Sygnal vss-gdzie znalezc? |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2012, 08:04 Sygnal vss-gdzie znalezc?
|
|
|
Witam.Poszukuje sygnalu predkosci pojazdu.Jako ze w skrzyni czy liczniku go nie znajde bo jest to wersja analog nnapedzana na linke jest pomysl ze takowy sygnal znajde w ABS.
Ogladanie schematu z ksiazki nic nie daje.Wie ktos moze co ztym zrobic,gdzie i jak szukac... |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2012, 12:13
|
|
|
Wydaje mi sie, ze jako takiego sygnalu nie wyciagniesz z nikad. Czujnik ABS dziala na zasadzie zmiany opornosci i oba przewodziki od niego biegna do pompy ABS-u. Pompa sama w sobie przy pomocy odpowiedniego modulu wyliczajacego wie, jak zasterowac hamulcami. |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2012, 17:13
|
|
|
Przewody od czujnikow ida do komputera sterujacego znajdujacego sie pod tylna kanapa wiec mozna by zbadac wszystkie przewody podczas jazdy.
Wydaje mi sie ze jednak gdzies taki sygnal jest chocby dlatego ze kazdorazowo po ruszeniu przy ok 6kmh zalacza sie pompa abs-u i robi test ukladu wiec jednak,,wie"ze minalem ta minimalna predkosc.Bynajmniej w moim 1.6 z abs-em na 4 czujniki tak jest.W drugim typie abs-u taki jak mialem w tipo 2.0 czujniki sa tylko na przedniej osi i takiego testu tam nie bylo slychac.Bede szukal.Znajde kierowce i podczas jazdy multimetrem przebadam wszystkie kabelki przy przy komputerze abs.Chyba jedyne wyjscie.Dzieki za zainteresowanie Jak cos znajde dam znac-jak nie to tez |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 18:27
|
|
|
Też o tym myślałem, ale uażam że grzebanie przy ABs nie jest dobrym pomysłem. Najlepiej chyba dorobić czujnik na którymś kole, albo spróboać wyciągnąć sygnał z zegarów. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 19:41
|
|
|
http://autokacik.pl/showf...=0&fpart=2&vc=1 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-02-2012, 21:00
|
|
|
Hahaha, mega W desce mu to nawet wyszło. Mają ludzie pomysły. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2012, 09:53
|
|
|
lynx napisał/a: | ale uażam że grzebanie przy ABs nie jest dobrym pomysłem |
Przeciez jezeli shagger78 ma pojecie to tam nie ma czego uszkodzic, bez przesady. lynx napisał/a: | albo spróboać wyciągnąć sygnał z zegarów. | w analogowym predkosciomierzu sie po prostu nie da. lynx napisał/a: | Najlepiej chyba dorobić czujnik na którymś kole | ale sam czujnik to nie wszystko, bo musi byc jakis komp, ktory odbierze sygnal z tego czujnika i poda jakis impuls, ktory z kolei shagger78 wykorzysta do swoich celow. Sam czujnik nic nie da bo on nie daje impulsu
** Dodano: 19-02-2012, 09:54 **
JAM_BELFEGOR, nie wiem gdzie to znalazles, ale naprawde wielki szacunek dla tego czlowieczka, ktory to wymyslil |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-02-2012, 11:23
|
|
|
Nie wiem czy autor ma pojęcie o ABS czy nie. To czy wystarczy sam czujnik to zależy od zastosowanego czujnika. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2012, 11:38
|
|
|
lynx napisał/a: | To czy wystarczy sam czujnik to zależy od zastosowanego czujnika. | i czujnik sam z siebie poda impuls? skad? nie bardzo CIe rozumiem |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-02-2012, 13:10
|
|
|
Jeżeli zastosujesz np. kontrakton i magnes, tak jak w linku powyzej, na wyjściu dostaniesz prawie idealny prostokąt, podobnie z czujnikami foto. W przypadku czujników magnetycznych np. czujnik halla sprawa jest trochę bardziej skomplikowana, bo takie czujniki często wymagają wzmocnienia i dodatkowej obróbki sygnału. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2012, 13:12
|
|
|
lynx napisał/a: | często wymagają wzmocnienia i dodatkowej obróbki sygnału. | wzmocnic sygnal to powiedzmy jeszcze jest wykonalne....ale czym go obrobic? moim zdaniem to juz wyzsza szkola jazdy, aczkolwiek nie mowie, ze shagger78 nie da rady.
