Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Żre prad podczas jazdy!!! pomocy!!!!!!!!!!!
Autor Wiadomość
iryszabrze 


Wiek: 38
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 10
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-02-2008, 22:46   Żre prad podczas jazdy!!! pomocy!!!!!!!!!!!

Witam


Mam taki problem

Podczas jazdy cos mi zzera prad... odlaczylem radio, tyklo na swiatlach jade i po kilku kilometrach aku bliski 0 tak ze juz go nie odpale...

sprawszalem, mam ladowanie, ale mimo to, co prad wpierd.....

co to moze byc??

prosze o pomoc bo od srody pilnie potrzebuje auta
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-02-2008, 22:57   

zwarcie i to dobre... jesteś pewien, że tylko podczas jazdy? multimetr/miernik weź, na amperomierz daj i wepnij w szereg między klemę a akumulator i zobacz jaki jest pobór na zgaszonym na postoju; jak jest większy niż powiedzmy 0,2A to po kolei wyjmuj bezpieczniki aż spadnie do tej wartości, może znajdziesz skrytożercę a przynajmniej obszar posuzkwiań zawęzisz;
jak akku tak szybko pada to musiałoby to być dobre zwarcie, często rozrusznik może paść w taki sosób, że żre bezpośrednio z akku niezłe ilości, nawet nie podczas rozruchu;
musisz poszukać z miernikiem; a sam akumulator na pewno jest dobry? jakiś no-name czy z tesco też może paść po roku (nie wiadomo ile leżał wcześniej) i może mieć zwarcie wewnętrzne między celami, w efekcie sam siebie nieźle rozładowuje...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
iryszabrze 


Wiek: 38
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 10
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-02-2008, 23:09   

na kilku aku sprawdzalem... po prostu podczas jazdy zre... aku na pewno nie!

czyscilem styki na rozruszniku, sprawdzalem ladowanie, ok. po prostu podczas jazdy cos zre tylko nie wiem co moze tak zezrec aku, przeciez nawet swiatla po 10 km nie dalyby rady tak zezrec aku. nie wiem, jestem amatorem ktory lubi pogrzebac przy aucie i niejedno sie naprawialo ale to mnie przerasta, po prostu nie mam zielonego pojecia.

Dajcie jakis pomysl,rade....
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-02-2008, 00:04   

instalacji elektrycznej nie porozbebeszasz tak prosto do testów, więc ograniczyć obszar poszukiwań musisz jak możesz...
skoro to nie rozrusznik, to rzeczywiście ciekawe co by aż tak żarło (powinno to coś się grzać), może to zatarta dmuchawa, może jakieś grzanie szyby się zacięło (przekaźnik) albo coś podobnego...
spróbuj do testów powyłączać jak najwięcej odbiorników, jak możesz to nawet bezpieczniki od nich powyciągaj, jeśli potestować masz czas pod domem, nie w trasie, czyli np światła niepotrzebne to nawet od świateł, klaksonu etc powyjmuj bezpieczniki, byle autko chodziło. Jeśli wtedy będzie żarło to zostanie Ci mniejszy obszar poszukiwań, nie licząc samego akumulatora i jego okolicy. jeśli nie padnie wtedy tak szybko - to na logikę stopniowo trzeba by dołączać odbiorniki...
przydalby się porządny amperomierz jeśli chciałbyś naprawdę porządne testy porobić na aucie odpalonym, na chodzie, bo wtedy pobory mogą być dziesiętek amperów, a zwykły multimetr w szeregu się zjara... ale gdybyś miał taki 'mocny' amperomierz skądś i dał go w szereg między klemę a akumulator to mógłbyś na włączonym stopniowo wyciągać bezpieczniki wpierw od najmniej ważnych obwodów i patrzeć czy pobór spada... jeśli nei masz takiego amperomierza - to tylko pozostaje wyciągać bezpieczniki i czekać czy akku nadal szybciej zdycha czy wolniej
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
estepe 



