Luźny kabel pod fotelem |
Autor |
Wiadomość |
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 19:57 Luźny kabel pod fotelem
|
|
|
Witam!
Ostatnio dokładnie sprzątając napotkałem pod fotelem kierowcy kabel....
Jeden oczywiście idzie do czujnika zapięcia pasów ale z podłogi "wyłazi" jeszcze jeden z gniazdem (gniazdo dwustykowe typu "żeńskiego"). Jest to bardzo podobne złącze do tego od czujnika pasów z tym że jest jakby jego odbiciem lustrzanym więc nie ma możliwości pomyłki i podpięcia go pod czujnik pasów. Co ciekawe podaje stale 12V napięcia zaraz po włączeniu zapłonu...
Wie ktoś może do czego to służy? Czyżby mi czegoś brakowało?
Pierwsze co mi do głowy przyszło to czujnik pasów pasażera ale przecież było by to pod drugim fotelem i wymagało by jeszcze wbudowanego czujnika weryfikującego zajęcie miejsca przez pasażera.
U kogoś jeszcze jest taki kabel Do czego to miało sużyć
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 20:05
|
|
|
Może podgrzewane fotele |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-06-2007, 20:41
|
|
|
Prawdopodobnie wyłącznik paliwa podczas kolizji.
Jakie kolory maja kable? |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 21:02
|
|
|
Jak nie zapomnę to jutro sprawdzę kolor tych kabli.Ale na jakiej podstawie sądzisz że to wyłącznik paliwa w razie wypadku? W jaki to niby sposób miało by działać? Przecież do tego potrzebny byłby szereg innych urządzeń takich jak elektrozawór na przewodzie paliwowym, mikrowyłączniki (i to nie bylejakie). Nie wspominając o tym że takie rzeczy to są montowane w czołowej strefie zgniotu a nie pod fotelem.
Hmmm... skąd taka teoria? Może mi ktoś przybliżyć ten temat? |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 21:19
|
|
|
maro, tak to jest zazwyczaj gdy kupuje sie Samochd od AlKaidy, albo innych Czerwonych Brygad....
A tak poważnie to jeżeli nie podgrzewanie foteli to jestduża szansa że poprostu zasilanie wzmacniacza,albo innego uradzenia typu mata wibracyjna na fotel czy coś takiego.
Nawt ezeli fotele nie są podgrzewane bardzo prawdopodobne że jest instalacja ponieważ Fiaty tak często mają.Czyli jak dobrze poszukasz to nawet nimając szyberdachu znajdziesz kable do niego. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-06-2007, 08:16
|
|
|
T/T miały system odcinania paliwa przy kolizji i właśnie pod fotelem znajodował się "wyłącznik" - to znaczy po kolizji, jak system się aktywował, można było włączyć ponownie zasilanie w paliwo. Widziałem to raz w Temprze Jacacentego, ale niestety nie przyjrzałem sie dokładnie. Nie wiem też jakie inne elementy wchodziły w jego skład.
Zrób fotkę, ocenimy Może to jak Robert pisze pozostałość po innym właścicielu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-06-2007, 08:23
|
|
|
Może w późniejszych T/T było coś jak w Punto I , układzik-urządzonko, w którym jest jakaś kulka i po jakimś przeciążeniu wyskakuje ona i otwiera obwód, aby przywrócić podawanie paliwa należy wcisnąć przycisk przy fotelu... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-06-2007, 10:24
|
|
|
właśnie coś takiego na przeciążenia miało być, ale chyba rzadko kto to miał, ja nie mam, u nikogo nie widziałem, a jedyne kable to podgrzewanie foteli, zwł w Tipo |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2007, 10:55
|
|
|
Panowie a to przypadkiem nie będzie wtyczka od elektrycznej regulacji fotela? Czy Tempry miały tylko ręczną regulację?
Ja u siebie też mam dwie wtyczki pod fotelem do niczego nie podpięte i jedna pewnie jest od czujnika zapięcia pasów (ja mam analogową deskę) a ten czujnik z tego co słyszałem to w temprach dotyczy tylko kierowcy. A druga to myślałem że od podgrzewania fotela, ale pod fotelem pasażera nie ma żadnej, a jak by to było podgrzewanie to chyba na dwa fotele by szła wiązka?Czy w temprach znowu robili podgrzewany tylko fotel kierowcy?
