.
Z tego co opisałeś instalacja doprowadająca sygnały do deski jest sprawna, zatem problem tkwi w desce.
Spróbuj znaleźć ten regulator po ścieżkach od masy (złącze A) i zasilania (złącze B). Sprawdź jak jest zamocowany, może jest ten układ wkładany w gniazdko lub przylutowany do płytki. Przypuszczam , że nie posiada prawidłowego kontaktu z deską. Może być także pęknięta ścieżka obwodu drukowanego na płycie.
Nie radzę omijać regulatora, gdyż nie wiadomo do końca do czego jeszcze przyłączone zostanie dodatkowe zasilanie i co się "spali"! |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-12-2005, 15:31
|
|
|
Cześć rozebrałem całą deskę do jednego kabelka i sprawdziłem cała elektronike i po wymianie jednego tranzystora deska ŚWIECi.
Jadodada
Napięcie +12v z pina A1 jest doprowadzone do tranzystora " ten wymieniony" który jest sterowany sygnałem od procesora i pod wpływem tej regulacji deska swieci jeśli nie ma napięcia sterującego to deska jest ciemna, a masa z pina B3 jest doprowadzona tylko do procesora i jeszcze dwuch układów scalonych. I to jest cały regulator podświetlenia, więc jest możliwość ominiecia go starczy wylutować tranzystor i dać zwora pomiędzy emiter a colektor tranzystora. Pin A6 podaje napięcie 12v tylko do zegara i procesora, a głowną masą z podświetlenia jest C4.
Grzesiek
Z moją deską działo się to samo na początku chwila pomrugała i zaczynała działać, później było coraz gorzej więc i ciebie chyba też czeka wymiana tego tranzystora. |
|
|
|
|
gaabik
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2005 Posty: 83 Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-12-2005, 15:36
|
|
|
Grzesiek napisał/a: | Witam mam bardzo podobne obiawy. Gdy silnik jest zimny cała deska wariuje podobnie jak to opisał Adrian, Jeśli uda się już odpalić samochód i troszke się on zagrzeje wszystko przechodzi. Tylko że ja bym dopatrywał się przyczyny w wilgoci, gdy silnik się zagrzeje instalacja przeschnie i wszystko wraca do normy. |
Zgadzam się z tobą w całej rozciągłości u mnie było to samo.Wsadziłem farelkę pod maskę wysuszyło kable i jest OK. |
_________________ Była Tempra 1,6 SX ie cat 91r
Jest Audi A4 1,6 |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2005, 19:30
|
|
|
Ardian
Gratuluję wytrwałości!
Dziękuję za dodatkowe wyjaśnienia, które mogą się przydać w przyszłości.
Pozdrowienia |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Grzesiek
witamy nowego
Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 7 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-01-2006, 21:44
|
|
|
Jadodada miałeś całkowitą racje, wystarczyło dobrze oczyścić mase pod akumulatorem i wszystkie problemy zniknęły . Dzięki Bardzo. |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-08-2006, 13:04
|
|
|
Panowie,
Wczoraj zamarzył mi się reset kompa.
No więc wykonałem go odłączając całkowicie akumulator (obydwa bieguny).
Po ponownym podłączeniu deska zgłupiała - nie świeci ciągłym światłem, ale pulsuje - gaśnie i zaświeca się, gaśnie... itd.
Pozostałe odbiorniki prądu (światła, itd) pracują bez zarzutu.
Ponowne odłączenie aku nie pomogło...
Co radzicie tym razem?? |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
Grzesiek
witamy nowego
Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 7 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-08-2006, 16:55
|
|
|
Sprawdź czy nie masz poluzowanego połączenia masy(znajdzięsz je idąc za przewodem od minusa akumularora, poniżej jest on przykręcony do blachy nadkola, u mnie to połączenie sie odczasu do czasu poluzowuje i wtedy deska warjóje). Ale jeśli wcześniej było wpożądku to być może tylko żle zaciśnięta klema na biegunie ujemnym akumulatora. |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-08-2006, 19:50
|
|
|
Sprawdziłem to miejsce, gdzie masa łączy się z nadkolem i... prawdę mówiąc, trudno rzetelnie stwierdzic stan tego obszaru, obserwując tylko.
Niestety nie mam czasu na samodzielną zabawę i dziś pojechałem do zaufanego, dobrego serwisu.
Wczasie jazdy zauważyłem kolejną rzecz: przy włączonych światłach decha się "wygasza": świecą tylko kontrolki w lewej części kokpitu, ale za to nie działają podośniki szyb. Przy wyłączonych światłach jest odwrotnie: decha pulsuje, szyby się otwierają.
Awaria samej deski wykluczona - podłączyłem drugą, "cwiczebną" - objawy te same.
Mam nadzieję, że komp jest sprawny - silnik pracuje bez zarzutu i wszystkie "funkcje życiowe" auta są zachowane...
To chyba rzeczywiście odwieczne problemy z masą.
Bardzo proszę o dalsze sugestie - każda zbliży do lepszego rozwiązania. |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-08-2006, 22:48
|
|
|
światła dużo piją... jak masz problemy z masą czy nawet + em gdzieś na starszych czy uszodzonych kablach czy prędzej kostkach to możliwe, że włączasz światła i nie starczy by uciągnąć szyby lub inne cuda są jak się inaczej obwód 'lepiej' zamyka... czyścić drutki i kostki i masy trzeba, powinno pomóc myślę... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|