|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[AHS] Nawiewy - problem |
Autor |
Wiadomość |
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-10-2009, 17:25 [AHS] Nawiewy - problem
|
|
|
Witka.
Mam problem z nawiewem, mianowicie nie przerzuca mi ogrzewania z pasażera ani na nogi ani na szyby... Z tego co wyczytałem na forum prawdopodobnie rozwaliła się zębatka silniczka i teraz moje pytanie do osób które już to naprawiały, w jaki sposób dostać się do silniczka żeby nie wywalać połowy samochodu, co po odkręcać żeby jak najłatwiej/wygodniej dostać się do silniczka?
Następne pytanie to co warto jeszcze sprawdzić przy rozebraniu silniczka żeby nie babrać się z tym kilka razy? Kolejny problem to nagrzewnica (znajduje się za schowkiem?) po włączeniu ciepłego powietrza dochodzi z niej dziwny odgłos, jak by się dusiła, co prawda ciepło leci ale z oporem i po dłuższym czasie?
Prosił bym o jakieś rady, bo w sobotę chce się tym zająć bo samochód praktycznie stoi uziemiony... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-10-2009, 21:53
|
|
|
Bdm$ka, dostęp do silniczka jak i nagrzewnicy dostęp jest od strony kierowcy.
Co od silniczka to nie słyszałem żeby akurat w tych padały zębatki,ponieważ ich pozycja jest odczytywana za pomocą oporności.Zębatki padają ale w silniczku od zamkniętego obiegu powietrza.Tam sterowanie jest po przez układ przeciążeniowy czego po czasie nie wytrzymują plastikowe zębatki.
Jak zdejmiesz osłonę pod kierownicą a potem jeszcze jeden czarny plastik to zobaczysz nagrzewnicę i przymocowany do niej silniczek który steruje zaworkiem ciepło-zimno.Silniczek który Cię interesuje znajduje się bliżej drążka biegów.Jak odchylisz boczną cześć plastiku w której siedzi panel sterowania to ujrzysz owy silniczek.
Sprawdź najpierw czy jest wszystko dobrze połączone.Kolega miał taki problem w Temprze i wystarczyło rozebrać go,wyczyścić i teraz działa.
Zanim go zdejmiesz zaznacz sobie w miarę możliwość ustawienie klap.
A nagrzewnicę da się wysunąć po odkręceniu silniczka sterującego zaworem+dwa wkręty. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-10-2009, 14:44
|
|
|
ZielonyTBG, to nagrzewnica jest w końcu pod kierownicą a nie za schowkiem? bo u mnie dziwne odgłosy przy włączonym nawiewie dochodzą właśnie ze schowka? Ok. czyli najpierw posprawdzać podłączenie i przeczyścić wszystko... Ma ktoś może jakiś opis ze zdjęciem tych silników, albo najlepiej całego systemu ogrzewania ahs w temprze? |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-10-2009, 18:43
|
|
|
Bdm$ka, nagrzewnica jest dokładnie po środku auta,ale wysuwa się ją w stronę kierowcy i z tej też strony jest do niej dostęp.
Za schowkiem jest wentylator więc to pewnie on się tłucze.Jak się schylisz to za schowkiem zobaczysz tylną cześć wentylatora.Wystarczy to złapać ręką i przekręcić jak byś otwierał słoik z ogórkami .Jeżeli nikt tego jeszcze nie demontował to chyba jest tam wkręt który blikuje obracanie wentylem,więc najpierw musisz go wykręcić a dopiero potem sam wentyl.
Wygląda na to że u Ciebie trzeba zaglądnąć do wentylatora a nagrzewnicę sobie odpuść.
Co do zdjęć to ja nie posiadam takich,ale na pewno je łatwo zidentyfikujesz.Czarne plastikowe puszki mniej więcej 5cm na 5cm.Są na nich błyszczące naklejki z napisem Bosch.
EDIT:rysunek poglądowy hehe
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-10-2009, 18:56
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | ,ale na pewno je łatwo zidentyfikujesz.Czarne plastikowe puszki mniej więcej 5cm na 5cm.Są na nich błyszczące naklejki z napisem Bosch.
|
Te czarne puszki to silniczki tak? Dobra to z wentylatorem wydaje się łatwe, nagrzewnicy nie ruszam, teraz tylko to przerzucanie nawiewów, najpierw sprawdzam wszystkie podłączenia, jeśli to nie pomoże to zająć się silniczkiem? Od razu wymienić go na nowy? Da się to dostać w sklepie? Zakładając że rzeczywiście to puszki 5 x 5 cm to pewnie zbyt duże koszta to nie są?
Zielony, oczywiście dostajesz + bo jak na razie to każdy specjalista odsyłał mnie do domu po usłyszeniu hasła "AHS" |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-10-2009, 19:55
|
|
|
Bdm$ka, dziękuje za +
Jeśli chodzi o czarne puszki to w środku jest silniczek,przekładnia i potencjometr dzięki któremu sterownik AHS wie w jakim położeniu są klapy.Jeśli chodzi o zakup to pewnie jest to nie dostępne a jak już to tylko w serwisie ale cena jest też przerażająca jak za tego typu rzeczy.Ale jak by co możesz zapytać w ASO.
Screeny z E-Pera może coś Ci pomogą
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-10-2009, 20:12
|
|
|
Dobra to już teraz mniej więcej kumam, w sobotę pod wieczór zdam relację...
** Dodano: 29-10-2009, 17:30 **
Problem rozwiązany, huczenie ustało - wystarczyło przesmarować kilka elementów i złożyć od nowa, ale najważniejsze, już można zmienić kierunek nawiewu, padł element oznaczony nr 12
Silniczek i zębatka, były ok. Jeszcze raz dzięki ZielonyTBG, za pomoc |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-10-2009, 09:20
|
|
|
Bdm$ka, a co to jest za element ten "sektor"
Ważne że teraz śmiga tak jak ma to śmigać. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-10-2009, 09:39
|
|
|
ZielonyTBG, to jest coś w rodzaju cięgna, zamyka i otwiera klapy, u mnie był on w kawałkach, silniczek działał, zębatka też, ale cięgno nie było w stanie zamknąć pokrywy.... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Tijo
witamy nowego
Wiek: 49 Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-03-2010, 01:02
|
|
|
Miesiąc temu miałem ten sam problem okazało sie że szczotki szilniczka były zabrudzone a dodatkowo głóną przyczyną były zimne luty na potencjometrze, który odpowiada za sterowanie silnika i ustawienie nawiewu w odpowiednie miejsce. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|