Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
masa na silniku
Autor Wiadomość
kimson 


Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-07-2009, 10:53   masa na silniku

Hej.

Nie wiem czy jest to dobry dział. Ale mam taki problem. Mam za dużą masę na silniku (wg elektryka). Jak ją zmniejszyć i jaka powinna być prawidłowa masa na silniku?

Pozdrawiam,
_________________
TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek.
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 26-07-2009, 10:57   

kimson, zmien elektryka, bo pomysl sam, jak mozna miec za duzą mase, masa albo jest albo jej niema ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-07-2009, 11:00   

kimson napisał/a:
Mam za dużą masę na silniku (wg elektryka).

bardzo interesuje mnie, co ten czlowiek chcial przez to powiedziec....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-07-2009, 11:01   

maniutek napisał/a:
kimson napisał/a:
Mam za dużą masę na silniku (wg elektryka).

bardzo interesuje mnie, co ten czlowiek chcial przez to powiedziec....


może to że kolega ma za duzo magnetyzerów i innych zabawek i silnik jest za ciężki :lalala:
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
kimson 


Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-07-2009, 12:31   

nie wiem dokladnie o co mu chodzilo, ale przylozyl jakies takie cudko z 2 kabelkami cos mu sie tam pokazalo i powiedzial ze sa spadki masy i to trzeba poprawic no i ze ogolna masa przy rozgrzanym silniku jest jaby za duza za wysoka.
_________________
TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek.
  
 
koks 
witamy nowego


Wiek: 39
Dołączył: 24 Lip 2009
Posty: 7
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-07-2009, 12:54   

kimson napisał/a:
nie wiem dokladnie o co mu chodzilo, ale przylozyl jakies takie cudko z 2 kabelkami cos mu sie tam pokazalo i powiedzial ze sa spadki masy i to trzeba poprawic no i ze ogolna masa przy rozgrzanym silniku jest jaby za duza za wysoka.


To cudo to zapewnie miernik, sprawdzał pewnie ładowanie. Spadek masy owszem jest możliwy jak przewody są zaśniedziałe i w ogólne - poprawienie polega na naprawie dotychczasowej masy i / lub podpięcie nowej.
Ale żeby była masa za duża to z tym się jeszcze nie spotkałem.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-07-2009, 13:11   

kimson, jesteś pewien, że elektryk powiedział Ci, że masz za dużą masę? Chyba powiedział przeciwnie, że masa jest słaba, skoro masz spadki napięcia. No chyba, że to nie był elektryk tylko weterynarz :lalala: Bo to się kupy nie trzyma.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-07-2009, 13:19   

nie ma czegoś takiego jak za duża masa , masa może być ale słaba, ( zaśniedziałe końcówki, wtyczki lub za cienki kabel ) a w taki przypadku gdyby na silniku była tak mała masa że przekłamywałby ci czujnik od temperatury do była by również za mała na odpalenie auta ( brak iskry na świecach )

ten pan od za duże masy to kiepski elektryk bardzo kiepski :) tak jak ci pisałem w priv z takimi teoriami to może wyjechać pan stefan który warsztat ma w stodole a zapłatę przyjmuję w formie płynnej :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-07-2009, 13:51   

kimson, a ten elektryk to nie był czasem od wysokich napięć? haha Doradził chociaż co zrobić? Za duże to można mieć co najwyżej ładowanie, a nie masę.
_________________
     Moneta
 
kimson 


Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-07-2009, 14:25   

no nie. taki samochodowy byl. ale nic nie mowil. tzn. powiedzial zeby zostwic auto i poprawia instalacje w aucie. ;D
_________________
TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-07-2009, 15:30   

kimson, to lepiej tego auta tam nie zostawiaj, bo ci skasują stówę za oczyszczenie kabli lub co najwyżej podpięcie dodatkowej masy. Czyli tyle ile sam możesz sobie zrobić za koszt papieru ściernego i przewodu.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
  
