masa na silniku |
Autor |
Wiadomość |
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-07-2009, 10:53 masa na silniku
|
|
|
Hej.
Nie wiem czy jest to dobry dział. Ale mam taki problem. Mam za dużą masę na silniku (wg elektryka). Jak ją zmniejszyć i jaka powinna być prawidłowa masa na silniku?
Pozdrawiam, |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 26-07-2009, 10:57
|
|
|
kimson, zmien elektryka, bo pomysl sam, jak mozna miec za duzą mase, masa albo jest albo jej niema |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-07-2009, 11:00
|
|
|
kimson napisał/a: | Mam za dużą masę na silniku (wg elektryka). |
bardzo interesuje mnie, co ten czlowiek chcial przez to powiedziec.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-07-2009, 12:31
|
|
|
nie wiem dokladnie o co mu chodzilo, ale przylozyl jakies takie cudko z 2 kabelkami cos mu sie tam pokazalo i powiedzial ze sa spadki masy i to trzeba poprawic no i ze ogolna masa przy rozgrzanym silniku jest jaby za duza za wysoka. |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
koks
witamy nowego
Wiek: 39 Dołączył: 24 Lip 2009 Posty: 7 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-07-2009, 12:54
|
|
|
kimson napisał/a: | nie wiem dokladnie o co mu chodzilo, ale przylozyl jakies takie cudko z 2 kabelkami cos mu sie tam pokazalo i powiedzial ze sa spadki masy i to trzeba poprawic no i ze ogolna masa przy rozgrzanym silniku jest jaby za duza za wysoka. |
To cudo to zapewnie miernik, sprawdzał pewnie ładowanie. Spadek masy owszem jest możliwy jak przewody są zaśniedziałe i w ogólne - poprawienie polega na naprawie dotychczasowej masy i / lub podpięcie nowej.
Ale żeby była masa za duża to z tym się jeszcze nie spotkałem. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-07-2009, 13:11
|
|
|
kimson, jesteś pewien, że elektryk powiedział Ci, że masz za dużą masę? Chyba powiedział przeciwnie, że masa jest słaba, skoro masz spadki napięcia. No chyba, że to nie był elektryk tylko weterynarz Bo to się kupy nie trzyma. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-07-2009, 13:19
|
|
|
nie ma czegoś takiego jak za duża masa , masa może być ale słaba, ( zaśniedziałe końcówki, wtyczki lub za cienki kabel ) a w taki przypadku gdyby na silniku była tak mała masa że przekłamywałby ci czujnik od temperatury do była by również za mała na odpalenie auta ( brak iskry na świecach )
ten pan od za duże masy to kiepski elektryk bardzo kiepski tak jak ci pisałem w priv z takimi teoriami to może wyjechać pan stefan który warsztat ma w stodole a zapłatę przyjmuję w formie płynnej |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-07-2009, 13:51
|
|
|
kimson, a ten elektryk to nie był czasem od wysokich napięć? Doradził chociaż co zrobić? Za duże to można mieć co najwyżej ładowanie, a nie masę. |
_________________
|
|
|
|
|
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-07-2009, 14:25
|
|
|
no nie. taki samochodowy byl. ale nic nie mowil. tzn. powiedzial zeby zostwic auto i poprawia instalacje w aucie. |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-07-2009, 15:30
|
|
|
kimson, to lepiej tego auta tam nie zostawiaj, bo ci skasują stówę za oczyszczenie kabli lub co najwyżej podpięcie dodatkowej masy. Czyli tyle ile sam możesz sobie zrobić za koszt papieru ściernego i przewodu. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-07-2009, 15:37
|
|
|
prawde Ciechu napisal....skoro masz spadki napiecia, tzn ze masa jest slaba, wez papier scierny do lapy, poprzeczyszczaj wszystkie przewody odpowiedzialne za polaczenie masy z silnikiem, jak masz watpliwosci mozesz zawsze podlaczyc dodatkowa mase(w t/t najlepiej od minus aku do srubki pod deklem) i po problemie |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-07-2009, 18:52
