|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ulepszanie wycieraczek... |
Autor |
Wiadomość |
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-05-2005, 05:50
|
|
|
....linie równoległe i panienki... Miszko
A tak a propos zacinających siewycieraczek drogi Miszko to nie konkretnie wina nadmiaru smaru tylko słabego docisku styków sprężystych. Jeśli styk sprężysty nie dociska do styku ruchomego przez smar to znaczy że trza go dogiąć mocniej a nie wycierać smar.
Robimy układy napędowe wycieraczek od około 1950 roku więc mamy doświadczenie he he .
Smaru ma być dużo i styki porządne i mocne. Czasami je nawet dublujemy że są dwie blaszki naraz (na jeden styk) żeby mocniej sprężynowały.
pozdrawiam
jabko |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 06-05-2005, 08:46
|
|
|
Hmm, dziwne tylko jest to że mam 2 pasy porysowanej szyby, oba w miejscach gdzie jest uchwyt pióra. Może w końcu kupię sobie inne ramiona, bo te są beznadziejne choć ładnie wyglądają.
A czy jest możliwość usprawnienia spryskiwaczy. Może nie na temat, ale to kolejny bubel. Powietrze lecące na maskę tworzy zawirowania przy jej końcu (przy szybie). To powoduje, że przy ok. 90-100km/h spryskiwacze dają mgiełkę sięgającą jedynie max do połowy okna. Spryskiwacze powinny być albo na masce, albo jeśli już chce się schować to należy zadbać o aerodynamikę. Czy jest sposób by to poprawić?
Jabko, co oznacza „MY”? Pracujesz gdzieś gdzie robi się takie napędy? |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-05-2005, 09:24
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Powietrze lecące na maskę tworzy zawirowania przy jej końcu (przy szybie). To powoduje, że przy ok. 90-100km/h spryskiwacze dają mgiełkę sięgającą jedynie max do połowy okna. |
Prawdopodobnie Masz zapchane dyszki spryskiwaczy lub gdzieś po drodze do nich załamany lub przyciśnięty przewód doprowadzający płyn. Możesz mieć również źle ustawione dyszki spryskiwaczy.
U mnie przy stojącym samochodzie płyn leci na wysokość 2/3 wysokości szyby, a w czasie jazdy (90-110 km/h) na wysokość około 1/3 wyskokości szyby przedniej i jest to wystarczające.
Przyznaję, że prawidłowe ustawienie dysz jest bardzo trudne i czasochłonne (jedynie metodą prób), ale jest wykonalne. |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 06-05-2005, 09:40
|
|
|
Własnie tak mam. Na postoju jest ok, ale przy większej prędkości masakra. Dysze są czyste, nic nie jest zapchane. Sa też dobrze ustawione. To pęd powietrza rozpryskuje płyn i sięgają tylko do 1/3. Trzeba czekać, aż dopłynie do góry szyby, bo inaczej wyciera górę na sucho.
Sprawdzałem to samo w VW, Oplu i Renault i tam przy 100km/h nadal leją sie strugi na 2/3 wysokości szyby, a nie taki prrrr jak tutaj. |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-05-2005, 14:47
|
|
|
Ja przedmuchałem kompresorem dysze bez demontażu, poprostu przyłożyłem pistolet od kompresora do dyszy i przedmuchałem je do środka. Co prawda jest tam zaworek zwrotny, ale nic mu sie nie stało. Teraz jest bardzo dobre ciśnienie spryskiwacza.
Gdyby ktoś sie na to zdecydował to niech nie zapomni zdjąć korek od zbiorniczka z płynem. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-05-2005, 21:42
|
|
|
jabko napisał/a: | A tak a propos zacinających siewycieraczek drogi Miszko to nie konkretnie wina nadmiaru smaru tylko słabego docisku styków sprężystych |
To sie zgodze, za malo dociskaja, ale smar dostajacy sie miedzy styki tez swoje "robi". Wiec najlepszy sposob to oczyscic styki z smaru, dogiac mocniej i po klopocie. Ja wlasnie tak zrobilem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|