Tylna klapa sięnie zamyka !!! |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-11-2011, 12:32 Tylna klapa sięnie zamyka !!!
|
|
|
Pany pomóżcie bo już któryś dzień parkuje przy samym drzewie co by nikt mi nie wlazł. Otóż centralny zamek w tylnej klapie nie reaguje. Odpiąłem go i wpiąłem miernik i jeśli dobrze to sprawdziłem to zero reakcji na wpince do centralnego. Jak to sprawdzic inaczej gdzie szukac (może jakiś bezpiecznik osobny) Każda wskazówka mile widziana |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-11-2011, 13:37
|
|
|
KrzychuB, najłatwiej podepnij żaróweczke 12V pod zasilanie zamka i sprawdzic czy w ogóle dochodzi prąd. Jesli nie to sprawdz kable w tej gumowej osłonie na łączeniu klapy z autem (lewy górny róg jak otworzysz klape) jesli tam wszystko wydaje sie ok to sa jeszcze złączki pod tapicerka bagażnika z lewej strony (z tym ze nie wiem czy tam jest kostka od CZ). Ale pierw przepatrz wszystkie bezpieczniki, ale to mało prawdopodobne bo jak by sie spalił to cały CZ by nie działał. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-11-2011, 13:46
|
|
|
Patrzyłem na bezpieczniki ale są całe. Sprawdzę jeszcze z tą żaróweczką jak piszesz i te przewody w tej gumowej rurce, ale to jest bardzo dziwne |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-11-2011, 13:49
|
|
|
KrzychuB, najczesciej przecierają sie przewody własnie na łączeniu klapy i wtedy napiecie nie dochodzi. U mnie pękł przewód od silniczka wycieraczek. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-11-2011, 17:43
|
|
|
KrzychuB, sprawdz wizualnie, czy kabel sie jakos łatwiej nie załamuje itp |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-11-2011, 17:46
|
|
|
tipacz, no właśnie siedzi dobrze niemam pojęcia gdzie i co dalej z tym robic, a musowo to trza naprawic |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-11-2011, 17:47
|
|
|
KrzychuB, impuls czyli napięcie pojawia się gdy zamykasz i otwierasz normalnie niema nic. Więc jak sprawdzasz to mam nadzieję że prztykasz centralny. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-11-2011, 17:48
|
|
|
JAM_BELFEGOR, no chyba taki @#%# nie jest |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-11-2011, 17:51
|
|
|
A boja wiem o czym on myśli jak bawi się kabelkami lepiej napisać |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-11-2011, 17:54
|
|
|
Może źle robiłem ale robiłem tak :
Podpinałem czarny kabel od miernika do budy a kabel czerwony + do tych dwóch kabelków po kolei z osobna |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-11-2011, 17:55
|
|
|
KrzychuB, lepiej oba pod kostke wyskoczy napiecie na + albo na - |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-11-2011, 18:11
|
|
|
tipacz, a widzisz głowę ma w chmurach Obydwie sondy w kable jak tipacz, pisze bo + pojawia się w zależności od tego czy zamykasz czy otwierasz na na jednym albo na drugim. Poza tym miernika nie masuj do budy bo żeby to miało jakiś sens musiał byś zdrapać lakier lub znaleźć punkt masowy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-11-2011, 18:41
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | sondy w kable jak tipacz, |
Czyli mam zamknąc klapę i dopiero wtedy sprawdzic te 2 kabelki w tej końcówce
Ma znaczenie pod który wepnę sondy czy nie czy podpiąc tak i tak
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Poza tym miernika nie masuj do budy bo żeby to miało jakiś sens musiał byś zdrapać lakier |
No właśnie mam taki punkcik i to nic nie dało |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-11-2011, 19:15
|
|
|
Z tego co pamiętam w moim tipaczu, to po prawej stronie w bagażniku za tapicerką jest jeszcze wtyczka instalacji centralnego do klapy i tam jest wiązka podłączona do wiązki prowadzącej do centralnego w klapie. Sprawdź samą linię do klapy może coś padło albo co bardziej prawdopodobne sam siłownik w klapie padł. Zobacz czy ślimak siłownika działa. |
_________________ Polonez 1.5 GLE RiP 2001 - 2003
Polonez 1.4 GLI RiP 2003 - 2005
Tipo 1.4i RiP 2005 - 2009
Peugeot 206 SW HDi JEST 2009 - |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-11-2011, 20:16
|
|
|
KrzychuB, klapy nie musisz zamykać, bo kabel masz puszczony górą w tej gumie przy zawiasie. Multimetr na prąd stały (prosta linia z przerywana pod spodem wole napisać bo nie każdy wszystko wie) i pomiar do 20V jak wsadzisz sondy nie ma znaczenia najwyżej multimetr pokarze ci -12V a nie 12V wtedy będziesz wiedział ze masz na odwrót ale niczym to nie skutkuje. Multimetr ma pokazywać 0V jak przekręcisz kluczyk w zamku lub z pilota dopiero pojawić się ma napięcie czyli na chwilę 12-13V i potem znowu 0V Jak się nic nie stanie to znaczy że trza szukać po kablach gdzie zgubił napięcie. Jak się pojawi to przyczyny szukaj przy silniczku. Czasem wystarczy wyczyścić, jak to Kajlon ostatnio miał. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-11-2011, 20:56
|
|
|
A więc dziękuje wszystkim za pomoc (punkty rozdane). Przyczyną okazał sie przerwany przewód w wiązce w tej gumowej osłonie, ale to wyszło dopiero po zdjęciu od góry tej gumy bo od dołu było ładnie. Przewód dosztukowany na 10 cm co bym miał jak co gdzie go łapac A jak będzie możliwosc to się to zalatuje Poniżej na foto winowajca
|
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-11-2011, 21:02
|
|
|
trochę nie rozumiem po co tak na mus musisz to naprawiać ? Normalnie kluczykiem nie da się zamknąć klapy ?
Najwyżej kup linkę 2x0,75 i poprowadź nowy przewód podłączając się do przewodów np. od siłownika tylnych drzwi. |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-11-2011, 21:04
|
|
|
VEndriuV napisał/a: | Normalnie kluczykiem nie da się zamknąć klapy ? |
Nie bo wkładka nie podchodzi, widocznie poprzednik zmienił
VEndriuV napisał/a: |
Najwyżej kup linkę 2x0,75 i poprowadź nowy przewód podłączając się do przewodów np. od siłownika tylnych drzwi. |
Ktoś nie doczytał że już jest ok |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-11-2011, 22:01
|
|
|
KrzychuB, no to gratki jak się znalazł. Owiń sobie całość taśma izolacyjną (wszystkie przewody w tej gumie) żeby się na przyszłość nie przecierały i pękały. Np w Delcie II jest tak samo jak w Tipo ale wszystkie przewody są już w specjalnym oplocie razem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-11-2011, 22:03
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Owiń sobie całość taśma izolacyjną (wszystkie przewody w tej gumie) żeby się na przyszłość nie przecierały i pękały |
Cenna wskazówka dzięki zajmę się tym jak będę miał dostep do ciepłego pomieszczenia bo na zimno źle się te taśmę przykleja |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 22-11-2011, 15:16
|
|
|
KrzychuB, standardowa sprawa... nikt nie pomyslał bo tam powinien byc oplot oryginalnie. Najczesciej te kable pekaja wlasnie jak jest zinmo i kable twardną i przy otwieraniu sie krusza. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|