Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ulepszanie wycieraczek...
Autor Wiadomość
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-05-2005, 05:50   

....linie równoległe i panienki... Miszko

A tak a propos zacinających siewycieraczek drogi Miszko to nie konkretnie wina nadmiaru smaru tylko słabego docisku styków sprężystych. Jeśli styk sprężysty nie dociska do styku ruchomego przez smar to znaczy że trza go dogiąć mocniej a nie wycierać smar.
Robimy układy napędowe wycieraczek od około 1950 roku więc mamy doświadczenie he he .
Smaru ma być dużo i styki porządne i mocne. Czasami je nawet dublujemy że są dwie blaszki naraz (na jeden styk) żeby mocniej sprężynowały.

pozdrawiam
jabko
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-05-2005, 08:46   

Hmm, dziwne tylko jest to że mam 2 pasy porysowanej szyby, oba w miejscach gdzie jest uchwyt pióra. Może w końcu kupię sobie inne ramiona, bo te są beznadziejne choć ładnie wyglądają.
A czy jest możliwość usprawnienia spryskiwaczy. Może nie na temat, ale to kolejny bubel. Powietrze lecące na maskę tworzy zawirowania przy jej końcu (przy szybie). To powoduje, że przy ok. 90-100km/h spryskiwacze dają mgiełkę sięgającą jedynie max do połowy okna. Spryskiwacze powinny być albo na masce, albo jeśli już chce się schować to należy zadbać o aerodynamikę. Czy jest sposób by to poprawić?
Jabko, co oznacza „MY”? Pracujesz gdzieś gdzie robi się takie napędy?
     assistance   Moneta
 
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-05-2005, 09:24   

mkaminski100 napisał/a:
Powietrze lecące na maskę tworzy zawirowania przy jej końcu (przy szybie). To powoduje, że przy ok. 90-100km/h spryskiwacze dają mgiełkę sięgającą jedynie max do połowy okna.


Prawdopodobnie Masz zapchane dyszki spryskiwaczy lub gdzieś po drodze do nich załamany lub przyciśnięty przewód doprowadzający płyn. Możesz mieć również źle ustawione dyszki spryskiwaczy.
U mnie przy stojącym samochodzie płyn leci na wysokość 2/3 wysokości szyby, a w czasie jazdy (90-110 km/h) na wysokość około 1/3 wyskokości szyby przedniej i jest to wystarczające.
Przyznaję, że prawidłowe ustawienie dysz jest bardzo trudne i czasochłonne (jedynie metodą prób), ale jest wykonalne.
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-05-2005, 09:40   

Własnie tak mam. Na postoju jest ok, ale przy większej prędkości masakra. Dysze są czyste, nic nie jest zapchane. Sa też dobrze ustawione. To pęd powietrza rozpryskuje płyn i sięgają tylko do 1/3. Trzeba czekać, aż dopłynie do góry szyby, bo inaczej wyciera górę na sucho.
Sprawdzałem to samo w VW, Oplu i Renault i tam przy 100km/h nadal leją sie strugi na 2/3 wysokości szyby, a nie taki prrrr jak tutaj.
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-05-2005, 14:47   

Ja przedmuchałem kompresorem dysze bez demontażu, poprostu przyłożyłem pistolet od kompresora do dyszy i przedmuchałem je do środka. Co prawda jest tam zaworek zwrotny, ale nic mu sie nie stało. Teraz jest bardzo dobre ciśnienie spryskiwacza.
Gdyby ktoś sie na to zdecydował to niech nie zapomni zdjąć korek od zbiorniczka z płynem.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-05-2005, 21:42   

jabko napisał/a:
A tak a propos zacinających siewycieraczek drogi Miszko to nie konkretnie wina nadmiaru smaru tylko słabego docisku styków sprężystych


To sie zgodze, za malo dociskaja, ale smar dostajacy sie miedzy styki tez swoje "robi". Wiec najlepszy sposob to oczyscic styki z smaru, dogiac mocniej i po klopocie. Ja wlasnie tak zrobilem.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load