Ja obstawiam że albo to jest podgrzewanie, albo regulacja elektryczna, ale mogę być w błędzie.
A te urządzenia odcięcia paliwa przy wypadku to przecież chyba robią w każdym aucie? I wyłącznik tego urządzenia najczęściej montują gdzieś w okolicach przedniego lewego słupka na dole po lewej stronie od nóg kierowcy pod tapicerką, i dopiero blacharz to wyłącza jak klepie autko. Czy to nie o takie urządzenie wam chodzi |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-06-2007, 10:59
|
|
|
Pogrzewane fotele były w temprach, ale to naprawdę rzadki widok
unknown, szkoda, że na zlot nie wpadł Jacacenty (na wcześniejszych zlotach był). On właśnie miał to urządzonko pod fotelem, na jakimś zlocie to oglądałem.
On ma Tempre z 95 roku. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-06-2007, 12:59
|
|
|
Były wersje z podgrzewanym tylko fotelem kierowcy, własnie widziałem kiedys zdjęcia tempry ful wypas skóra, klima, automat, wszystko a fotel tylko kierowcy podgrzewany... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-06-2007, 15:02
|
|
|
MiKuS, racja, ja widzialem takiego tipolca 1.9td ktory sciagniety byl z norwegii czy jakis tam wlasnie podobnych panst, skora, klima, ogrzewanie postojowe, podgrzewany fotel kierowcy.. elektryczne szyby przod + tyl itp.. jednym slowem full wypas |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-06-2007, 21:35
|
|
|
Sprawdzałem dzisiaj ten kabel. Jeden biały z czarnym paskiem a minus jest podwójny czarny. Widzę koledzy że przedstawiacie różne teorie ale chciałbym skromnie zauważyć że na końcówki jest podawane stałe napięcie 12V zaraz po rzekręceniu stacyjki. Tak więc trochę mi się nie kleją takie teorię. Postaram się jak najszybciej załączyć zdjęcie (może jutro) wtedy podebatujemy na ten temat głębiej.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-06-2007, 21:40
|
|
|
maro, no zesz Ci mówię że to wyjście od zapalnika do bomby,dla zamachowca samobójcy,albo poprostu jakieś urzadzenie jak np CB radio,wkładane pod fotel coby nie ukradli,wzmacniacz,zmieniarka,system czyszczenia obuwia,masturbator podróżny,albo i inne ustrojstwo.No bo co oprócz podgrzewania może być pod fotelem?
sprawdziłem w schemacie instalacji elektrycznej TT i biało czarny jest to złącze diagnostyczne układu digiplex.Ale skąd pod fotelem? |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-06-2007, 09:27
|
|
|
Witam! A oto obiecane zdjęcia, myślę że są wystarczająco wymowne. Sorki za pomyłkę ale to jest biały kabel z niebieskim paskiem a na drugim styku jest podwójny czarny.
Biorąc pod uwagę ciągle podawane napięcie 12V (po włączeniu stacyjki) odpada teoria o bombach, podgrzewaniach itp. Z racji że napięcie jest podawane ciągle to oznacza że bardziej bliska jest teoria, że to kabel od jakiegoś czujnika... ale nie ma gwarancji.
Czekam na wasze kolejne opinie.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2007, 09:40
|
|
|
Ja mam chyba dokładnie takie same wtyczki pod fotelem, ale nie pamiętam kolorów kabli.
No to moja teoria o el. regulacji fotel odpada skoro napięcie pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka. Regulacja powinna chyba działać niezależnie od zapłonu.
Ale podgrzewanie dlaczego nie? Przecież masz wtedy wyłącznik w fotelu czy gdzieś tam, bo fotel nie grzeje cały czas po odpaleniu auta, tylko wtedy kiedy chcesz
A jak na wtyczkę serwisową to trochę za mało pinów chyba(zresztą wtedy nie byłoby stałego napięcia tylko jakieś impulsy czy coś ) Wujek ma w astrze taką wtyczkę do diagnostyki gdzieś pod ręcznym, więc może być w różnych dziwnych miejscach - nawet pod fotelem |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-06-2007, 09:54
|
|
|
Uważam że podgrzewanie siedzenia też odpada bo nigdy nie widziałem takiego przełącznika przy fotelu. Oczywiście mogę się mylić bo w temprach tego nie widziałem ale w innych autach to zawsze jest na konsoli środkowej albo na desce rozdzielczej przy kierowinicy.