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-07-2009, 15:37   

prawde Ciechu napisal....skoro masz spadki napiecia, tzn ze masa jest slaba, wez papier scierny do lapy, poprzeczyszczaj wszystkie przewody odpowiedzialne za polaczenie masy z silnikiem, jak masz watpliwosci mozesz zawsze podlaczyc dodatkowa mase(w t/t najlepiej od minus aku do srubki pod deklem) i po problemie
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-07-2009, 18:52   

kimson, a mnie sie wydaje ze elektryk wie co mówi i pewnie kolega zle zrozumiał. Od parady elektrykiem nie jest. Chodziło mu o słaba mase. Jak bedzie to dobry Elektryk sprawdzi wszytkie masy itd., jak lipny to dowali nowy kabel z akusia do budy czy silnika w zaleznosci gdzie jest słaba. Sprawdz kabel od altka do akusia +, spotkałem sie ze ten kabel ze starości itd.był uszkodzony i za mało ładował.
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-07-2009, 19:12   

drobek napisał/a:
Sprawdz kabel od altka do akusia +, spotkałem sie ze ten kabel ze starości itd.był uszkodzony i za mało ładował.
a kto tu mówi o słabym ładowaniu? Jeśli jakiś przewód jest uszkodzony to masowy.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-07-2009, 20:30   

wiemy o co chodzi :)
za pewne zrobił tak: Sprawdził napiecie na akusiu potem sprawdził mase samochodu i mase silnika. wyszły róznice. Napisałem jak ja bym to sprawdził czyli ten kabel dla pewności tez bym sprawdził. ehh
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
kimson 


Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 28-07-2009, 07:22   

no spoko. ale wiecie ja to taka lewa noga co chodzi o samochod. wiec jakbyscie mogli to dajcie jakies foty tego kabla. od aku to wiem jak znalezc ale gdzie to dalej szukac? :sciana:
elektryk doklanie zrobil tak jak pisze drobek. ale chodzi i o mase bo on nie mowil nic o napiecu. a dlaczego dzieje sie tak ze jak wlacze swiatelka czy wentylator czy jak sie wentylator na chlodnicy zalaczy to mi wszystko przygasa. jak swiatla to jasne. ale co z reszta?

a jest ktos kto moglby mi pomoc w tym? tzn czy jest ktos z zielonej góry kto chcialby mi w tym pomoc?
_________________
TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek.
  
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-07-2009, 23:32   

Ale co tu duzo mówic po nitce do kłebka :) od akusia z bieguna (-) leca 2 lub więcej kabli w dół pod blache która trzyma akusia. Jeden przykręcony jest do skrzyni biegów a drugi do karoseri samochodu gdzies pod blacha akusia (moze tam być wiecej kabelków) Odkręcasz wszystkie przewody czyścisz papierem oraz karoserie w miejscu gdzie kable maja byc przykrecone (do gołej blachy)i przykrecasz tak jak było (dowalić zeby solidnie trzymało) Bierzesz miernik w łapke i mierzysz. Najpierw napięcie na akusiu, potem czerwony przewód miernika do akusia (+) a czarny do silnika i potem do karoseri. Jeśli napiecie jest bardzo zbliżone do napiecia na akusiu jest oki jesli nie to musisz wymienic te kable lub dołożyc 2 solidne przewody do silnika i do budy.
Sprawdzenie kabelka od alternatora:
Miernik w łapke. Mierzysz napiecie na akusiu powiedzmy 13,2v potem czarny przewód z miernika dotykasz do masy akusia a czerwony to alternatora w miejsce gdzie jest przykrecony gruby czerwony kabel. Jeśli napiecie jest 14v znaczy ze kabel do wymiany lub znów należy dołozyc jeden odcinek.
Wszsytkie pomiary wykonuj na odpalonym silniku bez włączonych odbiorników. Jak niemasz miernika do Kup bo zawsze sie przyda taki najprostszy za 20 zł
Jak wykonasz pomiary pochwal sie wynikami :)
Stawiam że masz słabą mase do karoseri.
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-07-2009, 01:29   

drobek napisał/a:
Jeden przykręcony jest do skrzyni biegów a drugi do karoseri samochodu gdzies pod blacha akusia
to jest jeden i ten sam kabel. On ma płaskie łączenie z otworem na śrubę i wystające wsuwki (też czyścimy), którą przykręca się do karoserii, a dalej leci na śrubę skrzyni biegów. Jeżeli spod akumulatora lecieć w górę to jest to jedyny czarny gruby kabel przy minusowym biegunie i na jego końcu jest klema.
_________________
     Moneta
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-07-2009, 22:43   

mrk69, nie pamietam dokładnie ale wiem jaka jest logika. Pewnie masz racje
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-08-2009, 13:21   

rozwiązanie problemu


http://forum.tempra.org/-vt16071.htm#185848
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load