** Dodano: 19-02-2012, 13:13 **
No i oczywiscie pytanie zasadnicze - czy gra warta swieczki? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-02-2012, 13:47
|
|
|
Zawsze można wykorzystać gotowe rozwiązania, np moduł zapłonowy, ktory zawiera czujnik halla i moduł wzmocnienia sygnału. Duzo zalezy od tego, w jakim celu autor potrzebuje ten sygnał. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2012, 15:44
|
|
|
w innym temacie pisal. Chce zrobic komputer pokladowy i potrzebuje jakiegos urzadzenia, ktore zliczy mu predkosc obrotowa kol |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2012, 22:30
|
|
|
maniutek napisał/a: | lynx napisał/a: | często wymagają wzmocnienia i dodatkowej obróbki sygnału. | wzmocnic sygnal to powiedzmy jeszcze jest wykonalne....ale czym go obrobic? moim zdaniem to juz wyzsza szkola jazdy, aczkolwiek nie mowie, ze shagger78 nie da rady.
** Dodano: 19-02-2012, 13:13 **
No i oczywiscie pytanie zasadnicze - czy gra warta swieczki? |
Oczywiscie rade dam tylko chcialem jak najprosciej to wykonac.Pomysl ktory podeslal mi JAM BELFEGORzostawiam jako ostatecznosc gdy wszystkie inne pomysly zawioda.Poki co postaram zrobic to na oryginalnych czujnikach bo skoro sa zamontowane to napewno jakos sie da.Z modulem wyliczajacym to akurat nie ma problemu-wszystko mozna dostosowac.Sygnal rzeczywiscie bylby najlepszy prostokatny.Bede szukal.Dzieki za zainteresowanie z Waszej strony.Reszte opisuje w dziale komputer pokladowy. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2012, 22:31
|
|
|
daj link do tematu, bo nie moge go namierzyc |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2012, 22:51
|
|
|
Tu jest temat
http://forum.tempra.org/t...owy-vt22320.htm
** Dodano: 19-02-2012, 22:55 **
A moze ktos z was widzial imulsator elektroniczny przy skrzyni w jakims aucie przez ktory mimo wszystko przechodzi tez linka...i wtedy jet to i to,bo cos mi sie zdaje ze takie cos gdzies widzialem.Tylko nie pamietam nawet jaka marka... |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 00:56
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Pomysl ktory podeslal mi JAM BELFEGORzostawiam jako ostatecznosc gdy wszystkie inne pomysly zawioda. | Wrzuciłem to jako folklor , pomijając fakt że liczniki rowerowe wyskalowane są do 99km to jest masa innych rzeczy takich jak przekłamywanie prędkości w zakrętach, pamiętajcie że mechanizm różnicowy sprawi że koła nie będą się obracały z jedna prędkością, do tego wszelkie przyblokowanie czy uślizg kół zafałszuje odczyt. Taki pomiar najczęściej się realizuje na elementach skrzyni b. ale jeśli ci to coś możne pomóc to się cieszę Popytaj jak jest to rozwiązane w skrzyniach dla liczników DGT może wystarczy dokupić sam ten element z takiej skrzyni i po drobnej modyfikacji wpasować go tam. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2012, 04:12
|
|
|
JAM_BELFEGOR,Akurat wersje DGT znam dobrze bo do niedawna sam mialem w swoim 2.0.Jest tam zwykly hallotron w miejscu gdzie jest wyjscie ze skrzyni na naped licznika.Zamiast linki wychodza trzy kabelki-prad,masa i wlasnie sygnal vss.Bodajrze 8imp na obrot kola podaje.I byloby to rozwiazanie idealne bo do skrzyni pasuje na pewno i podlaczenie elektryczne tez jest proste tylko jeden feler ma.Gdzie podlacze linke licznika?Juz nie bedzie gdzie poprostu. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 14:10
|
|
|
shagger78, no to rozdzielisz sobie sygnał z czujnika w skrzyni jeden na własne potrzeby a drugi będzie do sterowania obrotami małego silniczka 12V symulującego prace linki |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2012, 14:59
|
|
|
JAM_BELFEGOR,no pomysly nieziemskie :)Tylko gdzie tu prostota konstrukcji.Warto by bylo by sie nie napracowac a zeby dzialalo i im mniej przewodow elektrycznych i ukladow to tez lepiej.Dziekuje wszystkim za pomysly Uparlem sie na abs i tam bede szukal-przestane jak zwatpie w slusznosc tego pomyslu |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 16:58
|
|
|
shagger78, a tak rzucam pomysłami a nuż się spodoba hehehe |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2012, 23:10
|
|
|
Szukajcie a znajdziecie Patrzcie jaki dual naped dzis znalazlem od daewoo.Jesli gwinty,srednice by podeszly bylby impylsator jak i linka
** Dodano: 29-04-2012, 12:05 **
Problem juz jakis czas temu rozwiazalem.Impulsator od poloneza pasuje idealnie.Impulsy tylko nie pasowaly ale prostym ukladzikiem udalo sie je doprowadzic do stanu taki jaki jest potrzebny:) |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|