Wiek: 37
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 101
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-02-2008, 01:18   

Mialem taki sam przypadek..jechalem i przy zatrzymywaniu na światlach auto gasło i nie dalo sie go juz odpalic :/ probowalem na kilku akumulatorach i ładowanie bylo a mimo to cos rozladowywalo. Dzisiaj pekł mi pasek klinowy i podejrzewam ze to on byl przyczyna.. nie zapalala sie kontrolka z ladowania ale pasek sie ślizgal. Jutro wymienie pasek i dam znac czy to bylo przyczyna.
_________________
Tipo 1.6 '90 DGT
Tipo 1.4 gaz '92

"..śmignął bym dwie paki po jakiejś wiejskiej drodze.."
     assistance
 
 
iryszabrze 


Wiek: 38
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 10
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-02-2008, 10:31   

No po prostu sam jestem ciekaw... dzisiaj bede wszystko po kolei wylaczal az cos znajde... nie wiem
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-02-2008, 10:32   

Cytat:
Dajcie jakis pomysl,rade....


Kolega Ci przecież napisał juz rade, poza tym możesz sprawdzić jeszcze czy świece żarowe nie działają Ci non stop, bo to w zasadzie jedyny taki duży pożeracz prądu oprócz rozrusznika.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 05-02-2008, 10:50   

iryszabrze, no pasek nie zawadziłoby sprawdzic, ja miałem tez ztym problem i o dziwo wystarczyło pasek zmienic i jak reka odjął :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
iryszabrze 


Wiek: 38
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 10
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-02-2008, 11:15   

wiem ze elementow ktore moga zrec tyle pradu w samochodzie jest naprawde niewiele... bede sie bawil i szukal... tyle ze pisze... pasek nie bo ladowanie jest dobre... cos pozera prad z ladowania i jeszcze z aku, ale tylko w dluzszej jezdzie, jak robie rundki powiedzmy kolo domu to wszystko ok, a jak jade dalej, powiedzmy 10 km to jop :-( pradu brak...
  
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 05-02-2008, 16:21   

Osobiście na twoim miejscu sprawdziłbym alternator. Zrób może podmiankę.
_________________
Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2008, 19:33   

potestuj jeszcze to ładowanie, może jest w porządku na postoju na wolnych obrotach a podczas jazdy gdzieś ginie, możes sobie nawet pociągnąć kable aku i posadzić pasażera multimetrem niech obserwuje wskazania
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-02-2008, 15:38   

Witam koledzy przyczyną moze byc pompa paliwa od jakiegos czasu ciezko mi zapalal 5- 10 s i w koncu nie zapalil a na gazie mi spoko zapalil, przepalil mi sie bezpiecznik od pompy paliwa wyciagnąlem pompe paliwa podloczylem do akumulatora przez amperomierz i co zobaczylem ze pompa mi brala 4 A wymienilem pompe i zapala od razu 2 sekundki.
_________________
TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99
     assistance
 
 
RYQ 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 44
Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-02-2008, 01:14   

Sorry, że sie czepiam, ale ja tu widzę pewną sprzeczność. Jak na mój rozum, jeżeli Ci się przy odpalonym silniku rozładowuje to nie może być jednocześnie sprawny i akumulator i ładowanie. Fakt, problemem może być gdzieś zwarcie, ale wtedy spada napięcie i ma ładowania.
Podaj kilka konkretów:
-Jakie jest napięcie na akumulatorze przy odpalonym silniku
-Jaki płynie prąd przy wyłączonym zapłonie
-Jaki płynie prąd przy włączonym zapłonie

Może jak ktoś wcześniej sugerował problemem jest pasek na alternatorze? Przy wolnych obrotach jest ok i pokazuje Ci, że akumulator jest ładowany a przy wyższych się ślizga i jedynym źródłem energii zostaje aku?
_________________
Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load