|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zmiana silnika z 2,0 dohc na 1,6 ohc |
Autor |
Wiadomość |
wojtas1979
Wiek: 45 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-09-2008, 16:45 Zmiana silnika z 2,0 dohc na 1,6 ohc
|
|
|
Mam zamiar przełożyć silnik z 2,0 na 1,6 mam wszystkie potrzebne części do wykonania tego (cały drugi samochód).Ze sprawami mechanicznymi nie mam problemu lecz chodzi mi czy jest problem jeśli chodzi o podłączenie komputera do silnika 1,6 i od czego zacząć i w jaki sposób to zrobić. |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-09-2008, 18:47
|
|
|
wojtas1979, a mam takie pytanie ,czemu z 2.0 na 1.6 ,każdy tutaj chce wsadzać większe ,a ty chcesz mniejszy ,to chyba pierwszy taki post na forum ,dlatego pytam |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-09-2008, 18:55
|
|
|
Generalnie nie powinno być problemu, nawet jak wsadzisz cały 1.6 i podłączysz do kompa od 2.0 - będzie tylko więcej palić no i troszkę więcej mocy wyciśniesz z tego 1.6 |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
wojtas1979
Wiek: 45 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-09-2008, 19:03
|
|
|
grabarz napisał/a: | a mam takie pytanie ,czemu z 2.0 na 1.6 | Ponieważ nie zależy mi na dynamice lecz na ekonomice.
** Dodano: 14-09-2008, 20:05 **
dcfan napisał/a: | Generalnie nie powinno być problemu, nawet jak wsadzisz cały 1.6 i podłączysz do kompa od 2.0 | A czy wtyczki tych sterowników są takie same?Czy trzeba przerabiać instalacje?Bo zależy mi właśnie na tym żeby palił tyle co 1,6. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-09-2008, 19:06
|
|
|
dcfan napisał/a: | Generalnie nie powinno być problemu, nawet jak wsadzisz cały 1.6 i podłączysz do kompa od 2.0 - będzie tylko więcej palić no i troszkę więcej mocy wyciśniesz z tego 1.6 |
Nie ma bata, nawet nie zapali.
Zauważ że tu chodzi o przekładkę z 2,0 DOHC do 1,6 OHC a to są całkiem inne systemy wtryskowe. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-09-2008, 19:07
|
|
|
dcfan napisał/a: | nawet jak wsadzisz cały 1.6 i podłączysz do kompa od 2.0 - będzie tylko więcej palić no i troszkę więcej mocy wyciśniesz z tego 1.6 |
Taaaaaa napewno ;] o ile w zakresie obrotów w którym ecu wtrysku bierze wskazanie lambdy pod uwage to jeszcze jakos sobie zmieni mape wtrysku tyle juz w momencie przejscia w tryb pracy "open loop" bedzie zalewał silnik i efekt odwrotny, zamiast wiekszej mocy nawet seryjnych osiagów 1.6 nie bedzie. Zanim zacznie się pisac głupoty lepiej pomysleć czy się człowiek zna na danym temacie i nie zrobi z siebie glupka ....
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-09-2008, 19:09
|
|
|
wojtas1979 napisał/a: | A czy wtyczki tych sterowników są takie same?Czy trzeba przerabiać instalacje?Bo zależy mi właśnie na tym żeby palił tyle co 1,6. |
Jak robisz przekładkę na jednopunktowe 1.6 OHC to instalacja nie podejdzie musisz zmieniać całość, u ciebie siedzi Weber a w jednopunktach masz układy wtryskowe boscha ,nie ma szans żeby podeszła instalacja z 2,0. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
wojtas1979
Wiek: 45 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-09-2008, 19:21
|
|
|
romano napisał/a: | Jak robisz przekładkę na jednopunktowe 1.6 OHC to instalacja nie podejdzie musisz zmieniać całość | No właśnie o to mi chodzi, bo kwestia wycięcia instalacji z 1,6 nie ma problemu i tak idzie na złom.Nie wiem tylko gdzie wyciąć,co dokładnie i jak to potem podłączyć (zasilanie plus,masa).U mnie komputer jest pod nogami pasażera, nie wiem jak jest w 1,6 i czy przewody od komputera idą od razu pod maske i rozgałęziają się na poszczególne czujniki czy jeszcze gdzieś pod deske rozdzielczą. |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-09-2008, 19:24
|
|
|
wojtas1979, a czemu zmieniasz chodzi mi o to czy tamten jest już spisany na straty czy jak?? |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
wojtas1979
Wiek: 45 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-09-2008, 19:27
|
|
|
luki21 napisał/a: | a czemu zmieniasz chodzi mi o to czy tamten jest już spisany na straty czy jak?? | Jest na chodzie ale nie odpowiada mi zużycie paliwa. |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 14-09-2008, 19:47
|
|
|
wojtas1979 to sprzedaj 2.0 i kup zdrowe 1.6.. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-09-2008, 19:51
|
|
|
wojtas1979, a zamiany nie chcesz na 1.6 DOHC na LPG ?? |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-09-2008, 20:01
|
|
|
wojtas1979, ile byś chciał za 2.0 |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-09-2008, 21:28
|
|
|
wojtas1979 napisał/a: | Nie wiem tylko gdzie wyciąć,co dokładnie i jak to potem podłączyć (zasilanie plus,masa).U mnie komputer jest pod nogami pasażera, nie wiem jak jest w 1,6 i czy przewody od komputera idą od razu pod maske i rozgałęziają się na poszczególne czujniki czy jeszcze gdzieś pod deske rozdzielczą. |
Jak zaczniesz wyciagac instalacje 2.0 to zobaczysz gdzie jest podlaczona do + a gdzie do masy.Do + jak dobrze pamietam to jest tylko przykrecone w komorze silnika pod podszybiem a masa pod akumulatorem.Powinien byc jeszcze kabel do obrotomierza zaraz przy wtyczce do komputera.W 2.0 cala instalacja wtrysku jest osobno. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
wojtas1979
Wiek: 45 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-09-2008, 22:16
|
|
|
akj3 napisał/a: | wojtas1979 to sprzedaj 2.0 i kup zdrowe 1.6.. |
luki21 napisał/a: | wojtas1979, a zamiany nie chcesz na 1.6 DOHC na LPG | Już mam cała tempre 1,6 ohc lpg na dawce części.
** Dodano: 14-09-2008, 23:25 **
lordabarth napisał/a: | Jak zaczniesz wyciagac instalacje 2.0 to zobaczysz gdzie jest podlaczona do + a gdzie do masy.Do + jak dobrze pamietam to jest tylko przykrecone w komorze silnika pod podszybiem a masa pod akumulatorem.Powinien byc jeszcze kabel do obrotomierza zaraz przy wtyczce do komputera.W 2.0 cala instalacja wtrysku jest osobno. | Ok dzięki, jak sie wezme do roboty to może samo wyjdzie jak to zrobić, na razie nie mam czasu,ale jakby ktoś między czasie miał jakieś wskazówki to proszę pisać. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|