|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nie ma kabelka :( |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-10-2008, 19:20 Nie ma kabelka :(
|
|
|
Witam, dzisiaj postanowilem w swoim Tipo 1,4 sprawdzic dlaczego nie dziala mi obrotek i ekonomizer. Zauwazylem ze od cewki zaplonowej jest uciety kabel ktory idzie do obrotka, taki pomaranczowo biały. Chciałem go odszukać i podłączyć z powrotem ale w całej wiązce z kablami nie ma go nie wiem co roobic, moze powiecie mi bezposrednio jak podlaczyc obrotek na nowo od samej deski, tzn w ktory pin podpiac nowy kabel zeby obrotek działał. Prosilbym o pomoc i moze jakies schematy. Druga sprawa bardzo dziwna to ekonomizer, pdobno kiedys działał, nagle przestał działać. Patrzyłem to w desce wężyk jest podpiety, w silniku tez poniewaz jak zapale silnik to zasysa powietrze. Ale nie wiem dlaczego nie działa. Prosze o jakies sugestie w sprawie dwoch problemow. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-10-2008, 20:49
|
|
|
Co do ekonomizera to pewnie dziurawy wężyk podciśnieniowy a jeśli chodzi o obrotomierz może ten temat ci pomoże http://forum.tempra.org/t...ghlight=#124039 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-10-2008, 21:08
|
|
|
Ok, wielkie dzięki. Bardzo ładny i dokładny opis na linku ktory przeslales ale mam problem na zdjeciu deski od tylu jest kabel od obrotka ktory jest zakrecany na srubke, od czego ten kabelek jest? jakas masa ? bo jest taka sprawa ze mam przepaloną ścieżke od ktorej idzie ten kabelek? co mam zrobic ?? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-10-2008, 23:34
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | na zdjeciu deski od tylu jest kabel od obrotka ktory jest zakrecany na srubke, od czego ten kabelek jest? jakas masa ? | nie bardzo wiem o co ci chodzi? przeczytałeś dokładnie ten opis? To co strzałkami zaznaczyłem podpisując obrotomierz tam przykładamy impuls z cewki (do wyboru śrubka albo pin w kostce), wszystko jest w tym temacie, chyba że masz silniczek I.E to wpinasz się w innym miejscu (szukaj w szukajce tematu założonego przez użytkownika Poldek na temat padnięcia obrotomierza - "24 pin". To się tyczy sytuacji w której nie masz kabla z cewki podprowadzonego pod deskę). Problem przepalonej ścieżki możesz rozwiązać na dwa sposoby albo bierzesz lutownice wyskrobujesz wypalony kawałek i tam wlutowujesz trochę cyny, albo łączysz ścieżkę kabelkiem, wtedy musisz trochę z dwóch stron zeskrobać farby z dobrej ścieżki i połączyć oba końce cienkim kabelkiem potem przyklejając go czymś, taśmą klejem. Sposób z cyną jest lepszy, ale zdaje sobie sprawę ze nie każdy ma lutownice.
** Dodano: 04-10-2008, 00:40 **
Są tez specjalne farby przewodzące np. do naprawy ścieżek w ogrzewaniu szyby ale wątpię byś maił taką. Tym mógłbyś śmiało naprawić uszkodzony fragment. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2008, 11:48
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Aha, więc podpinam się albo do pinu w kostce, albo kabelkiem ze śrubką ?? Teraz mam podpięte przez kabelek ze srubką ale tak jak napisalem mam przepaloną ścieżkę. Jutro wezmę lutownicę i zlutuje taj jak napisales. W cewce mam podpięty ten kabel, wiec przyczyna znajduje sie w samej przepalonej sciezce. Jutro pokombinuje, moze mi sie uda. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 04-10-2008, 12:02
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Co do ekonomizera to pewnie dziurawy wężyk podciśnieniowy |
no tu bym polemizował ,ja mam wszystkie nowe wężyki i nie działa dalej ,więc jest jeszcze jakaś inna przyczyna ,żarówka ok |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2008, 12:46
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Jeszcze jedno pytanko, jeżeli kupiłbym na giełdzie deskę Digital, to miałbym jakis problem w podłączeniu jej zamiast analogowej ? Wszystko by działało ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-10-2008, 14:17
|
|
|
Lasgo07, Raczej bez szans. Samo choćby zliczanie przebiegu i prędkości w analogu jest realizowane przez linkę, a w digital'u przez czujnik impulsowy w skrzyni, do tego czekała by cię porządna przeróbka elektryki żeby zadziałał digital. Od razu zaznaczam że tego nie robiłem. Może ktoś na forum zrobił taki przeszczep i mu się udało, ja jednak takiego przypadku nie koja że wielu się przymierzało ale nie słyszałem żeby ktoś z powodzeniem zrobił. Jak ktoś zna temat niech koledze wklei linka.
** Dodano: 04-10-2008, 15:19 **
Cytat: | JAM_BELFEGOR, Aha, więc podpinam się albo do pinu w kostce, albo kabelkiem ze śrubką ?? | tak do wyboru, to ta sama ścieżka. Jak się podepniesz w śrubkę, a ścieżkę masz przerwaną po drodze do pinu, to nie musisz tego nawet lutować. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2008, 15:03
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ok, ścieżke mam przerwaną zaraz po wyjściu ze srubki na długości ok. 1 cm, wyglada ona na zerwaną i przepaloną, to radzisz mi podpiąć sie pod pin ?? czy zlutować ?? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-10-2008, 18:19
|
|
|
Lasgo07, poleciłem ci lutować gdybyś kabelek od cewki miał w kostce i chciałbyś wpiąć się w pin, ale równie dobrze możesz olać temat lutowania i podłączyć bezpośrednio się pod śrubkę. Jak uważasz. Nie wiedziałem gdzie masz tą ścieżkę przerwaną. Możesz sobie da świętego spokoju zlutować a i tak podłączyć się pod śrubkę. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-10-2008, 13:17
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Witam ponownie, niestety nie uruchomiłem jeszcze obrotomierza podpinałem sie pod pin i probowalem tez pod srubke ale nic z tego, obrotek nadal nie dziala nie wiem co jest grane. Pod cewke podpinalem osobny kabelek i tez nie działa. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-10-2008, 17:01
|
|
|
Lasgo07, gdzie się wpinasz w cewkę? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-10-2008, 18:02
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Ogolnie w cewce mam 4 wejscia na przewody, mam podlaczone tylko dwa ze wzgledu na to ze mam spaloną pompe paliwa i benzyne mam narazie odciętą. Mam zajęte dwa srodkowe piny w cewce. Pierwszy od gory pin jest wlasnie od benzynki, ostatnio pomaranczowo bialy jest ponoć od obrotka. Tak wynika ze schematu. Podpiełem sie wlasnie pod ten ostatnio i obrotek ani drgnął. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-10-2008, 21:56
|
|
|
Lasgo07, no to może obrotek zdechł... |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|