Naprawdę zachodzę w głowę co tam powinno być.... |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2007, 10:06
|
|
|
No ja też nie widziałem jak to jest w Temprach zrobione, czy na fotelu czy gdzieś indziej.
Ale np. tata ma w Mondeo wyłączniki od podgrzewania na fotelach, dlatego przypuszczałem, że u nas mogłoby być to zrobione podobnie. Ale tak jak mówię nie widziałem gdzie są zrobione wyłączniki od podgrzewania w Fiatach, to tylko przypuszczam, bo nic innego mi do głowy nie przychodzi co mogłoby być do tej wtyczki wpięte. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-06-2007, 12:15
|
|
|
no więc biało niebieski jest w/g schematu od silnika tylnej szyby, |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-06-2007, 13:07
|
|
|
To w takim razie poprzedni właściciel grzebał przy kablach bo po kiego pod fotelem kierowcy kabel do tylnej wycieraczki? W dodatku w sedanie! Nie wspominając o tym że przecież nie powinno być tam stale napięcia. |
_________________ Tempra 1,6 wtrysk +Gaz, digital i elektryka - SPRZEDANA
Jest BRAVO HGT (2,0) +Gaz |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-06-2007, 20:12
|
|
|
maro napisał/a: | W dodatku w sedanie! |
A co w tym dziwnego?
Tempry sedan miały wycieraczkę szyby tylnej; oczywiście nie wszystkie... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-06-2007, 08:58
|
|
|
to chyba nic nie znaczy ze kolor kabla pod fotelem odpowiada kolorowi kabla wycieraczki ze schematu, chyba kolory kabli maja prawo się powtarzać, bo wtedy by kolorów kabli nie starczyło...
A do wycieraczki idzie kabel 3-pinowy: plus/stacyjka , stały minus i minus sterujący.
zresztą jak z pod fotela mógłby sięgnąć kabel na swoje niedoszłe miejsce. Tak samo np. w klapie od bagażnika już jest kabel od ew. centrala a nie leży gdzies pod tylną kanapa... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Mateuszhg
Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 95 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-06-2007, 09:51
|
|
|
JA w swoim kombiaku tez mam taką wtyczke i tak myśle ze może ona jest od kontroli zapietych pasów. Co o tym sądzicie ?? |
_________________ Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-06-2007, 10:02
|
|
|
MiKuS napisał/a: | JA w swoim kombiaku tez mam taką wtyczke i tak myśle ze może ona jest od kontroli zapietych pasów. Co o tym sądzicie ?? |
To jedna prawdopodobnie tak - ta co wychodzi z fotela. Druga z tego co pamiętam u mnie wychodzi spod wykładziny pod fotelem. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-06-2007, 10:23
|
|
|
To jak najbardziej może być słuszna koncepcja. Pomijając fakt, iż wtyczka wychodzi spod fotela kierowcy (a powinna być pod fotelem pasażera) to może być słuszne. Jednak tak jak jest pospolicie w Temprach czujnik pasów kierowcy jest prosty ale czujnik pasów pasażera wymaga już dodatkowego układu korygującego, który uwzględni czy ktoś siedzi na fotelu czy nie.
Chyba wszyscy sobię zdają sprawę że taki czujnik może działać tylko po zajęciu miejsca przez pasażera a nie tak jak od strony kierowcy -zawsze.
Ja właśnie robię przymiarkę do takiego układu przy fotelu pasażera żeby działał czujnik pasów ale raczej nie potrzebny mi jest dodatkowy kabel. Wykorzystam sterowanie z czujnika fotela kierowcy. |
_________________ Tempra 1,6 wtrysk +Gaz, digital i elektryka - SPRZEDANA
Jest BRAVO HGT (2,0) +Gaz |
|
|
|
|
|