|
|
|
kimson, a mnie sie wydaje ze elektryk wie co mówi i pewnie kolega zle zrozumiał. Od parady elektrykiem nie jest. Chodziło mu o słaba mase. Jak bedzie to dobry Elektryk sprawdzi wszytkie masy itd., jak lipny to dowali nowy kabel z akusia do budy czy silnika w zaleznosci gdzie jest słaba. Sprawdz kabel od altka do akusia +, spotkałem sie ze ten kabel ze starości itd.był uszkodzony i za mało ładował. |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-07-2009, 19:12
|
|
|
drobek napisał/a: | Sprawdz kabel od altka do akusia +, spotkałem sie ze ten kabel ze starości itd.był uszkodzony i za mało ładował. | a kto tu mówi o słabym ładowaniu? Jeśli jakiś przewód jest uszkodzony to masowy. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-07-2009, 20:30
|
|
|
wiemy o co chodzi
za pewne zrobił tak: Sprawdził napiecie na akusiu potem sprawdził mase samochodu i mase silnika. wyszły róznice. Napisałem jak ja bym to sprawdził czyli ten kabel dla pewności tez bym sprawdził. ehh |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 28-07-2009, 07:22
|
|
|
no spoko. ale wiecie ja to taka lewa noga co chodzi o samochod. wiec jakbyscie mogli to dajcie jakies foty tego kabla. od aku to wiem jak znalezc ale gdzie to dalej szukac?
elektryk doklanie zrobil tak jak pisze drobek. ale chodzi i o mase bo on nie mowil nic o napiecu. a dlaczego dzieje sie tak ze jak wlacze swiatelka czy wentylator czy jak sie wentylator na chlodnicy zalaczy to mi wszystko przygasa. jak swiatla to jasne. ale co z reszta?
a jest ktos kto moglby mi pomoc w tym? tzn czy jest ktos z zielonej góry kto chcialby mi w tym pomoc? |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-07-2009, 23:32
|
|
|
Ale co tu duzo mówic po nitce do kłebka od akusia z bieguna (-) leca 2 lub więcej kabli w dół pod blache która trzyma akusia. Jeden przykręcony jest do skrzyni biegów a drugi do karoseri samochodu gdzies pod blacha akusia (moze tam być wiecej kabelków) Odkręcasz wszystkie przewody czyścisz papierem oraz karoserie w miejscu gdzie kable maja byc przykrecone (do gołej blachy)i przykrecasz tak jak było (dowalić zeby solidnie trzymało) Bierzesz miernik w łapke i mierzysz. Najpierw napięcie na akusiu, potem czerwony przewód miernika do akusia (+) a czarny do silnika i potem do karoseri. Jeśli napiecie jest bardzo zbliżone do napiecia na akusiu jest oki jesli nie to musisz wymienic te kable lub dołożyc 2 solidne przewody do silnika i do budy.
Sprawdzenie kabelka od alternatora:
Miernik w łapke. Mierzysz napiecie na akusiu powiedzmy 13,2v potem czarny przewód z miernika dotykasz do masy akusia a czerwony to alternatora w miejsce gdzie jest przykrecony gruby czerwony kabel. Jeśli napiecie jest 14v znaczy ze kabel do wymiany lub znów należy dołozyc jeden odcinek.
Wszsytkie pomiary wykonuj na odpalonym silniku bez włączonych odbiorników. Jak niemasz miernika do Kup bo zawsze sie przyda taki najprostszy za 20 zł
Jak wykonasz pomiary pochwal sie wynikami
Stawiam że masz słabą mase do karoseri. |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-07-2009, 01:29
|
|
|
drobek napisał/a: | Jeden przykręcony jest do skrzyni biegów a drugi do karoseri samochodu gdzies pod blacha akusia | to jest jeden i ten sam kabel. On ma płaskie łączenie z otworem na śrubę i wystające wsuwki (też czyścimy), którą przykręca się do karoserii, a dalej leci na śrubę skrzyni biegów. Jeżeli spod akumulatora lecieć w górę to jest to jedyny czarny gruby kabel przy minusowym biegunie i na jego końcu jest klema. |
_________________
|
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-07-2009, 22:43
|
|
|
mrk69, nie pamietam dokładnie ale wiem jaka jest logika. Pewnie masz racje |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
|