Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie ma kabelka :(
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-10-2008, 19:20   Nie ma kabelka :(

Witam, dzisiaj postanowilem w swoim Tipo 1,4 sprawdzic dlaczego nie dziala mi obrotek i ekonomizer. Zauwazylem ze od cewki zaplonowej jest uciety kabel ktory idzie do obrotka, taki pomaranczowo biały. Chciałem go odszukać i podłączyć z powrotem ale w całej wiązce z kablami nie ma go :( nie wiem co roobic, moze powiecie mi bezposrednio jak podlaczyc obrotek na nowo od samej deski, tzn w ktory pin podpiac nowy kabel zeby obrotek działał. Prosilbym o pomoc i moze jakies schematy. Druga sprawa bardzo dziwna to ekonomizer, pdobno kiedys działał, nagle przestał działać. Patrzyłem to w desce wężyk jest podpiety, w silniku tez poniewaz jak zapale silnik to zasysa powietrze. Ale nie wiem dlaczego nie działa. Prosze o jakies sugestie w sprawie dwoch problemow.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-10-2008, 20:49   

Co do ekonomizera to pewnie dziurawy wężyk podciśnieniowy a jeśli chodzi o obrotomierz może ten temat ci pomoże http://forum.tempra.org/t...ghlight=#124039
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-10-2008, 21:08   

Ok, wielkie dzięki. Bardzo ładny i dokładny opis na linku ktory przeslales ale mam problem :( na zdjeciu deski od tylu jest kabel od obrotka ktory jest zakrecany na srubke, od czego ten kabelek jest? jakas masa ? bo jest taka sprawa ze mam przepaloną ścieżke od ktorej idzie ten kabelek? co mam zrobic ??
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-10-2008, 23:34   

Lasgo07 napisał/a:
na zdjeciu deski od tylu jest kabel od obrotka ktory jest zakrecany na srubke, od czego ten kabelek jest? jakas masa ?
nie bardzo wiem o co ci chodzi? przeczytałeś dokładnie ten opis? To co strzałkami zaznaczyłem podpisując obrotomierz tam przykładamy impuls z cewki (do wyboru śrubka albo pin w kostce), wszystko jest w tym temacie, chyba że masz silniczek I.E to wpinasz się w innym miejscu (szukaj w szukajce tematu założonego przez użytkownika Poldek na temat padnięcia obrotomierza - "24 pin". To się tyczy sytuacji w której nie masz kabla z cewki podprowadzonego pod deskę). Problem przepalonej ścieżki możesz rozwiązać na dwa sposoby albo bierzesz lutownice wyskrobujesz wypalony kawałek i tam wlutowujesz trochę cyny, albo łączysz ścieżkę kabelkiem, wtedy musisz trochę z dwóch stron zeskrobać farby z dobrej ścieżki i połączyć oba końce cienkim kabelkiem potem przyklejając go czymś, taśmą klejem. Sposób z cyną jest lepszy, ale zdaje sobie sprawę ze nie każdy ma lutownice.

** Dodano: 04-10-2008, 00:40 **
Są tez specjalne farby przewodzące np. do naprawy ścieżek w ogrzewaniu szyby ale wątpię byś maił taką. Tym mógłbyś śmiało naprawić uszkodzony fragment.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-10-2008, 11:48   

JAM_BELFEGOR, Aha, więc podpinam się albo do pinu w kostce, albo kabelkiem ze śrubką ?? Teraz mam podpięte przez kabelek ze srubką ale tak jak napisalem mam przepaloną ścieżkę. Jutro wezmę lutownicę i zlutuje taj jak napisales. W cewce mam podpięty ten kabel, wiec przyczyna znajduje sie w samej przepalonej sciezce. Jutro pokombinuje, moze mi sie uda.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 04-10-2008, 12:02   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Co do ekonomizera to pewnie dziurawy wężyk podciśnieniowy

no tu bym polemizował ,ja mam wszystkie nowe wężyki i nie działa dalej ;) ,więc jest jeszcze jakaś inna przyczyna ,żarówka ok ;)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-10-2008, 12:46   

JAM_BELFEGOR, Jeszcze jedno pytanko, jeżeli kupiłbym na giełdzie deskę Digital, to miałbym jakis problem w podłączeniu jej zamiast analogowej ? Wszystko by działało ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-10-2008, 14:17   

Lasgo07, Raczej bez szans. Samo choćby zliczanie przebiegu i prędkości w analogu jest realizowane przez linkę, a w digital'u przez czujnik impulsowy w skrzyni, do tego czekała by cię porządna przeróbka elektryki żeby zadziałał digital. Od razu zaznaczam że tego nie robiłem. Może ktoś na forum zrobił taki przeszczep i mu się udało, ja jednak takiego przypadku nie koja że wielu się przymierzało ale nie słyszałem żeby ktoś z powodzeniem zrobił. Jak ktoś zna temat niech koledze wklei linka.

** Dodano: 04-10-2008, 15:19 **
Cytat:
JAM_BELFEGOR, Aha, więc podpinam się albo do pinu w kostce, albo kabelkiem ze śrubką ??
tak do wyboru, to ta sama ścieżka. Jak się podepniesz w śrubkę, a ścieżkę masz przerwaną po drodze do pinu, to nie musisz tego nawet lutować.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-10-2008, 15:03   

JAM_BELFEGOR, ok, ścieżke mam przerwaną zaraz po wyjściu ze srubki na długości ok. 1 cm, wyglada ona na zerwaną i przepaloną, to radzisz mi podpiąć sie pod pin ?? czy zlutować ??
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-10-2008, 18:19   

Lasgo07, poleciłem ci lutować gdybyś kabelek od cewki miał w kostce i chciałbyś wpiąć się w pin, ale równie dobrze możesz olać temat lutowania i podłączyć bezpośrednio się pod śrubkę. Jak uważasz. Nie wiedziałem gdzie masz tą ścieżkę przerwaną. Możesz sobie da świętego spokoju zlutować a i tak podłączyć się pod śrubkę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-10-2008, 13:17   

JAM_BELFEGOR, Witam ponownie, niestety nie uruchomiłem jeszcze obrotomierza :( podpinałem sie pod pin i probowalem tez pod srubke ale nic z tego, obrotek nadal nie dziala nie wiem co jest grane. Pod cewke podpinalem osobny kabelek i tez nie działa.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-10-2008, 17:01   

Lasgo07, gdzie się wpinasz w cewkę?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-10-2008, 18:02   

JAM_BELFEGOR, Ogolnie w cewce mam 4 wejscia na przewody, mam podlaczone tylko dwa ze wzgledu na to ze mam spaloną pompe paliwa i benzyne mam narazie odciętą. Mam zajęte dwa srodkowe piny w cewce. Pierwszy od gory pin jest wlasnie od benzynki, ostatnio pomaranczowo bialy jest ponoć od obrotka. Tak wynika ze schematu. Podpiełem sie wlasnie pod ten ostatnio i obrotek ani drgnął. :(
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-10-2008, 21:56   

Lasgo07, no to może obrotek zdechł...
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load