|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Manualne sterowanie wiatrakiem chłodnicy ... |
Autor |
Wiadomość |
Yaroslav
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lip 2008 Posty: 5 Skąd: Więcbork
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-08-2008, 16:33 Manualne sterowanie wiatrakiem chłodnicy ...
|
|
|
Siema!!
Wiec jak w temacie, chcialbym zrobic sobie wlaczanie wiatraka chlodnicy w kabinie za pomoca jakiegos zwykłego włacznika. Nie bardzo orientuje sie jak to zrobic, a zabierac sie do pracy niewiedzac jak dana rzecz zrobic to jakos nie bradzo ... Wiem, ze do wtyczki zasilajacej wiatrak ida 2 kable. Podłaczyłem oba i tylko jeden z nich po przyłozeniu do bieguna akumulatora ( minusowego - ) zastartowal wiatrak. Teraz moje pytanie == Jak to dalej pociagnac ?? Wiem ,ze trzeba zrobic instalacje ,na ktorej musi byc bezpiecznik lub podpiac sie pod cos, ktore w swym obwodzie ma juz bezpiecznik. Za włacznik moze posłuzyc nieuzywany wlacznik halogenow ??
Moze ktos juz sie w to bawil, jezeli tak to poprosze o jakas instrukcje , porady itd.
Pozdrawiam !! |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 07-08-2008, 17:25
|
|
|
Yaroslav, teoretycznie możesz sie wpiąć pod ten wyłącznik jesli go nie używasz. Napiecie podciąg grubymi kablami najlepiej prosto od aku, może byc przez bezpiecznik (jesli sie nie myle to na wiatrak przypada 30-ka) i wyłącznikiem przetnij jeden kabelek - najlepiej plus i po sprawie. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-08-2008, 19:05
|
|
|
Yaroslav Najprościej jest wpiąć kabel w przekaźnik od wentylatora.... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-08-2008, 19:48
|
|
|
Ogólnie rzecz ujmując wiatrak chłodnicy działa na zasadzie zwarcia. Poszukaj wtyczki wiatraka przy nim i kawałkiem przewodu go zewrzyj. Wiatrak się włączy to wystarczy od każdego przewodu poprowadzić przewód do kabiny i oba podpiąć pod dowolny włącznik. Masa wentylatora jest brana z samochodu przez chłodnicę lub dodatkowy przewód sterowanie jest plusem. Poprostu termostat zamyka obwód po odpowiednim rozszerzeniu się po ogrzaniu a po schłodzeniu obwód jest przerywany. |
|
|
|
|
Yaroslav
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lip 2008 Posty: 5 Skąd: Więcbork
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-08-2008, 19:49
|
|
|
W ktorym miejscu sie ten przekaznik znajduje ? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-08-2008, 20:18
|
|
|
z przekaźnikiem nie wiem czy jest i gdzie go szukać, ale ja w poldku miałem zrobione tak:
w chodnicę wkręcony jest czujnik temperatury (termowłącznik) z dwoma przewodami, po ich zwarciu następuje uruchomienie wentylatora, wystarczy z tego termowłącznika pociągnąć kable do przełącznika i gotowe, ten sposób nie wymaga żądnego bez\piecznika |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-08-2008, 22:46
|
|
|
Przekaźniak brak, Ego się myli. Tam jest zwykły obwód: czujnik zwiera obwód i załącza się plus na wiatrak.
A wiatrak ma podciągniętą masę kablem.
Wystarczy, że na kablu za czujnikiem wepniesz się z od plusa i możesz włączać i wyłączać wiatrak.
Pociągnij to grubym kablem.
Jeszcze lepiej, to zastosować przekaźnik i sterowanie będziesz miał na "mały" prąd, a "duży" prąd będziesz puszczał przez przekaźnik.
A tak z ciekaowości, po co Ci to sterowanie?
** Dodano: 07-08-2008, 23:47 **
By the way, chyba, że masz kilmatyzację wtedy wentylator ma 2 stopnie chłodzenia i wtedy jest przy nim trochę elektorniki.
Przy autach bez klimy są zwykłe wiatraki. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-08-2008, 10:09
|
|
|
miszko, tez sie mylisz sedici ma 2 biegi (stopnie) chłodzenia i pewnie inne mniejsze motorki tez.
Yaroslav, Niewiem czy jest przekaznik w tipo ale mozesz sam sobie zamontowac i raczej wiekszej wiedzy do podłączenia nie trzeba. Ego moze mial na mysli wykozystanie przekaznika z halogenów skoro jest włącznik. W poprzednim autku mialem przekaznik typ chyba 542 ze sterowaniem z kabiny. Instalacja bardzo prosta. Montujesz go w okolicy najlepiej akusia. Do przekaznika dociagasz grubego + z akusia zabezpieczonego bezpiecznikiem oraz mase - . Z przekaznika lecisz do wentylatora jednym + kablem a do kabiny ciagniesz 2 kabelki do włącznika. Spinasz wszystko do kupiki (na przekazniku jest schemat) pamietam tylko ze 30 to + z akusia |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-08-2008, 23:09
|
|
|
... spytam jak Miszko "po co Ci to sterowanie" ale domyślam się że ci się wiatrak nie załacza jak płyn się nagrzewa...
najprościej (ja tak jeździłem chyba z rok) jest pociągnąć dwa przeowdy równolegle od wyłacznika elektrowentylatora zamonotwanego na dole chłodnicy (jego zadaniem jest zewrzeć swoje styki po osiągnięciu odpowiedniej temp.... zaleznie od silnika np. 92 stopnie C) do kabiny np przez drzwi czy komorę silnika... to nie jest ważne, ważne jest aby przekrój przewodu był nie za mały (co najmniej 1mm2). Następnie na te 2 przewody zakładasz przełącznik (dowolny, nawet od lamki nocnej z sypialni oby z 20A wytrzymał) i po sprawie... Włączasz go kiedy chcesz i wyłaczasz kiedy chcesz...
dla sprawdzenia czy to zadziała, ściągnij przewód z wyłacznika elektowentylatora z chłodnicy i zewrzyj piny w przewodzie jakimś grubszym przewodem na chwilkę... wiatrak powinien się załączyć... |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
Yaroslav
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lip 2008 Posty: 5 Skąd: Więcbork
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-08-2008, 13:12
|
|
|
Dzieki Panowie za wszystkie porady. Dzis sie za to zabralem i bez problemu udalo mi sie to zrobic. Faktycznie bylo to smiesznie proste, po poscie od danek 7 zczailem dokładnie jak to ma wygladac . Jeszcze raz dziekuje . |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|